Citaat:Vandaag heb ik btw zelf weer eens duidelijk ondervonden hoe belangrijk een beetje vertrouwen is. Ik heb weer eens een poging gewaagd om zonder ander paard erbij met Regina naar buiten te gaan, tot nu toe is dit altijd gestrand op het binnen 50m omdraaien en terug willen rennen.
Vandaag zijn we voor het eerst ruim een half uur veilig weggeweest. Welliswaar nog met mijn bijrijdster mee op de fiets, maar dit is toch weer een hele vooruitgang en dat zonder gemep of geschreeuw, puur op basis van vertrouwen en rustig tegen haar blijven praten. Één keer was dat even niet genoeg, maar toen kon mijn bijrijdster haar even 3 meter aan de hand meenemen, ze heeft blijkbaar nog steeds wat meer vertrouwen in de persoon op de grond dan in die op haar rug.
En dit allemaal zonder NH
ik heb meer het idee dat sommigen koste wat kost niks van nh willen leren, hoe bedoel je je ogen sluiten. `en dit allemaal zonder nh`, nou ik ben echt heel erg onder de indruk

Iedereen moet doen wat hij zelf wil, maar je kan overal wat van leren. Je leert alleen helemaal niets als je dingen, waarover je eigenlijk helemaal niets weet, in het wilde weg gaat afkraken.