[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Ik heb juist geen enkel probleem met routes te onthouden in vaardigheid of marathon. Maar mijn pony's mogen dat vanaf volgend jaar helemaal niet meer doen officieel. Bordjes of lintjes juist volgen is een groter probleem. Vandaag van Zorgvlied in de stromende regen ook 24 km gemaakt ipv 22,5km. Ik hoop me er morgen met Jorie enkelspan beter aan te houden qua afstand. _O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Ja ik ben wel verwend, we staan op een grote pensionstal met een loei grote buitenbaan en 2 binnenbanen waarvan de grootste 40 x 70 oid is.

Wel staan wij wat dat betreft onderaan de ladder. Ze gedogen ons zeg maar. Omdat 1 van de 3 er al stond voordat de stal werd overgenomen, en de ander een paard heeft gekocht van een andere menner die de ouder was van de vorige staleigenaar en er dus ook al stond.
Voor mij hebben ze uitzondering gemaakt omdat mijn gezondheid ineens dusdanig slecht werd dat ik niets meer kon doen met mijn paarden en mennen wel ging.
Echter hebben wij ons aan te passen aan de rest van de stal. Want tja.... dressuurpaarden vinden dingen snel eng whahaha. En vooral de paarden die op hoog niveau lopen, en daar hebben we er zeker een aantal van. Ik weet dat ik vooral aan het eind van de ochtend niet echt binnen kan rijden, en in de wintermaanden kan ik savonds ook vaak niet binnen rijden, en de buitenbaan heeft geen verlichting... (die is zo groot... die loopt in een L vorm om de binnenbaan heen en de korte kant is zeker 40 meter)
Dus in de winter verknikkel ik vaak buiten.... maar ik kan wel altijd rijden eigenlijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Ik heb dat probleem met onthouden ook al ontdekt vroeger met springwedstrijden. Mijn eerste paard was een springpaard en dus gingen we op springwedstrijden. Nou, dat viel tegen met zo'n parcours onthouden _O- . "Gelukkig" besloot mijn paard ook dat dat niet onze carrière zou worden en hoefde ik uiteindelijk alleen de eerste 3 hindernissen te onthouden want daarna waren we toch uitgebeld wegens 3 weigeringen :+ . Dus maar mee gestopt en dressuur gaan rijden. Dat was toch meer mijn ding. Maar goed.. We gaan ons nu ook hiermee eerst maar eens op dressuur richten. En daarbij wil ik mn groom graag gewoon aan de kant hebben. Lijkt me juist heel lastig om een proef voor te lezen vanaf de kar, beter gewoon vanaf de zijkant.

Ik had vandaag menles.. niet dus, dat is letterlijk in het water gevallen. Volgende week nieuwe kans.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:48

Die parcoursen lijken me eerlijk gezegd ook lastig om te onthouden. Ik was ooit mee naar een clinic van Glen Geerts en kreeg toen al error toen ik mee het parcours ging lopen, haha. Gelukkig is dat voor ons ook niet de ambitie. Een keer een oefenvaardigheid of marathon lijkt me wel leuk, maar verder niet.

Hoe groot is de bak waar jullie in mennen? Ik vind het af en toe leuk om wat simpele oefeningen te doen, zoals voltes, van hand veranderen of een gebroken lijn. Nu rij ik meestal op een veldje in de buurt, maar dat is een half uurtje rijden dus combineren we het met een buitenrit. Daar doe ik alles op gevoel, want er staan geen letters. Hopelijk is hij straks goed genoeg stuurbaar dat we niet door het hek gaan, haha. Op stal hebben we een 20x40 buitenbaan, dus misschien moet ik daar toch maar eens vragen of we mogen mennen..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:59

Heb vorig jaar 1x zo'n vaardigheid wedstrijd gereden en ik kan links en rechts amper uit elkaar houden haha. Toch maar 2x fout gereden. Ik had wel de avond er voor al parcours verkent en tekening mee gekregen. S ochtends nog eens gelopen en thuis door gekeken. Nu ging ik toch voor de lol en de ervaring.
Wij gaan vanmiddag als het mee zit eindelijk weer een langere rit maken met de menwagen. Paardlief weer volledig hersteld dus we kunnen eindelijk weer!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Ik heb de vaardigheid of marathon ook niet als ambitie, maar wil tzt nog weleens een vaardigheid rijden gewoon voor de lol en om te oefenen. Dat wordt dus gewoon een oefenparcours. Ik heb het vroeger als kind weleens gedaan, mijn pa zat toen op de wagen om te zeggen waar we heen moesten maar het is zolang geleden. Kan me alleen nog maar herinneren dat het moeilijker is dan ik dacht. :+

Veel plezier dierenfan!

Ik men meestal in de 20 x 60 baan van de vereniging, vind 20 x 40 toch wel wat krap. Zeker met een jong paard. Maar het kan wel, mits de bodem goed genoeg is. (hard)

Jammer dat de les in het water is gevallen Muronia, gelukkig was jouw springpaard een paard zonder ambities haha. :D

Ivy, oja dat is herkenbaar dat menners "geduld" worden mits ze geen herrie maken en zich volledig aanpassen. Soms denk ik ook bij die andere paarden dat ze er ook nooit aan wennen als ze nooit een aanspanning zien. Maar goed, sommigen gaan er ook wel weer heel erg van stuiteren dus het is dubbel.

Dapper Jorex om in de regen te gaan mennen!

Marga, dat begrijp ik dat je rustig aan doet met zo'n oudje. Wel goed ook om te horen dat het gewoon tijd kost om alles te leren onthouden en rijden.

Dennis, dat is natuurlijk zo..oefening baart kunst!