[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:34

Oef VHU! :oo Je hele motorblok aan barrels gerammeld dus?... :(:)

Hier net een uur op bed gelegen. Rug doet flink zeer. Niks van revalidatie gehoord helaas..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:36

VHU: toen clinics nog maar net clinics heetten, de grote namen voor 50 - 100 mensen stonden, ik nog in de B reed en een slim commercieel, omhooggevallen broekie van begin 20 in Deurne bedacht dat je met slap l*llen over dressuur heel goed kon sjnabbelen, ben ik ook eens zwaar teleurgesteld weggelopen. Samen met mijn doorgewinterde instructrice en 2 rijmaatjes die een heel stuk hoger reden dan ik.
De persoon in kwestie had het maar over "de Basis; alle fouten in de hogere dressuur zijn terug te leiden tot onvoldoende Basis; ze moeten terug naar af naar de Basis" .... en iedereen :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j (50 keer)
Vervolgens mochten we vragen stellen, dus ja..... ik kan mijn mond niet houden :+ : "Ik denk dat ik een B(asis)-rijder ben, wat is volgens jou de Basis?" Hij was slim en vroeg het publiek of zij mijn vraag konden beantwoorden. Niemand wilde zijn handen daaraan branden..... Vervolgens wilde hij doorgaan naar een volgende vragensteller, maar ik interruppeerde hem en vroeg hem of hij mij nou ook nog antwoord wilde geven? Hij een beetje minachtend lacherig: "Nee, daar ga ik op het niveau van deze clinic geen tijd in steken..... Next!".

En hier ook voldoende ervaring met lesgevers die niet het paard zien, maar een "plaatje".

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:45

Moet zeggen dat ik, clinic-technisch-gezien echt het meeste heb geleerd, of mijn ogen het meeste open zijn gegaan jaaaaaren geleden toen ik voor het eerst Emiel Voest aan het werk zag en later toen ik bij hem wat trainingen heb gevolgd. Over basis gesproken. Heb ik dagelijks nog steeds profijt van.

Grappig Gem jullie dus ook zo'n ervaring :+

Op wonderbaarlijke wijze willen mijn blinde vinken nooit wat ik wil :roll: heb ze nu maar in stukjes gedaan anders worden ze nooit gaar...

@Akshay precieze schade weet ik nog niet maar ben door de wegenwacht bij de garage afgeleverd....morgenochtend weet ik de exacte stand maar 't kan wel erg in de papieren lopen :$

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:46

hihi... ik ben dus op ons 'ponykamp' ook uit één van de lessen gegaan na 20 minuten... :o
Ik kreeg een flinke veeg uit de pan van de instructie hierover, maar had geen zin in frustraties en heb ervoor gekozen relaxed met Mick uit te stappen in plaats van hem de dupe te laten zijn... zo kon ik hem tenminste met een glimlach in zijn box zetten... Ik kreeg vervolgens wat vervelende opmerkingen over Mick... ach ja, whatever, wij zijn blij met hem en vertrouwen hem wel en bij de les de dag erna bleken we geheel gelijk te hebben gehad :D (dat is dan wel weer leuk)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:49

@VHU; als je wil wil ik mijn vriend ook wel even laten kijken voor hoeveel hij het kan fiksen als ze weten wat er moet gebeuren? Misschien scheelt het je?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:35

Hou ik in gedachten Akshay +:)+ maar eerst even kijken hoe wat, had geluk dat ik vrijwel stilstond toen het gebeurde (en helemaal toen het gebeurd was :+ ).

Wat vervelend trouwens dat je weer zo'n pijn hebt en dan ook nog dat de revalidatie-arts niet tot een afspraak komt -O-
Hier vandaag op 2 aspirines *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:41

Heb gewoon de hele dag niets van de garage gehoord. Niet over wat er nu weer mis is met mijn auto en ook geen leenauto gebracht.
Ik ben niet zo blij.....

Ga zo de paarden voeren als zoonlief slaapt en dan zelf ook naar bed. Morgen hopelijk een betere/actievere dag

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:57

:(:) VHU balen van je auto..wel goed dat het met je pijn zo veel beter is !!
:(:) AKs....auwie.....en een revalidatiearts die niet belt.....balen !!
:(:) Tine...een pokkedag dus !!!! hopelijk kun je wat bijtanken voor morgen..
Clinics....tja...je moet eruit halen wat geschikt is voor jou...en verder......niets mee doen !!

Hier een rangorde probleem tussen de 2 jongste hussen..ben benieuwd wanneer er eindelijk een knoop doorgehakt word..en of ze elkaar heel laten....ik ga me er nog niet mee bemoeien....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:28

de meest recente lijsten van de benefiet dagen staan nu online,
de startlijsten van 17 juni,
de deelnemerslijst van 10 juni,
en de fotoshoot tijden-lijst.

bekijk ze op www.trailteam.nl

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:40

Wat een werk Bicci _/-\o_

Rangordeproblemen en hussels....kunnen ze knap venijnig zijn ~~}>
Mies is hier natuurlijk helemaal de baas, Wiske mag er niet eens aan denken dat het anders zou zijn, ze is twee keer flink te grazen genomen. Wis gillen en Mies er bovenop. Mies pakt haar dan bij haar neus en/of kop en ze duwt Wis gewoon keihard naar de grond en gaat er bovenop hangen. Ze heeft paar littekens van over gehouden op snoet/neus.... :oo maar goed weet wel haar plek...
Mies laat ook best met zich sollen maar nu is het zo als ze even een snauw geeft houdt Wis wijselijk snel op te kwallen.
Maar die van jullie zijn natuurlijk gelijke leeftijd, ligt toch weer anders.

Naja zeg, de zon schijnt hier nu.... :?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:42

VanHuisUit schreef:
Naja zeg, de zon schijnt hier nu.... :?

Ik zat ook al te vloeken ^)
Hele dag moet je met 't licht aan in huis zitten zowat, en dan is het half 9 en dan gaat de zon schijnen ^) ^)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:42

**kijkt boven t randje van de laptop naar buiten**

hey, de dag is alweer om??

:)
excuseer bokkers, heb totaal niks bijgelezen,
hoop dat ik niks belangrijks gemist heb?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:39

Vanavond weer bloemetjescursus gehad en nu zin in de zomer oranje VI straks op tv :D

Mick nog een aaitje gegeven <3 Hij is tonnetje rond van alle gras en hooi... en hij heeft veel lucht in z'n darmen wat er oncharmant uit komt :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:19

Wij leven op noodstroom :D :+

Rond kwart voor 6 was het poef stroom weg. Bleek dus in de rest van de straat ook zo te zijn. Delta kwam langs iedereen had weer stroom
behalve wij. Dus maar weer naar de Delta gebeld en die zijn met 2 man sterk gekomen. Ze moeten gaan graven en dat doen ze morgen. Nu
dus een kabel vanaf de buren aangesloten op onze meterkast.

Pony's zijn zielig. Vooral ferro die is al zo veel nat geregend dat ie nu aan het kuchen is. zn regendeken was doorgelekt.

VHU en tine balen van de auto's. Altijd zo'n gedoe als ze het niet doen !!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 22:40

goedeavond

hier dan bij ons einelijk wat goed nieuws.

DA vanmiddag geweest voor cupido. pony heeft een licht geiriteerde zenuw in linkerbeen en daarom krijgen pezen/spieren niet altijd het signaal dat ze hun werk wel goed moeten doen daarom dus knak geluid en knik te zien in been. heeft nu dus ontstekkingsremmers gekregen en predisolon gekregen, teen van hoef moet wat korter dus iets andere beenstand en dan nog 4 week rust en dan zou het goed moeten zijn. als het dan niet goed is naar kliniek voor foto's, maar verwachting is dat het met 4 week goed moet zijn.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:50

:wave: Hallo!!

Ben even op de post en moet nog even wachten. Er komt zo een ambulance terug van een 2daagse rit Frankrijk en die moet morgenochtend vroeg weer naar Duitsland, dus moet even de lakens verversen. Vandaag wel bijgelezen maar niet veel gereageerd.

Tine wat slordig van de garage, hopen dat morgen een betere dag wordt.
VHU ook autopech! Wat een gedoe.
Biancacoo strijdende hussen, gelukkig hier nooit gehad. Ridgeback is hoger in rang dan labrador en dat vindt de labrador heel best.
Bicci is DRUK!!!
Maisie heeft noodstroom. Arme ponies helemaal doorweekt.
Gem en VHU hebben 'goede' ervaringen met clinics...
Aks rugpijn

Hey, er komt een ambu aan! *\o/* Dat is mooi, zo even schone lakens erin mikken, de vuile eruit en dan naar huis.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 01:00

Pfoeh ben ik ook even op weekend geweest, mag ik zo 10 pagina's bijlezen! :oo
Ik heb alles netjes bijgelezen, maar het is écht te veel om te reageren!

Heb gezien dat Jelleee zich nog eens gemeld heeft, dat was lang geleden! Jammer dat de klik er met Kay nog steeds niet is... Ik zou het ook een moeilijke beslissing vinden, zeker omdat het zo een lieve pony is! Succes met je beslissing!

Tallechie: veel plezier op ponykamp!

Hier is de voorlaatste week ingegaan, over 12 dagen moeten we hier vertrekken..
We hebben dit weekend ons laatste uitstapje gehad. Er zijn 4 aardbevingen geweest, maar we hebben niets gevoeld... Het waren thans bevingen van 4.2, dus dat is toch wel goed te voelen. Bij twee zaten we in de auto (dan voel je het niet), eentje was om 1 uur ’s nachts en eentje om 7 uur ’s morgens. Waarschijnlijk sliepen we erg vast tijdens die 2 andere bevingen, want we hebben helemaal niets gevoeld!

Gisteren zijn we naar warmwaterbronnen geweest, had mijn juwelen aan gehouden (doe ik altijd, ik douche er ook mee). Plots zie ik 2 zwarte ringen rond mijn vingers, ik ben er echt kapot van! De ene ring heb ik van mijn oma gekregen en de andere van mijn vriend. Die van mijn vriend is er het ergst aan toe, daar zie je niet meer van dat hij zilver zou moeten zijn. Mijn ketting is ook helemaal verkleurd, het hangertje gelukkig niet. Over 2 weken ga ik thuis eens naar de juwelier, misschien kan hij er nog iets aan doen. Ik vind het erg vreemd dat zilver zo erg verkleurt in dat water!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:58

@sl
Geen paniek. Dat is een normale reactie van zilver (legering) op warmte. Wij hadden vroeger thuis goud- en zilversmederij, dus bekend fenomeen. Na het solderen etc. ging het zilver in een trommel en werd weer glimmend gepolijst.
Met huis tuin en keuken middeltjes werkt het ook. Poetsen met tandpasta en een doek werkt. Of het allebeste zilverpoets halen. Dan glimt het je zo weer tegemoet.

Dames,
Laat het maar aan Paul en Janouk over om de lessen te rijden :D . Zowel Paul als Janouk zijn niet zo snel onder de indruk, hoor. Soms zou je zelfs willen dat Janouk wat sneller onder de indruk was. haha }>
Het leuke van les rijden bij andere instructeurs is juist dat je nieuwe aanknopingspunten leert. Die soms werken en soms niet voor de combinatie.
Paul heeft het geprobeerd, om te voelen of dit zou werken voor Janouk. En hij snapt wat ze bedoelt, maar na 30 minuten geconcludeerd dat dit niet gaat werken voor Janouk en haar lichaamsbouw.
Maak je maar geen zorgen, die 2 redden zich wel. _/-\o_ :j
Het heeft ook weinig zin om te lessen bij iemand anders, als je niet bereid bent uit te proberen wat ze zeggen -:) Wie weet, is het het EI van Columbus.

Ik herinner me dat Paul en Janouk moesten voor rijden voor onze huidige instructeur om te kijken op welk niveau ze waren en in welke les ze zouden passen. haha De instructeur kreeg Janouk zelf niet eens van haar plaats. Ze keek achterom om te kijken welke GEK er nu op de koets zat en stond onbeweeglijk stil. hahaha
Daarna reed Paul voor en vond de instructeur dat ze wel wat meer impuls konden gebruiken ~~}> Toen Janouk geen enkele reactie gaf op de aanwijzingen, sprong hij in het voorbij gaan achterop de treeplank van ijzer van de koets. En begon hard te stampen..........................flink veel lawaai. Iedereen langs de kant schrok en hield zijn adem in om wat er zou gebeuren.

.....................................er gebeurde helemaal niets. _O- +:)+

Janouk stond vanuit de draf in één klap stil en keek achterom wat er met de koets aan de hand was.
_O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:21

Hahaha gekke Janouk, heerlijk zo'n beest. Misschien kan ze wat van dat nuchtere aan Gwin geven? Dan krijgt ze wat impuls van Gwin ervoor terug ;)

SL gelukkig wijze raad van Janouk, het komt weer goed met je zilver! Wel fijn dat je die aardbevingen niet hebt gevoeld!

Weer een lekker rustige dienst gehad vannacht, dus goed geslapen.
Straks Gwin wél gaan longeren, gister niet gedaan.
Verder lekker rommeldagje.

Fijne dag allemaal!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:24

@ Janouk: Dank je voor de tip! Ik heb al vaak een heet bad genomen, veel heter dan die warmwaterbronnen gisteren, maar heb nog nooit verkleurde ringen e.d. gehad! Maar goed, het zal allemaal wel een reden hebben :D Ik ga toch maar eens proberen met tandpasta, als het niet lukt kan ik nog altijd eens naar de juwelier gaan als ik thuis ben.

Super trouwens, zo een paardje dat niet snel onder de indruk is :D Heb er ook zo eentje, heerlijk gewoon <3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:35

Maisie: nog noodstroom over ? :D Hopelijk snel verholpen allemaal
Lanouska: fijn, een beetje goed nieuws!
SL: gelukkig de beving aan jullie voorbij gegaan en zwart zilver komt weer goed lees ik al hierboven :))
Janouk: zo is 't maar net! je leert ook van de suggesties waar je niet mee verder gaat en juist de input van verschillende mensen opent nieuwe inzichten, zeer juist opgemerkt :j
Frensie: weer slapend rijk geworden en lekker rommeldagje, veel plezier

En ik ga naar werkdagje, maar eerst Mick inspannen voor vriendlief die gaat lekker uit rijden nu het zo'n droge dag is... wat zou ik graag meewillen :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:48

@ PrinsjeH: zo gaat dat op de hondenschool ook, je krijgt zo veel verschillende theorieën, maar iedere hond is anders, je moet dus voor jezelf uitmaken wat voor jouw hond werkt. Helaas begrijpen sommige instructeurs dat niet en denken dat alleen hun theorie klopt.

Veel plezier met je werkdag! Dat gevoel van graag willen mennen ken ik helaas ook... Maar over 2 weken kan ik weer *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:02

Goedemorgen

SL: geen zorgen maken om zilver. Is zo weer mooi te krijgen.
Maisie: zonder stroom. Niet fijn
Lanouska: klinkt of het mee gaat vallen. Hoe is het met je moeder?
Janouk: tuurlijk moet je wel proberen iets te proberen als je van een ander les krijgt, zou dom zijn om dat niet te doen. Maar als blijkt dat het niet werkt, moet je er ook gewoon mee kunnen stoppen. Bovendien verander je niets aan de bouw van een pony. En geweldig verhaal over zeer laconiek paard.
Frensie: weer rustig gehad

Nou, ga zoon naar school brengen en dan de garage maar eens bellen. Wil nu toch wel een leenauto en weten wat er met bus is.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:13

hoi hoi, nu even te druk om terug te lezen, sluit zich ook een keer bij de samenvattingen aan.
Gisteren hier drukte in huis, in ochtend belde ik naar leverancier van gordijnen, wanneer ze rolgordijn op floris zijn nieuwe kamer kwamen plaatsen. Hun ben je thuis vandaag, ja dus. Dan komen ze zo. Tegelijk dat zij boven bezig waren kwam miele langs. Wij wassen namelijk al af sinds we terug zijn van de vakantie, leuk vaatwasser hebben.
Nou conclusie pomp stuk, onderdeel van ongeveer 350 eurie. Machine bekeken, niet meer waard. Dus hadden als korting aangeboden gekregen van iemand van harense smid. Was afgelopen weekend een actie, mocht de dag erna ook nog wel. Dus smiddags vaatwasser gekocht, komt deze week.
Avond kwam iemand van de kraamzorg. Praten over de kraamtijd blablabla niks bijzonders eigenlijk.
Straks komt piet klerkx stoelen brengen die we gekocht hadden, zeiden ze bij de koop ongeveer in week 19. Ik vorige week gebeld afspraak gemaakt voor vandaag, wel apart en wat vertraagd zeg maar. Zeiden ze niks van. Dus straks weer stoelen in de huiskamer.
Vanavond pretecho. Zal fotootje indien leuke tussen zit wel plaatsen, floris werkte niet mee, dus dat was geen succes, hopen op vandaag op meer succes ;)
Gaat bokt weer proberen bij te houden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:27

*duimt voor VHU dat autoschade meevalt*
**En voor tine ook, en dat ze eindelijk een leenauto krijgt (bad service zeg! :oo )**

Heb een of andere vreemde zenuwtrek in mijn rug.. Vreselijk gevoel..
Zometeen eens boodschappen gaan doen. Dan nog wat opruimen en vanmiddag lekker naar stal met de fiets en daar een strontschep-offensief starten.
En vanavond komt de hoefsmid :)