[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:58

Haha waarheid als een }:0 Baudyh.
Super leuk Janouk 4 dagen :list: -:) +:)+

De bodem was bij ons wat ontdooid, dus kon Cathey eindelijk weer laten galopperen aan de longeerlijn. Vond ze heerlijk.

Verder hier ook beetje suffig dagje, soort van mishandeld bij de mondhygieniste ... zit ook nog steeds met nasleep van die kaakontsteking het is nog steeds niet 100% weg >;) moet nu in april weerkomen :roll: maar goed alles voor een gezond gebit / gezonde kaak. Moest mezelf vanmiddag erg motiveren om weer uit mijn stoel te komen, het was hier zulk koud rillerig weer :brr: kan daar helemaal niet tegen die natte kou :brr:

newmom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:36

VHU .. die tanden he.. grrr.. vanmorgen weer een kies moeten trekken (een echte, geen verstandskies) die verrekte dingen zitten bij mij zo diep geworteld, dat de beste man echt een uur heeft lopen wrikken.. tand is er in 10 stukken uit gekomen. pff.. nu beste hoofdpijn. alleen al van dat duw en trekwerk.

Gister ochtend zat ik met onze jongste bij de huisarts, oorontsteking, en dus aan de antibiotica.zo zielig. maar vandaag gaat t absoluut al beter dan gister.
t paardenwerk stapelt zich nu op helaas, die bak moet ik echt mee aan de gang, poepscheppen. Maar eerst moet de mestkar leeg.. en mestrijden met een 1jarig ventje is onbegonnen werk op onze oldtimer trekker. ik moet geduld hebben tot t weekend.. maar dat staat me niet aan.

Zo.. dat was een ego post (alweer) van mij. Ik hoop dat t verder met iedereen wel goed gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:24

Ben die vorst nu echt spuugzat. Geen enkele dooi hier. -O- Wei en bak zijn nog steeds knotsbevroren en spiegelglad. De wei is dus ook 1 grote puinhoop met oude mest, want ja, die zit nog vast. Paarden vervelen zich te pletter, maar ik heb niet de tijd en/of puf om op en neer te rijden naar een binnenbak. Zelfs geen tijd om maar wat te wandelen met ze, want ben steeds laat thuis van werk en heb nu veel werk aan de stallen (erg prettig met flinke tennisarm) Bovendien heb ikzelf geen bakkaart meer, ben ook niet meer lid van een vereniging. Ga toch geen wedstrijden meer rijden. In ieder geval voorlopig niet.

Nou ja, weer genoeg geklaagd ;) Fijne dag nog verder

O ja, om de frustratie compleet te maken moet ik ook weer achter mijn geld aan, zit nog op salaris vanaf half november te wachten. Wat gek toch dat er geen mens te vinden is die voor de klas wil staan....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:57

Citaat:
Wat gek toch dat er geen mens te vinden is die voor de klas wil staan....

Helaas maar al te herkenbaar... was bij bepaalde opdrachtgevers altijd hetzelfde gezeur. Heb een keer een half jaar op mijn geld moeten wachten en het stapelde zich maar op. Maar ondertussen lopen je eigen dingen wel door. Het is altijd allemaal goedgekomen maar ... vaak kwestie van zeer lange adem.

Even langs Ber geweest, die is erg blij met de luzerne, pulp, muesli en lijnzaad die Cathey niets vindt haha. Halve emmer met van alles gemengd en lekker warm water ze vond het heerlijk. Ze nam hele grote happen, Ber is een enorme goede eter :Y) maar goed kon daar ook niet veel meer doen dan poetsen dus heb haar een lekkere massage gegeven.

Cathey ook nog gepoetst en stal gedaan etc maar kon haar niet longeren want in de bak werd gereden. Snap niet hoe mensen dat durven want als je eraf valt of het paard springt weg breek je volgens mij nu wel je nek / rug zo hard is het maar goed zal aan mij liggen :roll:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:56

Oja Baudyh, eer van je werk vwb dat ik nu weet dat Havens Catheys lievelingsvoer is want iemand zei vandaag tegen me: goh zeg ze krijgt zowaar wat spek op haar ribben *\o/* jaja :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:20

Top Vhu blij voor je.

Hier weer eens de griep. Gerrit vorige week bij huis nu ben ik de sjaak. Net ff hooi gevoerd lig nu gewoon zwaar te hijgen in bed. Die vrieslucht slaat op mijn keel/longen buiten, krijg bijna geen lucht. Nu met een hot coldrex op bed kom ik langzaam weer op adem. Durf alleen bijna niet plat te gaan liggen. Dan ga ik weer hoesten. Hoop dat het snel beter gaat dit is niks

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 06:52

Waardeloos Baudy. Gisteren was de luchtkwaliteit dan ook heel slecht, daar was al voor gewaarschuwd op journaal. Mensen roepen altijd dat vrieslucht gezond is, maar als het weinig waait blijft de vuile lucht heel erg hangen.

VHU dan is ze toch wel snel aangekomen. Moet je straks nog uitkijken dat ze niet te dik wordt hihi

Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:48

Brr -4 en nog niemand aanwezig bij school.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:22

Hoop dat je ondertussen binnen bent Tine veel succes vandaag _/-\o_ +:)+

Ja die vrieskou heb ik ook last van als cara typetje. Als je dan diep adem haalt stokt het ergens in je longen ofzo, alsof er een mes tussen je ribben wordt gestoken :\ . Nu wonen we natuurlijk centrum Rotterdam en staat ons stadsdeel bekend om haar slechte luchtkwaliteit en dan als het blijft hangen heb ik er idd echt last van. Durf je bijna geen adem te halen, wat ook niet helpt natuurlijk. Het is hier idd ook zo bij bepaald weertype afgezien van vorst.

Nou ff aan de koffie en dan richting Langeraar onze 5e bijeenkomst van de Freestyle instructeurscursus. Gaat eigenlijk allemaal helemaal niet vandaag, want en gasten komen en gaan op allerlei verschillende tijden maar mbv buurvrouw, onze zoon en iets flexibiliteit van de gasten gaat het denk ik / hoop ik :+ toch allemaal lukken. Moet wel eerder weg van cursus maar dan ben ik er in ieder geval paar uurtjes geweest.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:40

Toch maar ff naar de dokter geweest. Vertrouwde het niet. Bleek ook te kloppen.
Longontsteking nu antibiotica kuur, hopelijk knap ik snel op. Zo niet handig dit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:43

Baudyh..bah..balen...beterschap !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:47

He bah Baudyh wat vervelend! Doe maar voorzichtig!
Een heeeeeeeel koude lesdag gehad maar was wel weer super leuk allemaal. Geniet daar echt van **dagje uit :+ ** en leer ook een hoop uiteraard.
Janouk hoe is het met jouw cursus?

Kon alleen vandaag niet naar Cathey toe vind ik altijd wel lastig omdat het zo'n koude dag was daar kan ze zo slecht tegen ^) en meestal zet ik haar dan eerder binnen. Had het wel gevraagd aan stalgenootje maar heb geen berichtje terug gehad dat het was gedaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:57

VHU: heerlijke lesdag gehad.
Baudy: in de lappenmand. Rustig aan doen, maar ik snap dat dat lastig is. Ik moet mijn arm rust geven, maar ja, zal toch moeten uitmesten... Oftewel, tennisarm gaat zo niet echt over

Ik wilde proberen met Fabels wat werken aan de hand te doen in de bak; een lange zijde leek me wel goed genoeg, maar dat viel toch tegen, dus ik dacht dat gaan we het gewoon op de weg doen. Dat vond ze echter zo vreselijk spannend, dat ik mijn handen vol had aan haar. Dus na een klein stukje maar weer omgedraaid en haar goed beloond. Zondag mag mentor Rembrand mee, dan kan ze leren dat buiten lopen/wandelen juist heel erg leuk is. Lang leve mijn bijrijders!!

Nu aan het wachten op nieuwe houtsnippers voor de grote bak. Dan heeft manlief het weekend wat te doen hahaha, en kunnen we daarna als het goed is gewoon rijden, ook al vriest het.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:11

Fabels zal wel hebben gedacht wtf waar gaat ze nu met me heen :(:)
Hier druk met B&B, wachten op nieuwe telefoon *\o/* en straks tussendoor even naar Cathey. Het is hier weer zo koud :brr: wat heeft het vanacht weer hard gevroren. Het is wel mooi winterweer maar eerlijk gezegd begin ik er nu ondertussen wel genoeg van te krijgen wil gewoon weer rijden ^) hoop dat ik er gewoon weer op kan stappen zonder gedoe, het is als we dit weekend weer kunnen rijden 3 weken geleden dat ik erop gezeten heb....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:07

Fijn als de bak weer goed is Tine.
Gelukkig nog 1 iets bij Fabels. Idd een mentor mee en laten wennen.

VHU, ook ik ben er klaar mee. Alles is keihard bevroren. In het bos zal het wel een week duren voor de grond overal weer ontdooid is.

Sterkte Baudyh, pas op je zelf.

Wie gaat er naar de strijd der districten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:41

Manlief kan aan de slag :D
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:07

Belker schreef:
Wie gaat er naar de strijd der districten?

Ik, filmen voor Hoefnet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:12

Ik vind jouw rijbaan zo mooi Tine!!!

Ik kan ook al weken niks thuis. Dus de winterstop is gewoon verlengd. De dames vermaken zich wel.

Ik ga niet naar Strijd der districten. Wel naar menkamp, wat na 6 minuten al vol zat. Normaal 2 weken met 40 plaatsen, nu 1 week met 20 plaatsen. Veel vriendjes en vriendinnetjes vissen achter het net (staan er al 30 op de wachtlijst). Echt idioot, sommige mensen gaan al 30 jaar naar menkamp en zouden dan nu niet heen mogen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:24

Raar ips, wat is de reden dat ze het naar 1 week hebben gedaan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:54

Van alle weken zijn er veel minder, heeft te maken met andere activiteiten op het knhs centrum. Dat is belangrijker (voor de topsport)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:49

Er zijn veel evenementen, waardoor er minder weken beschikbaar zijn voor de kampen. Maar waarom er ook maar 20 terecht kunnen snap ik niks van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:09

Erg jammer van de KNHS. KNHS zou er meer voor de leden moeten zijn. Ik snap ook niet waarom er niet nog een basis organisatie is, zoals vroegah. Heb je tenminste keus. Ik kan in niets zien dat het ooit goed is geweest dat KNF, NVDR en wat had je verder nog, NKB? bent 't ff kwijt zijn samengevoegd, als ik kijk naar de basissport.

Nee strijd der districten ga ik niet heen. Ga eigenlijk nergens heen :+ ben niet zo heen-gaanderig :o

Dit jaar wordt het jaar van 'het grote knopen doorhakken, zoeken en proberen' denk ik voor mij. Endurance zijn wat regels veranderd die me totaal niet aanstaan, verandering van stal, denk nog minstens een jaar geen wedstrijden voor ons, ik wil niet meer lesgeven (bij NCOI / hogeschool) dus kijken hoe ik bezettingsgraad B&B nog wat meer kan vergroten en zo zijn er nog wat dingen waarvan ik heb besloten dat het klaar is / ik het anders of niet meer ga doen :D _-:( :7 <<) :D
Is wel lekker hoor, zo bezig te zijn :D wel spannend, maar ook wel lekker :7

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:32

Ik ben het met VHU eens de KNHS heeft nu een monopolie positie, en hoezo paardensport bevorderen.
In de mensport worden de kleintjes steeds meer in het nauw gedreven.
Maar verder gewoon lekker jou eigen ding doen en genieten van je paardjes.
En keuzes maken in het leven best moeilijk, er is zoveel, maar gezondheid gaat voor.

Baudy pas goed op jezelf met die kou, goed uitzieken die longontsteking.

Tine manlief heeft van het weekend geen dure sportschool nodig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:33

Herkenbaar VHU, hier ook zulke grote plannen / knopen door te hakken. Heb mijn planning in principe klaar voor dit jaar, zoals het er nu naar uit ziet.
Ik ga volgende week voor de komende maanden verhuizen naar een andere stal waar ik meer mogelijkheden en begeleiding heb dan op de boerderij. Dan half mei keuringsklaar laten maken bij de voorbrenger thuis en begin juli naar de Gelders merriekeuring. Kijken hoever ze komt.
Aansluitend in de zomervakantie door laten trainen op Stal Hulkesteijn terwijl ik moet varen. Dan is ze iig onder de pannen en heb ik geen onaangename verrassingen zoals de afgelopen jaren nogal eens gebeurde tijdens mijn afwezigheid. En dan is het alweer september.
Laatst bijgewerkt door Gem op 27-01-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:34

Daarom ben ik zo blij dat Working Equitation ook zijn opmars aan het maken is! :)
Een alternatief voor de basis ruiter, alleen voor het mennen is er nog niet zo iets in opkomst.

{Lees straks even verder bij, was aan het bij lezen maar het eten is klaar. :P }