[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:38

Sterkte naalt :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:38

Sterkte naaltje :(:)

PrinsjeH leuk een tinker. Wou ik ook altijd nu vind ik ze soms wel iets te lomp :o
Maar vind ze ook wel heel mooi met mooie manen enzo.

Was ook helemaal vergeten te reageren op de gave verassingsrit van janouk. Echt hele leuke foto's en
janouk als bomproof kinderpaard met fans haha.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:43

Sterkte naaltje :(:) Mag ik vragen wat er gebeurt is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:44

lekker galopje aan het eind van de rit
kei lekker beheerst.
En hij sprong opeens hartstikke mieterig opzij, en remde daarbij wat af :+
en ik ging vrolijk verder :+

Hij stond naast me stil overigens, dus meteen op de rem gegaan en blijven staan. Ik had niks vast aan teugels ofzo. Dus wel superbraaf.
Stalgenootje heeft me overeind gepraat :+

Heb er nog 100 meter op gezeten, moest van mezelf. Maar ging echt niet meer...
nou ik ga naar beneden struikelen...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:47

Succes bij huisartsenpost Naaltje!
Hoop voor je dat het allemaal meevalt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:54

PrinsjeH schreef:
IM die druk is geweest en een volgende keer wel met VHU mee wil

Nee.....Ingrid wil dat VHU haar keuken komt soppen whaha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:54

Succes bij de HAP naaltje. Hopelijk valt het mee.

Zo iel is bickel echt niet hoor, kan alleen geen foto's maken :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:59

Balen zeg Naaltje! Sterkte bij de hap!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:06

Janouk, wat een super leuke verrassing heb je ervan gemaakt!

Oei Naaltje, ik hoop dat het toch mee valt en je met een beetje rust en pijnstilling erboven op komt..

PrinsjeH: Stoer van je dat je weer nadenkt over een nieuw paard. Tinker vind ik mooi, maar dan wel echt de stoere/gave met mega behang en weinig wit types.. Wel leuke tijd om te zoeken naar een nieuwe uitdaging.. :)

Ik was vanmiddag aan het wandelen met de hondjes op landgoed Marienwaerd bij Beesd. Daar stonden me toch nog een partij mooie hindernissen gebouwd! Wouw.. kreeg de kriebels van mn eerste hindernis experience van knhs instructieweek weer even terug. Daar zou ik wel eens willen rijden... :D

Daarna nog heerlijk met Eef gemend. Het ging al weer beter dan vrijdag met het nieuwe bitje en ook ietsjes beter met haar aanleuning. Hopelijk gaat het dan toch de goede kant op..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:09

@Naaltje :(:) , knap waardeloos als je zo'n smakkerd maakt en je lichaam ffies niet meer wil.... doe rustig aan en luister naar je lichaam....
@PrinsjeH, Ik weet waarschijnlijk ook nog een knappe tinker die niet zo heel veel wit heeft, beleerd is voor de wagen en onder het zadel...en jij moet lekker je gevoel volgen mbt het uitkiezen van een paardje want als jij ervoor valt is dat altijd de beste keuze :j

Vanmiddag even met allebei de pony's een rondje gefietst maar Brutus was nog wel wat moe van gisteren... hij heeft zich gisteren zo 'op lopen vreten' en 'uit lopen sloven'... dat hij zowat zijn ene been niet voor de andere kon krijgen :roll:

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:29

hoi :wave:
heb het dit weekend heel druk gehad, gevolg : 15 pagina's gemist :P
had niet zoveel zin om bij te lezen :o dus heb een beetje gebladerd & de samenvattingen gelezen ;)

Vandaag weer met Luna gelangelijnd, ging goed :) Broer was mee en heeft foto's gemaakt, ik ga proberen ze deze week op de pc te zetten en een topic te maken :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:34

Diddle :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:42

Tass schreef:
Diddle :=

die's zo lief en braaf :P
als ie zin heeft :)) :Y)

Goed, rug gekneusd...
wor je daar blij van? >;) nee.. want dat doet flink zeer ^)
'k heb diclofenac gekregen. Zo even avondeten, en dan pilletje eten. Morgen zal het nog wel erger zijn :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:54

Nou dat is dan fraai maar niet heus, Diddle moet gewoon een lijn aanhouden als hij galoppeert en niet gaan zig-zaggen 8)7
Van Diclofenac ging jij toch zo zweven Naaltje?

@IngridM dacht het niet :+
@Lottex is weer bij :+
:wave: :O

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:01

van diclofenac is naalt van de wereld ja :D
niet erg nu hoor :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:06

Nou sweet dreams dan maar :#
@Ollie hoeveel km was de rit dan? Arme Brutus :+ dat hebben die van mij nou nooit....niet dat dat altijd fijn is hoor begrijp me goed :o maar ze staan allebei altijd te trappelen (vaak ook letterlijk := ) om aan het werk te gaan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:20

Maisie schreef:
Nog even een paar foto's van 2 weken geleden spammen (toen het nog 25 graden was)

Afbeelding
Mijn niet al te rechte 2-span

Afbeelding
De hele familie :D
:+

als ik heel eerlijk ben kan er ook nog wel wat verandert worden aan je aanspanning zodat het wat rechter wordt.

de langboom kan nog wel wat omhoog. en omdat je een T stukje aan het eind van je langboom hebt hoeft er niet z'n lange disselriem tussen maar kan je ook direct aan het oogje (rondje) een snelsluiting zetten en die aan het borsttuig bevestigen.
ook vraag ik me af (weet niet of ik het goed zie) of je wel je doorlopende leidsel aan de buiten kant hebt, als je je leidsels uit de knoop haalt en ze op de pony legt moet de lange leidsel naar de andere pony lopen.

ik ben er ook weer wel alles braaf bij gelezen de week door maar had eigenlijk niks te melden.

woensdag heb ik weer met het 2 span gereden van de instrecteur moest het tempo wat naar beneden en dat is best moeilijk met een 2 span wat gewent is eigenlijk altijd 1 tempo te lopen maar tegen het eind van de les had ik het toch aardig voor mekaar, dat is dan toch wel weer leuk.

vrijdag heeft H.S weer 2 span les gehad met ons jonge paard en die was me toch een partij druk die wou zo plotseling niet meer stilstaan. en als die moest stilstaan begon het jonge paard te bokken en springen maar uiteindelijk gaf die zich toch over en met een week of 2 á 3 gaat het voorspan ervoor

vandaag was me broertje jarig dus hebben we lekker taart gegeten en zijn we wezen wokken :Y) in groningen en morgen ga ik met me zusje en wat andere vriendinnen naar de zuidlaardernacht en oeps we moeten ook nog gewoon werken

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:28

Arme naalt, dat zal morgen wel even tegenvallen vrees ik.. Maar gelukkig niets gebroken of scheef/bekneld!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:53

je zal morgen wel helemaal beurs en brak zijn naaltje.
Maar wel blijven bewegen en niet stil gaan zitten hoor (met mate natuurlijk)
Anders word t alleen maar erger.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:59

VanHuisUit schreef:
Nou sweet dreams dan maar :#
@Ollie hoeveel km was de rit dan? Arme Brutus :+ dat hebben die van mij nou nooit....niet dat dat altijd fijn is hoor begrijp me goed :o maar ze staan allebei altijd te trappelen (vaak ook letterlijk := ) om aan het werk te gaan.

Die Brutus van mij heeft ook gisteren de gehele dag lopen trappelen en zich op lopen vreten dat hij niet vooraan mocht rijden... iedere keer dribbelen etc... dat hij er nu moe van is... vind ik niet zo gek hoor. Hij wordt ook al een heertje op leeftijd en tsja dan kun je wel denken dat je jonger bent... maar je lichaam gaat toch tegensputteren en tsja persoonlijk heb ik daar ook wel eens last van _O- . Het was ongeveer 24 km wat we gereden hebben... en vandaag had hij niet meer zoveel praats als gisteren...
Vandaag heb ik datzelfde aantal km gemountainbiked en tjsa doen voel ik ook dat ik gesport heb :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:02

Citaat:
de langboom kan nog wel wat omhoog. en omdat je een T stukje aan het eind van je langboom hebt hoeft er niet z'n lange disselriem tussen maar kan je ook direct aan het oogje (rondje) een snelsluiting zetten en die aan het borsttuig bevestigen.
ook vraag ik me af (weet niet of ik het goed zie) of je wel je doorlopende leidsel aan de buiten kant hebt, als je je leidsels uit de knoop haalt en ze op de pony legt moet de lange leidsel naar de andere pony lopen.

Ff reageren. Ten eerste ze lopen niet altijd zo :D ferro heeft nogal eens de neiging van de boom af te gaan lopen maar vooral in draf lopen
ze gewoon recht. Ze lopen ook 1x in de maand in 2-span en dan puur voor de lol dus echt trainen komt er niet van.

Doorlopende leidsels lopen idd naar buiten. Instructeur heeft ook al eens wat veranderd aan de leidsels om ze beter gelijk op te laten lopen. In de disselriem van robijn zit ook al een slag zodat ie wat meer recht loopt. Miss bij ferro ook eens doen. Langboom heb ik liever niet hoger omdat er geen demper op zit en als ik door een kuil ga hij nogal gaat zwiepen (kar is niet echt voor 2-span). Langboom zou wel wat langer kunnen zodat ferro ook minder de ruimte krijgt om scheef te gaan lopen. Ach ja eerst maar eens zien of ze dit jaar nog in 2-span zullen staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:03

Trappelende Bruutje zal vandaag wel denken had ik maar wat minder getrappeld :+
Ik heb nog nooit zo'n rit meegereden, het lijkt me, op zich heel leuk om te doen. Je komt waarschijnlijk op plekken waar je anders nooit komt. Alleen ben ik ook bang voor de hele weg gestuiter en dat lijkt me dus echt geen succes eerlijk gezegd....

Hoe oud is Brutus dan als ik vragen mag :+
Vind je wel heel dapper hoor, met je mountainbiken!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:14

@VHU, Brutus is 15 geworden dit jaar, dus hopelijk kan hij nog wel even mee.. ;) .
Ik vind het persoonlijk juist wel fijn dat hij het zelf aangeeft en er niet 'doorheen' blijft lopen. En een ander zou het misschien niet eens aan hem gemerkt hebben vandaag maar gelukkig ken ik mijn kanjertje als geen ander ;)
Tijdens de lunch ging hij ook gewoon lekker staan slapen terwijl de andere paarden gingen grazen...

Zoals je ziet had hij het super naar zijn zin gisteren en heeft de gehele weg zijn oortjes erop gehad
Afbeelding

Afbeelding

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:16

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:19

@Naaltje, ik vergeet helemaal te reageren :o Beterschap meis... jij bent voorlopig 'in hogere sferen' met je diclofinac %) . Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht en morgen je bed weer uit :(:)
@Maisie, als ik goed naar de foto kijkt waar ze voor de wagen lopen, kan ik me voorstellen dat het lijkt dat de doorlopende leidsel niet aan de buitenzijde zit, door dat flapje(korte stukje)...