[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:30

Vhu,wat een heerlijk vooruitzicht,weer een zorg minder!
Biancacoo nu helemaal inhaar element met dit weer,hoe gaat je nieuwe slee? Foto
Hoe gaat het met jullie pony/ paarden? Dindsdag ben ik nog naar les geweest( binnenbak) nu buiten alles hard,dus de dames gaan elke dag de wei maar op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:33

^) HT....te weinig sneeuw om te gaan sleeën..... -O-

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:18

Buitenbak te hard maar wel dagelijks de wei op.
Ik zit nu in Italië. Hier ook geen sneeuw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:40

Gisteren hadden we knetterende ponys in de les, ondanks dat ze wel gewoon buiten staan. Maar ja, de bodem is knotsbevroren en er ligt sneeuw, dus ze bewegen niet heel erg veel. Zaterdag onderlinge waarbij ze alle 4 aan de bak moeten, ik ben benieuwd......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:07

de bak is hier vlak en recht, maar wel keihard. Ze kunnen gewoon lekker buiten staan en ik train ze nu in de stap / draf aan de hand. beetje buigen en schriktraining.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:52

Draf kan hier echt niet. Stap is al spannend genoeg, want er ligt ijs onder de sneeuw. Tja, en dat zie je dus niet. Die vorst vind ik heerlijk, maar ijs in de wei en bak vind ik maar niets.
Omdat de bak half blank stond toen het ging vriezen viel er ook niets te slepen van te voren. Nou ja, het is in Nederland gelukkig nooit van heel lange duur, dus we zullen het wel weer overleven. Ben wel heel blij dat ik nu een binnenbak heel vlakbij heb, maakt het toch allemaal wat minder tijdrovend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:10

@Marga1 klopt in de polder Delfland. En idd er liggen daar zelfs kilometerslange ruiterpaden :D
@Tine dat is dan wel heel fijn een binnenbak binnen handbereik :j
@Biancacoo ahhh wat jammer :(:)
@Belker in Italie en geen sneeuw, las van het hotel bedolven onder lawine :oo maar jij zit gelukkig ergens anders in het land...
@HT toch fijn dat ze het land opkunnen +:)+
@Janouk dat doe ik ook met Cathey. Doe je toch nog wat :7 vandaag alleen niet aan toegekomen, te veel gekletst op stal.

Vandaag ook bij Ber geweest. Ze ziet er goed uit <3 weer mooie ronde hals, mooie billen :) knap paardje. Ze kijkt ook erg goed uit haar ogen. En is relaxed. Eindelijk... hoop zo dat we met die druppels eindelijk die sleutel / dat ontbrekende puzzelstukje hebben gevonden...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:36

:wave:

Super mooi plekje VHU fijn dat het al zo snel geregeld is, want dat zijn toch zorgelijke dingen.

Hier ook alles bevroren, afgelopen twee dagen een beetje passen en meten.....maar goed hebben we ook weer overleefd.
Vanmiddag krijgt Milla voor het eerst 4 schoenen ipv 2, wordt nog ff spannend op zijn achterbeentjes, want dat vind hij heel eng.
Heb van de week de knoop doorgehakt om voor mijn pony een andere passende plaats te gaan zoeken, hij staat mijn niet in de weg en hoeft voor mij ook niet weg, maar hijzelf wil graag aan het werk en dat gaat niet bij mij niet. Kan niet alleen met mijn wagentje gaan rijden, dat vind ik niet veilig.
Vind het wel erg jammer maar voor hem is het echt beter.

Sorry voor mijn egoposts hoor, maar er gebeurt hier momenteel nog zoveel........
Hoe gaat het met Ava??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:24

Dingetje er zit maar 24 uur in een dag en dan houdt het echt op.... geen leuke beslissingen maar wel heel dapper dat je beslist :(:)

Cathey was vandaag zeer van de *\%/* :)) zag er wel prachtig uit :+ (gelongeerd)

Verder erg druk vandaag dus ik zeg :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat. Alles is klaar voor morgen. Nu hopen dat Fabels de knotten ook laat zitten (is de eerste keer dat ze er een nacht mee moet blijven staan). Gelukkig heb ik een grote bus, die zit nu wel vol met 5 zadels (Sam gaat ook springen), hoofdstellen, singels, sjabrakken enz enz.

Hihi, als je de foto's zo onder elkaar ziet, valt Fabels wel uit de toon. Iel halsje.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:50

Ik lees nog steeds mee maar tis zo druk hier dat ik mezelf de tijd niet echt gun om te reageren.
Gefeliciteerd vhu met de nieuwe stalling!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:41

Dank je newmom.

Ahhh dat halsje van Fabels <3 veel succes en plezier morgen Tine!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 05:31

Veel succes tine en patrick, de paarden zien er keurig in de knotten uir

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:25

Dingetje.
Hoe is het gegaan, gelukt met Milla en haar ijzers ?
Hoop van wel.
Tine, ze zien er knap uit met de knotten.
Vhu, happy cathey
Veel succes bij de wedstrijden allemaal.

Vanmorgen heerlijk met de kar en de 5-hondjes een korte route grdaan, heerlijk.

Fijn weekend allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:36

Even een oproepje. Mocht iemand een gezelschaps shetje(s) zoeken, bij ons op stal zijn een paar shetjes 'over'. Ze zijn ooit gedumpt door mensen die de stalling niet meer konden betalen en onze stalbaas heeft zich over ze ontfermd. Maar ... nu de stalling ophoudt, en het land weggaat moeten deze pony's ook weg. En tja.... waar moeten ze heen... ;( het gaat om twee schimmeltjes, moeder en dochter en twee ruintjes, een zwarte en een vosje.
Allemaal erg lieve knuffelpony's die nu van iedereen een beetje aandacht krijgen en iedereen zorgt wat voor ze. Van de boer krijgen ze 2x per jaar een wormspuit en bekapbeurt en voor de rest scharrelen ze een beetje door de weitjes.

Dus mocht iemand iets zoeken, laat die dan even contact met me opnemen ....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:51

Vhu ik sprak vandaag toevallig iemand die twee knuffelshetjes zoekt voor in de tuin. Grote tuin, ik zal je oproep doormailen. Wie weet. Het zijn paardenmensen.
Als ik meer weet, dan bel ik je

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:57

Gisteren heel lichte dooi (+1) en vannacht weer flinke vorst (-7), oftwel de gedooide sneeuw is nu opgevroren en de wei is 1 grote ijsbaan. Dat wordt een dag op stal blijven vrees ik -O-

Janouk, zou mooi zijn als jij iemand weet voor de shetjes. Ik weet helaas niemand.
Bianca weer lekker met de honden aan het trainen geweest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:15

Idd spekglad overal....alles wat ontdooid was...is nu opgevroren....was spannend glad in het bos overal..met de kar goed te trainen..maar remmen was lastig :wow: ...en niet overbodig.. ^)
Maar wel genieten voor de honden...en ook voor ons..heerlijk met alle 5 hondjes..top...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:34

*\o/* boek van Janouk binnen. Wat is dat toch een leuk boek <3 zeker als je weet dat alles echt is gebeurd :+ Komt er een vervolg Janouk? Als je zou willen vragen voor de shetjes vind ik het al superlief :*

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:24

Afbeelding
Ondanks dat 2 van de 3 Kids behoorlijk de griep hebben. Heb ik toch nog even tijd kunnen maken om te oefenen. Verder ben ik nu vooral mama. Zo sneu voor de kleintjes. Maar ook een beetje voor mij.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:40

Topdag gehad vandaag... voor het eerst het gevoel gehad dat het wel goed komt tussen mij en Miepje. Had ik echt ff heel erg nodig :j .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:44

Super fijn Gem *\o/* en dik dik verdiend :(:)
Heerlijke foto newmom, ik deed zelf met buiten stappen altijd de leidsels door de ligtogen/lichtogen (hoe schrijf je dat eigenlijk :o? ). Tja... mama ben je 24/7 en meer :(:)
En hebben de knotten het gehouden Tine?
Nog meer mensen in- of outdoor avonturen?

Hier maar weer voorzichtig gelongeerd stap/draf :O zo mijn hobby :+ maar goed erop vond ik nog onverantwoord, bak is gewoon nog een soort betonplaat zeg maar.

En denk dat ik het met de LiquiHorse maar op ga geven ze kijkt haar voerbak nu gewoon niet meer aan ook al zit er maar een druppel in :r dus ook met het nieuwe flesje wat ze me gestuurd hebben. Een dag redelijk gegeten (met maar een paar ml door voer), een dag na hele avond had ze het 's ochtends vrijwel op en nu dus twee dagen hele voerbak onaangeroerd. Dat gaat het gewoon niet worden helaas. Leek me zo'n mooie aanvulling maar alles wat olie is of olie-achtig en al helemaal met een geurtje eraan is vergif volgens Cathey (zelfs dus lijnzaad olie...).

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:40

Even egopost ik reageer zo even uitgebreider! :D

Na 3 hele drukke dagen met stage en werk (dagen van 12 a 13 uur). Vanmiddag op en top kunnen genieten en ontspannen! Mochten mee met een menritje met het twee span over de weg. Dat is gelukkig weer goed te doen hier. :D Paard wat ik eerder hier liet zien, die knappe zwarte loopt hier voor de 'menner/kijker' rechts. Ondanks de weinige beweging van de week door het weer toch super braaf de paardjes! Heerlijk!

Vriendlief en ik hebben een leuke middag gehad dus. :D

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:02

Belker lekker in italie! Jammer dat er geen sneeuw is...
Bianca vind het altijd zo leuk om mee te genieten van jou tochten met de hondjes! :D
Tine alles mooi in de knotten! Alles goed blijven zitten en hoe is het gegaan??? En drukke pony's in de les, zie het zo ze leren er wel rijden van. :D
VHU wat fijn dat Ber er goed uit ziet! Cathey aan de show maar wat balen dat je nog niet wat hebt gevonden wat ze wil eten.. Zal mijn oren eens open houden voor de shetjes! Hopelijk vinden zij ook een fijn nieuw plekje! Zou mooi zijn als het lukt met degene via Janouk!
Dingetje oh dat zijn lastige beslissingen! Hopelijk vind je een fijn plekje voor hem. Hoe is het met Milla gegaan?
Newmom heerlijk dat je zo nog even kon oefenen! En griep is niet leuk, heerst nu wel echt.. Beterschap voor de kids!
Gem wat fijn! Genieten! *\o/* :D

Hier is het echt beholpen met dit weer, overdag van het weekend wel dooi maar vervolgens vriest het net zo hard weer aan. Goed glad dus als je niet oppast.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:50

Mooooi Marinke wat heerlijk zeg <3

Nou om het stal-gedoe compleet te maken, ik was uiteraard van plan Ber van de zomer weer terug te halen maar goed dat kan dus niet want het weiland is gewoon per juni er niet meer. Ben vandaag bij 2 stallen wezen kijken waar ze wei 24/7 plaatsen hebben, maar dat is met grote sloten, niet afgezet, geen toezicht, vind dat allemaal waardeloos. Dus ik weet het niet meer -O- **zucht**
Wil toch een andere plek voor Ber gaan zoeken en dus ook een andere baas, ik kan hier gewoon niet goed voor haar zorgen. Ze is momenteel erg goed te pas, wil haar ook niet naar de slager brengen, daar is ze zoals ze nu is, nog lang niet aan toe. Ze moet gewoon 24/7 of vrijwel 24/7 buiten op niet te nat land (ivm mok en zonnebrand) in een groep, dan is er niets mis mee.
Wie o wie zoekt een weidemaatje / grondwerk / loswerk / wellicht ooit recreatief rijden paardje?????