goedemorgen @ngtje, als het nu rijvaardigheid was in de bak kwam ik wel, maar voor mennen buiten brrr brrr. straks met floris zijn dekje voor zijn zadel ophalen en de verkleiners zodat meneer ook beugels kan gaan gebruiken
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 07:47
ik was overigens wel aan het rondkijken voor wedstrijd vandaag, maar zou het indoor worden
Tine wat balen dat je alweer pech had!!! Veel plezier vandaag, hopelijk is het bij jullie droog, hier is het pokkeweer! Super dat de marathon goed gegaan is! Lanouska beterschap voor je moeder! Snap het niet helemaal, wat was er nou precies met Cupido gebeurd? Ik zal zo het artikel lezen! Biancailona mooooooie foto's! Leuke hobby zo! Ollie = voetbalmoeder. Hier hebben we helemaal niks met voetbal. VHU = hockeymoeder. Hier hebben we helemaal niks met hockey. VHU fijn dat je rug de goede kant op gaat!! Kiss ik hou ook van veelzijdigheid en ben best veelzijdig bezig met Gwin, al zeg ik het zelf (longeren, dubbele lijnen, dressuur ohz, mennen, buiten rijden, endurance, vorig jaar een keertje wat wezen crossen en nu dus springen in de springles), maar Gwin is een aparte (welk paard niet) en ze kan het niet verwerken tussen de oren. Ze wordt zo enorm opgefokt en helaas is dat dan niet alleen tijdens de les, maar ook de dagen erna. Er is wat gebeurd met haar vroeger, maar wat??? Geen idee. Maar komende week nog een paar keer naar buiten ohz, nog mennen en dan 16 juni weer een endurance. Springen doe ik wel weer een keertje op stal in de buitenbak, niet meer in de les. Dat is teveel drukte om haar heen.
Nou, hier regent het en het valt bijna recht naar beneden, dus zal nog wel even zo blijven regenen. Maar gelukkig zitten we droog hier binnen. Straks even naar stal om te mesten en voer klaar te zetten en vanavond weer dienst (zo geen zin in...). Ben weer aan het rondkijken en solliciteren voor ander werk Kan alleen niet echt iets vinden wat me leuk lijkt
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 08:41
tis echt snert weer. Brrr zit advertenties te vernieuwen op mp
ik heb gisteren gedurende de dag (en avond en nacht) bijgelezen op mijn telefoon. Kan dan alleen niet echt reageren. Was gisteren na het werken op de rally. Stonden op een heel mooie plaats als official, was alleen ontzettend druk en een gevaarlijk punt.. Goed druk gehad dus. En op een gegeven moment een knokpartijtje omdat ik wat vanalen op hun donder gaf (waren m'n afzetlint aan het slopen..)
Nu eens kijken wat ik voor fotos heb gemaakt. En verzinnen hoe ik naar stal ga. Wat een kakweer!
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 09:12
je had mooi weer gisteren, minder van zo'n knokpartijtje, tja tis budweer vandaag
Ollie1
Geplaatst: 03-06-12 09:55
Mogge,
Ik ben nog steeds een beetje , die snot wil maar niet uit mijn hoofd, neus en keel... het is 'een blijvertje dus' ... dus eerst maar . Vanmiddag naar Kiss om ook vaardigheid te gaan oefenen en als ik de buienradar bekijk wordt het hier nog wel droog...dus hoop dat de weergoden ons gunstig gestemd zijn en lekker nog even kunnen oefenen.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 03-06-12 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 09:56
die weergoden zijn nu nog niks waard, hoop je snel opknapt. Zit nu even thuis te vervelen door het weer
VanHuisUit
Geplaatst: 03-06-12 09:57
@Frensie Bart (=manlief) is de echte hockeyvader, ik niet zozeer de moeder . Af en toe doe ik iets maar hij gaat altijd mee naar de wedstrijden, fluit ook en doet soms coaching. Ik zorg zo af en toe voor een warme hap, moedig hier en daar wat aan en ben bij de trainingen (=2x per week). En zo af en toe hebben we dat we gezamenlijk wat nazitten na de training op de vrijdag, organiseert de club BBQ of andere hap, is gewoon gezellig met z'n allen @Janouk dat lijkt me inderdaad raar als dat ophoudt! @Kiss superrrrrr samenvatting veel plezier met oefenen vanmiddag samen met Ollie
Wat een p*s weer zeg.... moet de honden nog steeds uitlaten ... echt geen zin in met dit weer. Wil wel naar stal, zie dat het pas ergens laat in de middag wat droger wordt....
Kiss heeft weer supersamenvatting gemaakt! Ollie gaat bij Kiss rijden vanmiddag Aks knokpartijtje bij rally BI mooi kalf gekiekt
... en hier zijn de weergoden ook nog boos zo te zien... wat een budweer ! dus paardmans in de wei, die mag lekker modderbadje nemen en poetsen we vanavond wel weer
gisteren ons nieuwe tuig opgehaald, de luxe marathonversie van Ideal met bruin onderlegd, we hadden vorige week het hoofdstel gekocht, maar die mochten we teruggeven (bleken allemaal strepen op te zitten aan de binnenkant) en toen hebben we gelijk de hele set opnieuw besteld... staat 'm prachtig Gelijk de snelsluitingen voor strengen aan de kar erbij gekocht (we reden nu altijd nog met stroppen, ging ook prima, maar dit is stuk makkelijker) en die vormpjes om ze aan de muur op te hangen, heerlijk praktisch
Verder gisterenochtend onze Nijn naar die lieve Bic gebracht, de foto's hebben jullie al gezien misschien. We zijn heel blij dat onze Binky die nu Sissi heet in het nijnenverblijf daar mag gaan wonen met vriendinnetjes en vriendjes, want een nijn hoort niet alleen te zitten. Nadat ik terugwas kon ik mijn bed in met medicijnen, ik kon namelijk geen adem meer halen door de allergische reactie op mijn longen en nu eigenlijk nog steeds niet
En gisteren kreeg ik in de brievenbus een enveloppe van de Mensport, ik had de lezersaanbieding gewonnen en dat waren kaartjes voor een rondleiding in de koninklijke stallen en de koetsenpresentatie van paleis het Loo volgend weekend.
Zo eerst nog bakje koffie en dan eens kijken hoe we deze dag gaan indelen
Ollie1
Geplaatst: 03-06-12 10:11
@Prinsjeh, gefeliciteerd met je nieuwe tuig, dat vraagt om een en dan niet alleen van het tuig . Ook super dat Bicci jullie nijn heeft opgevangen en waardeloos van je allergische reactie en super dat je een bezoek mag brengen aan de Koninklijke stallen
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 10:11
leuke prijs, dacht al nieuw nijnsel van ngjte van jou af kwam. Meteen nieuwe naam gekregen. Alle namen van nijnsel met een S beginnen of niet ngtje. foto met nieuwe tuig maken. Is benieuwd
hihi, die pic's komen wel Ol, (met iets mooier weer...) we moeten alles nog passen, is nu beetje aan de hand van het vorige tuig per onderdeel ingeschat, maar alles wat niet past, mag eventueel geruild worden, dus we passen even met mooi, droog vachtje
Nijnsel is omgedoopt BI... zo past ze bij de S-jes Hoe gaat 't vandaag Bic???
Ips, ik heb artikel nog niet gelezen, ik zag wel foto van Harry staan bij de rubriek over de wedstrijden (Lanous! ) en Kiss zag ik als regiocorrespondente voorstellen... moet verder nog lezen
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-12 10:39
@ frensie cupido is net beleerd voor de kar en afgelopen maandag zouden we een rondje buiten rijden. (hadden we overigens al eerder gedaan zelfde rondje). na 2 km kwamen we op een T splitsing en zouden we naar rechts gaan, maar links in de tuin zat een hondje die opeens begon te blaffen en daar schrok cupido zo van dat die aangalopeerde en bokte, me moeder nam hem terug en dat leverde nog meer bokken op en toen zijn me met pony en kar en al door de sloot heen geweest. met een halve volte van 10 meter gingen we weer richting sloot maar dit x kon me moeder hem halverwege de sloot terug sturen/trekken en viel de pony en toen ben in vliegensvlug op de pony afgedoken en kon ik een leidsel grijpen en toen hebben we moeten uitspannen omdat het lamoen krom was. en konden we terug naar huis lopen, pony had op dat moment wat oppervlakkige schaafwonden maar voor de rest niks.
dus van de week hebben we het lamoen laten maken en zouden we gister met pony naar een binnenbak gaan. bij het afladen van de vrachtwagen sprong cupido het laatste stukje wat onhandig van de vrachtwagen af en heeft daarbij me moeder omvergeduwt, deondanks wou moeders wel rijden, omdat het een onbekende bak is zouden we eerst even aan de hand wat rondjes lopen, daarna even longeren maar onder het lopen hoorde wij in zijn linker achter kogel een rare plop en zag je ook duidelijk een knik in zijn kogel, en de ene x wel en de andere keer niet. vrijdag was cupido nog gelongeert door me moeder en was er niks aan de hand. maar met een pony die zo duidelijk iets mankeert kun je niet rijden dus alles weer op de vrachtwagen geladen en naar huis gegaan en rond 3 uur waren we voor moeders in het ziekenhuis en daar kwamen me met gips en al om half 7 weer weg.
Ollie1
Geplaatst: 03-06-12 10:46
@Lanouska, jij hebt dus weer een heftig weekje achter de rug als ik dit zo lees
uh ja heftig weekje geweest, stond toen het gebeurde ook echt op mijn benen te trillen.
en de komende tijd mag ik ook nog voor taxi spelen omdat moeders natuurlijk niet mag auto rijden. dus van de week boodschappen doen en vrijdag weer naar het ziekenhuis voor controle en om te kijken of ze dan loopgips mag. nu heeft ze kruken maar je kunt ook niks mee nemen, ik ga voor het werk vroeg de deur uit en ben wel om half 2 weer terug maar tot die tijd moet ze zich wel zien te reden. en van het weekend heb ik wedstrijd en zou me zo ie zo komen kijken maar misschien wel achterop staan bij het 4 span. en het weekend van 16 juni hebben we in schoonebeek het zuidenveld en daarvoor doet me moeder de organisatie, en zou ze met de vrachrwagen komen om voor mij de kar mee te nemen, maar daar moet allemaal wat anders op bedacht worden
janouk
Geplaatst: 03-06-12 11:12
Leuk naar t loo, Prinsje H. Het is zo mooi. Het koetsje van Wilhelmina is net gerestaureerd en is zo mooi. Ik had nog gezeurd of Janouk ervoor mocht hahaha ze paste het tuig niet. Zo jammer.. Net assepoester; het tuigje paste niet. Ik had het wel heel stoer gevonden als ze mee had mogen lopen. Ik had haar graag uitgeleend.
vet gaaf prinsje, wat je gewonnen hebt.... kan ik mee in je broekzak ?
sissie gaat stikgoed, misschien is een hele week naast elkaar niet eens nodig.... ze zit steeds bij het gaas en het tydelijk nachthokje van jou, lijkt niet bezocht,hihi
Vergeten te reageren; echt gaaf die kaartjes PrinsjeH!
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 12:21
@janouk, jammer dat ze het tuig niet meer paste @lanouska, agenda overhoop de komende tijd, jeetje schrikken zeg, wat heftige gebeuren geweest.
biancaaatje
Geplaatst: 03-06-12 12:22
hier net terug met floris met dekje en beugels gehaald. Daar was het een WRAN wedstrijd en floris vondt aangezien het regende buiten, dat we daar moesten blijven, ilona moesten halen en ook mee moesten doen. Want tja in de binnenbak kun je droog rijden en je krijgt nog een lintje als prijs ook nog, wat wil je nog meer.