@Tine: onze superkieskeurig opaatje eet trouwens ook graag kruidenslobber van Mijten, daar mikte ik tijdje geleden ook zijn medicijnen door heen (met iets anders gemixt at hij er niets van...)
Kan ik toch weer blij zijn met zo'n klikopaard. Jeskim krijgt nu biergisttabletten bij, maar die gaan gewoon met een beetje brok mee naar binnen!! Maar Jeskim haalt voor bijna niets haar neus op, het is wel een fjord!!
Gem
Geplaatst: 02-06-14 17:50
Toen Moos vorig jaar AB kreeg, ging dat ook gewoon met dunne appelmoes in een dikke spuit (tuitje eraf knippen). Hij deed alsof hij het vies vond, maar likte wel mijn handen af . Slobber maak ik zelf, dus behalve de basis van zemelen en lijnzaad gaat er precies in wat hij lekker (en ik nodig) vindt.
Bij Pablo gaat de buut ook gewoon door het eten hoor Maakt niks uit.
tine10
Geplaatst: 02-06-14 23:38
Ipsilonka schreef:
Bij Pablo gaat de buut ook gewoon door het eten hoor Maakt niks uit.
Geef jij nog buut dan???
Ava: slobber eet hij de laatste tijd ook niet. Baudy: ik ga kijken of hij appelmoes lust (voor ik ga kliederen met een spuit )
Vandaag heeft zoonlief weer met beide ponys gelest. Echt onvoorstelbaar, ze gaan zoooo hard vooruit. Echt genieten om naar te kijken. Als hij komende wedstrijden zo rijdt als in de lessen, dan moeten de winstpunten om zijn oren gaan vliegen.
Biancacoo
Geplaatst: 03-06-14 08:15
Goedemorgen, Ips...hoe is het met je paardjes ?... Tine, fijn dat je zoontje zo goed gaat.
T'is weer een mooie dag....geniet ervan.. Vhu, wat heerlijk de paardjes zo dichtbij van de zomer ! top !!
Db liep gisteren heerlijk in de les. Mijn kar is aangepast ben nu 10 cm korter. Alle beetjes helpen.
Jola is echt een geweldig veulen. Dat beloofd wat voor de toekomst.
Ons nieuwe veulen heet nu nog gekscherend jodokus. Die zet ik pas over twee weken op de foto denk ik. Je merkt goed dat hij 12 dagen te vroeg was. Zijn benen werken nog niet helemaal mee. Maar het is een dropje
Biancacoo
Geplaatst: 03-06-14 09:46
baudyh..haha..wiebelig veulentje jodokus....ach..komt vast goed, als hij goed drinkt !! en zwart met witte benen.. super toch !! ik ben benieuwd, over een poosje genieten als de veulens samen buiten gaan spelen, ik vind dat altijd zo'n mooi gezicht !
Je bent gerust welkom hoor Bianca, om veulentjes te komen kijken!!
tine10
Geplaatst: 03-06-14 11:38
Goedemorgen Hier alle paardjes alweer aan het werk gehad. Samoerai gelongeerd, Amerigo menles (man wat ging hij weer fijn, lekker bezig met de Z oefeningen ) en Rembrand ohz gereden.
Bianca: hoe is het met je zoontje? Al wat opgeknapt? En nog steeds alles goed met de nieuwe in de roedel? Baudy: je maakt ons nu wel extra nieuwsgierig
Nou, ik ga snel eten koken, zodat het klaar is als zoon uit school komt.
Biancacoo
Geplaatst: 03-06-14 11:55
Hondjes gaan supergoed samen ! zoontje is ietsje beter, maar nog steeds koorts en oorpijn.....
_RMHorse_
Geplaatst: 03-06-14 15:49
Agoss, ik vind het wel leuke naam! Laat je dat zo of ga je dat veranderen?
Ik vind het een beetje moeilijk om mezelf er tussen te voegen hoor omdat ik niemand ken dus ik lees vooral mee!
Heb contact gehad met monte visser van bloid . Nl, die doet ook beleren aan huis en die gaat mij begeleiden in het hele voortraject en proces. Doe wel al aan lange lijnen werken en stemcommando's erin krijgen en ook het wennen aan de oogkleppen. Gister ging het erg goed ze is wel ontzettend voorwaarts!
VanHuisUit
Geplaatst: 03-06-14 16:00
Wat fijn dat het met de nieuwe hond erbij zo goed gaat, ze (is toch teefje?) ziet er op de foto's ook erg lief uit, en echt al zo in de groep, top hoor. Tine fijn aan het rijden, gaat het met Amerigo wel goed met je hand? P. rijdt veel zeg, en dat voor zo'n jong kind, vind dat best wel bijzonder. Mijn dravertje Ushi haar veulentje was destijds ook twee weken te vroeg. Heel dun ielig veulentje maar ze alles deed het goed, alleen ook in het begin wat 'zwabberig'. Was na een maandje al aardig bijgetrokken hoor. Als ze maar goed drinken, poepen, plassen (zijn net kinderen he ).
Bij ons thuis hebben we een keer een paplam gehad dat we Jodokus hadden genoemd. Zijn ene beentje was beetje krom, hadden we een spalkje omheen gedaan, toen was het na een paar weken netjes recht. Maar mijn ouders waren altijd zeer consequent, de rammetjes gingen naar de slacht, zo ook Jodokus. Vonden wij als kinderen echt vreselijk, hij was net een hondje. Gingen mijn ouders naar de slachterij om het geld te innen aan het eind van de dag, stond Jodokus daar nog met een groepje schapen, zag mijn moeder, begon luidkeels te mekkeren... Maar goed, hij werd toch geslacht. Snap nog niet hoe ze dat hadden kunnen doen. Hoe dan ook, de vachtjes werden altijd geprepareerd en kwamen dan terug (was speciaal soort schaap, Gotland pelsschapen)... dus Jodokus ligt nog steeds ergens op de bank of zoiets Ja je hoort het kom echt uit een soort boerengezin
Vandaag als boerin-wannabe heerlijk palen geslagen op de wei. Dat werkt uitermate therapeutisch met Ollie een uur gewandeld, omgeving verkennen, ga zo vanuit stal even stukje van 300 meter over de weg en dan ruiterpad op, ideaal. Daarna Hero gefreestyled. Echt zo fijn, heb weer de beschikking over een afgesloten longeerstuk. Hero liep zo heerlijk te sjouwen. Wat een stoere bink is hij toch Advertentie gaat van marktplaats trouwens, 't spul staat nu fijn bij elkaar. We zien wel hoe het loopt.
@vanhuisuit agossie ook sneu als je zelf een tijd dat lam hebt verzorgt en hij dan wegmoet. Maar heeft ie in elk geval een goed leven gehad tot ie naar de hemel moest.
Biancacoo
Geplaatst: 03-06-14 17:18
Vhu, heerlijk is dat he ?! gewoon lekker in de buitenlucht bezig zijn !! supertherapie !! Ja, ons nieuwe hondje is een teefje. Wat sneu van jullie paplam..maar wel logisch..
HM, goed dat je goede begeleiding hebt met beleren, heel fijn.
VanHuisUit
Geplaatst: 03-06-14 18:17
We hadden wel meer paplammeren die uiteindelijk bij de slager terecht kwamen maar omdat Jodokus zeg maar beetje gehandicapt was, en echt was verzorgd, hadden we daar toch wel erg veel moeite mee (als kinderen). We zijn opgegroeid met het opeten van de kippen, lammetjes van thuis en elk jaar werd een halve koe gekocht bij de buren voor in de diepvries
Pony's en paarden zijn nooit opgegeten hoor
Gem
Geplaatst: 03-06-14 20:27
Goedenavond!
RMHorse, klinkt goed! Ik ken de man niet (zelfs niet van naam), maar met google vond ik hem wel op MP.
VHU: niks mis mee hoor. Onze good old manegehouder at zijn eigen paarden op als hij zag dat ze niet met 3 maanden weidevakantie beter zouden worden en keer op keer kreupel werden of anderszins niet meer konden werken. Dat noem ik ook voor je paard zorgen: niet oplappen en in de handel laten belanden, maar je verantwoordelijkheid nemen. Bij mij werkt buitentherapie ook altijd goed .
Tine weer de hele ochtend druk met de paarden.
Ik heb vanmiddag voor het eerst in 2,5 maand les gehad, ditmaal gewoon weer van onze SH / lesmees. Ik heb inmiddels een paar keer met de vierringstrens gekoetst en wilde weten wat hij ervan vond. We zijn eruit dat dit iig weer perspectieven biedt; Moos accepteert het bit, ontspant zich veel beter en laat zich veel beter bewerken. Hij accepteert nog niet alles wat we doen (zeker niet alles wat ik doe) en maakt zich dan nog even boos, maar daar gaan we proberen een weg in te vinden. De goede en slechte momenten waren iig al meer in evenwicht en Moos draafde bij tijd en wijlen hele voltes en S'en nageeflijk, met heel licht contact en zeer ontspannen in een bijna slowmotion-draf. Dat heb ik nog niet eerder gevoeld !
Biancacoo
Geplaatst: 03-06-14 21:14
Een echt genietmomentje met jou en moos dus Gem !! superfijn dat het met de 4-ringstrens beter gaat. Knap dat je het zo goed aanpakt met hem !
hondjes weer gedaan... oh..zo moe...trusten dan maar
Ik zou mijn paard nooit toevertrouwen aan monte maar dat is puur persoonlijk. Fijn gem dat moos beter gaat op de vierringstrens. Tine pablo krijgt buut nu ja. Verder gaat mijn nieuwe paard ergens van de zomer op training ik kom er niet verder mee. Alleen nu nog bedenken waar, mijn paarden uit handen geven is niet mijn ding.
Biancacoo
Geplaatst: 04-06-14 07:25
goedemorgen.. Ips, wat jammer dat je zelf niet verder komt met de nieuwe merrie..ik hoop dat je een fijn beleeradres vind !! paarden uit handen geven is supermoeilijk....
RM, Ik ken monte visser niet..maar als ik google..weet ik genoeg, daar zou mijn paard niet heen gaan....
zonnetje schijnt..geniet van deze dag !! succes bij wat je gaat doen vandaag...
De Hoofdstadaanspanning houdt haar jaarlijkse coachmeeting bij ons in de buurt ik ga zeker kijken. De eigenaar van Paul zijn nieuwe project rijdt ook mee met zijn coach. Het is toch zo'n prachtige koets en die tuigen kwijl.