[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:31

Biancacoo schreef:
alternatieven genoeg voor goede beleeradressen denk ik zo, waar minder dwangmatig gehandeld word.
maar, die kosten wellicht iets meer.....

Niet denken dat het mij om de kosten gaat aub! Want dat is absoluut niet waar! Wist namelijk nog geeneens wat hij zou kosten daar had ik het niet over gehad!!!

Ik zoek iemand die mijn paard rustig en fijn aan huis kan beleren, maar gezien dat moeilijk te vinden is denk ik dat het toch wegbrengen wordt.

Stal de vries is voor mij dan ook dichtbij hebben jullie hier dan nog ervaringen mee?

De kosten maakt mij echt niet uit! Bij de vries is het 150 per week dat is een nette prijs gok ik. Maar hier kan ik dagelijks op de scooter naartoe.

Mijn paardje wil ik graag net zoals nu elke dag blijven zien en ik heb geen auto helaas. Zelf doe ik altijd alles heel rustig en relaxt met haar en ik wil absoluut niet dat het dwangmatig gaat gebeuren. Mijn paard is heel braaf en heeft geen cruwe methodes of een pak slaag nodig, bijzondere situaties daar gelaten maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik ben heel erg blij dat jullie met mij willen meedenken en daar ben ik ook ontzettend dankbaar voor.

Ik zoek gewoon een fijn adres waar alles in rust en met respect gebeurt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:50

Janouk, wat gaaf !!
echt een schitterend gezicht allemaal van die coaches....dat blijf ik fantastisch vinden om te zien !!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 04-06-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:23

@Janouk ik vind dat altijd zoooooo prachtig. Vind het ook zo geweldig dat die paarden voor die enorme coaches lopen.
@RM moeilijk als je geen ervaring hebt met een adres of iemand je geen adres kan geven wat overeenkomt met hoe jij het wilt. Tja, mijn beleerstal is www.stalpetrideko.nl , die zijn echt super. Heb ze al zoveel pony's en paarden zien beleren. Voor beleren voor jou ook te ver, dat snap ik, maar er moeten meer van dergelijke stallen zijn ook bij jou in de regio, lijkt me toch? Enig advies van mij: bij twijfel niet doen.
@Ips jij zit in dezelfde regio toch? Klikt het niet tussen jou en 'de dame' of gaat het puur om het beleren? Als het helemaal niet klikt ... mwah.... zou ik me wel even bedenken of je er verder mee wil ... kost zoveel tijd, geld en energie en dan tweespan met een die niet klikt met jou. Helaas spreek ik uit ervaring ... (Snuitje-Alwyn, veel van geleerd maar uiteindelijk niets mee opgeschoten eerlijk gezegd).

Sorry als ik steeds wat lang van stof ben maar het kort opschrijven lukt me momenteel niet zo goed Y;(

Zo naar de pony's, eerste ritje vanaf mijn nieuwe plek maken. Even voelen hoe ze is voor zaterdag (dan starten we weer).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:29

vhu, leuk dat je weer gaat starten zaterdag !!
en lang van stof..vind ik niet erg..heb ik wat te lezen :Y) :Y) :j
Veel plezier bij je buitenrit vandaag.

ik heb last van studieontwijkend gedrag..haha...de zweedse grammatica..is een echt gevecht...ik blijf maar fouten maken....balen !!!! :7

_RMHorse_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:43

@vanhuisuit veel plezier met je ritje straks! Het moet inderdaad goed voelen, ga binnenkort wel kijken bij stal de vries en anders zoek ik verder

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:12

Hier in een andere regio en niet bekend met beleeradressen in noord Holland.

Gisteren met ons oudste veulen naar een veulenkijkavond geweest. Organiseerde het kwpn. Iets van 22 veulens. Altijd leuk om te zien wat er in de buurt gefokt word.
Just Viantha liet zich goed zien. Werd toch door een paar mensen aangesproken dat we een mooi veulen hebben. Hopelijk kunnen we der nog aardig verkopen.

Jola blijft en jodokus zien we nog wel, maar denk dat hij weg gaat. Zal zijn koppie wel ff op de foto zetten.

Zo db ff flink longeren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:39

Baudy leuk een zwarte met witte benen, heeft hij ook aftekeningen op het hoofd?
Biancacoo zoonlief nog altijd ziek helaas.
Rembrand een moeilijke eter, daar heb ik geen ervaring mee, die shetten eten alles, soms tot vervelens toe.
VHU lekker de paardjes op de wei en dan Hero van marktplaats af, even kijken hoe het gaat is een goed idee denk ik.
Baudy paardjes beleren en een goeie ervoor zoeken blijft moeilijk. Hier in de buurt heb ik wel een duidelijke voorkeur voor lesmees van Gem, maar daar heb jij niks aan.

Bedankt allemaal voor de felicitaties met mijn verjaardag, daarnaats zijn we maandag getrouwd, in het geheim.
Afbeelding
Afbeelding

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:42

Aa gefeliciteerd wat leuk!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:18

Sonjim, jij stiekemerd! :oo

Ips (Sonjim zei Baudy, maar bedoelde Ips denk ik), ik ga mee met Sonjim mee en zou ook bijna durven zeggen "succes gegarandeerd". Onze lesmees krijgt echt alles voor de wagen en daarnaast een flinke portie fatsoensnormen. Voor jou wel ver weg, maar tussendoor kun je gerust wat trainingen plannen met hem en samen bitwijs worden. Ik zie hier paarden langskomen waar je van denkt dat het nooit goed komt (gisteren nog een Friese hengst die meer op 2 dan op 4 benen staat), maar toch gaan ze uiteindelijk braaf weg.
Die van mij is wel een ander geval: makkelijk te beleren, superbraaf, maar een antipathie tegen bitten. Dat heeft 8 maanden geduurd voor we op de vierringstrens uitkwamen. De vrees dat Moos door een trens heen zou vliegen bleek ongegrond.

edit: zou ook voor RMHorse bedoeld kunnen zijn :D .
Laatst bijgewerkt door Gem op 04-06-14 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:21

Dubbel gefeliciteerd sonjim.

Ik ziek geen beleeradres hoor dat was voor RMhorse. Ik beleer ze een heel eind zelf tot het moment dat ze voor de kar moeten en breng ze dan naar HJ Veenstra in boijl.

Db net lekker gelongeerd. Poe het was nog warm. Er komt zo regen zeggen ze, dus lekker ervoor aan klaar.

Zo even naar mensen voor voeradvies.
Lekker bezig dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:29

Sonjim gefeliciteerd!!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:43

Ik vind het heel spannend, hopelijk kan ik dit weekend gaan kijken bij stal de vries, ik heb wel 100 vragen aan ze.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:25

sonjim:gefeliciteerd met je huwelijk
hier ook een beleerkwestie,sun heb ik zelf gedaan maar jane wil ik toch wegbrengen,ik heb van mijn instructie wel een adres in de buurt gekregen,eerst jane maar weer wat aan de longe doen enz, heb er de laatste 3 weken weinig tot niets mee gedaan :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:17

Ik heb die wat er nu staan allemaal zelf beleert, maar wel met hulp van Gems lesmees.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:36

Afbeelding

Gefeliciteerd en heel veel geluk samen, Sonjim!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:36

even foto spammen van Janouk van zondag
Net of ze uit de foto komt
met links in beeld mijn zoon, die de proef filmt
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:34

Sonjim, heel veel geluk met jullie .... viertjes ;) *\o/* wat zien jullie er gelukkig uit. Mooie dag had je ervoor uitgezocht {:}

@RM zou mooi zijn als je een paar keer kunt kijken bij hoe die persoon met de paarden omgaat. Persoonlijk vind ik dat je door goed te kijken vaak heel veel antwoorden krijgt op mogelijke vragen.

Mooi ritje gedaan van zo'n 10 km op rustig tempo. Ollie was erg fris :):) zat 2x zo'n beetje in een sloot door een vrij l*llig tractortje :? na zo'n km of 5, 6 begon ze te ontspannen en wat rustiger te draven/stappen. Kwamen we nog een flinke vrachtwagen tegen maar die was totaal niet meer interessant, het is toch ook zo'n figuur :)) Wil elke keer ander soort rondje doen (kan flink variëren in de omgeving waar ik nu sta) zodat ik weer mooie routes kan trainen.

Tine hoeveel voer krijgt Samoerai, die ook 24/7 op de wei staat en volgens mij soort vergelijkbare pony is als Ollie qua 'gestel'? Ik ben maar begonnen met bodempje pulp (als het uitgezet is is dat 1/3 emmer) twee handjes muesli (voor de smaak door de pulp) en schepje vitaminemix http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 0720/25323
Heb eerder mijn dravertje 24/7 op de wei gehad die trainde ik op ongeveer gelijk niveau en die gaf ik ook zoiets als dit.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-06-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:40

Was inderdaad een mooie dag lekker zonnig en toch niet te heet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:40

Sojim gefeliciteerd.

Hier ook veel zelf beleerd. Alleen robin niet die is naar peter de koning geweest.

Met robin ook een beetje aan het uitproberen met bitten. Hij wil zijn lijf nog niet goed
loslaten. Eventueel osteo er nog een keer bij maar daar reageert hij zo gespannen op.
Iemand nog tips?

Wat een mega bagger weer vandaag. Regent hier al bijna heel de dag -O-

@ VHU hier krijgen de pony's alleen iets te eten als ze gewerkt hebben. Kwartje musli met
vitaminen (dieetmix of care4life) Robin krijgt niets. Ferro loopt hier zelfs marathons op.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:48

Ht welk adres? Ik heb wel wat tips gekregen maar sta open voor meer opties.
VHU ik denk dat er meer speelt dan alleen karakter bij het beest. Ze komt wel altijd naar me toe meteen. Alleen daar houd het mee op haha. Als ze eenmaal aan de longe loopt is het goed. Ook erna aan hoofdstel afdoen is geen probleem. Het is echt op/aan haar lijf. En ik heb daar niet de doortastendheid voor. Verwen he met 2 superlieve paarden. Beleren heb ik wel aan jouw stal gedacht, maar ik heb het echt te druk om dan regelmatig die kant op te gaan en wil toch ook wel samen trainen.
Sonjim, gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Janouk, wat een mooie koetsen wauwie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:14

Net weer terug van wedstrijd met zoonlief. Hij heeft er weer 2 winstpuntjes bij, 191 (1e prijs) in de 1e ring en 183 (2e plaats) in de 2e ring. We zijn niet blijven wachten op de prijsuitreiking (dat zou nog zeker een uur duren toen we het vroegen, dus zou pas rond half 8 zijn en we moesten om half 6 starten). Tijdens het losrijden en opzadelen namelijk een enorme hoosbui gehad en dus nogal nat en koud geworden. Trots op zoon, want het doel deze keer was om beide proeven alles op het goede been licht te rijden. En jawel, 1x zag hij het wat laat, maar aldoor goed gereden. Toppertje. Volgende keer weer wat meer letten op de figuren en dan is het helemaal top (we weten nu door de lessen dat ze veel beter kunnen, dus tja, dan gaan we de lat ook wat verleggen ;-) )

Bij de post zat vandaag een proefpakketje van de speedibeet. Vanavond een half zakje bij het gewone voer. En TADA... hij at in 1 ruk zijn emmer leeg. Kijken of dat morgen weer zo gaat.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:21

@maisie heb meer mensen gehoord ja die dat doen, is voor het werk dan niet beter? Zodat kracht hebben voor de training?

@tine wat leuk zeg gefeliciteerd

Hier een fototje van me tuig trouwens: zit hier totaal niet goed hoor zo opgelegt voor de foto

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:23

Tine super hoe zoonlief gereden heeft en koud en nat dan zou ik ook niet wachten inderdaad.
RM horse, mooi tuig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:04

tine: topzoontje *\o/*
RM-horse_ mooi tuig,welk merk is het? is het leer?
Ips: ik pb je wel ff.
vandaag weinig ponydingen gedaan,heb al meer dan 10 weken last van mijn arm met bepaalde beweging en fysio/acupunctuur heeft me erg heftig behandeld....zo echt spierpijn nu.....en ik zou moe zijn(nou heb zomaar een half uur geslapen vanmiddag _/-\o_ )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:58

RM mooi! Leuk hoor zo die eerste stapjes :j
Oei HT dat is niet zo fijn :(:)

Spoiler:
Hier zo blij *\%/* omdat ik zo burn out ben geraakt en ik niet zie dat de oorzaken daarvan op mijn werk veel anders zullen worden ben ik me aan het oriënteren weer voor mezelf aan de slag te gaan. Afgelopen weken hier en daar voorzichtig wat gepolsd in mijn netwerk. En jawel heb een opdracht binnen. Begint in oktober, paar uur per maand voor paar maanden. Meer hoeft ook niet.
Wat een opluchting.
Kan ik tenminste in mijn eigen tempo revalideren en hoef ik me niet steeds te verantwoorden voor een niet begrijpende werkgever en een totaal niet meedenkende bedrijfsarts. 't Is aan de ene kant wel erg dat het zo moet maar aan de andere kant zie ik het maar als een grote kans.