[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:35

Is WE hetzelfde als TREC? Je hebt wel men-TREC

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:44

Gem schreef:
Is WE hetzelfde als TREC? Je hebt wel men-TREC

Bij mijn weten niet. Bij TREC heb je meerdere onderdelen, waaronder zelf kaart inteken en route (deels op tijd) rijden, allerlei opdrachten/hindernissen te paard (dat deel heeft denk ik wel wat overeenkomsten) en nog tempo onderdeel. WE (maar dat weet Janouk beter) is volgens mij een vast traject met hindernissen/opdrachten in bepaalde gang, is meer dressuurmatig/gecontroleerd denk ik. Maar goed, ik ben ook maar een halve trecleek ;-).

Pfff, woensdag mail gestuurd ivm niet uitbetaald salaris, gewoon helemaal geen reactie op gekregen. Nou, als ze me bellen voor komende week denk ik dat ik zeg dat ze me eerst maar moeten betalen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:17

WE is op afgesloten terrein, TREC in ieder geval de POR (orientatierit) in het bos/veld.
Super leuke en spannende plannen Gem *\o/* eigenlijk wil ik Cathey bij NRPS laten keuren (ze heeft nu blauw KWPN papier, maar kan wit NRPS papier krijgen ivm afstamming met Sjapoer erin en > 12.5 % nl 25% Arabisch). Weet nog niet precies hoe ik dat moet regelen :list: :o?

Wat ongelofelijk frustrerend Tine >;)

Heerlijke boodschappen gedaan voor onze B&B gasten, ff echt de tijd voor genomen, er is bij ons zoveel te koop en ik vind dat erg leuk om te doen kom dan helemaal tot rust :D (barst hier van de ecologische / biologische / aparte winkeltjes en traiteurs/restaurantjes/zaakjes en een geweldige biologische supermarkt, Ekoplaza). Mezelf getracteerd op heerlijke biologische quiche :9 manlief is weg, zoonlief bleef ergens eten dus kon ff los :D :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:24

Hoefnet vond je de toetjes van de toko, VHU? Ik was de enige die ze echt lekker vond, dus had er uiteindelijk drie :')

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:38

Spannend, grote veranderingen.

Qua KNHS ben ik blij dat ik geen lid meer ben. Ik weet ook niet of ik nog tijd en geld wil steken in wedstrijden rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:12

HOe kan ik het zeggen Gem, ik vond het 'bijzonder' Gem en ik hadden toetjes gevonden bij de toko in de Markthal. Ze waren vooral heel kleurig :+ ik heb ze uitgedeeld tijdens ons Oud & Nieuw feest, bij het ontbijt. Iedereen vond ze heerlijk (maar ik had wat mijn twijfels door de kleurigheid :)) en durfde ze niet aan 'echte' gasten te geven hahaha ).

Hier hetzelfde Belker. Ik ben nog wel lid, maar ik heb geen idee of ik nog een startkaart ga aanvragen met Cathey. Nu zowiezo nog niet uiteraard maar ik weet momenteel ook echt niet of ik de puf & tijd in wedstrijden wil gaan steken, of 'gewoon' lekker voor mezelf blijf trainen. Maar misschien komt dat gevoel wel weer als we thuis de sterren van de hemel rijden =:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 06:43

http://www.workingequitationholland.nl in heel anders dan trec

WE is gebaseerd op werken in het veld met het vee in Spanje en Portugal.
Het parcours is opgebouwd uit hindernissen die je tegen kan komen in het veld bij het vee en het vangen van vee. Dus korte wendingen om de hoorns van stieren te ontwijken.

Wedstrijd bestaat uit dressuurproef, alles met een hand en harmonie en samenwerking scoort het hoogst.
Dan een parcours op stijl en daarna hetzelfde parcours op snelheid. Met hindernissen als een bruggetje, slalom met galopwissels, met de stok (garrocha) ringsteken, tonnen slalom in galop en achteruit, echt een flinke uitdaging.
Daarna in de hoogste klasse een koe uit de kudde sorteren en dan opdrijven in een hok.

O ja, kleinigheidje, alles in galop en met 1 hand. Dat is wel even oefenen

Niet echt geschikt met koets haha maar onze menpaarden kunnen dit soort hindernissen prima door hun ervaring in de marathon hindernissen.

Ik vind het super leuk en Janouk ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:15

Citaat:
Met hindernissen als een bruggetje, slalom met galopwissels, met de stok (garrocha) ringsteken, tonnen slalom in galop en achteruit, echt een flinke uitdaging.

Dit soort dingen kunnen ook in trec, vandaar een kleine overeenkomst, maar verder dus heel anders.
Mentrec wordt bijna nergens georganiseerd (trec trouwens ook nog niet zo heel vaak en vooral in het midden van het land)

Nou, onze bijrijdster op Amerigo gaat zo een buitenritje maken (de bak is natuurlijk nog niet klaar), maar daar is ze nog te klein en onervaren voor, dus we wandelen gezellig mee.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:08

Mooi Tine, lekker wandelen en kan de bijrijdster leren buitenrijden.
Heb hier enkele jaren geleden zo ook veel km gemaakt met mijn shet. Helaas rijd deze jongedame niet meer. (tieners hè). Voor buitenrijden kon ze ook nog op mijn maflinger maar helaas. Mijn maflinger is een buitenrij paardje hij houd absoluut niet van rijbakken (is dan niet vooruit te branden), springen is ook niet zijn ding (gooit alle balken eraf) en heeft zelfs een hekel aan strand en dan het slappe zand.
Maar langs de weg en in het bos is het een prima paardje super verkeersmak. Dus doen we zo onderweg maar een beetje aan dressuurmatige dingen, hij zegt ook je hebt mij gekocht voor recreatief en niet voor wedstrijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:49

Afbeelding

Honden helemaal blij, die mochten ook mee ;-)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:03

Lekker Tine.

Wij hebben vandaag een stapritje gemaakt. Het bos is nog keihard bevroren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:12

Heerlijk Tine <3
@Marga1 zo braaf langs de weg is goud waard :j
@Belker toch lekker er weer even op :D
Gister er ook even op gezeten maar viel nog niet mee, ik kreeg zo'n angstaanval bleh. Wel weer goed afgesloten maar baal dan toch enorm van mezelf. Slaat nergens op, paard was zo braaf om op een gegeven moment gewoon geen stap meer te verzetten :* die had zoiets van ga jij er maar af, dit is niets. Braaf dan he. Toen eindje gewandeld en er weer op, ging wat beter en toen eraf. Vandaag maar weer :7 Drie weken zonder rijden is niets voor mij, ik moet er toch soort van 'in' blijven anders ga ik allerlei doemscenario's afdraaien in mijn hoofd :\ >;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:13

Balen VHU.

Vandaag ook weer een bosritje gemaakt. Nu met draf erbij. Ze waren wat fris :+ Op mountainbikers waarvan de laatste uit moest wijken recht het bos in en op blaffende honden bij een huis. De mountainbikers kwamen keihard achter op op een niet fietspad, en gingen niet langzamer toen ik er om vroeg. Dus eigenschuld, dikke bult.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:56

Goedemiddag! :wave:

Janouk hoe is het gegaan?? Veel informatie denk ik of niet ?
VHU is mishandeld bij de mondhygieniste :(:) en druk met de B&B super!
Newmom ach gut, oorontsteking voor de jongste is ook niet fijn!
Tine jeetje dat is ook echt niet wat zo lang op je salaris wachten! :oo
Hoe is het gegaan vandaag met Fabels langs de weg samen met Rembrand? :D Of moet je nog? En nieuwe bodem super! :D Tine heerlijk buitenritfototje zag ik! :D
Baudy beterschap! Al weer iets beter te pas of? :(:)
Belker lekker een bosritje! En hihi tja eigen schuld dikke bult van die mountainbikers, moeten ze maar uitkijken! :=

Zag dat Janouk al goed uitgelegd had wat WE inhoud. Voor OHZ heel leuk voor de basis ruiter! :j
Niveau word wel rustig opgebouwd hoor, zo mag je in het begin bv. ook met 2 handen. ;)

En hier is het begin gemaakt! :D Super trots! <3
Afbeelding
Sorry voor de mobiel kwaliteit... :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:06

dat gaat goed marinke en meteen een strak getrokken bak

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:17

Braaf paard marinke! Ze pikt het goed op.

Afbeelding

Miepje is vanochtend kaal gehaald. Was superbraaf +:)+ !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:32

Gem: wat een knapperd <3
Marinke: heerlijke actiefoto's. Braaf hoor!!!
Belker: tsss die mountainbikers... Ik had deze week rare hardlopers, gingen ieder aan een kant van de weg, dus ik moest er tussendoor. Malloten heb je er toch bij. Waren de paden in het bos alweer ontdooid?
VHU: ik snap je gevoel helemaal. Ben dan ook zo blij met mijn uberbrave paard!!!

Net terug van wandel/staprit met Fabels. Ging heel erg goed. Ze is heel erg nieuwsgierig en wilde alles zien, maar liep wel heel netjes mee. Meerdere auto's zijn ons gepasseerd, dat ging ook allemaal goed (ze remden gelukkig ook allemaal netjes af). De brug over lukte nog niet, ze vond het geklos van Rembrand nog wel erg spannend, maar ik heb het niet geforceerd, ik was al heel blij met deze ontwikkelingen. Volgende keer als het weer zo gaat, kunnen we het wel een keer echt proberen.
Afbeelding

Nu met zoonlief aan de slag met zijn huiswerk.

O ja, vanmorgen ook nog springwedstrijd met Sam. Twee keer foutloos parcours, ging echt super. Heel trots!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:42

Wat fijn Gem dat ze braaf was!! :D Bult gemak zo'n kaal vachtje! :))
Kijk aan Tine! :D :D Leuk en wat knap!! En super van vanochtend!! *\o/*

Ben zelf ook super blij met Disco! Hij pakt het goed op! Was wel even spannend, maar goed voor zo'n eerste keer. Super trots!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:02

Oja, het was een hij :+ . Zit weer in de zij - modus :P .

Brave poown, tine!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:30

JAAAA ALLES WEER DOOI!!!

Tine, wat heb jij een gave rijbaan!♡♡

Gem heeft n mooie kale pown ❤
Marinke heeft weer een mooi strakke bak! Fijn dat hij t goed oppakt.
Ben je hem vanaf 0 aan t beleren? Ziet er ontspannen uit.

Ik vandaag voor t eerst de weg op met de koets. Ik heb naast de koets gelopen en stukken op t spatbord gehangen hihi maar voor een 1e keer alle verwachtingen overtroffen. Scheelt toch dat de ervaring onder t zadel er is.
Maar de men wagen wordt ondertussen ook opgeknapt en ik ben voor t eerst zelf kussens aan t bekleden met skai. Ook dat gaat eigenlijk wel goed.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:13

Ziet er keurig uit Newmom _/-\o_
En wat leuk Marinke hij doet het goed *\o/* geweldig zo voor 1e keer voor de sleep super *\o/* hoe is hij als paard? Als het klaar is is het klaar of is het er een die z'n fratsen voor over een paar keer houdt?
Zo gezellig Tine, wat leuk dat het met de bijrijders zo goed gaat :)F
En Gem een kaal paard :brr: knap kind is ze toch <3
Nou vind je dapper Belker, en die mountainbikers wat een waardeloos volk is dat af en toe _-:(
Hier ook fijn dagje. Zoonlief was mee naar stal, heeft wat foto's gemaakt, paar zulke leuke. Deze had ik nog niet op fb gezet.
Ging lekker met Cathey eerst wat longeren, toen wat stappen/draven, geen angst, terwijl er zelfs een zwaan zo ongeveer op een meter langskwam... ze gaf er geen kik om en het was best beangstigend incl lawaai.
Als je goed kijkt zie je de zwaan naast me :wow: als je dan bedenkt dat 2 / 3 maanden terug een kip nog eng was.
Afbeelding
lekker op m'n knollie :*

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:57

Oh wat super Newmom! En wat gaaf dat zelf bekleden! Ziet er goed uit! :j
VHU wat een leuke foto's en braaf paard! En wow die zwaan.. :oo

Disco heb ik gekocht toen die 1,5 jaar oud was, vervolgens zelf beleerd OHZ toen die 3 was en verder doorgereden. Heb zelf veel ervaring met jonge paarden en het zadelmak maken. Doen eigenlijk van alles, dressuur, sprongetjes, buitenrijden & wandelen, een oefencrossje, longeren, vrijspringen etc.

Hij heeft echt een super fijn karakter, geen dooie maar wel heel nuchter en daardoor ook heel braaf. Hij komt heel betrouwbaar, lief en rustig op je over. Daarnaast is die nieuwsgierig. Menig kind (ook hele jonge en kleine kinderen) hebben rondjes op hem gestapt en met hem getut (uiteraard wel onder begeleiding). Dat terwijl het geen kleine is namelijk 1m70. Groepjes kinderen om hem heen maakt hem niks uit. Ook spelende kinderen naast de bak niet. :+ Tuurlijk schrikt ook hij wel eens en vind dingen ook wel spannend maar hij houd het niet lang vast. Denk dat hij ook nog wel een goed politiepaard zou kunnen worden (karakter en bouw is er in elk geval geschikt voor), maar ik verkoop hem niet. :+

Hij word dit jaar 9 en is eigenlijk al heel veelzijdig, kent dus ook al het e.e.a., grote droom was al v.a. het moment dat ik hem kocht hem ook voor de wagen te beleren. Ben blij dat het er nu van komt! Want omdat ik zelf niet kan mennen is het daar gewoon nog nooit van gekomen, wil niet gaan prutsen en weet vanuit mijn ervaring met het zadelmak maken dat het geen goed idee is om je vingers daar aan te branden als je er niet de ervaring of juiste begeleiding bij hebt. Doe je vaak meer kwaad mee dan goed. En de begeleiding met de juiste ervaring hebben we nu getroffen, dus die droom komt ook eindelijk in vervulling. :D :D :D Qua het beleren voor het mennen beginnen we wel echt bij 0, op het longeren met dubbele longe na dat deed ik al wel vaker als aanvulling op de training OHZ.

Nu is het wel mijn vriend die voornamelijk met het mennen bezig is en het leert, maar dat vind ik ook super leuk! Dan hebben we echt allebei iets waar we met Disco mee kunnen werken, ik zal hem zelf voornamelijk OHZ blijven trainen. Maar buiten een keer longeren, wandelen of uitstappen had mijn vriend eigenlijk niks om met hem te doen. Dus wij zijn helemaal happy nu met deze kans en mogelijkheid en de super hulp die we hierbij krijgen. :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:46

:wave:

Sooo wat is iedereen lekker bezig met zijn paardjes......Gem ook weer helemaal blij met haar Miepje *\o/*

Sorry voor mijn later reactie......maar ben toch ziek geweest vorige week.......luchtweginfectie -O- kon bijna niet meer praten en kreeg geen lucht meer.........maar de zorg voor de beessies gaat dan toch wel gewoon door.....
Biancacoo, nu gaat het dus weer beter en ben ik weer aan het werk. HEt ging super goed Milla met zijn nieuwe ijzers........ben er gelijk mee wezen rijden, dus het eerste weekend hebben we er al wat kilometers opgezet, afgelopen week dan wat rustig gehouden, omdat ik ziek was......maar goed we zijn lekker bezig :D

VHU wat is die Cathey toch ook een heerlijk paard zeg <3
Baudhy hoe gaat het met jou gezondheid, alweer een beetje herstellende?
Tine, je bak alweer helemaal klaar voor gebruik met de nieuwe snippers?
Biancacoo........wat heb je toch altijd prachtige foto's op fb van de honden in de bossen.........het waren de afgelopen twee weken echt weer voor jou en de hondjes :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:13

Dingetje, fijn dat je weer wat opgeknapt bent.

Marinke, grappig, mijn paardje is ook 'al' 10jaar. Onder het zadel fantastisch braaf, voor dressuur tm cross te porren. Maar nu een carrière switch lol.
Ik klungel wel zelf haha onder begeleiding hoor. Maar ook regelmatig zelf. T voordeel van zelf stunten is dat je paard wel erg veel geduld leert te krijgen. Hoevaak ik wel niet met inspannen overnieuw begon omdat ik t zelf spannend vond. Hihi. Voordeel is nu dat ik haar alleen in kan spannen en de koets er achter kan hangen.
Dressuur matig krijg ik wel les en cruciale dingen doe ik samen met instructie. Maar klungelen, doe ik lekker zelf

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:17

Fijn dat je weer wat beter bent Dingetje !! en wat goed Mila op ijzers !! *\o/*
Ik heb genoten idd met de honden... met de kar op pad met zoonlief samen..en alle 5 hondjes.. eigenlijk veel te intensief voor mijn lijf..maar toch...nu het dooi is, kan ik weer bijkomen en weer rustig wat met 2 hondjes fietsen....Genoten !! bedankt voor je complimenten..ik geniet er echt van om met ze op pad te gaan..toch nog een beetje doen wat mijn droom is..haha...
Gem <3 <3 knappe Inova !!
Newmom, goed bezig,
Marinke veelzijdig paard, altijd fijn
Janouk legt alles uit over WE, lijkt me geweldig..
Belker dapper buitenrit gemaakt, en van alles tegengekomen...tja...we moeten het samen doen in de wereld...zijn hier maar te gast...begrip voor elkaar zou fantastisch zijn...anders kan niemand meer zijn of haar hobby uitoefenen... ^)
Vhu met paardje bezig geweest, goedzo.
er word een kar bekleed opnieuw met skai, +:)+
Tine heeft ook buitenritjes gemaakt, gezellig zo samen, en hondjes mee. +:)+

Verder...wens ik ieder een fijne dag.. :)F Y;(
gisterenmiddag naar dierentuin geweest, :9k .... hebben nu abonnement..zo kunnen we lekker vaak gaan als zoon vrij is...helemaal leuk !!
ik ga weer braaf mijn oefeningen doen... _O- en dan huishouden :x