[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:55

Goedemorgen. {:} schijnt al volop. Paarden de regenjas uitgedaan en maar in hun nieuwe vliegendekens gezet, want ik verwacht een explosie van dazen. Zometeen menles met Rembrand. Zoonlief heeft vanmiddag springles. Hopelijk is de bak dan opgedroogd, anders moet alles verhuizen naar de grote bak, maar dat is weer zoveel werk (en niet goed voor mijn hand).

Rembrand heeft weer zijn voer op, dus we gaan maar zo'n zak speedibeet bestellen (als kado voor de prijsvraag)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:16

goedemorgen..zoontje is even ochtend naar school, want hij wil wel naar taekwondo vanavond...koorts is wel, nog wel een doof oor..
ik heb al heerlijk een stukje gewandeld in het bos..

fijne dag allemaal..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:32

Bianca: wat een bikkel!!

Heerlijk gelest, alleen nu wel een HEEEEEEEEEEEEEL vieze kar, dus ik ga maar eens schoonspuiten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:11

Eerst het lek van ons zwembad zien te vinden....de rand is lek..dan plakken..en jeeeeej..water erin....
alleen mag zoon niet met zijn oor onder water, dat is wel lastig.... ;(

wat een rust hier....
Het is wat met al dat water overal.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:23

Super fijne men dressuurles gehad van Peter Bonhof, Internationaal jurylid. _/-\o_

Paul had de les gewonnen met de Kur op Muziek in Scherpenzeel van Mendistrict Oost.
Heel veel inspiratie en huiswerk meegekregen.
Hij was positief over Janouk :+: goede bespiering, mooie houding/aanleuning/buiging en stelling:
Punten om aan te werken: impuls en meer oprichting in de verzamelde gangen en het uitstrekken. :D klinkt heel bekend.
Hele fijne tips meegekregen: altijd goed om weer eens met andere ogen bekeken te worden.
Fijn om zo positief les te krijgen *\o/*

Ook het kijken naar de andere lessen was heel inspirerend. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mooie locatie: het Zwarte Paard in Emst.

Het is even tuffen (1,5 heen en 1,5 u terug) maar dan heb je wel wat. (stiekem ook jaloers op zo'n mooie omgeving.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:27

Janouk super he?!! ik vind Peter Bonhof altijd erg goed !! erg gave prijs trouwens !!

Tine weer druk met de hindernissen geweest..wat een water..haha..

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:30

Leuk Janouk!! ik heb volgende week les van Peter Bonhof. Hij komt dan bij ons de kur op muziek
jureren en daarna hebben er nog een aantal les waaronder ik.

Ben ook heel benieuwd naar zijn tips. En dan ook nog een paar dagen later les van Bram Chardon! het kan niet op.

Fijn dat het zulk lekker weer is he! heb vanavond een feestje en mogen een BBQ op de planning.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:37

Wow Maisie: dat kan niet op met lessen. Gaaf!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:39

*D gaaf maisie. Top. Het is echt een fijne instructeur.
Is de kur een clubwedstrijd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:53

Super leuk zeg van die mooie inspirerende lessen :j
Wordt top springruitertje jullie zoon Tine _/-\o_
Bikkelzoon van Biancacoo _/-\o_
Onze zoon wordt puber heeft halve middag liggen gamen op z'n bed :')

Ol vanmiddag ingevlochten, loopt ze wei in gaat ze zich uitgebreid rollen :+ naja. Een ijzer zit los, zul je net zien. Had gehoopt dat de ijzers het nog een week of twee zouden uithouden, heb al afspraak met mijn hoefsmid hier staan (ben immers verhuisd). Dus maar even hoefsmid gebeld van de wedstrijd morgen, of hij op het terrein is of op afroep. Hij was er gewoon in de ochtend en kan ff bij hem langs gelukkig. Is kwestie van even nageltje eruit en andere erin. Merk je toch dat ze gewoon meer lopen 24/7 op de wei.

Dankzij de container is er gelukkig ook schaduw op de wei. Als je dan in de schaduw staat, met windje erbij is het er prima uit te houden {:}
Gelukkig totaal geen dazen en vrijwel geen vliegen, heb je hier ook niet zoveel in de regio meestal staat er wel een windje, houden die vliegen niet van.
Heerlijk vind ik dat (dat er geen dazen/steekvliegen zijn) want in het Brabantse zijn ze op de meeste plekken heel flink aanwezig.

:evaw: ML, zie dat je je naam hebt veranderd, ff kijken hoe ik je dan moet noemen B-) wat super dat jullie alle kaarten al beschikbaar hebben voor de (m)endurance +:)+

Iedereen morgen veel succes in Hellendoorn. Schijnt mooie wedstrijd te zijn. Vast ook lekker warm. Maar ach, 't is zomer :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:54

even een geconcentreerde Janouk en Paul in de les van Peter Bonhof spammen. in een hele fijne binnenbak

Afbeelding

Alle wedstrijdgangers: heel veel succes *\o/* *\o/*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:13

mooie janouk voor de wagen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:39

Even bijschrijven..

Iedereen heel veel succes in Hellendoorn!!

Mooie foto van Janouk en goede tips gehad van Peter Bonhof!! En complimenten als ik het zo lees, super!!

Ollie van VHU maakt er een potje van met haar gerol en losse ijzer!
Tea lust ook geen banaan, ooit eens geprobeerd en kreeg ook de ben-jij-niet-goed-bij-je-hoofd blik. Vrij unieke blik voor een fjord die naar eten kijkt. Heb Jeskim nooit laten proeven, maar denk niet dat die bezwaar maakt..

Maisie ook lekker aan het lessen met grote namen!

Biancacoo, gelukkig knapt je zoontje nu op. Bah is niets aan als ze zo ziek zijn..

Tine heeft een heel achrik/springparcours opgezet voor haar zoontje, ziet er goed uit! Alleen die opblaaskrokodil weet ik niet hoor, is dat geen uitnodiging voor regen?? :+
Rembrand aan de speedibeet, mooi dat hij het lust, voor zolang dat duurt..
Ik ben ook heel bang voor de dazen, Tea heeft er erg last van, rotbeesten. Heb de eersten al gespot dinsdag.

Gem lekker met Moos gereden, lekker streng voor de menner, als jij het niet goed doet, dan hoef ik het ook niet! Ergens ook wel weer fijn zo'n strenge leermeester!!

Heb zelf al een tijdje niet op de bok gezeten. Ga momenteel liever onder het zadel rijden met Tea, ik heb dat zo lang niet echt fijn gekund. Maar wellicht dit weekend even voor de wagen zetten, als het niet te warm is.. Ik ben vaak op een hengstenhouderij en kan daar ook wel wat aanspannen, maar ik weet momenteel niet zo goed wat ik wil. Plan was om weer met Fjella aan de slag te gaan, maar dat kan dus niet meer.. Moet even een nieuw project verzinnen en er zin aan krijgen. Af en toe mis ik Fjella nog behoorlijk, ik vind het ook lastig dat ik de planning die ik had ineens kwijt ben. Komt wel weer..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:54

Goedemorgen

Jeskim: mooie samenvatting. En gewoon genieten van het rijden ohz. Dat is toch ook leuk.
Janouk: fijn beeld
VHU: heel veel plezier en succes met de wedstrijd. Ennuh, goed op de route letten he ;)
Iedereen in Hellendoorn veel plezier. (ben stiekem blij dat ik dit weekend niet op wedstrijd hoef met die warmte)

Hier gisteren de eerste daas geplet. Paarden staan weer ingepakt in de wei. De twee grote in zebraverpakking, Amerigo in de gewone bucas deken. (in die kleine maat bestaat de zebra deken helaas niet)

Zometeen komt een vriendje van zoonlief spelen en ga ik even mennen met Rembrand. Dan toch echt met het huishouden aan de slag en nieuwe cap kopen. Lika vond het nodig om mijn nieuwe cap uit de auto te halen, toen ik gisteren aan het uitpakken was na een les. De cap was zo bewerkt, dat hij niet meer gebruikt kan worden -O- . Vanavond heeft zoon dan nog dressuurles.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:50

Zonde van je helm, Tine, je zoon en S: <3

Gaaf, Janouk <3 *\o/* .

Verder te druk en te warm, hahahaha, ben al zo vroeg begonnen, vanmiddag maar even lekker plat en dan vanavond weer verder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:02

goedemorgen,
Vhu, en crazymel veel succes met de mendurance !
Ollie, lanouska, baudyh veel succes in hellendoorn !
ml naam veranderd..haha...
maisie, supergaaf die lessen !!! leuk,leuk, leuk !

hier weer druk...doei

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:38

Nou, het huishouden doe ik nog maar niet. Heb in- en uit rennende kinderen en honden, met natte poten uit het (helaas lekke) zwembadje. Vervelend zeg, dat ik nu niet kan soppen :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:57

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:14

Het was warm in hellendoorn maar goed te doen.
Trailer stond mooi in de schaduw.
Dressuur liep goed genoeg zie duidelijk verbetering met de stap. Erg blij mee.
En mooi 2e in de dressuur met 151 en 167 strafpunten.
Vaardigheid liep lekker. 2 ballen en iets tijd. Maar ook daar een steigende lijn.
Sta ergens in de middenmoot maar tot nu toe super tevreden.

Ga nu hindernissen verkennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:29

Goed gedaan Baudy!! En fijn dat de stap steeds beter gaat.

Volgens mij was er hier iemand die wist waar je oornetjes voor kleine koppies kon kopen. Ik wil heel graag een knalrood oornetje voor Amerigo (hopelijk gaat mijn kur op muziek dan net iets beter, omdat hij de muziek minder goed kan horen), maar waar ik heb gezocht is het allemaal veeeeeeeeeel te groot.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:22

Baudyh, super gedasn!
Succes in de hindernissen *\o/*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:49

Baudyh, die steigende lijn lekker vast houden en op naar de top!
Er was vandaag nog wel wat wind bij ons, dat scheelde nogal voor de temperatuur. Daar in Hellendoorn ook een lekker briesje??

Tine, balen zeg. En je had echt grote plannen om te soppen zeker!! :+
Zonde van je cap..

Avaluna gaat even een siesta houden? Vroeg beginnen is met dit weer wel de beste oplossing als je wat wilt.

Ik wilde vanmorgen mennen, is de hoofdsponsor, alias groom, alias vader helaas aan het werk.. -O- Had mijn rijbroek thuis gelaten dus dan maar even aan longe in de rondte geslingerd. Tea's galop is zo gezegd nogal peren. Dus dat doen we momenteel nog niet onder het zadel. Haar onbalans en techniek i.c.m. met mijn onbalans en techniek is een ongeluk waiting to happen. :+
Gaat inmiddels wel wat beter, maar vandaag struikelde ze en daar schrok ze zo van dat er een dikke bok achteraan kwam! Was heel blij dat ik er niet op zat, oftewel dat geeft de burger moed.. :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:51

Goed zo baudyh ! Fijn dat de stap verbeterd !
Jeskim jammer geen hulp....ach lekker bezig zijn met je paardje, super toch.
Janouk, fijn filmpje, de galop ziet er zo licht uit !!

Hondjes waren erg blij met extra schaduw doeken die ik boven de kennels gehangen heb, ik vond bij action vanmorgen zo'n zandbak schelp voor een paar euro...mooi hondenpootjebaadbadje..wat een warmte.
Verder niet veel gedaan, helaas...baal d'r van....maar goed fijne zondag allemaal.
Menners in hellendoorn, succes, en doe voorzichtig met die hitte... Have fun.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:04

Hier klein ego-tussendoorberichtje Y;( beetje moe :+
Ollie heeft super gelopen dacht ook hele route goed te hebben gereden. We hadden op 21 km net onder de 12 km/uur gereden, direct aangeboden op hartslag 60, nakeuring hartslag 40 (met bijna 30 graden en geen wind, oftewel helemaal toppie) en alles helemaal goed. Dus had zoiets van nou, wie weet zitten we nog in de prijzen. Word ik voor de prijsuitreiking bij de jury geroepen, heb ik net een lusje meegenomen van de lange klasse I .... zo jammer! Maar ze heeft het zo goed gedaan want eigenlijk had ze dus, als ik die extra km's meereken gemiddeld vrijwel optimale snelheid. En dat in die omstandigheden.

Jury zei ook dat ik het heel goed had gedaan, dat het domme pech was en gaf me enorm compliment over Ollie.
Is internationale endurance amazone die ik erg hoog heb, dus ik ben helemaal trots.

Nouja, mijn hoofd is ook nog niet optimaal, ben nu in ieder geval zelfstandig en vrijwel goed bij de finish beland :))

We gaan nu de wat langere klasse I wedstrijden doen (dus 30 km+) want dat kan ze onderhand wel aan.

@Jeskim kan met goed voorstellen dat je je planning even moet omgooien :(:) gaat wel weer lukken hoor, maar duurt soms even :(:)
@Baudyh jullie gaan goed +:)+
@Tine heerlijk excuus voor geen hh :+
@Biancocoo soort tropisch zwembad bij jullie voor de hondjes :))
@Janouk erg mooi om te zien zo gaat ze toch steeds ook weer beter, knap hoor.

En die routes gaat vast wel ooit goedkomen :+