Ik gebruik evengoed het pink riempje rond mijn pols hoor, en de leidselklemmen om lussen te maken zodat ik de leidsels kan vast houden.
Gem
Geplaatst: 20-03-13 13:41
Avaluna: ik heb ook een hekel aan de pinkriem, maar doe nu het riempje tussen de klittenband van mijn linkerhandschoen. Dus handschoen aan, klittenband door het pinkriempje en klittenband vast. Werkt perfect! Ik weet dat één van onze leden het pinkriempje aan de bokstoel vast maakt. Haar visie: als zij van de bokstoel af zou kletteren, vallen de leidsels iig niet op de grond en kunnen door de groom (of elke andere "redder" die achterop weet te springen) gemakkelijk omhoog gehaald worden. Je moet dan wel redelijk lange leidsels hebben, anders heb je er meer last van dan gemak.
Lesmees en ik gaan volgende week woensdag beginnen met Moos . Tuig passen en longeren.
tine10
Geplaatst: 20-03-13 13:53
Zo, het is hier heel erg koud. Gemene oostenwind, en ik heb zelf de bibbers. Wordt gewoon niet meer warm. Wilde zo gaan mennen met REmbrand, maar hij krijgt weer een dag vrij, gaat niet lukken helaas.
Pinkriem hou ik vast als zoonlief ment. Moet er tochnaast zitten en als hij de boel dan laat vallen heb ik ze tenminste nog.
Ga proberen op te warmen, zoooo
happytime
Geplaatst: 20-03-13 14:30
gaaf filmpje poeltje,toch maar zelf gereden avaluna: dochter aan het mennen,jeugd heeft de toekomst! pinkriem verloor ik ook steeds,nu een knoopje in gemaak,zodat het gaatje kleiner is waar mijn pink doorheen gaat,probleem opgelost(hoewel het wel soms moeilijk is als ik te dikke handschoenen aan heb.....) voor alle zieken ,beterschap,ik ben net als janouk fris en fruitig en griepvrij
jaloers op happytime fris en fruitig lijkt me heerlijk
Ik ruik helemaal niks meer heb een pot dampo, maar ruikt naar niks... en geen honger.. Maar een bakje soepstengeltjes gepakt, moet wel iets eten natuurlijk
verder spannend Vriendlief zijn auto zou gisteren geleverd worden. Maar is er nu nog niet...
Ik gebruik altijd heel braaf het pink riempje om mijn pink.....Gaat prima.
Ik heb julie toch laatst verteld dat we met een nieuw paard bezig zijn.Nou ik hoor net dat we haar 2e paasdag gaan halen....joepie.Als ze hier is zal ik julie er uitgebreid over vertellen...
kan wel vertellen dat het een 9 jarige fokmerrie is.Ze is dressuur gefokt en heeft M dressuur gelopen.Maar is door blessure afgekeurd voor de sport.Ze is donkerbruin en 1.72m en drachtig van een duitse hengst. Maar geen idee of de verkopende partij ook op bokt zit dus hou me verder nog even stil.
happytime
Geplaatst: 20-03-13 15:27
baudy: leuk hoor een nieuw project poeltje: vraagje over je tandem: ik zie dan henky voor staan en dan weer achter,welke pony staat het gunstige achter en waarom(ik vind tandem zo gaaf om te zien en las over tandem-tekort op kampioenschappen.....maar ik droom zelf nog ff verder,maar wil er wel over leren)
ik las een bericht van poeltje dacht ik? Is verwijderd?
Poeltje:
baudy; leuk nieuw projectje!
Hier nogsteeds gaar... hoe krijg je dit nou zsm weg ik word hier moedeloos van
tine10
Geplaatst: 20-03-13 16:20
Ik voel me ook allerbelabberdst. Wilde dat vriendje van zoon naar huis ging, en dat ik al naar bed kon gaan. Maar ja, dat duurt nog even helaas. Springles van zoon gaat niet door, dus dat scheelt al wel weer (voor hem natuurlijk wel heel jammer).
Baudy: ben benieuwd. Hoe gaat het met trainen met DB? Ik gebruik pinkriem ook braaf hoor. Maar dus ook als zoon ment. Bij mijn eerste verzorgpaard is de vrouw van de eigenaar haar pink kwijt geraakt door pinkriem. Weet niet hoe dat is gebeurd, maar is natuurlijk niet fijn.
AKs: als je de oplossing weet, hoor/lees ik hem ook graag. Kan wel een boost gebruiken
Nu ga ik maar op de bank liggen en hopen dat de kids nog een uurtje of wat buiten blijven spelen.
baudyh
Geplaatst: 20-03-13 16:30
Het gaat iets beter met db.Ben nu wat strenger voor hem en dat lijkt te gaan werken.Helaas de les voor vanavond afgezegd.Ben echt niet fit en dan vind ik het zonde.
Heb net maar even een paardenjas in de aanbieding gekocht.Wilde ik op equitana doen maar kon daar niks naar me zin vinden.Ik wil gewoon niet zoveel uitgeven.Maar de rits van mijn staljas was stuk en je nette jas als staljas werkt niet echt.Maar ja ik heb maatje meer dus moet naar de heren jassen.Heb nu een leuke jas gevonden.Wilde hem eigenlijk in het blauw.Maar om nu alleen voor de kleur 30 euro meer te betalen vind ik ook niks.Dus ergens een grijze la valencio gekocht voor 50 euro,Kijk dat vind ik leuk
Lees van een hoop zieken hier, heel veel beterschap allemaal! Hoop net zoals Janouk dat mij dat bespaard zal blijven. Aks balen dat er geen zadel voor Dids is! Baudyh mooie jas! HT leuk gegroomd. Gem spannend volgende week met Moos beginnen!
Vanochtend met Bieb weer naar de les geweest, voelde me een enorme bikkel dat ik over land ging. Was telefoon vergeten maar zei nog tegen pensionhoudster dat ik die niet nodig had, want was niet van plan om eraf te vallen. Tja... dat soort dingen moet je niet zeggen. Heerlijk gereden in de les, echt super. Terugweg lekker een drafje en opeens vliegen er 2 eenden uit de sloot naast ons, we hadden ze niet eens gezien. Bieb schrikt zo enorm snel, dat hij onder me vandaan schiet en ik lag op de grond. Bieb rende keihard weg een braakliggend land in en ging daar de bocht om, zag hem niet meer. Zag in de verte wel wat reetjes wegrennen, dus dacht daar zal hij wel zo ongeveer zijn. Daar heen gerend en toen kwam Bieb mij tegemoet gerend, gelukkig stopte hij en kon ik hem pakken. Daarna aan de hand teruggelopen en arme Bieb was echt goed geschrokken want hij zocht telkens steun bij me. Net nog even teruggeweest om naar zijn beentjes te kijken, was een behoorlijk zwaar land waar hij doorheen gerend is. Niks te zien en te voelen. Begin zelf wel wat stijf te worden, hihi.
oh, hier valt te lezen dat het m et Bieb mee lijkt te vallen (las 't net op fb) hopelijk valt het bij jou ook mee!!!
en die eenden?... pestbeesten
Ollie1
Geplaatst: 20-03-13 17:58
@Poeltje, sterkte met je oma @Baudy, leuke jas @Frensie, Oeps gelukkig zijn Bieb en jij nog heel
Ik gebruik pinkriempje als handriempje en maak de uiteinde vast aan het klitteband van mijn menhandschoen, echt reuze handig en zo kan je hem niet per ongeluk loslaten (wat mij een paar x overkomen is )
Mijn aankopen van afgelopen dage"n: -Uvex cap zilver (past goed bij mijn wagen) -Veredus peeskappen voor en achter -2x Happy Valley poloshirt lange mouw -1x Esparado shirt -Roeckl handschoenen -4 Himalay likstenen voor 10 euro, incl emmer (2x voor mijn vriendin)
En verders op de foto zijn allemaal krijgertjes (snoepjes, monsters etc)
janouk
Geplaatst: 20-03-13 18:04
Jemig, Ollie, hadden ze daar ook winkelwagentjes, of heb je dit allemaal over de beurs meegesleept??
Stoere cap, hadden ze die ook in het goud voor Paul ???
jee......frensie.. dat is niet leuk ! gelukkig niets ernstigs kapot, ik hoop dat Bieb er geen schade aan overhoud.. mooi filmpje gezien en mooie foto's van dochter van avaluna aan het mennen, super ! Baudy mooie jas. Ollie1..wat een spullen, hoe heb je dat allemaal meegesjouwd..
ik heb een stuk van mijn kies afgebroken vanmiddag..helemaal tot aan het tandvlees..doet nog geen zeer...maar dat zal een kwestie van tijd zijn...en de tandarts nam de telefoon niet op..bah..morgen maar weer proberen....
Oh Oh frensie, wat een geluk dat ze terug kwam. Maar Ja een heet bad lijkt me een goed plan
avaluna
Geplaatst: 20-03-13 20:05
Oei, nare berichten, allemaal, hopelijk valt de spierpijn morgen mee, Frensie , oei, Biancao sterkte met je mondje , nieuw paardje en verder nog wel flink wat knuffels om uit te delen .
Hier wordt nu weer een kamer geschilderd door manlief, fijn dat we nou zo ver zijn en straks weer buiten verder. Ben alleen helemaal op, veel dingen hier tegelijkertijd, heb geen tijd meer om rustig bij te komen, pianoles was net een ramp, man zal wel denken , pfff, heb er echt even de rust niet voor/kan me niet concentreren, maar goed, eens zal het wel weer wat rustiger worden, ook in mijn hoofd, hoop ik dan
Biancacoo
Geplaatst: 20-03-13 21:22
lijkt me ook onwijs moeilijk avaluna..piano spelen.... en helemaal als je je niet goed kunt concentreren.. en weer een kamer in de verf, goed bezig !
vandaag open dag gehad op school van zoontje..was erg gezellig samen met hem in de klas..lekker spelen !!
collega van mij is afgelopen zondag bevallen van een kindje wat niet meer leefde. Pfff dat hakt er toch wel in als je dat dan hoort. Hoop dat ze er weer een beetje bovenop kan komen.
Frensie balen dat je gevallen ben heb zoiets ook gehad met duiven toen zat ik dus bij de HAP.
Avaluna met een vol hoofd. Tja heb ik ook wel eens last van zo veel te regelen en te doen. Lekker je rust pakken.