[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:00

Hier gaan ze mee met de kar. Hoofdstel aan en gaan.

Cardi had er een handje van om aan het eind van het touwtje te gaan lopen. Hij werd dan soort van meegesleurd. Als ik dan ging draven werd remko van de kar getrokken :Y)
Nu paar keer zweep erbij gehad en nu kan meneer prima naast de kar meelopen ~~}>

Met ferro ook wel eens gefietst was niet zo'n succes.

Gaan zo maar naar de pony's nu is het nog droog. Gisteren ook nog een klein rondje droog kunnen doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:45

Gaaf Janouk, ik deed dat met Missy de shetlander ook wel, gewoon lekker lopen idd.
vhu, ik zag een lekker ontbijt !! :9

vanmorgen weer kunnen trainen..eerst autoruiten krabben...en dan lekker op pad..
halverwege even een minuutje de honden laten uitrusten....en dan krijg je dit..:
https://www.youtube.com/watch?v=1lo6kdtOi0E

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

EmptyWords

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:02

ik geloof niet dat ze aan uitrusten doen :P

VHU zorgt goed voor haar gasten, Maisie gaat snel naar stal nu het droog is, meneer anton vind fietsen leuk (of nou ja, het meelopen naast de fiets)

en een virtuele knuffel voor alle zieke paarden en iedereen ie moeilijk keuzes moet maken.

hier even afwezig geweest. druk druk druk.

donderdag avond rond half 12 gebeld door stalhouder (doettie nooit). koliek, snel naar stal, DA was al gebeld. uiteindelijk een gaskoliek, hij heeft wel pijnstillers en spierverslappers gehad, is ook weer helemaal opgeknapt. had vrijdag een date, maar wilde eigenlijk wel even kijken hoe mau erbij stond. dus heeft hij een zak appels gekocht en zijn we voor die 10 min naar stal gereden, appeltje gegeven, om dan weer terug te gaan naar nijmegen. pluspunten voor meneer :D

zo maar eens een rondje hollen met de hond

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:53

Paul is erg blij met zijn ontwikkeling. Hij begint ook wat spieren te ontwikkelen.
En is ook een stuk minder gespannen. Hij went aan ons, zijn omgeving en her royal badness

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:10

Knappe Anton!

Ontbijt was ook erg lekker :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:14

Mooie Anton en empty's date heeft punten gescoord; hahaha.
Hier is het na een week eindelijk weer TubTijd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:11

Knappe Anton, of sorry, Meneer Anton ;-)
Keet heeft heerlijk ontbeten
Bianca heeft 2 stuiterballen. Geweldig hoe die voorste 2 gewoon heel stoicijns blijven staan.
Maisie laat Remco van de kar sleuren
Gem maakt iedereen nieuwsgierig

Vanmorgen met zoonlief naar Roden geweest voor minimarathon. Hij had in eerste omloop leidsels te lang en is nog niet handig genoeg om dat op te pakken tijdens het parcours, dus verkeerde, maar wel herstelde fout. Tweede omloop ging gelukkig wel goed.

Wat een weer zeg, pfff, dikke hagelbuien. Het is ook vreselijk koud.

Straks met Sam even naar binnenbak, hopelijk kunnen ze even de kur oefenen.

Fysio heeft naar mijn arm gekeken en getaped. Heb zweepslag. -O- Diagnose 4-6 niets. GRRRRRRRRRRR Gaat lekker zo.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:16

jeetje tine.... jij blijft wel bezig zo hé..... denk je wel aanjezelf. je lijf geeft echt duidelijk aan dat je een stappie terug moet gaan doen volgens mij.

zoonlief heeft weer goed zn best gedaan, topper!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:19

Yep we hebben de eerste gasten 'overleefd' *\o/* alles is weer blinkend schoon en opgeruimd voor de volgende :D nu had Keet & fam alles keurig achtergelaten zulke gasten willen we altijd wel :D

Wat een pestweer zeg :brr: wilde vandaag nog naar Ber maar ben al 2x natgeregend met honden uitlaten vind het wel goed zo.

Biancacoo heeft springveren voor de slee :))

Tine dat klinkt echt helemaal niet goed :( en je ribben en dan zweepslag. ;( knap van je zoon hoor, vind het zo knap van dat ventje dat hij de volgorde onthoudt -:)

Mooi dat meneer Anton nog zulke mooie lange manen heeft Janouk ik vind dat altijd prachtig.

Voordeel van die hardrubber banden is natuurlijk wel dat het niet lek kan gaan. Meen me bij Gem toch regelmatig lekke banden te herinneren.

Hier is manlief door zijn knie gegaan. Gelukkig is verhuizing achter de rug. Hij kan geen kant op. Mannen zijn dan ook direct zo zielig :roll: :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:39

Aaaah :(:) loopt ie nog beroerder dan gister? Zag er al niet fijn uit. Beterschap!
Jullie B&B en huis is echt prachtig! Al die authentieke details zijn geweldig. Echt een aanrader voor iedereen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:13

<3 <3 ohhhhh anton, hij is al een stuk bespierd er dan eerst, en zijn kleur, wauw !!!!
Vhu, leuk dat het proefslapen goed is gegaan !
em..oei koliek,..fijn dat het nu weer goed gaat... :(:)
Tine..balen...toch goed nu alles de tijd geven denk ik....goed uitrusten hoor...waardeloos...
vhu, Beterschap voor je man..niet leuk...

Hahaha Tine, je ziet het slecht, maar er lopen er 3 voor de 2 springers..mijn 3 hondjes die voorop lopen , en de zwarte achteraan, zijn alle 3 als pupje bij ons gekomen, en die 3 voorop zijn echt superfijn en kalme hondjes. .De achterste 2 zijn wat meer ongeduldige hondjes. .maken zich vaak druk en die zijn ook het meest bespierd van al het rennen, en ze hebben de zwaarste taak om de kar op gang te brengen,....maar samen gaat het supergoed..ik moet altijd erg lachen om die 2 stuiterballetjes...was een mooie route van bijna 8 km vanmorgen..heerlijk..
nu van de week weer om de step met 2 hondjes om en om......en dan in t weekeind hopelijk weer met de kar met alle 5...doordeweeks kan ik alles niet vervoeren..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:48

Zal het kort houden: de kwaliteit van de geleverde 25 inch buitenbanden bleek dusdanig slecht dat de koetsenbouwer ze er zelf liever niet onder wilde zetten. Ik wilde geen 23 inch, dus zodoende de grote maat volrubber!

Proefritje! Moet nog e.e.a aan geoptimaliseerd worden, maar eerst maar rijden.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:57

Gem <3 <3 gaaaaf !!!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:59

WOW Gemma <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:00

Die zweepslag komt niet omdat ik teveel deed hoor. Was door een fijne actie van Rembrand, waardoor Samoerai ook in galop naar stal wilde. Tja, dat is het risico met paarden vrees ik.

Ribben voel ik eigenlijk niets meer van, maar goed, die krijgen nu nog ruime tijd rust.

Mooie kar Gem, maar persoonlijk vind ik wel dat je nogal laag zit.

Fijne avond allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:07

Tine, op de foto vind ik dat ook :j . In het echt valt het mee en zal ik de komende tijd uit moeten vinden of dat ook zo voelt. Het is iig vrij eenvoudig op te lossen met een plaat ertussen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:18

Prachtige wagen Gem.
Met een groot paard (hoger dan 1.50denk ik) zit je er al vlot laag achter :)
Maar met mijn trauma (bokken voor de wagen, benen door het voorschot) vind ik het doodeng.
Ben benieuwd hoe jij het zelf gaat beleven

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:52

Dank je Keet :*
Ja knie van manlief is nu ook weer dikker... vrees iets met meniscus of zoiets...

Qua type wagen en type paard vind ik het een hele mooi combi Gem +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:59

He getver! Even naar laten kijken dus. Balen zeg

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:08

Mooie wagen Gem, ziet er heel licht uit. De harde banden vind ik niet zo mooi, maar ik snap wel waarom je ervoor gekozen hebt.

Oei Emptywords, die koliek klinkt niet best. Je date daarentegen weer wel +:)+ Pluspunten!

Tine, wat balen van die zweepslag. Ik was vandaag ook even kijken in Roden. Eigenlijk zou ik ook meedoen, maar Tentsi heeft vorige week een spier verrekt, dus die heeft even een paar weekjes verplichte vakantie :)
Wel een hoop leuke combinaties zien langskomen in Roden.

Biancacoo lekker getraind met de hondjes.

Janouk een mooie Haflinger die ook lekker naast de fiets loopt. Doen wij af en toe ook met onze Haflinger. Werd ze mooi los van.

VHU heeft de eerste gasten overleefd. Sterkte voor je man en zijn knie.

De afgelopen week heb ik met Tentsi niet veel anders gedaan dan stappen in verband met haar verrekte spier. Het is dan ook zo'n heerlijke clown :+: . Het liefst wil ze dan draven, maar met een 'uh-uh' van mij stapt ze dan weer braaf naast me. Uiteraard wel met een beledigde kop :+ .
En verder heb ik genoten van hoe onze Penny's aan de slag gingen met de Haflinger van mijn vriend. Haffie liep echt super.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:55

Em, ik hoop dat Tentsi snel weer in orde is..
veel paarden in de lappenmand hier.. :(
Baudyh. .denk al aan DB vanaf dat ik opstond...
ik ben juist fan van vol rubber banden, staat goed Gem, denk dat met name in een marathon het een heel fijne hoogte is om te zitten, ben benieuwd hoe jij het gaat vinden.
Vhu, je man nog naar dok voor zijn knie ofzo ?

Vanmorgen weer naar t bos geweest met 2 hondjes, heerlijk gelopen samen de hondjes voor de step, daarna een losgebroken welsh terug in zijn weide gezet. Zo'n mooie zweetvos met dikke wintervacht.
Eenmaal thuis, dapper weer aan mijn eigen conditie gewerkt, en geprobeerd een stukje te rennen samen met ons witte spookje, nu even koffie. :9k

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:19

goedemorgen

ik zal me ook weer is melden wel braaf mee gelezen maar had weinig te melden.

@ bianca weer lekker aan het trainen met de hondjes en zoontje met groot honden team mee..
leuk filmpje van even rust in het bos.. zulke filmpjes mag je vaker plaatsen :D :D

@ tine wat jammer dat patrick niet in zuidbroek mag rijden.
maar toch goed nieuws, kür niet voor niets gemaakt maar op een benefiet avond rijden is natuurlijk helemaal geweldig.
eigen lijf gaat helaas niet goed hoe is het inmiddels met je ribben?

@ vhu verhuist en inmiddels ook de eerst proef slapers overleefd..
nog wat dingen om te leren? ber had een dagje vrij door de regen.. hoe is het met ollie?

@ gem heeft mooie nieuwe kar.. maar voor mijn smaak nog iets te laag wat betreft de zithoogte..

@ janouk mooi om te lezen dat meneer anton zo vooruit gegaan is.
zag laats een filmpje op facebook en dat zag er goed uit.. mooi stukje om te rijden daar..

@ em had ponylief met koliek en een date die daardoor meteen punten scoorde.
hoe was de rest van de date en nu met ponylief?

@ keet was proef slaper bij vhu. en lekker ontbijt gehad

@ baudyh heeft een ernstig geblesseerde DB. weet je al wanneer de operatie is.. ?

@ assie wezen kijken in roden.. zo op de filmpjes her en der gezien te hebben stonden er weer veelste veel pionnen in de bak.
veel gestapt met tensi.. hoe gaat het daar nu mee?

@ maisie heeft ook een mooie nieuwe wagen en cardi sleept remco van kar af..

@ sonjim twijfelt of het corrigerend bekappen wel goed genoeg uitpakt en een leuke nieuwe aanwinst.

@ ava hoe gaat het nu met jou?

@ jeskim hoe ging de les vorige week?

@ rianne hoe is het met jou gezondheid en op je werk?

@ rhine hoe gaat het bij jou met het mennen.. had van de week een filmpje gezien van wat boscrossen..

@ ips hoe is het bij jou en met de verkoop van fera?

@ ht natuurlijk willen wij ook graag en foto van je ponyvervoerwagenmetmijnwagenerop.

zo volgens mij heb ik iedereen gehad.. anders.. Y;( Y;(

hier gaat alles zijn gangetje
butterfly gaat steeds een beetje beter..

4 span heeft al sinds hengelo niet meer voor elkaar gestaan. maar daar hebben ze wel super gelopen
H6.. de links achter is ietwat groter als de rest en dit was zijn 2de marathon (vorig jaar in hengelo ook gelopen)
https://www.facebook.com/drents.vierspa ... 395418039/
Afbeelding

ondertussen zijn we ook wat paarden op een andere plek aan het zetten en dat gaat steeds beter met trainen. van het winter komt gerard leijten weer een paar x les geven in het noorden en doet H ook mee.

sinds kort hebben we (ik ook) op de dinsdagavond les in sleen van jan oosterveld hier wordt er heel erg gelet op juiste stelling en buiging in de ontspanning..

en daarnaast ben ik ook nog onder het zadel op 1 van de paarden aan het rijden omdat ik mee doe met de clubkampioenschappen onder het zadel in bronneger.. en bij het mennen ga ik ook weer een poging doen om clubkampioen te worden..

ook zijn we gevraagd om in zuidbroek een show te geven bij de minimarathon..

zoals jullie lezen hoef ik me dus voorlopig niet te vervelen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:30

Zo, knappe samenvatting Lanouska!
Jij hoeft je niet te vervelen, lijkt me lastig idd om elk paard op de voor het paard meest passende plek in t span te krijgen, blijft een kwestie van uitproberen en testen natuurlijk.
Maar fijn dat alles zo goed gaat, en dat Butterfly ook steeds betreft gaat..
gaaf dat je zelf ook les krijgt nu, oosterveld, bekende naam, die familie reden ons vroeger met hun vrachtwagen naar de binnen bak, die deden dan een ronde door t dorp en haalden alle pony's op voor mensen die geen vervoer hadden voor de paarden, mijn pony was nog wel eens lastig met laden , dan sprong jan op haar rug, en reed haar zo de vrachtwagen in...erg grappig, die pony had met zo'n sterke knaap op dr rug niets meer te vertellen, haha.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:39

:wave:

Ff een beetje te druk gehad voor bokt :o ook nog niet bijgelezen, maar zag wel mooie plaatjes voorbij komen.
Gem *\o/* *\o/* *\o/* Lekker je mooie nieuwe wagen, veel veilige kilometers ermee gewenst en genietmomentjes *\o/* *\o/* *\o/*
:= blijf lachen om "meneer" Anton, knappe Haf 8-)

Ga ff is bijlezen, zag iets mee aan de wagen en een lange samenvatting van Lanouska.

Biancacoo *\o/* het was vanmorgen 0 graden dus echt weer jou tijd aangebroken om te gaan boscrossen met je hondjes *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:51

Hahaha, wat een leuk verhaal met dat laden!
Lekker druk, Lanouska; leuk onder het zadel.