[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:00

Ahhh leuk topic nijn !!!

Dennis gefeliciteerd mooie punten hoor.

Janouk ook bijna winst. Super toch voor de 1e keer gaat helemaal goedkomen !!!

VHU fijn dat robin lekker rustig stond.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:04

Ik heb idd iets meer ervaring in het ZZ, heb in oktober 2009 m'n debuut gemaakt met een merrie met een flinke veulenbuik. 2 maanden toen ik Roos weer op ging pakken kreeg ik het nog voor elkaar 173 punten te rijden :o, vandaar dat ik 2 weken terug HC startte (die 3 punten die ik had wil ik ook weer niet kwijt ;) ), maar toen hadden we 205 punten.
Tussendoor is Roos vooral beginners pony (zowel ohz als voor de wagen) en van een goede trainings opbouw hebben we nog nooit gehoord (m'n Z debuut was na een week ponykamp waarin ze alleen heeft buiten gereden, gesprongen, gecrossed en spelletjes heeft gespeeld).

Met de districts kampioenschappen staan we er gewoon met z'n 3en!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:26

ha...een topic-nijn....ziet er goed uit op de foto's bicci !! gezellie voor die beesten zo !
Dennis gefeliciteerd !
Janouk, een superstart in het ZZ ! knap gedaan hoor !!
Lanouska..wat balen zeg van Cupido !! beterschap voor je moeder !! kan goed zeer doen ! :j
Nouvel...ferro ook thuis, hoe gaat het met hem ?? ik vind hem onwijs gaaf worden !!
Robin naar beleerstal ! vhu kan mooi zien hoe hij daar staat, grappig toch !!
VHU lekker met Bente gedressuurd, genieten van je paardje dus..

Ik had hier mijn oude Arabier samen gezet met mijn minishet en een haf...dat gaat dus echt niet !! :(
hij is hengst geweest tot hij 12 jaar was en toen doordat hij een tumor had aan een bal..jawel dat komt ook voor, gecastreerd...maar goed, hij valt nu dus de haflingerruin aan en missy de shetlander die mollesteert hij helemaal...zo zielig een arabier van 150 tegen zo'n mini van 89 cm...niet echt eerlijk dus..
Helaas werkt dit niet en zal vamor nu alleen staan....hij mist Melody duidelijk en vind de andere 2 maar indringers }:0 :Y)
verder is hij mijn grootste vriend...en errug gaaf, ik heb veel met hem beleefd, maar nog niet eerder zo iets, hij kan er ook niets aan doen, heeft het grootste gedeelte van zijn leven als hengst alleen geleefd...
maar baal er wel van....leek me zo fijn voor hem samen met die andere 2.. ^)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:30

he balen biancacoo!! :(:)

@vhu; klopt, pijn is vermoeiender dan sporten :=

Over de trappen richting ponylief, er is wel íets veranderd, en dat is dat er nu sinds gisteren 2 paarden naast de wei staan. 2 ruinen. Geen direct contact (verhinderd door draden) maar wel binnen 3 meter bij elkaar zegmaar..
Maarja of dat het is... ?
Nu maar extra vluchtroute gecreeerd zodat er 2 kanten zijn om de wei (gras) in te kunnen vanaf de paddock :) Merrie kan nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn om te zorgen dat mijn monster niet mag eten :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:52

Zo ben weer in Gelderland.. Was idd best droog daar aan de kust :) vond m'n hond ook wel lekker.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:26

Snik. Paul en Janouk zijnweg. Naar ponykamp. Stil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:32

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:38

@Janouk wat zal dat stil zijn deze week :+
@Biancocoo jammer....met draadje ertussen lukt wel? Of is hij helemaal }:) ? Hij ziet er op de foto's op facebook trouwens nog super uit zeg *D
@Akshay sommige merries zijn volgens mij momenteel erg tegen hengstig of hengstig, het is echt 'de maand' en dan volgende maand weer, daarna valt het wel weer mee. Hoop dat het straks ook weer meevalt bij Diddle wel sneu als ze zo te pakken worden genomen (en het kan heel goed liggen aan de buren). Bente heeft nog geen nieuw weidemaatje en ik vind het eigenlijk wel prima, ook geen gedoe, ze heeft genoeg contact met andere paarden, over de draadjes. Als Snuitje er weer is, eind van de zomer, mag hij weer gezellig bij haar staan.
@Tine ook goedemorgen, zit je nog op een roze wolk? Hoe ging zoonlief met Bixie of had je dat al geschreven?

Hier hele dag stage-bezoeken doen, nu zoonlief onder de douche vandaag halen, honden uitlaten en dan de file in :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:45

Bixie ging helaas wat minder. Het regende heel erg hard, dus pony ging steeds met hoofd naar beneden. Daardoor werd zoon erg onzeker en zat bijna te huilen op zijn pony. Hij had wel 67 en 68 punten in de dressuur, dus wel weer 2 stempels erbij. Springen was binnen, maar daar had hij helaas 2 "weigeringen". Pony ging voor 2e hindernis in stap. Zoonlief draaide daarom een volte ipv gewoon door te gaan en nam hindernis 4 van de verkeerde kant. Dus daar helaas veel strafpunten en geen stempel. Denk dat zoon erg moe was. Vrijdagavond door de autoperikelen natuurlijk heel laat op bed, zaterdag hele dag buiten bezig geweest (tijdens wegparcours zijn man en hij op de fiets achter ons aangereden, was wel erg leuk natuurlijk, maar ook vermoeiend) en zondag vroeg op. Ik denk dat hij daardoor minder kon concentreren, want normaal weet hij na 1 keer verkennen het hele parcours.

Ik had voor vanmorgen allerlei plannen (les met pony en T laten rijden/zelf narijden), maar kon niet slapen, dus heb helaas de les weer afgezegd. Vind dat zo moeilijk, instructrice houdt voor mij vrij en dan zeg ik het weer af. Maar goed, ik ga het echt niet redden nu. Ga zo zoon naar school brengen en dan weer naar bed.

Hopelijk krijg ik vandaag nog een leenauto, anders wordt het een heel rare week. Kan hier echt geen kant op zonder auto. Gelukkig is school wel te doen, maar winkels zijn echt veel te ver weg (bovendien kan mijn fiets niet zoveel boodschappen ervoeren)

Ik kan helaas geen filmpjes plaatsen, maar zou graag mijn dressuurhindernissen laten zien. Je lacht je echt rot. Maar wat heb ik inderdaad genoten!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:00

Goedemorgen

Janouk: lekker veel kletsen hier dan maar nu Paul en Janouk naar ponykamp zijn :D
Tine: jammer van de stempel bij springen maar zo'n dagje zit er ook wel eens tussen. Was hij teleurgesteld of is hij daar niet zo mee bezig?
Biancacoo: balen dat 't niet samen gaat :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:35

Goedemorgen!!

Janouk lekker genieten van de rust!
Tine jammer dat Bixie niet zo goed ging, maar dit is wel leerzaam voor je zoontje, het kan niet altijd super gaan. Kan hij er goed mee omgaan?
VHU lekker dagje file rijden!
Dienst vannacht was redelijk rustig. Kreeg alleen om 3 uur vannacht mailtje van mijn leidinggevende over het overdragen vanochtend 8)7 Hij was bang dat hij het anders zou vergeten :x De mailtjes komen ook binnen op de telefoon en dat geeft een piep, dus daar word ik wakker van... :O En het ergste is, alles wat in het mailtje stond, wist ik al!!! 8)7
Dus nu net terug van overdragen en maar even een kop koffie genomen. Zo gewapend met sop en stofdoek door het huis rennen en dan naar stal. Gwin longeren en mest uit de wei halen.

Fijne dag allemaal!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:57

Mogge,

@Tine, super dat zoonlief ondanks de regen en het 'onrustige' weekend nog 2 stempels heeft gehaald +:)+ en ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt vwb je les maar jij voelt zelf het beste aan wat kan en niet kan :(:) en we zijn wel benieuwd naar je filmpjes...
@Janouk, 'Het rijk alleen' :):) we willen wel graag updates van hoe hij het daar heeft hé ;)
@Frensie, lekker zo'n mail om 3.00 uur :z
@VHU, werkse vandaag....

Ik baal écht van het weer... ze geven de gehele week regen op en ik had gehoopt komend weekend 'droog te rijden' en zaterdagavond lekker te BBQ-en....helaas zal dat er niet in zitten :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:30

goedemorgen allemaal...
Tine jammer van het weekeind, maar wat goed dat je zoontje nog 2 stempels voor dressuur heeft gehaald...superknap !!
balen dat je zo slecht geslapen hebt...
janouk...stil in huus..... :(:)
Aks...Bij diddle ook al onrustig in zijn weide :(:)

VHU,..Vamor is echt.... }:) momenteel....net of hij nu pas doorheeft dat Melody niet meer terug komt ofzo....zelfs mijn man kon hem niet pakken en dat is echt wel iemand die superhandig is met paarden.... >;)
Ik vind het zielig voor Vamor..en ga steeds even bij hem kijken, borstelen dat accepteerd hij wel, en de aandacht vind hij fijn, hij heeft een mooie weide achter de stallen, eerst naast die andere 2 , maar toen hij binnen 5 minuten door alle stroom en draden heen ging vond ik het genoeg...de haflinger is niet van mij en die moet dus wel heel blijven, en de shetlander is ook errug zielig, we zijn als de dood dat vamor haar echt niet heel laat...
dus nu staat vamor achter de stal op de weide uit het zicht van andere paarden... ;( vanmorgen was hij wel rustig......ik heb hem maar wortels gebracht..die wilde hij niet eens eten...8 jaar geleden stierf mijn 1e paardje, dat was ook een maatje van Vamor, toen was hij ook echt een maand woest en ....geen idee of iemand echt wel eens een boos paard heeft gezien...die met zijn mond open overal op af vliegt ?? wat 4 benen of poten heeft ?? nou dat doet hij nu dus >;) ..heel sneu..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:35

mee met de samenvattingen....

**haalt diep adem**

duik nu het mailen in voor de benefiet,
de vrijwillgers, kraamhouders etc etc

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:37

Sterkte Bicci !! *D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:56

*hapt weer ff lucht*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:59

@Lanouska: oei, sterkte voor je moeder én voor Cupido!
@Frensie: wat een lieve pensionklant ben jij, super dat je mee helpt op stal!
@Tine: wat goed van jou en Rembrand! Balen van de auto.
@Ilona: de koeienfoto is echt prachtig!
@Prinsje: nieuw tuig, nijn lekker op nieuw mooi plekje en kaartjes voor een bezoek aan de koninklijke stallen, gaaf! Balen van je allergische reactie!
@HT: gefeliciteerd met je wp! Hoe gaat het verder met je?
@Maisie: hahaha, Robin dacht “ik neem het er nog even lekker van”, ben benieuwd hoe het beleren gaat.
@Akshay: oeh, balen, arme Didds.
@Janouk: jammer dat het even mis ging, maar desondanks super gedaan!
@Dennis: super, gefeliciteerd met Roosje!
@Biancao: oh, wat erg voor Vamor *knuffel*, hoop dat het idd slijt met een paar weken…
@Bicci: succes!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:02

succes bicci!

Wat een onwijs pisweer zeg :') 't lijkt wel mistig van de viezige regen die valt.. Ik wilde nog wel gaan strontruimen vandaag...
Gok dat het een enkeltje sportschool wordt :+ Heb ik m'n workout, en die poep die blijft wel liggen _O-

@biancacoo; :(:) met je kwade paard :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:05

Avaluna: mooie samenvatting
Bianca: wat zielig voor Vamor. Ze kunnen er zo door van slag zijn. Ik hoop dat hij zich snel wat beter voelt. En ik snap je helemaal dat je bang bent dat de shet vermorzeld wordt.
Ollie: ik heb echt geen idee hoe ik filmpjes hier moet krijgen. Vind het ook niet nodig dat ze algemeen op internet komen te staan (dat is toch zo als je ze op youtube zet?)
Ik baal ook enorm van het weer. Het gras in de zomerwei moet nodig geoogst worden, staat inmiddels tot aan mijn heupen.
Frensie: handig zo'n baas. Zoon was natuurlijk wel teleurgesteld dat springen wat foutjes had, maar het springen op zich ging wel heel goed. En we benadrukken altijd dat plezier met de pony en goed je best doen belangrijker is dan winnen.
Prinsje: weer wat lucht?

Nou, ik ga weer naar bed...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:02

@Frensie: lekker rustige dienst gehad behalve het onnodige overdrachtsmailtje :+ En veel plezier op stal
@Ollie: met dit weer ben ik idd weer reusachtig blij met de grote binnenbak :j We houden de duimen draaiende voor meevallend (droog) weer dit weekend ;-) De voorspellingen zijn vaak zat verkeerd, dus wie weet…
@Biancacoo: sneu voor Vamor en ook wel indrukwekkend dat hij kennelijk Melody zo mist, sterkte met 'm en ik hoop dat hij weer beetje opknapt met de tijd :(:)
@Bic: adem in, adem uit ;-)
@Avaluna: supersamenvatting!!! Hoe is 't met jullie buitenbak, volgens mij heb ik dat al tijdje gemist???
@Aks: yep, pisweer is 't! Veel plezier op sportschool
@Tine: dank je voor vragen, inderdaad vanmorgen weer stuk meer lucht en fijn dat je zoon zo met de pony omgaat, plezier is belangrijker!!!! Hoop dat je nog even in slaap valt en balen van je gras, da's natuurlijk zeiknat na zo'n week… :(:)

Ik heb Mick net gelongeerd binnen, was lang geleden dat we in de binnenbak hadden gewerkt, hij was heel braaf. Ik had hem behoorlijk bijgezet, op advies van Lammert tijdens de clinic op ons 'ponykamp' en hij was eerst behoorlijk gespannen (vind ik dan altijd snel zielig, dan gaat ie met z'n koppie schudden omdat het niet lekker zit allemaal), maar na tien minuutjes durfde hij steeds lager en hebben we er zelfs een mooi stukje (met hoofd dus ontspannen laag bedoel ik) heerlijk uitgestrekte draf en een mooi rond galopje uitgekregen *\o/*

Daarna over het lange pad naar de wei gerend met 'm... dat vond ie dan wel weer heel grappig en ik was zo met mijn hoofd in mijn jas gedoken dat ik zelfs voorbij 'onze' wei rende en ineens helemaal achterin stond :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:44

@ Tine; bij ons op stal moet het gras er ook nog af! Het weer werkt echt niet mee nu...
23 Juni wordt er een wedstrijd gehouden op het land, dus voor die tijd moet het eraf zijn.
@ Avaluna; gelukkig ben ik niet de enige bij ons op stal die veel helpt, het is wel een beetje een doe-het-zelf stal en de eigenaren zijn ook niet meer de jongsten, dus vandaar.
@ PrinsjeH lekker bezig geweest met Mick! Heeft hij geen spierpijn van je ponykamp? En zelf dus geen last meer van allergie?
@ Bicci succes!!

Ik trek mijn regenkleding aan en ga maar met de honden wandelen. Vorige week ook te weinig gedaan dus moet nu wel even ivm revalidatie. Wel alles bijhouden natuurlijk.
Heb Gwin vanochtend niet gelongeerd, had er geen zin in. Wel volle kruiwagen mest uit het land gehaald, pffff. Heb er spierpijn van.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:51

**hapt nog keer naar lucht**

tis altyd zoveel ej :)
maar mensen, wat geeft het een kick nu ales als puzzelstukjes op zn pek valt..
:):) :):)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:53

Wandelze Frensie!

Heb daarnet mijn western knoptassen op het internet gezet. Hier op bokt (zie mijn advertenties). Dus als iemand iemand weet?
Of voor een wagen :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:53

Update voor Olga op speciaal verzoek:

Paul dacht vanmorgen: ha, wij rijden in Ermelo, lekker binnen. Mooi met dit weer. Maar er waren 4 groepen en die groep van Paul ging lekker buiten in de bak rijden. >;) dus hij was flink nat, zei hij. In de les moest hij meer met links werken, wel apart aangezien Janouk behoorlijk links gebogen is. Maar er zat een theorie achter, dus we wachten af. Resultaat was wel dat Janouk in de aanleuning zoekerig was en met haar tong uit de mond ging lopen. Ze moest ook achter meer gaan zitten in de overgangen terug, dus de dressuurzweep mocht mee op de koets. Kortom werk aan de winkel vanmiddag. Paul is benieuwd wat deze manier van rijden gaat brengen.

Janouk staat naast een Fjord op stal, dus ze voelt zich al bijna thuis.
Hij is nu een plekje voor zich zelf aan het zoeken om te slapen en koffie.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:58

@Frensie: zijn spierpijntjes zijn inmiddels wel over gelukkig, we zijn natuurlijk al weer anderhalve week terug en het weekend na ponykamp flink uitgestapt, daarna 2 dagen vrij, daarna dagje aan longeerlijn en daarna weer 2 dagen vrij, daarna buitenritje en vanmorgen dus voor 't eerst weer echt aan het werk :P
@Janouk: benieuwd naar de theorie achter het linksom rijden??? Wat een pech hebben de kampgangers deze week met het weer zeg! :brr: