[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:13

Wauw VHU dat is groot nieuws, financieel lukt dat ook dan wel?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:01

*\o/* Vhu !! *\o/* en _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ top !!! :j :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:09

Goed dat je aan jezelf en aan je gezondheid denkt, VHU :j .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:09

@Sonjim: oh, wat leuk; van harte gefeliciteerd <3 *\o/* *\o/*

Zag nog een mooie foto van Janouk <3 , stuk Fries met tuig <3 en goed nieuws voor VHU +:)+ , Tines zoon weer in de prijzen *\o/*

Tja, beleren, tot nog toe beleerd gekocht, wegbrengen vind ik lastig, zeker als het verder weg is, gevoelsmatig dan, Romeo willen we wat door laten rijden ohz en dat wordt ook niet aan huis gedaan, heb wel een goede dicht in de buurt, maar dan nog erg lastig, is zo'n gevoelig ventje, maar dat is precies waarom we dit moeten laten doen.

Sorry, druk, oefenen met dochter voor de Jump 'n Drive, bouwen, kantoor, huishouden etc.
As usual _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:44

gave foto's janouk !!

ava...jump n drive ?? wat is dat... :o?

Zoon loopt weer als een ninja door het huis..dus ik zou zeggen...voelt zich stukken beter..hahaha..
morgenochtend maar proberen op school....kort ochtendje, moet wel lukken..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:14

Bianca: fijn dat je zoontje weer opgeknapt is. Wat een zorgen he, zo'n ziek kind.
Ava: lekker druk met van alles
VHU: weer allerlei veranderingen op de planning. Spannend.
HT: mishandeld door de fysio. Heel herkenbaar. Maar goed, als het straks uiteindelijk dan maar verbetering geeft.

Zoonlief was wel verdrietig, dat we niet hebben gewacht, want nu kreeg hij zijn beker niet. Maar ja, een ziek kind (en zieke moeder) hebben we ook niets aan.
Ben de hele ochtend al bezig om mijn huishoudelijk werk te ontlopen :D Eerst naar de paarden geweest om te voeren en uit te mesten, daarna beide bakken gesleept met tractor en een leuk hindernisparcours opgebouwd voor vanmiddag (opblaasbare krokodil, vlaggetjes, flitsende parasol, plastic zeil onder hindernis enzovoorts).
Onkruid aan het wegknippen tussen de beukenhaag (nou ja, haagje) die om de grote bak staat. Als dat klaar is, moet er nog kunstmestkorrel bij de haag, in de hoop dat deze wat gaat groeien. Veel takken leken dood, maar er begint helemaal onderaan toch weer groen te komen. Nu hopen dat ze het gaan redden. Vorig voorjaar was extreem droog, dit extreem nat. Arme plantjes hebben het zwaar.

Zometeen een receptje uitproberen voor havermout"koekjes". Heb ik toch iets te snoepen, maar dan wel verantwoord :Y) En dan zou ik nog ergens de keuken moeten soppen :r

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:19

Mooi VHU. Ga je dan helemaal weg bij waar je nu werkte?

Hier druk in de winkel. Met klanten die net weer Paardenvoeders willen hebben die ik niet heb. Dus een weg aan het zoeken hoe ik er wel aan kan komen.

Apart hoor Tine. Bietenpulp of speedibeet word echt slecht gegeten door kieskeurige paarden. Maar wonderen zijn de wereld nog niet uit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:37

baudyh schreef:
Apart hoor Tine. Bietenpulp of speedibeet word echt slecht gegeten door kieskeurige paarden. Maar wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik juich ook nog niet te vroeg. Hij heeft het 1x gehad nu. Pas als hij iets langer dan een week blijft eten, ben ik blij ;-). Tja, bananen schijnen dus veel paarden lekker te vinden. Ik heb eergisteren hier getest. Geen een die het lust. Dus maar aan de geiten gegeven, die eten wel alles. :Y)

Trouwens op de verpakking staat wel dat het geschikt is voor moeilijke eters.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:06

@Tine: nog maar even doorzetten met je haag, hier leek er ook veel het niet gered te hebben, maar die lijken dit jaar juist wel te komen 8)7 .

@Biancao: ruiter springt een parcours (dit is een eventing parcours), vervolgens springt hij/zij van paard/pony, springt bij dochter op de koets en die gaat dan het parcours afleggen, dan kijken welke combinatie de snelste tijd neer kan zetten. Ik vind het erg spannend, vooral omdat dochter nog maar pas "ment"..., maar ze heeft er zelf erg veel zin in :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:15

@tine mijn praktijk ervaring is helaas echt anders. Kan hier ook geen bananen kwijt hoor.

Zo sluit mijn werk af en ga alvast wat spullen bij elkaar zoeken voor de marathon van aankomend weekend. Ik vertrek morgen middag al richting db zijn slaap adres. Morgenochtend nog voer wegbrengen dus nu maar wat doen anders word het weer stress morgen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:32

avalune: dat klinkt leuk en veelzijdig

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:33

Leuk Avaluna !! idd wel spannend....haha..helemaal als het voor je dochter allemaal nog zo nieuw is.

Tine, hopelijk blijft hij het eten.
Baudyh, alvast inpakken voor morgen..succes bij de wedstrijd zaterdag !! waar is het ? wie weet is het hier dichtbij ??
Vhu, ging jij daar ook heen ?!! veel succes !!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 14:58

goedemiddag..

@ bianca het is in hellendoorn. wij gaan met 4 span ook en ollie doet ook mee..
wij gaan zaterdagochtend vroeg richting hellendoorn.. wij hoeven ook pas 15.40 te starten..

ik heb gister de kar al schoongemaakt... watertank gevuld.. alleen een beetje overvuld dus was een beetje een waterballet in de vrachtwagen (stond gelukkig niks in) ~~}>
kerels hoeven vrijdag alleen nog maar hooi en andere kar te doen en dan kunnen we zaterdag weg voor onze laatste kl3 wedstrijd..

gisteravond weer met jonge paard (hidde) gereden. H heeft eerst zelf even losgereden en daarna heb ik hem ovegenomen. hidde loopt nog niet regelmatig voor de kar omdat als H zelf 2span rijdt de andere 4 span paarden voor gaan. maar gisteravond had H al 4 span gereden dus mocht ik met het jonge paard rijden.. al met al ongeveer 35 minuten gereden. zit natuurlijk nog een heleboel werk in maar de stelling en buiging pakt ie al goed op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:30

oh gaaf in hellendoorn, geen idee of mijn man zin heeft om mee te gaan om te kijken.. ^)

Lanouska, gaaf dat je met Hidde mag mennen, dat komt vast helemaal goed zo te lezen.

hier de hondjes lekker in de tuin laten spelen....even racen met elkaar..
Het is een mooi 5-tal zo, haha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:09

Vanmiddag heeft zoonlief eerst op Amerigo gesprongen. Ging echt super, geen enkele weigering. Omdat het zo goed ging, ook vroeg gestopt. En dat was maar goed ook, want er kwam een bui :oo Enorme hagel en onweersbui. Daarna nog met Samoerai gereden, maar niet gesprongen, bak stond half onder en ze vond het heel eng om door het water te gaan, dus daar maar lekker mee bezig geweest. De vlaggetjes waren ook wel erg spannend, maar de parasol en de drijvende krokodil waren weer helemaal niet eng. Gek beest.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4586_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6226_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0561_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5113_o.jpg

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:06

@Tine: leuk zo met de vlaggetjes, de krokodil, het zeil e.d., moet ik ook eens gaan doen voor dochter.
Maar die is nu dus aan het mennen, hahahahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:12

Er staat ook nog een parasol in de hoek, vandaag ingeklapt vanwege de wind. En de pilonnen zet ik vaak ook nog over hele breedte van hindernis. Heb ook nog oude aardappelkistjes, die ik vaak onder hindernis zet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:34

Spoiler:
Meer info over mijn werk kan per pb, helaas heb ik allerlei meelezers. Maar omdat jullie zo lief hebben meegeleefd/meeleven denk ik ik laat het jullie even weten. Is niet zozeer verandering naar iets nieuws, meer terug naar waar ik mee gestopt ben toen ik in dienst kwam bij waar ik nu werk. Dus prima om daar weer mee te starten. Lekker vertrouwd en geen stress.

Wordt flinke bokt-meeting daar in Hellendoorn *\o/*
Wat grappig Avaluna wat je dochter wil gaan doen :j
Banaan gaat er bij mijn pony's echt niet in, ook niet bij mijn vorige paarden hoor. Die lustten dat echt niet. Net als iets als sinasappels of mandarijntjes. Nu geef ik dat soort dingen ook nooit aan ze. Zijn geen apen vind ik dan. Maar soms geven anderen het of willen het proberen op wedstrijd e.d. als je zelf een banaan eet of iets in die richting. Nou die van mij kijken je dan echt aan alsof je niet goed bij je hoofd bent. Geloof dat alleen Snuitje het wel lustte. Maar die dronk ook uit een flesje.

Ik heb nog maar weinig positieve verhalen gehoord over speedibeet en moeilijkere eters, loopt ook heel topic over op bokt.

Pony's staan er nog steeds goed bij, ook met de regen. Dan rennen ze naar de container, vooral om uit de wind te staan trouwens , ze gaan er niet echt helemaal in. Zodra het dan weer wat minder hard regent gaan ze er weer uit.
Ze vreten trouwens distels, stonden paar van die enorme bossen, daar happen ze zo in.
Vandaag dus bezig geweest met het onkruid, begint er ondertussen wat gefatsoeneerd uit te zien :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:46

Rembrand heeft net weer hele emmer (met speedibeet en alle andere dingen) met smaak opgegeten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:49

Meiden, ben al een tijdje afwezig. Heb het razend druk met van alles.
Maar wil even zeggen dat ik jullie niet vergeten ben hoor. Lees af en toe wel even bij maar reageren lukt op het moment niet. Volgende maand wordt het allemaal weer wat rustiger en ga ik mijn best doen weer mee te schrijven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:01

Ik hoor van banaan altijd dat het dezelfde werking heeft als magnesium: stressverlagend, dus slecht kan het niet zijn.

VHU: ik krijg bij jouw berichten sinds gisteren steeds de melding "spoiler" en dan dikke zwarte balken, die ik vervolgens wel kan aanklikken om te kunnen lezen :o? . Zit je mobiel op Bokt oid?

Tine: wat een leuk ding is Amerigo toch ook, en jeetje wat een regen..... :oo .

Biancacoo: goed voor de teambuilding binnen je "5-span" :D .

Lanous heeft jong paard gereden.

Vanmiddag met Moos gekoetst. Het kostte me een half uur om de les van dinsdag te reproduceren. Moos was erg kwalijk-nemend als ik het fout deed op de rechterhand. Linkerhand liep hij heel goed. Laatste kwartier had ik het door hoe ik hem op de rechterhand moest aanpakken (of eigenlijk juist loslaten) en had het gehuppel, gespring en gestuiter voor 90% gereduceerd *\o/* .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:49

jeeeej, goed bezig Gem..
Die spoiler...is zo dat alleen leden van hier het kunnen meelezen volgens mij...maar of dat echt effect heeft...??

ik ben niet fit....ga naar bed ofzo..tot later.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:52

Huhh? Hoe doe je dat dan, zo'n spoiler?

Biancacoo :(:) , lekker slapen dan.

edit: spoilertags :)* . Ik ga mijn kinders het eens proberen te laten lezen op hun pc -:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:02

Idd dat iets niet helemaal open en bloot staat, zie spoiler ding.
Naja zo boeiend is het ook weer niet }:0
Top Gem *\o/*
:(:) Biancocoo je wordt toch niet ziek net als zoonlief?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:22

tine: hier ook nog geen paard/pony gehad die zijn /haar neus optrok voor speedybeet,ze eten het gewoon op,te grove luzerne vinden ze hier bleh _/-\o_