[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:58

Dankje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:18

@Jelleee: welkom! Wat een leuke pony's en een bijzonder span! (ik heb een schimmel en een zwarte samen lopen)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:48

Haha dankje, ja twee verschillende valt wel lekker op :D heb je een foto van jouw span, lijkt me een leuke kleuren combinatie hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:13

Vanmorgen met de pony een korte buitenrit (30 minuten) gemaakt door het dorp. Even wat anders dan die rondjes in de bak. Hij ging heel lekker. Omdat het toch wat zwaar is voor hem (2 volwassenen en een kind) de rit maar niet te lang gemaakt. Morgen moet hij weer flink aan het werk, dus even lekker ontspannen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:05

Jelleee welkom en leuke pony's! Vind die zwarte echt wat hebben! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:40

als ik ooit voor 2 span zou gaan zou ik eerlijk gezegt ook niet weten of ik voor 2 verschillende ga of niet, vind het beide passen, zelf denk ik voor precies zo een, maar ja je moet er maar tegen aanlopen :P

Vandaag waren de 3 meiden weer langsgekomen voor hun les op rivaldo :).. Het is gelukkig mooi droog gebleven! Een van de meiden kwam enthousiast naar me toe om te vragen of ze is in galop mocht, zo gezegt zo gedaan! aan de longeerlijn in galop, ging super!! Riv houd echt rekening met ze dan.. zo sgattig, daarna werd hij heerlijk verwend met wat wortels :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:26

Vandaag heeft Han (ons zoontje, 7 jaar) zijn eerste ritje alleen op de bok gemaakt met Simba (8 jaar, zeer ervaren, 86 cm 'hoge' mini-appaloosa) plus zelf op- en aftuigen. Helaas was ik het fototoestel vergeten :o Ik liep wel mee hoor, op grijpafstand, het ging erg leuk. Maar kort stukje gedaan, een bepaald paadje op en neer (waar geen auto's komen en doodlopend bij onze wei) en over een parkeerterreintje (aan het begin van dat pad, waar men kan parkeren, dat gebruikten we als draaipunt). Al met al was het bij elkaar 20 minuten. Keurig in stap. Han keek zeer geconcentreerd, zo leuk om te zien. Hij wilde natuurlijk harder maar dat mag hij voorlopig niet van mij. En als hij het wil doen gaat Simba aan de ketting en ik dus op de fiets mee.

Het op- en aftuigen plus opruimen duurde bij elkaar wel langer dan het hele ritje... :+

Eindelijk hebben we dan een pony'tje gevonden waar hij lekker mee kan rommelen. Sim is super lief, bijt niet, loopt wel (heel langzaam.. :+ ) weg als hij niet oplet, of houdt zijn hoofd dus wel errrug laag bij het indoen van het bitje... :P dus precies dat karaktertje wat je van een kinderpony graag wilt.

't Was dus erg leuk!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:40

Jelleee schreef:
Haha dankje, ja twee verschillende valt wel lekker op :D heb je een foto van jouw span, lijkt me een leuke kleuren combinatie hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn niet veel soeps :o , was onze eerste dagrit, zeven uur nagenoeg aan één stuk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:41

wat super sgattig zeg !! Leuk om te horen dat hij het ook zo leuk vind!

Wie ment er met hoefijzers en wie met hoefschoenen?
Wie weet de kosten van hoefschoenen en de voor en nadelen enzo, ben me aan het orienteren wat ik nou wil. Mooie aan hoefschoenen vind ik op doen wanneer nodig is, en ik toch de hoeven harder kan laten worden door zo nu en dan zonder te laten lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:42

@VanHuisUit: knap hoor!
Onze dochter (nu vijf) ment ook, maar ik zit er altijd naast.

Het schimmeltje is haar pony, trouwens.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:02

hihi ik zie dr op de foto inderdaad zitten, echt sgattig!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:05

Ik had gisteren ook een heel verhaal getypt, maar was opeens weg.

Heb gisteren voor de eerste keer met veale een buitenrit gemaakt met de wagen zonder mijn eigen vertrouwde groom.

We zijn ruim 2 uur weg geweest. Ging echt super. In het begin niet echt aan de teugel, daarna wel. Het was wel modderig, mijn kar is echt zwart geworden. Een stukje was behoorlijk zwaar, sprong veale in gallop aan, heb hem mooi laten galloperen. Eerste keer ooit bij mij :-) Kon hem daarna goed terug krijgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:09

@Rivaldo: ik men met ijzers, momenteel hebben ze ze alleen voor, volgende maand gaan ze er onder uit, voor het geval er sneeuw komt en in het voorjaar gaan ze er langzaam weer onder.
Ze hebben heel goede hoeven en ook de tijd zonder ijzers gaat altijd prima.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:14

Ik men ook met ijzers, dit komt dus door de problemen die ik met veale heb gehad. Hij blijft ook gewoon het hele jaar op ijzers staan. Pas de training er gewoon op aan. Durf ze er niet meer af te halen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:40

oke :).. ja ik wil heel graag veel stukken op het steen, de bak is zo hobbelig en zwaar dat het niet fijn voor me pony is en voor mijn rug.

Hoefijzers wil ik nog even mee wachten (bij mij 1 jaar geleden op gestaan) en bij vorige eigenaar ook altijd.. wil graag veel buitenritjes maken maar even kijken hoe dat met de hoeven gaat.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:46

Heey!

Ik zit al een tijdje achter bokt, maar dit had ik nog niet ontdekt!
Wat leuk!

Ik ben dus Eveline, ik ben 15 jaar oud en ik rijd met een 2 span shetlanders. Ze heten Tina en Turner. Ik rijd vaak 's winters indoor marathons. Verder rijd ik ze recreatief over de weg.

Een paar foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:53

@Evelinee: welkom! Leuk spannetje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:28

Welkom alle nieuwen!!

Mijn paard staat rondom op ijzers en dat zal hij rest van zijn leven moeten. Hij is verlamd geweest en sloft nu af en toe nog iets na het werken.

Pony loopt nu op blote voeten en dat gaat prima.

Hoefschoenen lijkt me persoonlijk niet zo prettig. Is rubber en dat glijdt niet op het asfalt, wat een blote hoef of een ijzer wel doet. Ik denk dat dat best belastend is voor de pezen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:15

@ avaluna, erg leuk span!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:18

L_Rivaldo schreef:
als ik ooit voor 2 span zou gaan zou ik eerlijk gezegt ook niet weten of ik voor 2 verschillende ga of niet, vind het beide passen, zelf denk ik voor precies zo een, maar ja je moet er maar tegen aanlopen :P

Twee bonten in een span vind ik erg gaaf! Wie weet koop ik er ook nog wel eentje bij, maar dan moet hij wel echt hetzelfde zijn als mijn bonte. En als ik die niet tegenkom dan blijf ik gewoon mennen met dit spannetje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:40

@Avaluna: ik zie je dochtertje, en je pony's. Wat een leuk spannetje! Ik vertrouw het bij Han alleen (enigszins) omdat Simba echt heel braaf is hoor en ik er dus vlakbij in de buurt bent en het een doodlopend straatje is. Maar goed... het begin is er. Hij vindt óp de pony rijden echt niet leuk maar dit spreekt hem wel aan (hoop dat het blijvend is ;) ). Tja, het blijft een mannetje he, graag aan het stuur :P Dat komt trouwens ook door al het gedoe met het inspannen, het klaarzetten etc. Dat je dat echt met z'n tweeen moet doen vindt hij erg gezellig (en ik ook).

@Evelinee_ Wat een geweldig naam van je span 8-)
En een mooie kar trouwens, wat voor merk is dat?

Weet iemand trouwens misschien een leuk boekje over mennen echt voor jonge kinderen???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:47

@Vanhuisuit: helaas geen tips over een boekje, lijkt me wel leuk.
Ik men nu meestal tweespan en dan zou ik er niet met een touwtje naast durven lopen, wel als er nog iemand op de wagen zit.
Enkelspan durf ik dat wel, maar Connor vindt het nog niet erg dat ik er naast zit.
Rijden vindt ze ook leuk, gelukkig. Het liefst balkjes e.d.
Binnenkort gaan we kijken voor voltigeles, net over de grens in Duitsland.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:17

dankjewel ;)

@ vanhuisuit; Het merk van mijn kar is cavalier.

Ik weet zo nu ook geen boek, vooral niet voor echt jonge kinderen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:23

Hoi allemaal!
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben...
Ik heb nu al een maand niet kunnen bijlezen vanwege de Mexicaanse griep. Er zijn toch wel een heel aantal pagina's bijgekomen, ik heb dus nog lang niet alles kunnen bijlezen... Ik heb leuke foto's zien passeren. Eveline erg mooi spannetje heb je! Heb al eens eerder foto's gezien van Tina en Turner voor de koets, vind ze echt super samen passen!

Ik ben vrijdag voor het eerst terug gaan rijden met de koets. Romeo was erg hevig, maar het was een zalig ritje! Gezien ik een maand plat heb gelegen, was ik volledig uitgeput bij de thuiskomst. Ik wou zaterdag gaan paardrijden, maar dat leek me geen goed idee als met de koets rijden al zo uitputtend was voor mij. Paardrijden is er dus nog niet van gekomen, maar ik hoop dat ik me snel weer sterk genoeg voel!
Vandaag heb ik Woest van hier op bokt gevraagd of ze vandaag misschien met de koets wou gaan rijden met Romeo. Dit vond ze een leuk idee, en voor het ritje hebben we nog een fotoshoot gehouden (als je benieuwd bent naar de foto's kan je kijken in dit topic: [ITP] Romeo(welsh pony) @ herfstshoot), we hebben ons echt geamuseerd!
Ik heb Woest de hele rit laten mennen omdat ik weet dat ze het geweldig vindt om met Romeo te mennen. Het is echt geweldig als mensen zeggen hoe leuk je pony is om mee te mennen :o
Normaalgezien heb ik komende zondag de eerste menles. Dan kan de instructeur mij nog wat tips geven om het mennen met Romeo te verbeteren. Romeo heeft het ook nog erg moeilijk om op de buitenteugel te rijden, dat is voorlopig het grootste punt om aan te werken. Plassen neemt hij uitstekend, hij heeft echt geen schrik meer! Ik vind het ongelofelijk hoe snel hij dit geleerd heeft!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:53

Net terug van twee dagen P&K. Gisteren op de endurance-stand en de hallen door. Afgelopen nacht in een hotel doorgebracht. De pony's op stal.
Zaterdag bij aankomst waren de gereserveerde stallen bezet. Uiteindelijk na veel gezoek en gediscussieer 1 stal gekregen. Auto moest voor blijven staan, ik mocht zelfs niet even hooi enzo ophalen. Kruiwagen gepakt en zo in ieder geval hooi en emmers naar de stallen kunnen brengen. Wat een gesjouw.
's avonds de auto met de koets en tuig enigszins in de buurt van de stallen kunnen krijgen. Maar goed ook want vandaag stond alles weer vol met rommelmarktlui. Onze trailer was ook fijn ingebouwd.
Van inrijden was niet echt sprake. In de binnenpiste mochten geen menners en buiten was het vol! Vroeger als afgesproken werd ineens iemand van onze ploeg de peelpiste ingelaten en ter plekke kregen we ineens maar 8 minuten de tijd ipv 15 minuten. Muziek liep fout, tekst liep flut, 1 menner was niet aanwezig want die liep nog in te stappen buiten en de omroeper gaf commentaar op dingen waardoor we ons een beetje voor banketstaaf gezet voelde.
Babbeltje naderhand gemaakt met de omroeper dat ik niet voor 8 minuten helemaal uit Friesland met de boel op pad ga. In de tweede demo kwam de muziek, tekst en demo wel goed tot zijn recht.
Nickey vond het wel erg warm afgelopen weekend. Twee weken gelden geschoren maar het was al weer wat gegroeit. Die heb ik bezweet van de trailer gehaald en die is totaal niet opgedroogd geweest. Ze stonden verder wel lekker rustig.
Iemand ook de mendurance demo op de foto gezet? We waren na de tweede mini barrelrace dus die hadden al publiek getrokken.
Magicmist heb ik gezien: buiten toen ik mijn pony's naar stal bracht en later in de piste met Paul Versluis.