[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:21

Gem: altijd een dingetje als ze zo plakken aan elkaar,als ik er hier 1 uit haal gillen er 3 tja 1 happyfamily

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:09

Echt ... ze steigerde tegen de boxdeur op als Um ging trainen of eerder buiten werd gezet.

chamion
Huisheks

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:06

Ik ben vandaag weer heerlijk naar de hei geweest (foto's komen later) was heerlijk rustig.
Even gekeken waar we makkelijk trailers kwijt kunnen al we ooit een meeting gaan doen met de leden van dit topic (na de corona)

En weer een paar grappige momenten met die rare knollie van mij.
Eerste was naast de schaapskooi van ermelo. Hoort ze kinderen en staat gelijk stil om vervolgens om haar heen te kijken waar die kinderen zijn en waarom ze niet geaaid wordt.

2de was toen we een paard tegenkwamen op de hei (gebeurt niet vaak) dus was ze wat onrustig geworden. Nadat die ruimschoots was gepasseerd besloten om te galopperen. Ging ze inderdaad erg vlot. Moesten we even stoppen voor 2 fietsers. Maar de 2de fiets bleek een hele erge rattel te hebben. Toen gingen we pas echt heel hard. Ik had gewoon een arabier voor de wagen. Staart erop, neus de lucht in en een zweefmoment van hier tot tokio. En dit hield ze ook enorm lang vol. Daarna altijd een diepe zucht en gaat ze weer stappen.

Schapen ook weer tegen gekomen. Dit keer liepen ze op het menpad, toch maar even de wagen gekeerd. Mocht ze daarvan schrikken en wel wegvliegen dan loopt ze zo over een schaap.

Maar voor de rest was ze super fit voor de wagen. Begint weer af te vallen (iets wat ook wel eens mag) en zo lekker alert en aan het meekijken. Ik hou ervan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:58

Zondagmorgen. Janouk en ik rijden terug vanuit het bos naar de parkeerplaats.
Stukje over het voetpad. Moet kunnen als we goed langs de kant lopen, Janouk.

Dan komt er een groepje vroege wandelaars. Aaahhhh wat een lief paard. Janouk blokkeert meteen het pad. Ach roept een mevrouw: ze vindt me lief.
Kijk hoe lief ze kijkt. Mag ik haar aaien.?

Ik zeg: dat mag. Maar ze heeft het gemund op uw banaan. Pas maar op. Te laat.... weg banaan.
En weg is de liefde, Janouk loopt weer door lekker smakelijk kauwend op de banaan van de mevrouw.

Mevrouw roept nog steeds aaaahhhh wat lief. Ik roep sorry

Boef

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:13

Haha, heerlijk Janouk !

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:57

Haha geweldig Janouk! :')

Wij hebben vanochtend weer heerlijk een rondje met Ariel gedaan. <3
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:41

Werkelijk die Janouk :))
Ariël denkt wow wa's dat :oo
Fijn dat je lekker hebt gewerkt Tine en hoop dat de osteo wat verlichting kan brengen :(:)
Miep van Gem geen eigen leven meer _O- man wat een drama kan dat geplak zijn he. Had dat toen met Ber >;) Jenn is gelukkig totaal geen plakker tenminste tot nu toe.
Citaat:
Zie jou ook snel erachter zitten :j

Hope so :)

Werd vanochtend wakker van geluiden van de hond getver halve deurmat ondergekotst :roll: %) zo lekker wakker worden :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:46

Nou dan ben je wel meteen wakker idd. :=

Ariel twijfelde hierna wel heel erg toen ze de brug over moest. :')
Was de 1e keer dat we moesten wachten voor een brug.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:48

vhu lekker kots opruimen
renske ook lekker aan de rij geweest
janouk _O-
chamion klinkt als een lekker wakker blijf ritje hihi

Gistermorgen even paniek Suzie had slokdarmvestopping pfff
Was even spannend maar alles is nu gelukkig weer goed.
Fien was mega braaf tijdens het helpen van haar moeder <3
Gelukkig is er nu niks meer aan de hand.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had D-jee al ingespannen dus die onverrichte zaken terug op het land gezet.
Vanmorgen het ritje ingehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag eindelijk weer naar menles met mijn grote vriendelijke reuzin.
Ging weer lekker.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Fien zegt ook nog even hallo met haar Diva blik :+

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:10

happytime schreef:
Gem: altijd een dingetje als ze zo plakken aan elkaar,als ik er hier 1 uit haal gillen er 3 tja 1 happyfamily

Hier zijn die 2 van mij ook te plakkerig met elkaar. Als de achtergebleven buiten staat dan gaat het nog wel. Ze zenuwpezen wat heen en weer en hinniken veel. Maar in de box gedraagt Jorie zich als een idioot, die steigert tegen de voorste wand op. En Alex gaat als een idioot schrapen in de box en hinniken. Dus dan liever als ze in de wei staan scheiden, want dan is de reactie iets minder heftig. Hier probeer ik nu deze week Jorie dagelijks een halfuurtje te doen, want meneer heeft spek teveel. Alleen hij verhaart ook nog niet vlot genoeg, heeft ook nog geen zomervacht onder zijn wintervacht en het wordt heet deze week. -O-
Volgende week ben ik er niet. Dus ik sta nu voor het dilemma, deze week nog volledig kaal of over 2 weken volledig kaal, met het risico dat meneer dan al een zomervacht eronder heeft zitten en ik die mee scheer.

Wat is Janouk toch een leuke haflinger :')

Renske, Ariel is mooi <3

VHU, ieww, heerlijk wakker worden :(

Pfft gelukkig was dat goed afgelopen, Tinkertje. Ik zag haar vanochtend ook nog heerlijk rollebollen toen ik naar de fysio reed.

Ik heb gisteren ook gemend met Alex, maar dat was een blije pony+ veel wind dus ik heb geen foto's genomen. Hij was weer heerlijk los en kon nu op commando weer beide kanten galop. Osteo heeft hem duidelijk goed gedaan.

Dit was Jorie vandaag, uitstappen op het gras, want de bak is te zwaar voor hem om in te stappen eigenlijk.
Afbeelding

En zonder tuig na de rit, plakpony. Dit is waarom ik hem dus volledig van zijn vacht wil gaan verlossen. Je kunt ook zien dat het geschoren gewoon nog niet zomervacht is, bij Alex is dat wel anders. Dat is een half zomer/half wintervacht pony nu, dus die ziet er niet uit.
Afbeelding

Ik heb overigens voor beide een 0 gram regendeken die hij op zou kunnen krijgen als het regent. Probleem is dat ik volgende week er niet ben, dus mocht t dan regenen, dan heeft ie pech als ie al geschoren is. Daarom twijfel ik zo erg. :o

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:21

Ik zou echt niet gaan scheren nu dat is vragen om problemen.
Normaal staan mijn shetten tot juni nog dik in de vacht maar omdat ze nu een tijdje snachts hebben binnengestaan vanwege de dracht van suzie is het iets sneller gegaan.
Mack zit voor de helft nog in zijn wintervacht.
Suzie is er bijna uit maar ook nog niet volledig.
Maar een paard regelt echt zelf zijn vacht.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:55

Ik heb mn paard net weggebracht! T voelde net of ik dr verkoop, terwijl ze maar een kwartier verder op staat! Ik ben de 2e eigenaar, 10 jaar lang heeft ze bij deze mensen gestaan, dus die 2 maanden moeten lukken! Ondertussen lees ik gewoon gezellig mee

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:31

Wel niet scheren vind dat altijd zo lastig te bepalen. Gelukkig heeft Jenn voor een tinker een mooi dunne vacht.

Kan me voorstellen hoor dat je het lastig vindt haar weg te brengen. Stond ze er rustig bij? Wel ideaal hoor dat ze daar kan veulenen. Spannend allemaal!

Gisteren Jenn met hoofdstelletje en bit in lange lijnen gedaan. Was superbraaf af en toe beetje slingeren maar op een of andere manier leek ze het al aardig te snappen (daarvoor steeds bitloos gedaan). Halthouden voorwaarts gaat ook heel goed.
Dus zeer tevreden <3

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:29

VanHuisUit schreef:
Wel niet scheren vind dat altijd zo lastig te bepalen. Gelukkig heeft Jenn voor een tinker een mooi dunne vacht.

Kan me voorstellen hoor dat je het lastig vindt haar weg te brengen. Stond ze er rustig bij? Wel ideaal hoor dat ze daar kan veulenen. Spannend allemaal!

Gisteren Jenn met hoofdstelletje en bit in lange lijnen gedaan. Was superbraaf af en toe beetje slingeren maar op een of andere manier leek ze het al aardig te snappen (daarvoor steeds bitloos gedaan). Halthouden voorwaarts gaat ook heel goed.
Dus zeer tevreden <3

Als Of ze nooit weg was geweest haha dus dat is wel fijn. Maar t was net of ik een kind weg bracht ofzo. Mn mam vind dat Ik me aanstel hahaahah

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:27

Spannend hatsikidee!

Ja Alex gaat nu opeens ook rap met zijn zomervacht, maar van Jorie weet ik gewoon dat hij warmtebulten krijgt als het heet is en hij staat in wintervacht en dat ie eigenlijk alleen augustus zomervacht heeft en dan halverwege augustus ook alweer begint met de wintervacht. |o
Ik verbaas me erover dat hij nu eigenlijk al een klein beetje verhaard. Maar ik wacht het nog even af tot nadat ik een week weg ben geweest.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:03

Hatsikidee89 schreef:
VanHuisUit schreef:

Dus zeer tevreden <3

Als Of ze nooit weg was geweest haha dus dat is wel fijn. Maar t was net of ik een kind weg bracht ofzo. Mn mam vind dat Ik me aanstel hahaahah

Herkenbaar! Alsof je kind op zomerkamp gaat. Mijn zoon ging een dag voor zijn zestiende (via school) voor drie weken naar Peru. Poeh ... mama had het lastiger dan ze dacht!
(Overigens zijn langste verjaardag ooit door de tijdzones ... 32 uur jarig!)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:52

Vandaag Pepijn zijn derde keer voor de wagen bij ons. Van het weekend nog "droog geoefend" met stilstaan, en dat leek wel zijn vruchten af te werpen! Vandaag weer netjes stil staan, met enkel vlak voor we weg stapte heel iets ongeduldig.
Wito was weer mee, en heeft ons en Pepijn "goedgekeurd" om zelfstandig het bos in te kunnen! *\o/* Echt GENIETEN met die pony <3

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:23

Wat heerlijk Wendy _/-\o_
@Tinkertje en hoe is het met de patiënt alles weer OK? Vervelend he zo'n rotgezicht zo'n slokdarmverstopping :(:)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:09

oohh wat goed wendy
hatsikidee heel begrijpelijk
vhu gelukkig stond ze er meteen nadat de sedatie was uitgewerkt bij of er niks gebeurd was.
De dierenarts bekde vanmiddag hoe het ging die zei ook pfff dat liep goed af.

Hier net een rondje met mack geweest met zijn hoefschoentjes hij liep als een speer dus dat zit wel goed geloof ik haha

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:49

Zo weer even puf om te reageren (las wel mee).
Janouk mooi tekening schilderij van jullie ruggen, en Janouk met die banaan _/-\o_

VHu gaat als een speer met Jen. Heerlijk.

Wendy wat geweldig dat het zo goed gaat met jouw super shet.

hatsikidee heeft last van lege stal syndroom.

Jorex zit met scheren of niet scheren.

Hier is ons Pep al zo ver met verharen dat dit niet meer nodig is. Ziet er nog niet uit met zo een voddige jas ( komt ook door het grote kleur verschil)

Tinkertje fijn dat het met Suzie goed gaat. Fientje blijft <3
En ook Eef had er zin in op menles.
Wat voor merk schoentjes heb je voor mack? Hij staat nu goed in het lamoen zo te zien.

Renske dat koppie.

Sorry voor diegene die ik overgeslagen heb.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:04

Het zijn hoefschoentjes van Cute little boot.
Die klopte kwa maat perfect.
Lamoen kreeg ik niet korter ingeschoven maar ik vind het best zo hij loopt lekker.
Fijn dat je ook lekker hebt gelest.

jorex
Hier eten de kraaien de haren van alex en jorie af dus scheren is niet meer nodig _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 07:49

Goedemorgen, %) :O
Wendy, hoe groot is pepijn...ziet er best flink uit !!
Hoefschoentjes voor mack, reuze handig.
Paard naar bevallingsadres, hoop alles snel gezond en wel met een veulen.
Janouk heeft weer mooi getekend. <3
Marga heeft pep al bijna kaal, straks weer glad in zomervacht.
Tinkertje, gelukkig goed afgelopen..schrikken zeg.

Hier... geen nieuws..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:57

Pepijntje is 1.64 ongeveer en woog de laatste keer 786 kilo. O:)
Dus niet gek hoog, vooral breed _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 11:19

Wendy.... Dat is geen pony.... dat is een reus.. :)) Pepijn die gigant... _/-\o_

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:24

hier ook zo’n tank
157 hoog en 750 kilo schoon aan de haak
ik hou ervan *\o/*