[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:14

Citaat:
Bruin vind ik altijd erg mooi, zo heb ik ook mijn enkelspantuig, maar ben bang dat er in de toekomst twee zwarte pony's de wedstrijden in gaan en dan is zwart misschien mooier.

Ik heb juist speciaal een bruin tuig voor mijn zwarte shetlander. Onder invloed van het zonnetje kleurt hij altijd wat bruin op, en als je er dan een zwart tuig op hebt, dan benadrukt dat nog eens extra dat je zwarte pony helemaal niet zwart is.

Wat leuk alle verhalen van paard en koets! Misschien volgend jaar ook maar eens die kant op.

arme maaike en ginger. Maaike maar lekker in een warm bad, en daarna moet je ginger maar even goed T-Touchen ;)

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:48

zie je wel die ukkies van ons willen toch gewoon heel graag en hard werken, helaas iets te enthousiast, hopelijk gaat de spierpijn snel over, best schrikken geweest!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:05

@Lacuna: mijn monster is echt behoorlijk zwart ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:22

ik vind bruin ook erg mooi bij zwartjes :)., maar zwart staat ze ook niet verkeerd :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:33

avaluna schreef:
@Lacuna: mijn monster is echt behoorlijk zwart ;)

Sh*t... Wat doe ik dan verkeerd?!?! |(
ik kreeg van mijn ouders een grote zwarte hengst... Nou ja, groot... grote maat shetlander. 3 jaar later was het geen hengst meer, maar een ruin (al gedraagt hij zich nog steeds als hengst) en nu is hij ook alleen nog maar op papier zwart... in de zomer en bij het wisselen van de wintervacht is hij gewoon bruin... :\

Toch vind ik bruin tuig nog altijd erg mooi op een zwarte pony ;)

Groetjes, Lacuna

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:03

Pony aan het eind van de zomer...

Toch wel zwart, of niet:

Afbeelding

Donkerbruine aan het eind van de zomer:

Afbeelding

Bij de donkerbruine zie je wat koper, maar die blijft nu ook elk jaar een stuk donkerder.
Ik heb ooit eens van een Friezenfokker gehoord dat hij zijn paarden lucerne voert en ze hierdoor mooier op kleur blijven.
Ik voer ook al jaren lucerne en ik heb idd het idee dat de donkerbruine (die heb ik al 10 jaar) veel donkerder blijft.
Zo is was afgelopen jaar echt het lichtst dat hij geweest is, voorheen was hij echt bruin met meer koper.

De zwarte leek dit jaar gedeeltelijk een klein beetje bruine schijn te hebben, je moest goed je best doen om het te zien.
O ja, pony stond dag en nacht buiten, met maar heel weinig mogelijkheid tot schaduw.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:25

verdraait! Hij is prachtig zwart!
Mijn "zwarte" wordt eind van de zomer chocoladebruin haha.

Hier net als zn wintervacht erdoor komt. Donkerder/glanzender dan dit wordt hij dus niet
Afbeelding

Afbeelding
En zo is hij aan het eind van de zomer... Bijna chocoladebruin gewoon, en dan bij oksel en lies is hij meestal nog lichter, bijna vos.

Heb al een hoop geprobeerd (poeders, olie, wassen met shampoo voor zwarte paarden, ander voer, andere wei, etc. ) maar lucerne had ik nog niet geprobeerd.

Nu stoor ik me er niet zo heel erg aan hoor (al lijkt dat wel zo) ik vind mijn poownie super zoals hij is :)

groetjes, lacuna

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:32

jackson in zijn setje ..op paard en koets gekocht

ben trots :o

Afbeelding

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:38

Wauw, dat kan ik me goed voorstellen! Ziet er hartstikke mooi uit!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:40

Mijn zwarte blijft echt helemaal zwart in de zomer, hij krijgt alleen wat bruine puntjes in zijn manen soms :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:10

Grappig setje :) niet zo mijn ding, maar toch :) als jij er maar blij mee bent toch?

nieuwe Lotteke fotos :D
Aspirer schreef:
Ze zijn niet heel bijzonder :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:16

leuke foto's evelli

Jackson inderdaad weer mooi in set!

Lacuna, ik vind dat mooie bruin van kleur ook wel heel mooi hoor, moet je eerlijk zeggen dat ik nooit van hele zwarte heb gehouden (zie daarom ook mijn kleurkeuze een bonte :D) vind ze niet lelijk, maar wist wel dat ik niet voor een zwarte ging.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:37

Ik wilde ook nooit een zwarte, vind ze een beetje saai. En toch heb ik Jelle gekocht, het was gewoon liefde op het eerste gezicht en dat is het nu nog steeds. Ik ben echt gek met hem. En een goed paard heeft geen kleur haha (maar een mooi paard is bont :D )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:38

@Evelli: leuke foto's!

@Jellee: die bruine puntjes heeft hij ook, hahaha, krijg je zo'n "geblondeerde negerkroespuntjes" :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:38

klopt *wijst naar boven*
Heb ook nog twee saaie bruine :+ al zie je die niet veel bij de shetlanders

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:44

Ik vind bruine shetlanders juist gaaf! Vind dat leuker dan zwarte, tenzij een zwarte aftekeningen heeft dus witte voetjes of een bles ofzoiets. Jelle heeft een witte neus, dat 'breekt' het zwarte weer een beetje :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:46

Ze zijn ook erg leuk :) zwarte heb je inderdaad wel erg veel :+
Heb ook flink gezocht naar een tweede bruine :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:48

Vos heb ik eigenlijk niets mee, zeker niet als ze ook nog dezelfde kleur manen hebben. Maargoed karakter is belangrijker hihi en een kwestie van smaak!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:50

Mijn zwarte in augustus, heeft enkel wat high lights in zn manen gekregen :D

Afbeelding

En geschoren.
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:01

Ik heb ruzie met mijn pony's. Gisteren hebben ze een dagje vrij gekregen (lees: lekker in het land en vrouwtje thuis) Vandaag ging ik even heen om ze even te poetsen en verder niks. Zodra ik in het land kwam zette ze het op een lopen. Hero heeft zelfs een knauw in mijn hand gegeven toen ik hem wou pakken. Die heeft nog nooit gebeten. Toen met biks, meestal de oplossing, hero nam een snelle hap en smeerde hem weer. Uiteindelijk beide weten te pakken.
Ze hebben een heel weekend in een stal, een uurtje mennen in een drukke hal en 8 uur trailer niet gewaardeerd. Weet ik nu dat we dat niet meer gaan doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:03

he balen dat het zo een negatief effect heeft op je pony's :(:) hoop dat ze snel bijdraaien

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:20

wat jammer dat ze zich zo laten kennen napie, kan me best voorstellen als ze zo doen , dat je dit niet snel weer zal doen.

Zwarte shetjes zie je inderdaad veel maar als ik ze in meerspannen zie dan vind ik het toch onwijs gaaf, soms zo van die mini friesjes :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:05

:wave:
Heb braaf meegelezen.

Marianne, bedankt voor de prijs van et tuigje. Vind et nogal wat, poeh zou niet ff 1200 euro voor een tuig uit mn mouw schudden, weet ook niet of ik het er voor over zou hebben eigenlijk :o
Mennen is echt voor erbij hier. Leuk om te doen maar geen hoofdzaak. Dus hoef ook niet een megaluxe/duur tuigje.

Zag nog allemaal zwarte paarden. Mijn zwarte was in de zomer haast vos, ben wel eens op les gekomen waarin de plaatsvervangende instructeur zij dat ik een hardstikke leuke koffievos had :+ Toen ie haar 2 maand later pikzwart terugzag kon ie zich niet voorstellen dat ze hetzelfde paard was :P Ik deed er verder niks aan, liet dr gewoon bruin worden. En dat was ze sneller dan ik :P

En las dat Napie boze shetten heeft! Das nie best, hopelijk is hun humeur snel beter!

Had maandag menles met Charmer.
Was wel leuk, we gingen vaardigheid oefenen. Dus mooi wat poortjes in de bak en lekker sturen. Aan het eind nog ff 2x een wedstrijdje. Dat is Charmer ondertussen op zn lijf geschreven, hij snapt het helemaal en werkt dan super mee! Erg leuk, was dus ook 2x ruim de snelste. Kom maar op met al die friezen en kwpn'ers, die kunnen we wel aan :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:32

Ik vind zwarte paarden en pony's ook mooi, mits ze 'de' uitstraling hebben. Heb nu een lichtbruine / valk kleurige dus heel wat anders.

Had ook menles maandag, in mijn eentje. Echt een heerlijke les waarin ik veel geleerd heb. Blijk dat ik veel verkeerd doe, als ik dat goed doe, loopt veale nog 10 x beter.

Op naar de wedstrijd van zondag in ieder geval. Moet al om negen uur rijden. En pas na half vier vaardigheid. breng veale in de tussen tijd dus ook terug. Moet verdorie al om vijf uur mijn bed uit om te voeren. Om kwart voor zeven vertrekken we.

Zag er goed uit hoor Anneloes. Charmer vond het echt leuk zo te zien en hij ging inderdaad heel behendig de poortjes door

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:33

vervelend Napie dat ze zo gehumeurd zijn