[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:36

ha ha iedereen zijn menu,hier: gebakken aardappeltjes, spinazie en schnitzel;lekker gezond :j
geen mac voor mij(oke alleen de frietjes dan)
pizza....1 klein stukje,hoewel laatst iemand zo"n steenbakoven heeft en me daar een stukje zelf gemaakte pizza gaf...waanzinnig lekker(niet teveel komen daar)

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:20

B485, dan stuur ik ook zoiets terug, of nog een verhaaltje erbij. En dan smsen we zomaar weer een uurtje verder haha :P

Zooooo ik ben weer terug van de Mac... ik plof dadelijk ook elkaar, pff zit vol! Wij komen er ook niet meer dan 4 of 5 keer per jaar hoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:25

Tallechie, kun je hem zelf niet gewoon scheren ?
Wat voor hond is het ?
Mijn ouders die hadden zo'n grote hond, een landseer die werd 1x per jaar geschoren door mij met een paardenscheermachine, werkte prima, een klein hondje kun je al snel met een flinke tondeuse zelf doen hoor, doe ik ook, geen probleem !!
Is voor een hond met een trauma misschien wel prettiger als naar een trimsalon toe gaan....

Eten,......tja alles wat echt lekker is......daar eet ik te veel van, en overal waar TE voor staat is slecht, ik was december 2009; 89 kilo zwaar, en ben nu; 74 kg, dus er is al veel af, maar wil eigenlijk naar de 65 kg dus moet nog even, maar momenteel vreet ik alleen maar en zal het wel weer meer worden vrees ik.....
Watje......... :Y) }:0 :7 :+ :o
En bij de MAC komen wij echt TE vaak }:0

Manlief is hardlopen, echt knap, dat doe ik hem niet na........
Zoon ligt te spoken in bed.......is nog erg wakker en kan nog niet slapen, ik moet nog even de stallen opstrooien, ze zijn al schoon, en dan voor donker de paardjes naar binnen...
Had Melody nog willen longeren, maar dat word niets meer.

Morgen laat ik haar thuis van de les ze hoestte nog iets, en we krijgen een nieuwe combinatie in de les, die pony heeft de hele winter nog niet voor de wagen gelopen, we rijden binnen in een 20x40 bak, met 4 wagens tegelijk, en de menner moet nog alles leren, dat vind ik een levensgevaarlijke combinatie samen met mijn hyper de pieper paardje, dus mag een uit de kluiten gewassen shetlander van een vriendin mee ~~}> moet die ook eens aan het werk, en doet mijn hca sulky ook weer eens iets, hahaha.
Pik ik haar en de 2 pony's op en rijden we samen met haar pony's de les, is wel eens een keer leuk.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:28

Het ging hier over eten: I love mac flurry m&m :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:43

mac flurry zit ik na 5 minuten helemaal vol van en kan ik de rest niet meer op. Koop die zooi dus nooit meer :P wel allemaal lekkere smaakjes haha. die m&m is idd lekker

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:44

bianca, dat is idd een gewaagde combinatie ja, misschien kunnen die beter eerst was lesjes nemen in een bak waar geen anderen rijden..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:12

Bianca: vreemd dat ze dan gelijk in de les mee gaan doen, dan verstoor je het voor iedereen. Eerst maar eens thuis oefenen, dan in de manege en dan pas in de les.

Kreeg net telefoontje van de dierenarts die morgen gaat keuren. Hij wilde nog even precies weten hoe en wat. Als het klinische deel klaar is, belt hij ons eerst voor hij door gaat. Vind het zoooooo spannend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:26

Ik vind keuren ook altijd ontzettend spannend. Kan me wel voorstellen dat je zo'n jong dier helemaal laat keuren trouwens en helemaal als hij eventueel gebruikt gaat worden voor de dekdienst. Ik duim met je mee Tine :j

Bah dat de poes weg is zit me echt helemaal niet lekker. De 1e dagen had ik nog zoiets van we vinden haar wel maar het is nu al 5 dagen. In het slechtste geval 5 dagen geen eten, arm dier. Met een beetje geluk zit ze gewoon zwaar te sjansen met katers hier uit de buurt maar hoor ook geen krolse katten buiten. Met een beetje pech is ze door iemand in huis genomen en laten ze het ons niet weten. Met heel veel pech is ze door een hond verscheurd of onder een auto gekomen. Zoonlief was nu ook helemaal triest.

Over sponsors gesproken ik ben dit jaar de l*l met een evenement bij de school van onze zoon. Ga morgenochtend bespreken hoe en wat. Moet op een of andere manier een stuk of 20 kraampjes zien te krijgen met leuke bedrijfjes/dingen op dus een leuke dag van school.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:32

Jongens die niet weten wat ze willen, avond eten en heb nog meer voorbij zien komen.

Iemand verstand van trailers en prijzen?
Ik heb een 1,5 paards Hotra Yaris (met tussenschot voor 2 pony's, die er ook uit te halen is), moet een nieuwe wand en bodem in, is verder nog prima in orde. Wat zou zo'n trailer op kunnen leveren?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:38

tine ik duim voor je!!

dennis sorry hier geen verstand van trailer prijzen..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:43

tine ik ga voor je duimen morgen!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:53

@ VHU: onze poes is 3 dagen vermist geweest vorig jaar. We hadden buren gevraagd om uit te kijken (eentje kwam zelfs aan: "Ik heb je kat gevonden!!" Bleek het de verkeerde te zijn |( ) Als we even tijd hadden, liepen we naar buiten om te roepen op haar, ik zelfs tot 10 uur 's avonds. Mijn ouders hadden de hoop al opgegeven, ik begon mezelf ook te vertellen dat ik het moest aanvaarden.
Toen ik op een dag vroeger thuis kwam en de auto in de garage had gezet, hoorde ik plots de miauw van onze kat. Ik was 100% zeker dat het de stem was van mijn kat, ik was alleen niet zeker of ik het dacht te horen of het werkelijk hoorde. Ik naar buiten om te roepen, en ja hoor, ze bleef me antwoorden. Lag ze in onze voortuin diep verscholen onder de struiken, met een open beenbreuk. (ze kon dus niet opstaan)
Ze was heel mager geworden en ze zag er echt slecht uit. Ze had dus 3 dagen geen eten gehad :(:) Gelukkig heeft ze de open beenbreuk overleefd (2 helften van haar been zitten nu wel over elkaar dus haar been staat aardig krom, maar dat is netjes aan elkaar gegroeid en nu kan ze terug heel hard rennen. Sindsdien heeft ze een panische angst als ze Romeo ziet, dus zijn we er vrijwel zeker van dat ze een trap heeft gehad van Romeo..(ze komt vaak in Romeo zijn wei)
Ik hoop in ieder geval dat je je kat gezond en wel terug vindt!

@ Dennis: hier ook geen kennis van trailers en prijzen.

@ Tine: ook ik duim voor je!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:06

@ VHU: erg vervelend inderdaad dat poes zo lang weg is. Dan ga je toch aan wat serieuzere dingen denken. Dat is gelijk ook het ellendige van katten, als ze aangereden zijn of ziek of zo, dan kruipen ze weg ipv dat ze je hulp zoeken. Ik hoop echt dat je hem snel vindt.

@ Dennis: kan er echt niets zinnigs over zeggen. Sorry.

Weet niet meer wie het vroeg maar ik ben bezig de sponsoren van afgelopen jaar te benaderen of ze dit jaar ook weer de paardensportvereniging willen sponsoren dmv het plaatsen van een advertentie in het programmaboekje of via een beamer. Ik had er zelf ca 30 (waarvan ook weer 2 nieuwe, ik vind het vreselijk, maar blijkbaar ben ik er wel goed in, heb afgelopen jaren al zo'n 15 nieuwe weten te vinden) en heb er dus nog bijna 30 van een andere sponsorloper bijgekregen die het niet meer wilde doen. Ik ook niet, maar ja, niemand die het overneemt. Afgelopen jaren hebben we zo toch ca 2000 euro bij elkaar gekregen, daar kan de vereniging weer veel mee doen.

Heb de auto al helemaal ingepakt voor mijn buitenrit morgen. Ga weer eens in het bos in Gasselte rijden. Ben daar al heel lang niet meer geweest. Bodem is vaak erg nat en daardoor slecht te rijden (ook wel veel stronken trouwens), maar het is nu al zo'n tijd droog, dat ik het toch maar weer eens ga wagen. Als ik de hele route rij, wordt het een rit van 16 km. Maar ik moet even kijken of ik dat kan volhouden hoor. Er zijn afsnijroutes, dus als ik na een tijdje denk dat het niet lukt, wordt het gewoon korter. Als het goed is heb ik het smorgens nog droog, dus dat is wel prettig. Ben geen mooiweer ruiter, maar ik vind het droog natuurlijk wel prettiger dan in de regen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:33

Vind 16 km een flinke rit hoor, ben je wel even mee bezig (neem aan dat je niet met draftempo van 16 km/uur rond gaat racen :+ ).
Ik wil morgen eigenlijk heeeeeel graag gaan rijden maar moet me even bezig houden met mijn werk ~~}> moet ik mezelf echt achter de broek aanzitten anders heb ik de neiging heel stiekem toch gewoon te gaan rijden/mennen, zo erg is dat. Ik ben zo verslaafd, manlief had gedacht dat dat wel over zou gaan met al die blessures en tegenslag maar het is eigenlijk alleen maar erger geworden lijkt het wel :=

Deze maand dus een giga-stalrekening natuurlijk met in totaal 3 boxen gehuurd. Dat kan op termijn natuurlijk niet dus wij zullen echt wel met een pony minder moeten gaan doen stel dat we ons landje kwijtraken. Rizanta wil ik echt nooit meer kwijt, dat dier heeft me eindelijk mijn paardengevoel weer teruggegeven, had het weggedrukt maar afgelopen weekend had ik zoiets van ja, daar is het weer.. Mijn man vindt het ook niet goed zoals het de afgelopen twee winters is gegaan, hij vond het gevaarlijk als ik weer door weer en wind & gladheid op en neer ging, no matter what. Gaf gisteren toe dat hij regelmatig heeft gedacht als ze maar weer heel thuiskomt (niet alleen met de auto , maar ook omdat ik van die rot-benen heb, was bang dat ik zou vallen met alle gevolgen van dien). Dus het landje staat hier zowiezo ter discussie -O- zucht.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:34

hopen dat het droog is morgen tine
en ik duim voor je keuring! :j

@vhu; ook voor poezebeest duim ik!

ik heb dids gereden.. in de bak, wilde springen.. heb ik ook gedaan
maar ben ook uit mn zadel gelazerd en dat was geen pretje...
Wie kan mij leren springen? ik weet niet wát ik doe, maar ik verstijf en kom pas weer op de wereld als ik erover ben :')
Dids heeft 1x geweigerd, omdat ik niet durfde, dus een hele goeie weiger :j hij is wel gek om te springen over iets wat ik niet durf :)

Zo, nu ga ik een theetje drinken en dan niet te laat naar bed, m'n rug gaat morgen auw doen denk ik >;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:32

naaltje:tellen als je in galop erop af gaat,1-2-1-2 of 1,2,3,4,( 4 is de sprong) wel door blijven tellen..vergeet je te verstijven :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:35

joh.. ik krijg niet eens bedacht waar dat paard moet afzetten :') _O-
volgende keer (als ik nog eens durf :o ) leg ik er weer een galopbalk voor, op 2 stappen van de hindernis vandaan. Vind dat alleen vervelend, dan kun je maar langs 1 kant aanrijden..

Ik zat nu telkens, hardop ''denken aan wat Fred zei, niet naar de grond, dat wil je niet, erover!''
:') (Fred heeft mij in de tijd dat ik Dids verzorgde een keer over een hindernis gepraat :)) )

En niet dat het hoogtes waren hoor... gaatje 3 recht.. Gaatje 4 geprobeerd maar daarop verstijfde ik.. :o
schaam me dood :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:48

Hier nog zo'n held met springen, dus kan je weinig tips geven. Weet wel dat je over de hindernis heen moet kijken, kijken waar je wilt landen (en dat is niet voor of in de hindernis :+ ). Ik liet het ook altijd aan mijn (ervaren) paard over waar hij ging afzetten, was zelf al druk genoeg met blijven zitten :D .

Met Rembrand kan ik helaas niet meer springen na die verlamming, ben veel te bang dat zijn been blijft haken ofzo of dat hij fout landt. Bij het vrij laten springen zie je ook dat hij het niet meer echt leuk vindt (ook wat onzeker over zijn been), dus ik doe het niet meer. Hij heeft nog minder ervaring met springen dan ik, dat helpt natuurlijk ook niet.
Quincy was een topper, die wist hoe alles moest. Die lifte mij hele parcours door. Kon alleen de bordjes niet lezen, dat was mijn taak, verder regelde hij de wedstrijd wel. <3

Maar wellicht straks met nieuwe paard wel, die springt leuk, mijn man zal dat ook oppakken en dan als het paard mij kan helpen durf ik ook hoop ik weer.

VHU: sterkte met kat en landje. Denk dat die 16 km ook wel teveel wordt hoor. Doe veel in stap (nu gaat hij wel heel hard, heel ruime passen namelijk) en galop lukt ook, maar draf kan ik niet lang volhouden. Dus hangt erg van de bodem af (of ik kan galoperen of niet) hoe lang de rit gaat duren. Ach, als ik maar weer eens in bos kan zijn met paard. Voor Rembrand ook echt dringend nodig!

Slaap lekker allemaal.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:49

Gem wat een mooie kar!!

Dennis, ik kan je ook niet helpen sorry!

Tine, spannende dag morgen! Veel succes!

Ik werk bij de Mc, dus eet genoeg mc haha :P Zag nog iemand die bij de mc werkt?

Lees ook over jonges problemen, hier gelukkig geen last van :D Al bijna 5 jaar gelukkig samen haha.

Jammer dat t poesje nog niet terug is :( moet er niet aan denken dat mijne niet terug komt!

Naaltje, ik ken t... ik rij dan nu wel niet meer. Maar toen ik reed, durfde ik amper over een balkje heen haha! En toen ik eindelijk eens over een sprong ging, scheurde mn beugelriem haha!

Net mijn menhoofdstel ingeolied :P was al een beste klus... hoop dat ik hem weer in elkaar krijg haha! Nu wachten op de rest van het tuig, wordt weer een klus haha.
En goed nieuws! Mijn scooter staat al 3 weken op mn werk, omdat ik de sleutel van mn slot kwijt was :( Kon die sleutel echt nergens meer vinden! Dus net ging ik opzoek naar een USBstick, heb ik inene 2 sleutels in me hand :O uit een tas waar ik echt niet had verwacht dat ze daar zouden liggen :P Waarschijnlijk heb ik ze er zelf ingedaan, zodat ik ze niet kwijt zou raken haha!
En blijkt ook nog eens dat mijn vriend al die tijd ook een reserve sleutel aan zn sleutelbos had zitten!
Ik weer blij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:55

Citaat:
Wie kan mij leren springen?

Paardje dat het al wel een beetje kan? Met goede instructie erbij?
En als je lekker zelf gaat knutselen de volgende tips :list:
Springen leer je door het heel veel te doen, en op een juiste manier je hindernissen/jes neer te zetten (dat moet iemand aan je uitleggen, kun je het daarna zelf doen). Veel lijntjes achter elkaar helpt ook. Dus niet een sprong maar (heel laag :+ ) steiltje op ene lange zijde, dan bijv (heel klein :P ) kruisje op de x, vervolgens op andere lange zijde paar balkjes of zoiets. Daar ga je lekker overheen rijden, gewoon steeds achter elkaar. Lekker zingen tussendoor. Eerst alles in drafje, later misschien in galopje.
En dan zet je het kruisje wat hoger, dan het steiltje. En zo verder.
Maar .. het is niet eerlijk naar je paardje toe als je het zelf steeds niet durft, dus je moet jezelf 'vermannen / vervrouwen }:0 en er met hart en ziel over gaan. Desnoods doe je dus eerst alles op het 1e gaatje en dat honderd keer dat het onder alle omstandigheden goed voelt. Dan op 2e gaatje.
Anders gaat Diddle het eng vinden en dat is nergens voor nodig. Springen is leuk! En geloof me misschien ga je het ook wel leuk vinden als je net wat minder ambitieus insteekt. Springen begint bij een balkje, zeiltje, lijntje :j

Heb je wat aan die tips?
En we zouden nog meeten he, wil je wel helpen een keertje hoor :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:26

Naaltje: mijn tip "gewoon niet springen" :+ . Ik kan er ook helemaal niks van!
Eén van mijn vorige bijrijdpaarden moest ik in conditie brengen na een blessure. Ze was springgefokt, maar werd uitsluitend dressuur gereden. Ze had totaal geen zin, eigenaresse wilde niet dat ik met haar naar buiten zou gaan (veeeeeel te gevaarlijk :x ) en het was dus moeilijk om haar te motiveren. Tijdens één training stonden er echter nog wat kleine, 30 cm hoge hindernisjes van iemand die ze niet op had geruimd. Ik overal keurig omheen of voorlangs rijden...... tot ik bezig was met een grote volte in galop, van lieverlee verkleinen en weer vergroten. Madam zag ineens haar kans schoon, greep het bit en stormde op een hindernisje af! Ik kon er niks meer aan doen, god zegene de greep!! Pluk manen gegrepen, ogen dicht en hopla :D :D :D !!! Daarna heeft ze nog een kwartier staan dansen, snuiven, staart in de lucht en liep de sterren van de hemel :D ! Ik heb daarna nog heel wat keertjes een klein sprongetje gebouwd en op dezelfde manier er overheen gegaan :P .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:32

Citaat:
Pluk manen gegrepen, ogen dicht en hopla !!! Daarna heeft ze nog een kwartier staan dansen, snuiven, staart in de lucht en liep de sterren van de hemel
Mooi verhaal :D als ze springgefokt zijn / het in zich hebben vinden ze het inderdaad zo ontzettend leuk dat ze alles doen om te springen. Een van mijn vroegere paarden sprong uit zichzelf in de paddock als we wat neerzetten ging ze daar zomaar een paar keer overheen :+
Meeste paarden vinden balkjes/sprongetjes/in-uitjes echt leuk om te doen (nu de ruiter/ amazones nog :+ ).

Deze dingen
http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... ds/124020/
vind ik dus helemaal top en wil ik eigenlijk ook aanschaffen. Gewoon om lekker tussendoor wat huppeltjes te kunnen doen. Ook al is me verteld dat Rizanta dat niet zou kunnen, volgens mij kan ze dat best wel met haar ogen, ze ziet nu ook heel goed een plekje op de grond etc. :wow:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:54

@ vhu dat zou rizanta inderdaad wel moeten kunnen heb wel is een pony op springconcour gezien die het hele oog miste en die sprong zz dus het zal de eerste x misschien wat lomper gaan maar je begint natuurlijk ook niet op zz hoogte maar met een balkje op de grondt

@ jenkins ik werk indd ook bij de mc leuk een collega op het forum welke mc werk je. wij gaan met de mc naar disney land parijs echt super veel zin in

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:49

Zo even een avondje weggeweest en moet veel bijlezen.

Bianca ik heb het materiaal er niet voor en ik heb het nog nooit gedaan. Ik weet niet hoe hij er nu op reageert. Met gewoon knippen is hij agressief. Dit moet eerst verbeteren voordat ik het zelf ga proberen.
Het is een malthezer x zhi zu

Wat raar dat ze zo'n combi in de les laten rijden. Ik moest eerst voorrijden en gingen kijken hoe ik op dingen reageerde en het paard. Daarna 3 x prive les gehad en daarna pas de les in.
Terwijl veale een ervaren paard is en ik toen ook al een half jaar mende

Tine heel veel succes. fijn dat ze nog gebeld hebben en dat ze na de klinische keuring ook bellen

VHU vervelend van de kat. Ik mag mij gelukkig prijzen dat die van ons nog nooit een nacht is weggeweest.

Dennis ik heb geen idee over trailer prijzen.

Veel plezier in de bossen tine en succes

vhu ik kan het me voorstellen van je man. Wel vervelend dat er dan een pony weg moet. Maar helaas kosten beestjes altijd geld

naaltje ik zal het niet weten, heb al heel lang niet gesproken en met veale doe ik het niet. Die springt zo vroeg en zo hoog dat ik gelanceerd wordt en ik niet weet hoe ik dat moet uitzitten. Zoek nog iemand die het hem wil leren

ik ken ook een paard die blind aan 1 oog was en die heeft ook zz gesprongen. Je moet alleen de lijnen iets anders rijden en het vertrouwen geven

Ik ben vanavond even met mijn vriend naar tafeltennis geweest. Hij had wedstrijd. We zijn net weer terug. En ga zo lekker slapen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 06:25

vhu, lijkt me lastig als je moet beslissen dat er 1 pony weg zou moeten.
Ik zou niet kunnen kiezen.