[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:51

nee hoor ik sta hier precies op een ruiter/menpad :D

Komt goed naaltje!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:45

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:51

Bedankt voor de steun.

Tallechie: PROFICIAT. Ik denk dan meteen aan een eerste Rijtuigje meeting: BABYBEZOEK. Voor wanneer is het? Wil je weten wat het is? (discussie met je vriend al opgelost?). Hoe voel je je? (Valt het op dat ik stiekem ook graag kinderen wil :-) )

VHU: ik begin mij levendig voor te stellen hoe Alwyn op zen knieën over de straat gaat. Gebruik je dan peesbeschermers of knielappen?

Laura: Gelopwissels? Ik ben al blij als ik Petra in de juiste galop krijg.

Jenkins: poetsen en mennen is de beste remedie tegen schimmel. Ik denk dat ik in de komende weken ook maar eens aan het poetsen ga. Dan kan ik het tuig tenminste proper weghangen voor de winter. (Vrees dat er de komende maanden weinig gemend gaat worden)

De DA is gisteren geweest. Pony heeft een blijn (of is het blein) in haar hoef. En daarop een kleine ontsteking. Poedertjes geven en week afwachten. Anders de hoefsmid bellen. Is nu al de 2de keer in 2 weken dat ze dit heeft. Vorige keer was het na 2 dagen weg en nu lijkt het weer zo te lopen. Eergisteren liep ze op 3 benen. Gisterenavond was het al veel beter en vanmorgend zag je amper dat ze iets had (heeft vanmorgen pas het eerste zakje gehad). Vrees dat er toch nog de smid moet bijkomen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:46

@Babs, lastig altijd zoiets in een hoef, je kunt het niet zien, ze hebben er echt pijn aan, misschien was het de vorige keer toch niet 100% weg en is het gewoon weer vol gelopen? Zou hoefsmid er zowiezo even bijhalen, die hebben er meestal meer kijk op dan de DA. Hoefcompositum van de paardendrogist helpt erg goed bij regelmatig terugkomende hoefzweren trouwens.

Citaat:
VHU: ik begin mij levendig voor te stellen hoe Alwyn op zen knieën over de straat gaat. Gebruik je dan peesbeschermers of knielappen?
Gelukkig gaat hij niet echt op zijn knieen, maar het scheelt niet veel. Omdat ik weet dat hij dat wil doen (laten vallen) let ik dus heel goed op mocht hij die neiging krijgen en krijgt hij dan gewoon enorm veel aanmoediging en tikjes tegen zijn buik, dan richt hij zich weer op. Hij zakt echt met zijn lijf wel 10/15 cm naar beneden als hij bang is ergens langs te gaan of als hij denkt dat hij over een putdeksel moet of over een nat stuk weg, als ik dan niet oplet laat hij zich vallen. Heeft hij voor de wagen gelukkig nog maar een keer gedaan, aan de hand ook een paar keer. Enige oplossing is goed opletten op rare plekken op de weg en dan vrij brutaal aanrijden, dan versnelt hij in plaats van dat hij zeg maar in elkaar dreigt te zakken :roll: ik ga er maar vanuit dat dit altijd wel een puntje bij hem blijft maar dat we met veel oefenen langzamerhand de scherpe kantjes eraf kunnen halen (hoop ik dan maar :+ ). Gelukkig schrikt Snuit nergens van dus als ze in tweespan staan hoop ik dat hij dan steun aan Snuit heeft.

Ga zo dus met Alwyn wandelen in de regen :+

@Rivaldo, ontzettend leuk dat je foto's hebt van de eerste keer naar buiten met je mannen! En ze lijken inderdaad erg groot, het lijken wel Tinkertjes!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:57

Ohhhh ik kook!!!!!!!!!!

Lizzy is net voor de 2e keer geent en heb Buck gelijk laten nakijken in zijn bekkie, heeft die vorige SCHEIT tandarts (haat aan hem!!!!) het gewoon niet goed gedaan heeft mijn kleine mannetje dus alsnog een naar boven lopend bekkie. We gaan nu met Buck naar de praktijk doen en laten hem daar opnieuw doen door de dierenarts die het teminste wel kan!! Wat een verotte eikel zeg en dan wel te bedenken dat ik die kerel nog heb opgebeld en had gezegt je hebt het niet goed gedaan en je komt maar terug!! Is die terug geweest niets aan de hand mevrouw paardje test u uit.... TUUUURRLIJKKKK kerel... Nou ben blij dat mijn dierenarts mijn gevoel heeft bevestigd.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:53

:wave:

Hoi dames, hoe is het? Hier was het de afgelopen dagen wat minder. Was ziek.. Vandaag gaat het gelukkig al een stukje beter.

Zal even bijlezen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:55

Tallechie gefeliciteerd!! :D

Even topicje bekijken van Jelleee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:17

Ik kan het hier even niet meer bijhouden hoor. Jullie gaan zooooo snel.
Tallechie, van harte gefeliciteerd. Ik hoop uiteraard dat het met je vriend nu ook goedkomt.

Heb mooi bonte paarden/paardjes gezien.

Ik ga nu weer naar bed, ben erg moe. :Z

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:43

tallechhie gefeliciteerd *\o/*

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:50

Mooie foto Laura! Zat al een beetje te wachten tot er een foto van je 2 spannetje voorbij zou komen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:11

Slaap ze Tine :z
@Buckje, dat is echt heel naar. Arme Buck.

Net soort schrikclinic met Alwyn gedaan, over allerlei plassen, putdeksels, verkeersdrempels met witte strepen, zebrapaden en drassig gras gewandeld. Mannetje vond het bij tijden zeer spannend :roll: moeten we dus vaker doen. Liep op een gegeven moment wel alles normaal over, maar dan opeens ook weer niet :+ Het weer werkte erg mee want het regende enorm >;) Sta er soms ook te weinig bij stil dat hij nog zo jong is, moet eigenlijk gewoon 1x per week echt de tijd voor hem nemen en gaan wandelen, is erg goed voor hem.

De lastige kruising waar ik dus langsmoet als ik ga mennen wordt afgesloten vanaf a.s. maandag t/m 24 december, dat is dus bijna 3 maanden! Dan is er wel een betere oversteek, dus dat is wel mooi, maar goed tijdelijk dus zwaar vervelend. Ik kan dan wel langs een andere weg maar die is voor Alwyn erg lastig, is langs 't winkelcentrum, de speeltuin en de lagere school met allerlei parkeerhaventjes, glasbakken en meestal erg haastige mensen die je de weg afsnijden e.d. Maar nu wordt het straks lastig een route te vinden voor tweespan, want ik kan wel op paar plaatsen over fietspaden / tussendoor paadjes met de tweewieler, maar dat lukt dus niet met de wagen _-:(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:48

babs, hopenlijk gaat het snel beter door de poeders.

Heb net bij lieselotte een dekentje opgehaald.
Ik hoop dat die past.
En heb ook epplejeck nog gebelt en als het goed is dan is mn andere dekentje ook morgen binnen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:58

Cool, dan wordt het een kale Wobbe :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:32

L-Rivaldo leuke foto!!!

Ga ff topic bekijken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:32

hij past :D
alleen voor het mooie is hij net te klein, want zijn billen steken er ietsjes uit.
maar gelukkig heeft de bucas deken een lange en brede staartflap.
dus tot ik een andere deken heb kan deze wel prima dienst doen :j
dus morgen gaat hij kaal!

dacht alleen dat ik voor wobbe nog een regendekentje had... maar die blijkt dus gigantisch te klein geworden te zijn...:+
maatje 105 onderlengte, is wel erg klein he? haha
denk dat ik die ga verkopen of bewaren voor Rafiki.
maar tegen die tijd dat die dekens op moet is hij er ook weer uitgegroeid denk ik.

Heb ook nog lekker met wobbe gereden.
met in en uitstappen erbij weer 50 minuten.
de laatste 10/15 minuten heb ik rondjes om de schuur gedraafd en lekker hard door een grote plas heen gedraafd :D mooi joh :D
en ook uitgestapt op de stenen.
maar als ik dan om draaaaaaaaff! vroeg, dan ging hij ook nog gewoon dus hij had nog energie genoeg.
volgens mij word zijn conditie steeds beter.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:41

Hallo medemenners,
Ik volg dit kletstopic eigenlijk al vanaf het begin, maar wil me nu (eindelijk ;) ) aanmelden om mee te kletsen. Mag dat?
Ik zal me eerst even voorstellen; Ik ben Suzanne en kom uit Bemmel.
Ik ben getrouwd met manlief Michel en in het bezit van boxer Mike en welsh pony's Pride, Lizzy, Lieke en Lotte.
Met Pride en Lizzy zijn onze menpony's die andere 2 zijn toch te jong, maar worden hopelijk volgend jaar beleerd.

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:52

tuurlijk mag dat sumic!

Rot dat buck niet goed gedaan is.

Hihi vhu dat zinnetje van het lijken wel tinkers hihi!!

wobbe heeft lekker mogen werken :)

Ik wil zo nog met rivaldo trainen ga dan in het donker naar mijn landje opzich niet erg maar ik hoop wel dat er daar voldoende licht is hihi

Anders ga ik rivaldo alvast scheren voor de wedstrijd :)

Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:18

laura, mag ik vragen waarom je op iedere foto je handen zo helemaal tegen je buik aangedrukt heb?
zao omhoog zeg maar.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:29

Gezellig op pad zo met z'n 3en

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:39

@ IT viel mij ook al op. Volgens mij mogen de leidsels korter. Als ze nu schrikken heb je niets meer te zeggen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:13

Gaan er hier nog mensen naar Beesd om te kijken? Wij willen zaterdag naar de marathon gaan om een paar mensen aan te moedigen. helaas moeten we weer op tijd naar huis voor een feestje wat al om 17.00 uur begint. Ik vind feestjes wel leuk, maar dan moeten ze wel 'savonds beginnen en niet 'smiddags :P
Zondag ook weer vroeg op want we gaan een dagje rijden op de veluwe. heb er al helemaal zin in! Ik hoop dat het mooi weer is, zodat we ook wat sfeerfotootjes kunnen maken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:04

ik wilde ook wel naar beesd, starten meerdere mensen die ik ken, maar ik ga met een vriendinnetje naar emmelie scholtens.

@IT leuk dat je dekentje past, dat wordt een chique kale wobbe op de clinics

@vhu arme alwyn heeft weer een hoop gezien :), waar precies gaat die kruising dicht?

zo ik heb een paar heftige daagjes achter de rug, ben maandag van mijn stokje gegaan, met alle gevolgen vandien....
dinsdag wel les met Voice bij Ton gehad, ging echt supergoed dus ik heb er wel vetrouwen in dat ik volgende week mijn laatste puntje in het L1 ga halen.

met de pony's gaat het ook best lekker, al zit ik met misty echt te vogelen welk bitje erin moet.
een normale liverpool, geeft ze wel fijn op na en is ze licht in de mond, maar komt ze net te heftig op terug ook als de kinketting helemaal loshangt. maar met eenliverpool met tongboog, komt ze niet terug, maar geeft ze niet fijn na.....

verder ben ik verliefd op mijn nieuwe Phone <3 en dat was et wel weer een beetje :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:46

marrianne doe je wel voorzichtig.
heb je er nog wat aan over gehouden dat je flauw gevallen bent?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:00

Hm, niet zo mooi dat je bent flauwgevallen. Heb ik ooit eens gehad bij Nick en Simon (en nee, niet om hun hoor :)) )

Wat voor telefoon heb je?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 08:38

Heb weer bijgelezen, maar even geen tijd om overal op te reageren.

Mijn vriend is nu blij. Hij vindt het nog een raar idee, maar heeft zich er bij neer gelegd dat het komt.
Mijn vriend wil weten wat het wordt, maar dat is nu nog niet zichtbaar. Ik twijfel nog.
Ik voel me opzich wel goed. Wel moe en af en toe misselijk. Heb 4 dagen gehad dat ik heel veel heb overgegeven. Vandaag ook weer zo'n dag.
Ik mag niet klagen als ik anderen hoor in ieder geval.

Ik ga alleen niet meer onder zadel rijden. Vriendlief en ouders vinden het niet verantwoord. Krijg dinsdag mijn nieuwe zadel.

Ik zal dus wat meer gaan longeren. mennen. En vanaf januari heeft hij vakantie op wat longeerwerk na en op af en toe rijden van een stalgenoot

Vervelend dat je bent flauwgevallen Marrianne. Gaat het nu wel al weer beter