[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:11

wat een gedoe alleemaal napie, gelukkig is het toch aardig goed gegaan ;) Sprak joram nog en die vertelde dat hij jullie gezien had!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:14

@ eveline welkpm :D jammer dat het zolang geduurt heeft voor je ons gevonden had haha

napie jammer dat het zo slecht geregeld was, ik vind het wel erg raar dat de menners niet los mochten rijden :S het is tenslotter nog steeds hoofzaak menners toch?

gister ben ik ook geweest, Napie ik heb je clinic jammer genoeg gemist, ik heb we; het 1 en ander gekocht, 3 nieuwe winterdekens, 2 zweetdekens, een bitje, een nieuw2spantuig, oornetjes en van alles en nog wat, uiteindelijk wel een erg duur dagje oepss haha naar de menavond ben ik niet geweest, die vind ik toch elk jaar hetzelfde en ik zie elke wedstrijd genoeg spektakel, al met al wel een leuke dag, maar ik weet niet of ik volgend jaar weer ga,

vandaag ben ik voor het eerst met misty naar het strand geweest, aangespannen! het was echt zooo leuk! wel een beetje druk op het strand maar echt vet, voor misty de eerste keer dat ze überhaupt zo'n hele trip in der eentje maakte en dan ook nog eens met een flinke grote groep, jammer genoeg brak na 5 minuten mijn singelstoot, dus dat was nog even een drama, gelukkig hebben wij een combituig in de vrachtwagen hangen dus dat was gefikst, al met al heeft ze zich super gedragen, alleen schrok ze 1 keer flink van een hond, die letterlijk onder haar door liep :| toen ging ze wel echt flink uit haar plaat(lees echt slaan naar de wagen en niet stoppen) maar toen eenmaal de rust wedergekeert was ging het allemaal weer goed, op een rustig moment even een sprintje genomen, zooo wat was dat gaaaf zeg ze ging echhht niet normaal, echt een kik als je ziet dat je pony vrijwillig zo hard wil gaan en er super veel plezier aan beleefd. ik denk ook dat misty het erg naar haar zin heeft gehad, altijd als we op stap gaan, is het naar een wedstrijd, nu gingen we gewoon lekker een strandrit maken gewoon ontspannen en relaxt!
haha sorry voor mijn lange verhaal!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:30

Oeh dat staat in de toekomst ook wel geplant hoor :D.. lijkt me super gaaf!!!

Hihi jij heb zo te horen ook alles gelijk in een keer gekocht haha

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:33

nouja,, viel mee hoor, ik heb ook nog een hele hoop besteld :P nieuwe marathonwagen gaan we ook nog kopen, en het anatomische zilco dat spreekt ons ook nog wel aan echt erg, en we hebben al zo veel haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:36

@Napie nou dat is lekker dan ... wat een zootje zeg. Jammer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:38

mijn ouders hadden het ook al over zó'n mooie 4 wielige ;).. zolang ik nog enkelspan ga en de 2 wieler het prima doet blijft dit wel even zo ;) Heb met mezelf afgesproken wanneer ik een vaste fulltime baan heb ik meer ga invensteren in mijn hobby ;)

Ik zit nu nog op school, dit kost veel tijd en hoop in juni klaar te zijn :).. dan heb ik mooi de tijd om te blijven trainen met rivaldo en daarna als alles goed gaat verder te kijken ;)

Zilco heb ik ook over na gedacht, het lijkt me super, maar omdat ik eerst wilde kijken hoe het mennen zou verlopen, ben ik voor ideal gegaan omdat die toch iets goedkoper is, maar geen flut kwaliteit

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:47

Napie wat jammer dat het zo is verlopen! Hopelijk toch nog plezier gehad verder?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:14

@marianne wat voor tuig heb je nog gekocht ??

Ik wou voor het sieltec tuig gaan voor 2-span. Heb er bij staan kijken maar die mensen spraken alleen maar duits en engels dus helaas mijn vragen niet kunnen stellen.

Heb uiteindelijk nog wel een mooi dubbelgebroken bitje voor ferro gekocht en verder niets. Dekens heb ik al zo veel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:16

Wat een gedoe Napie, ik heb jullie helaas niet gezien, wat storend dat de omroeper zich ermee ging bemoeien !
Gelukkig ging die 2e demo wel goed, maar jammer dat alles zo rommelig was en slecht geregeld.

Blij dat je weer thuis bent ?

Verder was het wel leuk op paard en koets, al vond ik dat er bijna meer voor het onder het zadel rijden was georganiseerd dan voor het mennen, en dat was toch voorheen echt de opzet van paard en koets, dat het voor de menners is ?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:29

Marjo2009 schreef:
Verder was het wel leuk op paard en koets, al vond ik dat er bijna meer voor het onder het zadel rijden was georganiseerd dan voor het mennen

Dat vond ik ook... dat er veel aandacht was voor onder het zadel (ohz). Wij zijn zaterdag geweest en ik vond dat veel clinics en demonstraties toch wel ohz-gericht waren.
Maar afgezien daarvan vond ik het toch een heel leuk evenement om te bezoeken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:44

Maisie schreef:

Ik wou voor het sieltec tuig gaan voor 2-span. Heb er bij staan kijken maar die mensen spraken alleen maar duits en engels dus helaas mijn vragen niet kunnen stellen.

Heb uiteindelijk nog wel een mooi dubbelgebroken bitje voor ferro gekocht en verder niets. Dekens heb ik al zo veel.

sieltec? is dat dat geknoopte zegmaar? ja beetje vervelend al die andere talen. gelukkig heb ik wel een talenknobbel, we hebben een clevertuig gekocht voor heel weinig, het zag er mooi uit, fijn soepel leer dus niet veel bijzonders ik denk wel dat er ook nog een zilco anatomisch gevormd komt, we zijn er helemaal weg van!
dekens heb ik ook echt heel veel maar ach, een goede gevoerde winterdeken die waterdicht is en dan ooik nog 3 in de goed maat die moest ik meenemen :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:41

ja moeilijk ik neig nu toch meer naar een leren tuig of kunstof voor het 2-span. Ze lopen zo lekker samen.

Dat sieltec is idd dat touwen tuig maar vond het er toch niet helemaal super in het echt. Zit ook nog te kijken voor een ideal lethertech maar ja 1100 euro is een flinke uitgave. Dus toch nog maar eens goed nadenken wat ik wil en wat ik er aan wil besteden. En marktplaats in de gaten houden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:41

Maisie schreef:

Gister was er gewoon een nederlandse verkoper hoor :)

K heb alleen een mendekentje gekocht en een setje borgpennen voor de trailer

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:59

Was weer een lange dag gisteren, we wilden ook gelijk onze menwagen meenemen vanaf de stand, kun je ook niet om 3 uur al doen, dus pas om 5 uur ingeladen en pas weer op huis aan.
Bij De Lemerij ook nog een nieuw kunsstof tuig gekocht, heel mooi, 2 kleurig, bruin met zwart en anatomisch gevormd borsttuig, en het kan makkelijk van 2 span naar enkelspan gemaakt worden, scheelt je weer de aanschaf van een enkelspan tuig.
Verder nog fleecedekens(3) gekocht, springschoenen,leren winter handschoenen voor het mennen, gevoerd met bond, ophangsets voor de tuigen, paniekhaken en nog wat klein spul.

Verder de clinic van Lammert gezien, erg leerzaam en wat barrelraces, het was niet veel anders dan andere jaren, miste wel wat kramen hier en daar.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:03

Hallo allemaal!

Heb gisteren weer een buitenrit gemaakt met een ander paard, en nog 2 paarden ohz. T ging echt super, die andere 2 waren soms nog wat druk, maar t ging allemaal goed. Alleen toen we bijna terug waren, begon ie ineens uit het niets te bokken, tegen de kar aan, maar ze heeft niks en de kar is ook nog heel.
Met mijn eigen paard gaat het ook super, hij loopt echt lekker tegenwoordig! Binnenkort even mijn instructeur bellen, als het lukt, we bellen de hele tijd om mekaar heen, als hij belt neem ik niet op, en als ik bel neemt hij niet op, beetje lastig.
Ga trouwens met de trouwdag van mijn broer (23 april) mee rijden met de foto's! echt super gaaf! Moet alleen nog even een manier vinden om de bandages schoon te houden onderweg, we moeten nl een stukje door het zand, t is wel net zo leuk als je met witte bandages op de foto staat.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:15

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:20

@Napie: vervelend van de slechte organisatie.

@Marianne: qua aankopen heeft het zich geloond!

@Mamaslamma: heb je misschien een foto en prijs van het tuig?

Ik ben ook nog aan het denken om een tweespan (combinatie)tuig te kopen, maar dat anatomische borstblad van Zilco vind ik niet zo mooi :o . Ik wil het graag wat fijner, hahaha, ben echt een dressuurmuts.
Bruin vind ik altijd erg mooi, zo heb ik ook mijn enkelspantuig, maar ben bang dat er in de toekomst twee zwarte pony's de wedstrijden in gaan en dan is zwart misschien mooier.

@Silfie: gelukkig alles goed! Leuk hoor om de bruiloft te rijden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:35

Citaat:
Ik ben ook nog aan het denken om een tweespan (combinatie)tuig te kopen, maar dat anatomische borstblad van Zilco vind ik niet zo mooi . Ik wil het graag wat fijner, hahaha, ben echt een dressuurmuts.
Bruin vind ik altijd erg mooi, zo heb ik ook mijn enkelspantuig, maar ben bang dat er in de toekomst twee zwarte pony's de wedstrijden in gaan en dan is zwart misschien mooier.

Ja ik snap dat je die van zilco breed vind. Moet ook wel bij de pony passen. Ferro is echt breed van voren en bij hem staat het netjes. Maar robijn is veel smaller en denk dat t hem ook niet zo mooi zou staan.

Ben ook benieuwd naar je tuig @ mamaslamma (echt erg ik weet je gewone naam niet eens :o ) komen jullie woensdag met 2-span naar les ?? Ik zou ook wel willen maar moet even kijken of ik dat vervoerstechnisch kan regelen. Dan kan ik woensdag ff jullie tuig bewonderen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:39

Avaluna,
Prijs weet ik zo nog niet, we hebben er een nieuwe marathonwagen gekocht,dan is het net ff leuk onderhandelen om een mooie prijs te krijgen......
Volgens mij ligt dat voor zo'n span om en nabij de 1700/ 1800 euro, zal niet precies zijn, maar ontloopt het niet veel.
Kijk anders even bij de Lemerij op de site, dit tuig is van het merk Arden, hij heeft ook Zilco.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:44

Ben ook benieuwd naar je tuig @ mamaslamma (echt erg ik weet je gewone naam niet eens :o ) komen jullie woensdag met 2-span naar les ?? Ik zou ook wel willen maar moet even kijken of ik dat vervoerstechnisch kan regelen. Dan kan ik woensdag ff jullie tuig bewonderen.[/quote]

Maaike, ik heet Marion in het eggie, weet je dat ook weer.......
Woensdag komt hij gewoon met enkelspan, is beter volgens Leo, vooral degene waar hij mee komt, heeft dat hard nodig, de andere loopt zoveel beter al, laat ze eerst maar es op eigen benen lopen.

Het tuig staat wrs wel op de site van de Lemerij, bij Arden tuig, we wisten niet hoe het zou zijn, maar gewoon besteld en zondag was het er, ik vind vooral die 2 kleuren erg mooi staan, precies de kleuren van onze pony's.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:50

Volgens mij staat het niet op de site?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:01

Maisie schreef:
Citaat:
Ik ben ook nog aan het denken om een tweespan (combinatie)tuig te kopen, maar dat anatomische borstblad van Zilco vind ik niet zo mooi . Ik wil het graag wat fijner, hahaha, ben echt een dressuurmuts.

Ja ik snap dat je die van zilco breed vind. Moet ook wel bij de pony passen. Ferro is echt breed van voren en bij hem staat het netjes. Maar robijn is veel smaller en denk dat t hem ook niet zo mooi zou staan.

Ben ook benieuwd naar je tuig @ mamaslamma (echt erg ik weet je gewone naam niet eens :o ) komen jullie woensdag met 2-span naar les ?? Ik zou ook wel willen maar moet even kijken of ik dat vervoerstechnisch kan regelen. Dan kan ik woensdag ff jullie tuig bewonderen.

ik heb het allernieuwste tuig van zilco gezien, het anatomische combinatie 2spantuig voor shetten, hiervan was het allemaal wat fijner! ik ben er helemaal weg van! de prijs viel mij ook heel erg mee!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:07

:wave:
Allemaal verhalen van paard&koets. Leukleuk, misschien ga ik ook nog wel eens...

Marianne, wat moet zo'n tuigje kosten dan?? Want als ie inderdaad wat fijner is dan vind ik ze ook wel erg mooi...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:08

avaluna schreef:
Volgens mij staat het niet op de site?

Net even gekeken, de juiste kleur staat er niet op, wel het anatomische tuig, in het zwart, als je me nu even mailt, dan maak ik foto's, kan ze zo niet hier plaatsen.

jlb@zeelandnet.nl

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:11

€ 1200 shetmaat