[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:13

Ik heb volgende zondag men eerste menles. Woehoe kijk er echt naar uit. Het is een kostelijke grap, maar krijg daar wel een uur priveles voor in ruil.

Over de kleurtjes: Vroeger hadden we een vos, een bruine en een zwarte en een paar bonte ponys. dus nu was het tijd voor een schimmel :-)
Zelf vind ik ondertussen vos met hoge witte benen heel chique.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:23

Hihi, zo'n vosje heb ik voor de kar. Lekker ventje is et... :D

Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:31

Idd, zo eentje bedoel ik. En dan ook nog het juiste ras :-)
Als je hem ooit zou willen wegdoen, dan hoor ik het wel :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:06

ja vosjes hou ik niet zo van inderdaad, maar met die witte benen en een grote bles, komen ze al dicht in de buurt van een bonte hihi.. wel een kwijl beesje heb je hoor! erg leuk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:39

Zondag weer wedstrijd. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Misschien zie ik je nog wel Tallechie, maar ik zal je niet zien rijden. Ik moet ergens tussen 11.15 en 12.00 uur starten (is lastig dat ze er geen tijden bij zetten, maar goed).

Mijn (zwart)bonte is trouwens in de zomer ook bijna voskleurig, vooral in de liezen, maar goed, in de winter wordt het weer mooi zwart. Ik ga hem er echt niet voor binnenhouden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:18

Afbeelding
Dit is mijn zwarte pony in de zomer

en mijn chocolade-pony
Afbeelding

Gelukkig zijn ze nu weer pikzwart met high-lights in de manen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:18

nee precies dat zal ik ook niet doen hoor, je paard daarvoor binnenhouden ;)

Napie ik heb ook een heerlijke warme skibroek vorig jaar bij de decatlon gekocht voor mijn scooter maar ga hem ook zeker gebruiken voor op de kar, heerlijk :D. snowboots vorig jaar bij de ah gehaald voor op stal, zo voor dat geld zo warm!! je moet alleen niet door een diepe plas :P..

Ik moet nu dingen doorgeven die ik wil voor kerst, maar zou het leuk vinden als ik niet weet wat ik krijg, omdat me ouders en vrienden het echt niet weten schrijf ik maar wat op, maar kom maar met 2 dingetjes :P.. en ze willen meer weten Iemand een idee?

Heb nu staan: menbit 11,5 cm en gevarendriehoek voor op de weg.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:40

zo heewat gaat het hier weer hard! ik ga vandaag niet naar de kinders, ben flink ziek, keelpijn enzo jakkes! vandaag nog met moeite naar school gegaan voor een belangrijk college.
hopelijk voel ik me morgen wel een stuk beter. @ napie, wat vervelend dat P&K zo is tegengevallen en dat de pony's ook niet echt blij waren :(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:42

beterschap!!!

Heb jij je pessoa al?.. hij zou vandaag binnen zijn, maar het is uitgesteld :( wel jammer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:43

Morgen komt onze held van de toekomst ;) . Hij is nu 2,5 jaar, Welsh A'tje, schimmeltje, ruin, 115 hoog van Vechtzichts Comet. Ik heb helaas nog geen foto van hem, het is een bruinschimmeltje. Vandaag nog stukje gemend met onze Simba. Het optuigen gaat nu al een stuk makkelijker :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:45

spannend vanhuisuit!
nee hij is nog niet binnen, nu je het zegt moet nog even geld storten :o anders komt hij helemaal niet :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:53

vechtzichts zijn vaak wel mooie pony;s/

Gister heb ik voor het eerst James aan de LL gezet, denk dat die er ook maar eens aan moet geloven, hoewel ik niet denk dat ze de meest geschikte menpony is die je kan bedenken, maar goed, we zien wel ;)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 25-11-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:56

haha ja inderdaad, ze ging hem toen ook pas maken na dat ik het overgemaakt had, toen duurde het ongeveer iets van een week.

Leuk zeg, wil wel graag foto's zien, vechtzichts zijn inderdaad meestal wel mooierds :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:56

@Marianne...zeker!
Ik vond het gewoon een hele mooie pony met mooie gangen, leuk koppie en alles zat goed in proportie. Ken het Welsh pony stamboek eigenlijk helemaal niet. Maar met wat spitwerk bleek hij toch ook nog een aardig papier te hebben. Vader van de moeder is Marrenk's Monty. De huidige eigenaresse heeft hem maar een paar weekjes gehad, vond hem te fel en te snel. Maar hij kwam op mij niet zozeer fel alswel slim en voorzichtig over. En daar hou ik juist wel van.
Maar goed de toekomst zal het leren. Als ik straks klaag dat ik voorbij waai met een pony aan de fiets dan kunnen jullie zeggen: maar je zei toch dat je dacht dat hij slim was en niet fel }:0 ;)

We zetten hem eerst lekker op de paddock, gaan wandelen, fietsen etc. Hij kent al wat longeerwerk en is ook al voor de kar geweest. Het longeerwerk gaan we wel rustig mee verder, want daar heb ik tenminste wel genoeg ervaring in maar met de kar daar ga ik van het voorjaar pas mee aan de slag als ik een ervaren iemand heb gevonden die me daar goed mee kan helpen :7 :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:06

Afbeelding

Een wazige foto maar geeft toch een beeld van mijn uitstapje los :D Broek wordt nog aangepast, maar wil dit met die gaten die niet snel wegschuren ;)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:22

Leukleuk, weer een welshmenner erbij dus VanHuisUit!
Ben benieuwd, maar snel foto's. Vechtzichts Comet x Marrenks Monty is indd geen raar papier :D (alleen jammer dat een ruin daar zo weinig aan heeft...)

En leuke foto hierboven :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:32

dankje, ik krijg er binnekort nog 2 van die rit, maar ze kreeg ze niet voor me op de computer :D Ik hoop morgen weer lekker te kunnen gaan mennen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:18

VanHuisUit: Word wel erg benieuwd naar een foto hoor..
Zag ook een erg leuke welsh van Royaltjuh voorbij komen..!

En leuk, een kleine bonte voor de wagen :)
Persoonlijk hou ik niet zo van bont, doe mij maar een mooie donkere schimmel.

Zonet Jenna aan de lange lijnen gehad. Ze vond t toch wel erg spannend in het halve donker in een natte bak met 1 grote joekel van een bouwlamp aan.
Erg rustig kreeg ik haar niet, maar mijn les van vorige week begint toch vastere vormen aan te nemen: na even losstappen komt ze al fijn naar beneden en begint ze echt op de kleinere hulpen te reageren. Ben benieuwd of ik dat nog net zo fijn kan aanvoelen en zien als ik op de wagen zit.

Kan het iig 27 december echt uitproberen! Heb ik een kleine oefendag georganiseerd. Was eigenlijk voor 4 rijders bedoeld, die ff komen oefenen en waarvan 2 incl. mijn pony nog nooit een binnenbak hebben gezien, maar het zijn er inmiddels 15 geworden, waarvan een aantal erbij nog niet zeker is. Wel leuk, misschien word het nog een jaarlijkse oefendag! :)

Is al zo trouwens! Nog 3 weken en ik mag weer groomen! :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:50

doe mij maar bont! eenmaal vlekken altijd vlekken :o
neehoor ieder zijn smaak, nou ik hoop dat ik me morgen een beetje beter voel, want de pony's moeten ingevlochten worden voor zaterdag, vrijdag kan dat niet omdat ik dan weer een lange schooldag heb, en een feestje, en tsja mannen en vlechten :Y)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. Het is niet de bedoeling om advertenties van marktplaats te bespreken, zie de regels.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:18

Oeh en dan ga je morgen al vlechten Marianne?? Dat et netjes blijft zo lang! Ik erger me altijd erg aan die piekjes die eruit gaan springen na een tijdje, dus vlecht bijna altijd dezelfde dag. Soms de avond ervoor als ik héél vroeg op moet anders, dit paard laat et wel zitten.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:33

ach het is een indoor menwedstrijd, dus de manen gaan in vlechten en de staart was ik en vlecht ik helemaal in, en die borstel ik op de wedstrijd mooi uit. bij de indoormarathons kijken ze er niet echt naar, ik ben 1 van de weinigen die alles helemaal vlecht, ik doe het echt voor mezelf zodat ik weet dat mijn span er super verzorgd uitziet, ik krijg dan ook vaak complimentjes :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 01:36

Citaat:
Leukleuk, weer een welshmenner erbij dus VanHuisUit!

_O-

eueuueu...nog niet zeg maar ;) maar 't ligt wel in de planning :D

Eerst oefenen met Simba. Die is kleiner, heeft veel menervaring en is lekker klein :+
Voor het idee: dit is Simba... Foto niet door mij genomen en ik heb hem hier ook niet ingespannen hoor ;-)
Foto's van Alwyn volgen!!
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:23

Welshjes zijn cool.

@ Rivaldo: van welk merk is je tweewieler? Wat weegt ie? ,... (mag ook via PB. Ben op zoek naar een leuke lichte tweewieler.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:27

Tine als je mij ziet moet je het even zeggen. Je herkent veale denk ik wel? Heb een rode wagen.

Ik moet om negen uur al. Wij gaan half 7 veale ophalen, half 6 ga ik heen om te voeren. Na de dressuur breng ik veale naar stal en haal ik hem om 1400 weer op voor de vaardigheid.
Anders staat hij te lang in de trailer en het is maar 20 minuten rijden.

Welshjes vind ik ook leuk, zijn mij alleen een slag te klein :-)

Leuke foto's voor bij zien komen.

Heb morgen een extra les gepland omdat ik de hele week al niet kon rijden.