[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:33

Het was niet de minste..Franck Grimonprez die stond voor dat moment nog tweede. Was tweede geworden in de dressuur. Maar ik snap het ook niet hoor van die groom.

Ik dacht exact hetzelfde als jou Muronia haha.

Wat voor een blauwe netten hebben ze om Jorex? Wat fijn dat ze zo braaf waren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 23:01

Ik ben gister “even” naar Burgum gereden om bij de marathon te kijken. Was echt even fijn om wat vrienden te zien, weer achterop een karretje te stappen, had ik al gezegd fijn om wat vrienden te zien :+: fijn wat knuffels gehad van grote stoere mannen :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:31

Ooh je was het toch haha. Ik dacht dat ik je zag staan, maar zonder paard en zonder menpakkie herken ik menners dus gewoon niet :') _O- . Zal volgende keer zwaaien hoor.

Muronia, als het goed is ga je in den beginne niet zo hard, dus dan hebben jij en je groom alle tijd om aan de marathon te wennen :) .

Happytime fijn plaatje <3 .

Ik train ondertussen lekker door (in mijn eentje :P ) voor Texel. Gaat echt voor geen meter dressuurtechnisch, maar goed. Doen alsof je gek bent en rijden maar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:03

Jaaaa ik was het! Maar als je niet weet dat ik daar heen ga is het ook wel een klein beetje uit de buurt natuurlijk vanaf thuis voor mij *\%/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:23

ips fijn dat je weer even bij je menmaatjes bent geweest en weer ff achterop,doet een mens goed en vooral die knuffels van stoere mannen :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:28

Heb je wel beter gedaan dan ik... ik had geen knuffels van stoere mannen ;( .
Haha. Ik heb vooral leuke sport gekeken. Er zijn de hele dag ook geen ongelukken geweest, dus hoera.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:39

assie schreef:
Heb je wel beter gedaan dan ik... ik had geen knuffels van stoere mannen ;( .
Haha. Ik heb vooral leuke sport gekeken. Er zijn de hele dag ook geen ongelukken geweest, dus hoera.

Nou zeg, wat een pech :knuffel: Maar al die mannen hebben op hun netvlies dat ik erg gehavend van menkamp vertrok (en sommige hebben me ook op de grond zien gaan van mijn kar af :+ ) Ik werd door een van de meiden aan haar man voorgesteld, dit Roos, van het ongeluk }:0

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:51

Je kunt maar een bijnaam hebben :)) . Roos van het ongeluk.

Bij mij ben je nog Roos van Det.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:41

Flying Roos :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:29

assie schreef:
Je kunt maar een bijnaam hebben :)) . Roos van het ongeluk.

Bij mij ben je nog Roos van Det.

Roos van Det mag je me tot in de eeuwigheid blijven noemen <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:34

Elisa2 schreef:
Het was niet de minste..Franck Grimonprez die stond voor dat moment nog tweede. Was tweede geworden in de dressuur. Maar ik snap het ook niet hoor van die groom.

Ik dacht exact hetzelfde als jou Muronia haha.

Wat voor een blauwe netten hebben ze om Jorex? Wat fijn dat ze zo braaf waren.

Dat is hun vliegen bescherming. Zodra zij bewegen bewegen de touwtjes en dat verwart het vliegende gespuis waardoor ze niet goed kunnen landen.

Vandaag weer kale billen gegeven met heel wat slagen om de hand. Eerst al mijn grote messen die na anderhalve pony niet meer wilden. Toen weer laten slijpen, want de Moser was ook bot geraakt. En nu doet mijn grote het helemaal niet meer qua haren pakken, dus Jorie is bijna volledig met de Moser gedaan. Die messen gingen ook weer bot dus bij toeval mijn set die ik kwijt was weer gevonden en Jorie was net voor het donker kaal. Dus nu hoef ik me er pas over een week of 6 weer druk om te maken. We hebben eind oktober nog drie dagen Kootwijkerzand dus ze zullen voor die tijd weer moeten. Ik spring nu onder de douche want ben lekker kriebelig van al dat haar. :')

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

PS ja ze dragen nog de vlechten van wat de kinderen hadden verzonnen dat hun moeders erin moesten maken. :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:04

Ipsilonka wat heerlijk dat je er even weer bij was. Knuffels van grote stoere mannen?? Dat heb ik nou nooit _O-

Jorex wat een gedoe met die messen! Als ik een paard heb geschoren dan droom ik s nachts nog van rondvliegende haren. Ik vind daar echt niks aan, maar nu kan ik het ook niet meer door mijn rug.

Wij hadden vanavond weer les, proefgericht omdat we richting het binnenseizoen gaan en ja dan komt onze eerste wedstrijd in zicht! :oo Er zaten best al mooie stukken in, de figuren staan ook steeds beter. Halsstrekken is nog moeizaam, volgt ze de hand nog niet genoeg en wil graag versnellen, dus daar moeten we mee bezig. Helaas hadden we 1 hele vervelende hapering/verzet/steiger waardoor ik een enorme klap in mijn rug kreeg (en die doet nu erg veel pijn). Hierdoor is 1 streng dwars doormidden geknapt en 2 lussen aan de singel ook. Dat zegt wel iets over wat voor rare sprongen ze maakte. Daar baal ik wel van. Een ongehoorzaamheid tot daar aan toe maar ze kan soms echt ontploffen uit het niks en dan doet ze behoorlijk link. We hebben het wel goed kunnen oppakken en afsluiten gelukkig.

De plaatjes waren wel mooi.

Eerste galop tijdens de les
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:32

Mooie plaatjes! Maar wat vervelend dat ontploffen..heb je enig idee waarom ze dat doet? Streng gebroken klinkt wel heftig.

Ah Jorex, dat is weer wat anders dan een vliegendeken..die zijn er misschien ook wel helemaal niet voor die kleintjes?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:50

Nee nog niet helemaal. Ze zit iets vast op rechts en die buiging vindt ze wat lastiger, maar we zijn daar best voorzichtig in aan het trainen, want ze kan wel vaker heftig reageren. Ook onder het zadel maar ook gewoon los als we iets doen wat ze niet leuk vindt (bijvoorbeeld trailerladen). Het is wel een kind van Wainonia en bepaalde trekjes heeft ze er wel van soms.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:44

Muronia heb je al eens een osteopaat naar haar laten kijken. Dit kan een groot verschil maken.

Is jou rug al weer wat beter?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:01

Na haar laatste dracht is ze behandeld door een osteopaat om te zorgen dat ze weer goed in haar vel zat voordat we haar weer oppakten. Dat is nu ruim een jaar geleden. Ik dacht er ook aan om toch maar even weer iemand te laten komen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:04

Dat ontploffen klinkt idd niet helemaal tof. Wel fijn dat het met instructeur erbij gebeurt, dan heb je direct wat kundige handen om te helpen erbij.
Wellicht eens fysio/osteo/naaldjes oid erbij om te kijken of je kunt ondersteunen?

Jorex is weer klaar voor een grote rit.

Hier gisteren trainingsrondje van een uur gereden. Viel me alles mee hoe snel ze weer op adem was. Ik had bedacht om eens in de bril te rijden, maar heb mevrouw na een half uurtje maar weer in de eerste sleuf gezet. Ze was echt zoveel kijkerig en minder op mij geconcentreerd met de leidsels in de bril. Niet onveilig ofzo, maar goed... leidsels weer omlaag en mevrouw was weer keurig braaf. Tutje <3

En puppypaard heeft even zijn tuig gepast. Rondje gelopen met startriem en alles erop en eraan. Hij vind echt alles best. Schatje <3
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:13

Dat puppypaard lijkt wel een kasteel te worden Assie!

Muronia, ik zou haar dan wel na laten kijken. Sommige paardjes hebben nou eenmaal wat vaker onderhoud nodig als andere. En dit mietje denkt, doe een cap op *\%/*
Die plaatjes in draf zien er wel prachtig uit!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:17

Ik heb goede ervaringen met fascia release voor paarden, dat moeilijker buigen naar rechts herken ik wel. Ik train dat zelf aan de dubbele longe en heb daar dan voor de wagen profijt van.

Maar ja, sommige karakter trekjes zullen ze natuurlijk altijd blijven houden.

Assie, dat geeft misschien meer duidelijkheid? Je joekel van een puppypaard ziet er goed uit met het tuig.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:48

Ik heb weer iets geleerd, wat een bril betekent :D . Kan dus toch nog best wat verschil maken blijkt, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Ik moet even nadenken WIE ik erbij wil gaan halen. De osteopaat die hier de laatste keer was wil ik eigenlijk niet nog eens. Ik vond het enorm zweverig en zichzelf heel goed vinden en vooral niet doen waar ik om vraag. Ik had toen een specifieke vraag over het SI-gebied, maar vervolgens keren ze het hele paard binnenstebuiten. Krijg ik ook nog te horen ja je paard heeft rotstraal. Pardon? Ik heb een (hele goede) hoefsmid, die gaat over de hoeven. Smid moest erg lachen toen hij de week erna kwam en ik vroeg of ze rotstraal had. Absoluut niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:44

@Elisa ik heb ook twee gewone vliegendekens liggen. Alex is meteen heel erg overgevoelig op prikkeling als hij net gescheerd is. Dus die staat nu ook weer volledig ingepakt in zijn speciale vliegendeken.
Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:09

Ik kom hier weer terug met het schaamrood op de kaken.....
Want ik ben dus steeds dit (en nog andere topics) kwijt, en denk dat, goh wat is het stil in de menners groep!
Ik heb dan ook niet alles meer terug gelezen, ik ga mij meer focussen op de toekomstige berichten hier ;)

Wellicht dat het niemand scheelt hoor haha, maar ik zal het er toch maar even neer zetten.

Waren er nog mensen naar de hippiade geweest?

Wij hebben eigenlijk best een goede periode gehad qua mennen.

Mijn bonte die met een blessure stond is weer dusdanig opgebouwd dat we weer een rondje L dressuur hebben kunnen rijden, en die reed prima punten, dus maar eens kijken of we nu dan toch echt over kunnen naar het M

Met de fries heb ik totaal onverwacht in zijn (en mijn) M debuut 4 winstpunten gereden, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik compleet onvoorbereid daarheen ging omdat ik en vergeten was dat ik moest rijden, en toen nog dacht dat het een laatste keer L was. Maar dat bleek M te zijn, dus avond daarvoor nog even een rondje M proef geoefend en hoop van zegen erheen.
En waarrempel, 4 dikke winstpunten in het M!

De merrie is in maart in training gegaan als menpaard, liep onverwacht het reservekampioenschap binnen, en op naar de hippiade. Ook onder het zadel mocht ze naar de hippiade.

Maar de hippiade was ahum....... een hele wijze les voor mijzelf en mn bijrijdster whahaha. Want zenuwen waar ik normaal echt NUL last van heb, daar bezweek ik bijna onder. En toen zei de merrie DOEIIIII ik doe het niet meer. En zo ook onder zadel.....

Enkele dagen later werd ze wel bestgaand menpaard op de barock pinto keuring haha

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:58

Een puppy met fiks groeipijn houdt mij erg bezig maar ik lees zeker nog wel mee. Mijn paard is afgelopen weekend door ostheopaat behandeld en sinds die week ook pas weer volledig zuiver na meer dan 2 maanden onzuiver gelopen te hebben. We waren rustig door blijven gaan met kleine afstanden want meneer stil zetten was niet te doen (dan ronduit agressief). Gelukkig kunnen we nu weer echt kilometers opbouwen. We laten ze 80% zeker nu wel hele winter op ijzers dan kan ik door mennen. Ook de oudste loopt namelijk inmiddels ook erg fijn in enkel en 2span dus we hopen dit door te zetten. Nu op zoek naar winddichte kleding voor mezelf haha. Skibroek bijvoorbeeld

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:17

Ivy_power welkom terug, kan gebeuren he? Wat zonde van je hippiade, maar je bent er mooi wel geweest. Goede instelling, wijze les uit halen en doorrr. Gefeliciteerd met je bestgaand menpaard-titel!

Dierenfan ah sneu dat je pup groeipijn heeft. Gebeurt dat vaak? Of is dat iets voor grotere rassen? Ik heb boomertjes gehad tot nu toe, eigenlijk nooit groeipijn opgemerkt. Wel ontzettend pubergedrag _O- . Super dat je paard nu weer helemaal goed loopt!

Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt met een startkaart aanvragen bij de knhs? Ik ben nog altijd lid en sinds januari ook lid van een menvereniging. Ik zag iets staan over dat ik eerst een wagennummer moet aanvragen? Wat houdt dat in? Ik heb de datum voor ons debuut, 22 november wordt dat dus we hebben nog wel even maar ik wil het wel op tijd goed geregeld hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 04:13

Muronia dat is echt wat voor grotere rassen idd al zou het bij kleine ook kunnen maar die groeien minder explosief. Ik geef inmiddels al paar weken volledig vers (kvv) ipv brok want zit minder calcium in dus zou de groei eruit moeten halen. Hij krijgt naar verhouding maar erg weinig vlees de dierenarts ziet hem het liefst broodmager inmiddels maar dat wil ik toch echt niet. Mager oke maar minimale reserve graag wel. Met 16 weken 18 kg en met 5 maanden 25 kg inmiddels het is absoluut al heel veel hond. Hij past ook niet lekker meer op de 'kleine' menwagen wat heel jammer is want dat was mooi indrukken maken zonder lichamelijke belasting. Al hoewel we nu gewoon de boerenwagen pakken dan kan hij ook mee haha.

1 maand geleden
Afbeelding

2 weken terug
Afbeelding