[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:53

Goedemorgen allemaal ...

Tja springen is voor mij ook niks, en ook nooit iets geworden, met mijn 1e pony wel, maar daar hoefde ik alleen maar op mee te liften, die sprong alles !

ze laten die man in de les meerijden omdat hij vorig jaar en het jaar ervoor ook koetsiersbewijzen meegelopen heeft, maar ik vind het griezelig omdat hij al een winter stil gestaan heeft, en ook dressuurmatig niks kent.

Melody die hoestte gisterenavond met longeren niet meer, maar neem vanavond toch de 2 pony's van die kennis mee, haar trailer is verkocht, en morgen kan ze de "nieuwe" halen, dus kunnen we allebei mennen vanavond.
Melody mag wel een lesje overslaan.

Tine gaat lekker op buitenrit !! heerlijk, veel plezier !! het is erg mooi in Gasselte, superomgeving.

VHU schrikt van de megarekening van de paardjes....ja dat is een groot nadeel als je ze zelf niet thuis kunt hebben, lekker verhuizen naar het platteland ?? O:) :)ddd :)* en al je paardjes meenemen ??
Maar ja dan heb je niet meer de luxe dat iemand anders je paardjes voor je verzorgd als je zelf niet kunt..
Moeilijk om een nieuw thuis voor een van de pony's te moeten vinden wat ook echt past !! dat het voor jezelf ook goed voelt !!

Iedereen werkze of studeerze of......veel plezier bij het vrij zijn !!

Ga zo zoontje naar school brengen en naar het werk. :j

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:01

goedemorgen allemaal wat gaan jullie toch hard lukt mij nu even niet om 10 pagina's bij te lezen waarschijnlijk vanavond wel.

Paardje op stal is overleden. Vind het zo sneu ik ging elke dag met eigenaresse om en samen grazen. Bah!

Gister met stalgenoot een rit met span gemaakt ging super alleen kwam tum bij het wachten op groom wel 2x omhoog. Hij wilde zo graag.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:05

@VHU die polepots hebben wij op stal voor de shetten (en voor cavaletti voor de friezels)
Maar ze zijn echt heel klein hoor, geen punt met shetten, maar per geval 10cm ofzo, en als je er dan 4 hebt, kun je ze wel op elkaar zetten maar kom je uit op een hindernis van 20cm. Wij hebben er 8, dus wij kunnen naar 40cm :+
Moeilijk om te beslissen welke pony er weg zou moeten. :(:) En poezelbeest nog steeds niet terug? ;(

Tine, ik duim ook voor je mee. Veel plezier met je buitenrit.

Dennis: ik heb mijn verlaagde 1,5paardstrailer uit 88?89?zoiets met 2jr terug nieuwe bodem en wanden kunnen kopen voor 750, maar daar moet wel even een nieuwe lik verf overheen.

Naaltje: springen, als ik me weer beter voel en weer naar paarden ga, dan wil ik je daar gerust mee helpen. Het is inderdaad een kwestie van lijntjes rijden, balkjes neerleggen, balkjes tussen staanders neerleggen en rustig de hoogte op gaan bouwen. Dan komt het vertrouwen vanzelf. Kan diddle wel vrijspringen?

Biancacoo: hier gaat het nog steeds niet goed en ben inmiddels ook zwaar gefrustreerd. Lichamelijk gaat het best, ik voel me niet 'ziek' ofzo, maar mn hoofd blijft zeuren en ik krijg gewoon niks gedaan. Zit zoveel onrust in mn lijf, en als ik mezelf toch push om iets te gaan doen, gaat het mis. Mja, van helemaal niks doen wordt je ook een partij gestoord! Nja, vanmiddag naar mn huisarts, eens zien of die me nog weer verder kan helpen.

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:07

@VHU; he :oo had je berichtje gemist, jeetje pony weg.. :(:) moeilijke beslissing..
Het springen mag je me best eens mee helpen :j (en het voordoen? :P )
Het gaat mij ook niet om de hoogte hoor, wilde alleen graag bouwen tot wat in mijn ogen TREC-hoogte is, en dat is níet het 3e gaatje :')
een kruisje gaat prima overigens, dat voelt minder imposant? maarja.. TREC is vnl steil :=

Diddle kan springen, en donders goed ook..
Ik vind het eng, altijd al gevonden..
Maar ook het feit dat hij 2 jaar terug in het bos na het springen van een boomstammetje omviel, bovenop mij helpt niet mee geloof ik :o

Ik maak hem er overigens niet bang mee, hij gaat namelijk alleen maar als ik ook echt wil. Dus eerder stuur ik niet aan :o Heb dat 2x wel gedaan gister, de 1ne keer weigerde hij zelf, op 4 galoppassen voor de hindernis gewoon afgedraaid :') en op de andere deed ik het, tijdens het aanrijden gewoon een volte gedraaid..

Baal ervan hoor.. Wil zo graag geen flater slaan op de trec :o

Ohja, die polepods zag ik nog, lacuna heeft die ook, ze zijn wel laag bij haar (maarja dat zijn d'r ponys ook :)) ) weet niet of daar verschil in zit ook
wij hebben op stal 4 lichte balken en 4 kratjes
en gewone palen met echte balken :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zelfs dit haalde hij :') het hele in-uit-je in 1x :=

Afbeelding
:=

zo einde fotobom, ik ga zo even douchen en dan wat uitprinten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:21

:wave: Goeiemorgen!

Allereerste @tine heel veel succes vandaag! Ga voor je duimen hoor..

Las verder wat over springen. Laatst hebben de meiden Wiseguy laten vrijspringen.
Hij bleek er ook nog wel wat talent voor te hebben!

Afbeelding
(Grondbalk mist, heb ik de dames gelijk even verteld)

Zal nu even haasten richting stage. Vanmiddag wat uitgebreidere post!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:25

@ VHU: welke pony wil je dan weg doen? Alwyn of Snuit?

@ Naaltje: mooie springfoto's ;) Wat betreft het leren springen. Jij zult echt wel diegene moeten worden die beslist wanneer dids afzet. Dit leer je door héél veel te doen, oefening baart kunst. Je moet je echt concentreren op de afzet van je paard, en als hij moet afzetten benen geven en in verlichte zit gaan staan.
Ik sprong vroeger zelfs zonder zadel en ik vond het heerlijk! Ik ben nooit 1 keer gevallen tijdens het springen, daarom was het vast ook dat ik het zo leuk vond :D Ik heb gesprongen met de haflingers, dan is het echt nodig om benen te geven. Maar ik heb ook een tijdje gesprongen met een Shagya-arabier, jeetje zeg wat een bom! Met zo eentje is het voldoende om een pluk manen te grijpen en in verlichte zit te gaan staan :D

@ L_Rivaldo: wat sneu dat er een paardje is overleden, altijd verschrikkelijk om dat te zien.
Ik ben er nog altijd niet goed van over een hondje van bij mij op de hondenschool. Vorige week kwam iemand zonder zijn hond aan, ik vroeg heel opgewekt: "Waar is je hond? Heb je hem niet bij??" Toen zei hij plots dat er op zondag niets aan de hand was, en maandag was de hond plots dood. Bleek het beestje kanker te hebben en het gezwel was gesprongen. Ik ben er nog steeds niet goed van, ik vind het zo verschrikkelijk! 5 jaar was die hond... Hoe oud was het paardje? Maar uiteindelijk maakt de leeftijd niet uit, het is altijd moeilijk...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:31

VHU balen dat je deze zomer moet gaan beslissen of er een pony weg moet. :(:)
Poes is helaas nog steeds niet terug. Bij mijn ouders op de boerderij verdwenen de katers rond deze tijd wel eens voor een maand en kwamen vervolgens weer thuis.

Bianca, verstandig om zelf een rustigere combinatie mee te nemen.

Springen vind ik leuk met paarden die het zelf ook leuk vinden tot ongeveer 1.10, crosshindernissen vind ik nog doodeng daar moet echt een instructeur bijstaan die mij vertrouwen geeft.

Tine, veel plezier met je buitenrit en spannend dat vanmiddag de hengst gekeurd wordt.

Gisteren heb ik voor het eerst gereden op de 3 jarige bonte merrie die nu 2 weken zadelmak is. De eerste 10 minuten was echt even aftasten van beide kanten daarna ging het best redelijk al zeg ik het zelf. Galop hebben we achter een andere pony aangedaan.
Ik vind het eigenlijk jammer dat we haar zaterdag alweer terugbrengen naar mijn vader om de gehele zomer lekker op de wei te zetten. Dit gaat echt weer een hele leuke rijpony worden, ze heeft ruime gangen, zit als een huis en leert volgens mij best snel.
Zaterdag ga ik er nog even een lesje op haar rijden, dan brengen we haar weg en rijden we door om mijn eigen 3 jarige die net zadelmak is uit te proberen en mee naar huis te nemen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:32

L_Rivaldo schreef:
goedemorgen allemaal wat gaan jullie toch hard lukt mij nu even niet om 10 pagina's bij te lezen waarschijnlijk vanavond wel.

Paardje op stal is overleden. Vind het zo sneu ik ging elke dag met eigenaresse om en samen grazen. Bah!

Gister met stalgenoot een rit met span gemaakt ging super alleen kwam tum bij het wachten op groom wel 2x omhoog. Hij wilde zo graag.

:(:) weten ze ook hoe het komt dat ie is doodgegaan? :(:)

@SL; voorlopig vind ik heel dat springen nog zo eng.. En dids weet zelf wel wanneer hij moet afzetten, dat is zijn taak nog even :P het enige wat ik doe is meeliften hem aansturen en dan zo hard mogelijk mijn best doen niet uit het zadel te vliegen, met m'n doos op die knop te landen etc..
Gisteren kletterde ik dus voor m'n zadel.. ^)

@lacuun; ook jij bent meer dan welkom om eens te komen oefenen... Ik wil geen flater slaan op de trec :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:33

goedemorgen :wave:

springen sorry ik kan je ook niet helpen ik kan het ook niet bijzonder

ik ga naar school :n en daarna naar coevorden ben dus niet meer op bokt dus niet te hard kletsen anders kan ik 5 pagina's bij lezen vanavond laat

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:34

Gisteren nog even wezen mennen voor dat ik les had. Ik ga het mennen stiekem steeds leuker vinden. :o Heerlijk om te zien hoe de merrie de gehele rit met attente oortjes rondloopt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:35

Rivaldo sterkte met het verlies van het paard van je stalgenoot, dat is nooit leuk om mee te maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:45

Rivaldo sterkte.
En tum die er zin in had.

Leuke springfoto's gezien.

Lacuna veel plezier op school en met de paardjes.

Cobiie heeft ook nog lekker gemend.

Ik ben mijn bed uitgerold. Elk uur wakker geweest en lag er pas om half 2 in.
Mijn ouders komen zo en heb nog wat afspraken staan.

Dribbel is er weer helemaal bij.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:58

Mogge,

@Rivaldo, sterkte met het verlies van het paardje van je stalgenootje :(:)
@Lacuna, probeer jezelf niet teveel 'op te leggen' en probeer te genieten van de kleine dingen :(:)
@Cobii, leuk die pony's die het zo goed doen... mijn instructrice heeft ook nog een geweldig mooie D-pony staan... als ik plek had gehad :o . En dat heb ik ook vwb het mennen... als je mij 5 jr geleden had gezegd dat ik ging mennen dan had ik ze allemaal voor gek verklaard :=
@VHU, lastige beslissing zo met de pony's.... maar het is wel belangrijk dat jij het allemaal vol gaat houden (zowel financieel als lichamelijk) en de beesten moeten er voor jou plezier zijn is mijn idee (al lijkt dat niet altijd zo bij mij met al die vaste verplichtingen )

Vwb het springen heb ik wel veel gedaan. Ik had ook iedere vrijdag springles met mijn paard. Ook Bruutje kan lekker springen....

Dit ben ik met mijn paardje die ik in heb moeten laten slapen :')
Afbeelding

Dit is Bruutje tijdens de landing, want die denkt dat balken bijten :=
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:22

Tallechie: kan je het niet trainen met je hond? Klikkertraining beginnen te doen of net zoals met een paard, eerst met de schaar knipgeluidjes maken zonder te knippen en dan langzamerhand dichterbij. Voordeel dat als je het zelf zou kunnen doen, je het in korte sessies kan doen. Bijvoorbeeld een paar minuten (tot net voor hij zijn geduld verliest).

Raar inderdaad dat een onervaren combi zo in de les mee mag. Zou dit eigenlijk eerst in een priveles zetten.

Tine veel succes en natuurlijk veel plezier in het bos.

Naaltje: gewoon een heel klein hindernisje in de bak zetten en dan er regelmatig eens overheen gaan. Vertrouwen hebben in je paard is dan al heel veel. En zo te zien kan hij het echt wel.
Ik had vroeger een merrie die heel graag sprong. Op wedstrijd moest ik enkel maar de volgorde van de hindernissen leren en zij deed de rest. We gingen er dan in een hoog tempo door. Alleen was het te hopen dat er geen muur of een waterbak tussen stond, want dan ging ik stofbijten.

Rivalode; SL: is altijd vreselijk als een dier onverwacht en plotseling sterft. Ik heb nog regelmatig verdriet over onze gestorven dieren.

Cobiie heeft het ook druk met paardjes doorrijden en mennen

VHU: veel sterkte met de beslissing en je vindt vast wel een goede oplossing.
De kat van mijn schoonouders is ooit 2 weken weggeweest. Daar hadden we de hoop ook al voor opgegeven maar kwam heel leuk opeens weer aanwandelen. Zijn er geen buren of zo die toevallig enkele dagen weg zijn? Misschien dat ze daar een garage of schuurtje in gelopen is.

Deze morgen voor het werk al even de paddock uitgemest, dus dan kan ik vanavond meteen na het werk leuke dingen met de pony doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:28

Babs daar zijn we nu inderdaad mee aan het oefenen. Bij de ogen gaat het nu goed. Ik pak het plukje wat we weg willen hebben en mijn vriend knipt. Daarvoor laat mijn vriend de hond aan de schaar ruiken en knipt hij er mee. Bij zijn kont knip ik nu ook de klitten er uit, dit laat hij nu ook toe, mits iemand hem beet houdt. Scheren weet ik niet hoe hij daaar op reageert, vandaar dat ik dacht dat het makkelijker was om hem dan nog een keer naar de trimmer te doen.

Ik heb wel een goede beslissing genomen om de hond te laten scheren. Hij is nu weer speels en actief. Is de hele ochtend al aan het vliegen.

Ik ben al aan de schoonmaak geweest, nu eerst uitrusten, heb harde buiken.
Straks even naar de kapper

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:28

Naaltje, kun je niet gewoon superlaag beginnen, dat je er zelf eerst plezier aan krijgt, op die foto met didd's ( ben jij dat ?) kijk je wel heeul erg bang !!!
Didd's kan goed springen, dus daar zal het niet aan liggen...

Ik vond het ook erg eng, maar heb vertrouwen gekregen door 30 3n 40 cm te doen, op een gegeven moment stapte de pony daarover en toen iets hoger gezet, maar zo ging mijn angst wel weg, en gewoon even zo vaak mogelijk doen !!
Komt helemaal goed !!

Rivaldo sterkte met het verlies ook voor je stalgenootje sterkte, naar is dat !!! je moet er niet aan denken !!!

Ollie, gave springfoto's, knap hoor !!

Lacuna; klinkt als een burn-out ofzo ?? .......doe rustig aan, dat had ik in december 2009 !! en zit er soms nog steeds tegenaan, probeer van alles te genieten, en leg jezelf geen tijdsdruk op, verwen jezelf, en probeer lekker rust in je hoofd te krijgen.
Ik ging lekker in m'n sauna, en op buitenrit met de paardjes, gewoon lekker poetsen en niks doen.
Rust proberen te krijgen is het moeilijkste wat er is !! die timmerdwergen kreeg ik in het begin helemaal niet uit mijn hoofd....
Sterkte !! en ik hoop dat je HA iets nuttigs te zeggen heeft en je goed kan helpen .

Tine, ik duim nog steeds voor de keuring van je nieuwe paard, spannend !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:30

@biancacoo; dat ben ik met dat schijtgezicht op die foto ja :=
Is wel al 2 of 3 jaar terug, maar ik weet zeker dat ik gisteren erger keek :')
Ik heb er ergens nog eentje.. die zal ik eens uploaden..

Ik vind het hindernisje op gaatje 3 eigenlijk ook al in de categorie ''laag''.. ik ben gewoon een schijtert..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:41

hier de fotos
2007 zijn deze

Afbeelding
:wow:

Deze fotos zijn uit de tijd dat mijn Diddletje nog een pukkie was (hij was toen 9, valt wel mee dus eigenlijk :+ qua leeftijd)
Afbeelding

En dan nog een aantal briljante fotos van een diddle-protest.
Ken je dat, jij wil rechtdoor, je paard wil links? Wat doet een doorsnee dram-paard? Beetje bokkerig, beetje hupsen, steigertje

Wat doet Diddle?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij doet dat nog altijd :')
creatieve geest :j

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:44

Diddle brengt meteen een lach op men gezicht. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:45

Naaltje: ge-wel-di-ge foto's :D :D ! Daar kun je mee het circus in :j . Pluim op zijn hoofd, jij een glitter-bikini-tje aan, hoge hakken en een berg glitter-make-up en je steelt helemaal de show *\o/* !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:46

b485 schreef:
Diddle brengt meteen een lach op men gezicht. :)

:') :))
als ik je dan vertel dat hij deze fratsen ook midden op kruisingen etc durft? En ik hem stiekem betrap het ook met publiek nog wat overdrevener te doen..
je staat voor l*l dan hoor :')

maar hey, hij bokt niet :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:49

klinkt als: "maar ik rook niet" 8-) !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:52

Hahaha die foto's van diddle := :')

VHU klote dat je een paardje moet wegdoen..

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:56

Naaltje, Ik kan het mij levendig inbeelden dat hij er dan nog extra van profiteert. Volgende keer preventief een clownsneus opzetten en dan denkt iedereen dat hij het zo moet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:00

Ik vergat VHU nog... ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen verzinnen voor het teveel aan pony's :(:) !