[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:10

Ben wel heel blij dat ik besloten heb Piet weg te doen, zou echt helemaal niet weten waar die heen zou hebben gekund -O-

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:45

Balen zeg, vhu, je hebtnu zo'n fijne plek. Duim duim duim dat je nog zon fijne plek vind. Gelukkig mag je de winter hier blijven

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:50

Slechte nacht achter de rug bleh -O- ben er echt verdrietig van. Niet alleen om de stalling maar zeker ook om de plek. Is zo'n mooie plek, in de polder, overal vogels, zelfs grutto's, lepelaars en grote witte reigers, torenvalkjes en kiekendieven. Komen er huizen, wegen en een stom parkachtig recreatiegebied. Vind dat zo triest. Is al vanaf 1780 een polder.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:22

Toen Michael klein was , had hij hetzelfde gevoel als jij. Hij zei tegen iedereen dat als hij later groot was, hij kantoren, fabrieken en parkeergarages ging slopen om er weer natuur te maken voor de dieren en planten.

Misschien brengt de post straks een beetje vrolijkheid met het Boek van Janouk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:18

vhu...balen... ^) hoop dat je toch een fijn plekje kunt vinden...
Janouk, fijn dat Janouk weer wat opknapt !!

verder......niks interessants te melden.. ^)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:05

:(:) voor iedereen die deze even nodig heeft

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:14

Dank je. Vandaag niet alleen treurnis want zadel wat ik op het oog had ligt super op Cathey (Kieffer Munchen 2e hands). Gaat nog even mee met zadelmaker (Van Rijs) voor kleine reparatie en dan heb ik een heel fijn zadel.
Verder was het maar een rare dag. Ben beetje van de leg door alles.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:05

VHu: wat een verdrietig nieuws. Hopelijk kan je weer een mooie plek vinden, maar ik snap je gevoelens heel goed. Fijn dat het zadel goed past. Een goed passend zadel maakt echt een wereld van verschil.
Bianca nog lekker met de slee op pad geweest?

Dagje gewerkt, ziek kind thuis. Niet handig. En vanavond nog naar ponymeter geweest met Fabels. Ze is nog precies 148, maar dat zal ze niet blijven denk ik. Heb met trailerladen mijn handen erg bezeerd, want ze besloot in eens achteruit te lopen, terwijl iemand me hielp om de stang vast te maken. Daar is ze blijkbaar van geschrokken, want toen wilde ze de trailer niet meer op. Gelukkig uiteindelijk wel gelukt. Hopelijk is zoonlief morgen weer beter, dan kan Fabels samen met haar vriendin erop, hopelijk vindt ze het dan niet meer eng.

Nu even bankhangen, dan alle dieren voorzien van hooi en water en vroeg naar bed. Morgen weer drukke dag.

Fijne avond allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:12

Nee. Tine...te weinig sneeuw...dan gaan de runnera van mijn nieuwe slee meteen kapot... heb 5 cm meer sneeuw nodig... -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:11

Dan moet 't nog ff doorsneeuwen Biancacoo :7
He bah wat naar Tine beterschap met je hand :(:) mijn huidige zadel zit bij Cathey prima maar voor mij niet :+ liefst heb je allebei :)
Vandaag maar weer gelongeerd, gewoon aan het halster deze keer, zelfs galopje. Alles hier ook behoorlijk bevroren maar de bak blijft redelijk (denk door die tapijtsnippers), kun je wel wat in laten bewegen in ieder geval.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:04

Wat fijn van het zadel VHU!! :D
Tine beterschap met je hand & voor je zoon! :(:)

Tapijtsnippers liggen hier ook in de longeercirkel en stapmolen, ideaal spul! Blijft het inderdaad nog redelijk begaanbaar door. Alleen hier is te veel viezigheid (sneeuw, natte sneeuw, regen, hagel, ijzel) gevallen en vriest het te hard waardoor de longeercirkel nu zins maandag ook niet meer bruikbaar is hier. Balen! Hoop dat er snel wat dooi komt, vandaag -6 hier overdag. :brr:

Bianca voor jou hoop ik dat er nog wat sneeuw valt! Stiekem hoop ik op zondag voor sneeuw, kan ik nog wat leuke *-:) maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:57

Nou, plannen zijn weer gewijzigd. Ik zou de dinsdagen en woensdagen gaan invallen in groep 1/2. Eigenlijk te ver weg qua km en reistijd, maar goed, dat was nog te overzien. Maar nu blijkt de school te willen dat ik beide dagen tot half 5 op school blijf (dinsdag is tot 15 uur les en woensdag tot 12.15). Ten eerste zou ik niet weten wat ik al die tijd dan zou moeten gaan zitten doen en ten tweede heb ik ook nog een kind thuis! En ten derde word ik voor de woensdag maar voor halve dag betaald. Dus maar afgemeld, ik vind vast wel weer iets anders.

Wat is het buiten nu prachtig. Al die dikke rijp met blauwige lucht en zon. Zoooooo mooi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:32

Wat weer een idiote randvoorwaarden Tine :roll: moet zeggen dat de woensdag/vrijdagmiddagen voor mij altijd heilig waren tot onze zoon naar het VO ging. Vond dat veel te gezellig. En je hebt dan ook veel sportclubs waar ze heen gaan (brengen/halen etc.) / verjaardagsfeestjes dat soort dingen.

Vandaag Cathey weer kunnen longeren gelukkig, stap/draf galop was het te veel voor bevroren maar ze heeft wel ruim half uur goed beweging gehad. En voor de rest in de paddock.

Bij stallen wezen kijken, zit een echt fijne stal tussen. NOg even met manlief overleggen maar denk dat ik die mezelf maar gun. Grote boxen van 3x4. Prachtige 20x60 bak lijkt me zo heerlijk weer in een mooie grote bak te kunnen rijden en elk paard een eigen paddock in de winter (niet groot maar ze staan overdag paar uur buiten), weidegang in de zomer (en 's avonds gewoon weer naar binnen vind ik ook wel zo fijn, kun je ze beter op gewicht houden). Je kunt er zelfs redelijk buitenrijden (wel polder, maar fietspaden met daarnaast ruiterpad dus dat is prima) en het is op zo'n 9 km bij ons huis vandaan. Eigenaar fokt met KWPN'ers en boerenbedrijf dus die hebben tenminste gevoel met paarden. Dat is hier in de regio lang niet altijd zo :7 Wel ander prijskaartje maar goed, dat was te verwachten. Stond nu voor Randstad begrippen super goedkoop.

't Is ook in de polder, aan de andere kant van de snelweg dan waar ik nu sta (tussen de A4 en A13 :+ ) maar wel echte polder. Dat vind ik heerlijk, daarom ga ik ook graag naar mijn paard om lekker buiten te zijn. Net een prachtige zonsondergang, schitterende luchten, kan daar enorm van genieten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:42

Klinkt goed, vhu. Dat zou eenmooie nieuwe plek zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:03

:D

En het Boek van Janouk ligt bij onze buuf... maar die is er steeds niet -O- dus ik heb het nog niet binnen :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:36

Oeps.....geduld.....haha volverwachting klopt ons hart <:)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:44

Jeetje Tine! Wat was de reden dan dat je tot half 5 op school moest blijven zitten? Snap dat je daar niet uit je neus gaat zitten eten als er thuis ook meer dan genoeg te doen is en je zoon zit te wachten op je!

VHU klinkt als een fijne stal!!

Vandaag is het spangenootje van mijn bijrijdpaard aangekomen op stal! *\o/* Super leuk paard! Klein detail ze moeten allebei nog wel even beleerd gaan worden voor de wagen.. :') Maar eerst is Disco aan de beurt. :D Word een leuk jaartje denk ik! Ondertussen gaat de verkoop van dat andere paard ook nog gewoon door, ze waren gekrompen van 9 naar 5 paarden dat was de max en nu staan er dus alweer 7.. :=

Heb vandaag ook nog wel even genoten van het weer! Ziet er zo mooi uit buiten!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 07:09

De reden: zij werden door de stichting betaald om iedere dag, ook de woensdag tot half 5 aanwezig te zijn. Er worden soms wel cursussen georganiseerd op de woensdag, maar dat zal ook niet elke week zijn. Wat ze dan verder al die uren doen, geen idee.

Marinke: spannend
VHu wacht op boek, of eigenlijk op buuf. En mogelijk stal gevonden. Dat is nog snel gelukt dan

Nou, ik ga naar mijn werk. Fijne dag allemaal

Ava, hoe gaat het met je????????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:26

Nou dat is nog afwachten want ik sta op de wachtlijst. En nu maar hopen dat er iemand binnen nu en 1 mei verhuist... dit is de beste optie die ik heb met mijn eisenpakket dus ik ga er maar voor :D

*update *\o/* :D *\o/* *

Net contact met stalhoudster en hoe dan ook kan ik 1 mei terecht, want dan kom ik eerst bij hun eigen paarden te staan (ze hebben aparte boxen voor hun eigen paarden), en schuif ik door als er plek is bij de pensionpaarden.

Zoooooo ik ben blij echt *\%/*

Dit is de stal:
http://www.olsthoornstables.nl/

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:39

Gefeliciteerd vhu !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:43

Ziet er super netjes uit VHU

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:46

Gefeliciteerd VHU. Fijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:59

Gefeliciteerd VHU! Super fijn!

Tine dat is wel raar zeg. :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:04

Dat heb je snel voor elkaar, VHU! Gefeliciteerd! *\o/*

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:29

Het Delftland is dit toch VHU? Ziet er goed uit en lekker kunnen buiten rijden. Super.

Tine Ik vind het wel vreemd hoor die regel, geef je groot gelijk dat je dit niet doet het moet wel leuk blijven.