[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:08

Op de site van Mendistrict Oost is onder t kopje kampioenschappen (en dan de clickable link genaamd tabel) de verdeelsleutel te vinden. Ik kon 'm ook al niet vinden bij de KNHS, maar Mendistrict Oost had 'm ook op Facebook gedeeld nav het DK.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:39

Sjolvir schreef:
Ipsilonka schreef:
Mmm, nee. Maar bij Lars moet ik echt mijn best doen om boven de 190 te rijden. En ik heb volgens mij nog nooit dressuur gereden bij Paul. Dus kan niks zeggen van hoe of wat.
Oja, voor wie het leuk vind op AR-ITP heb ik een topic gemaakt van menkamp :D

Plaats gewoon even ene linkje dat zoekt nog makkelijker! :D

Ik weet toch niet hoe dat moet!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:24

@Ips gewoon de link die boven in je browser staat als je in het topic bent kopiëren. Dat in je bericht plakken zonder opmaak en tada!

[AR-ITP] KNHS Menkamp 2015 met Bernadette en Fera op bootcamp...

Leuk overzicht is het geworden trouwens!

Ik heb in ieder geval zin in vrijdag (start ook in Middenbeemster). Wij nemen zelfs twee paarden (okay één paard en één pony) mee! Wordt nog wel even tussendoor creatief uitspannen, zodat ik mijn vaardigheid kan verkennen. In de dressuur heb ik geen verwachtingen, maar in de vaardigheid hoop ik weer op een puntje of twee.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:24

Mooi overzichtje van het super menkamp :D

Hier zaterdag Districtkampioenschappen gehad. :j
Vreselijke 2 span dressuur ring; de jury zei ook; wist niet dat het zo erg was _O-
Dus hobbel de bobbel.. toch fijn gereden; Gemiddeld 208 & 205 in de proeven en Kampioen!
Samen met nog 1 door uit B/L; de rest heeft de 60% niet gehaald (Zoals wel meer ook enkelspannen)

Enkelspan Jimmy in z'n 6e wedstrijd, 1e proef ging niet zo fijn, 2e liep ie super.
Gemiddeld 189,5 & 204 in de proeven. En issie weer kampioen geworden; echt die verbaasd me keer op keer... er waren zoveel deelnemers dus had niet verwacht, maar erg gaaf. :):)

Vaardigheid was super mooi parcours; pittig; technisch; echt vaardigheid; schakelen, sturen.
Bijna niemand kwam er foutloos/binnen tijd doorheen; hier ook niet, wel foutloos met 3 strfpunten voor tijd; dus was helemaal tevreden (had gezegd; meer dan 4 ballen dan groet ik af :') 2e keer vdh met koets en was 1e keer dat Syl in 2 span ervoor stond).
Maar vond het echt een van de gaafste parcoursen om te rijden; was echt heerlijk.
Ook tweespan Noor/Syl dus naar de hippiade in vdh.

Al met al een topdagje; helaas was de uitslag weer giga rommelig; mensen kampioenslinten gekregen die ze niet moesten krijgen; mensen afvaardiging gekregen die niet terecht waren en weer werden 2 span rubrieken vergeten. Onwijs jammer, verder was het super geregeld door organisatie.

Afbeelding

Wanneer hebben de rest van de bokkers het DK drs/vdh?
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 22-06-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:41

Ik had het al gelezen op fb, super hoor! Alleen maar succes dus.

West is 11 juli in de Middenbeemster.
Ik heb Benno mee in de M dressuur en Z vaardigheid. Had ook graag Deedee mee genomen, maar Benno breekt de tent af als hij alleen moet blijven(incl zich zelf blesseren....) en is niet te rijden als hij bij Deedee weg moet. Misschien als Roos ook mee kan als oppas, maar dan moet ik al weer ander vervoer regelen aangezien ik er maar 3 mee kan nemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:02

Super gedaan MelanieB. Gefeliciteerd

Noord is 8 augustus.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:20

Super gefeliciteerd Melanie!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:42

Wij starten ook in West 11 juli
Janouk ZZ dressuur dn ZZ vaardigheid
Prins in L vaardigheid

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:09

Zuid is op 12 juli in Prinsenbeek. Wij weten nog niet of we gaan; het wordt kiezen tussen de stal-barbecue op zaterdagavond, of de dag erop Prinsenbeek. Voor ons is Prinsenbeek meer dan 2 uur rijden (+ een half uur reistijd naar stal en 'savonds weer in totaal 2,5 uur), dus moet je daar wel zin in hebben.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:13

Grappig is dat Gem. Voor ons is prinsenbeek een uurtje rijden maar middenbeemster dik
2,5 uur. Ik ga dit jaar niet. Heb alleen Robin en die maakt nog niets klaar in de dressuur. En om
nou alleen voor de vaardigheid te gaan zie ik ook niet zitten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:24

@Maisie eigenlijk zou district West in twee delen moeten worden opgesplitst (in ieder geval voor DR+VH). Ik ben blij dat ze het ieder jaar afwisselen (ene keer Maasdijk en andere keer Middenbeemster), want elk jaar 2,5h rijden is ook niet grappig. Voor mij is Ermelo dichterbij dan Maasdijk :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:42

Ik hoop dat er ooit eens een dag komt dat er naast de Districten Noord, Oost, Zuid en West (en 5) ook eens een "District Euregio" komt voor het gebied NordRhein / Westfalen, Limburg en Belgisch Limburg / Luik :) . Er schijnt wel eens over gesproken te zijn (of misschien nog steeds), maar er zitten zoveel haken en ogen aan. De Duitsers rijden bijvoorbeeld altijd Achenbach en moeten de proeven uit hun hoofd rijden. Hebben andere vaccinatie-regels etc. etc.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:08

@Gem dat zou ook leuk zijn voor het Zuiden. Dat geeft jullie ook meer mogelijkheden om te rijden. Maar het zijn inderdaad wel grote verschillen reglementair gezien, aangezien Achenbach hier al een tijd is afgeschaft.

Tjah ik vind het vreemd dat ze in West niet tot splitsen zijn overgegaan toen ze de kans hadden bij de reorganisatie. Volgens mij zouden de menners het zelf heel fijn vinden, maar is er vooral op bestuurlijk niveau gekeken of ze er wel "zin in hadden", want financieel moeten ze er volgens mij wel uit moeten komen als ik de kas van afgelopen winter zag op de ALV - maar dat roep ik even als leek.

Een competitie van meerdere dagen om te plaatsen voor de Hippiade vind ik trouwens niets. Je ziet toch wel duidelijk verschillen tussen omstandigheden, parcoursen en jurering tussen wedstrijden. Het blijft ook de kunst om op 1 dag te moeten presteren, waarbij de omstandigheden voor iedereen nagenoeg gelijk zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:33

Naar Maasdijk rij ik ruim 2,5 uur, de Middenbeemster in ong 40 minuutjes. Het is dus een 'thuis' wedstrijd, ik rij bijna alle wedstrijden die daar behouden worden.
Ermelo is voor mij, net als bij Marjola, dichterbij dan Maasdijk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:42

ik ga met Romy M dressuur en M vaardigheid. Ze is net weer goed na weer een blessure aan haar Si gewricht. Ik ga rustig rijden en zie wel. Dit wordt waarschijnlijk ook onze laatste wedstrijd. Volgend jaar gaat startkaart eruit. Dan gaan we lekker buitenritjes maken.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:29

Ik miste jullie al op de wedstrijd in Rhoon Patricia! Gelukkig gaat het weer goed met Romy!
Tot in middenbeemster!
Ik ga volgende week woensdag nog starten bij Rhoon bij de vaardigheidwedsrijd.
Mooie oefening voor middenbeemster. Dressuur gewoon voor de lol en ervaring. verwacht er niks van, concurrentie is vveeelllste goed :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:30

cleej schreef:
Ik miste jullie al op de wedstrijd in Rhoon Patricia! Gelukkig gaat het weer goed met Romy!
Tot in middenbeemster!
Ik ga volgende week woensdag nog starten bij Rhoon bij de vaardigheidwedsrijd.
Mooie oefening voor middenbeemster. Dressuur gewoon voor de lol en ervaring. verwacht er niks van, concurrentie is vveeelllste goed :D

ja steeds weer dezelfde blessure...nu weer goed.
daarom gaan we straks nog alleen maar recreatief rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:36

Melanie, top! Gefeliciteerd, dat zijn wel hele mooie resultaten.

Patricia, balen, hopelijk is ze op tijd weer helemaal fit.

Janouk, leuk! Zie je daar wel, rijdt ook L vaardigheid (paard) (en M dressuur).

Voor ons is middenbeemster ook erg ver, Maasdijk uur denk ik en hi hi Prinsenbeek... 40 minuten.. Maar ik hoor bij West. Ach volgend jaar weer hier in de buurt. En ja, ook Ermelo ligt voor mij dichterbij dan Middenbeemster. Voordeel van Middenbeemster is vaardigheid op zand!

Rhoon volgende week kan ik niet, maar om hele leuke reden, dus ach.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:14

Sjolvir schreef:
Melanie, top! Gefeliciteerd, dat zijn wel hele mooie resultaten.

Patricia, balen, hopelijk is ze op tijd weer helemaal fit.

Janouk, leuk! Zie je daar wel, rijdt ook L vaardigheid (paard) (en M dressuur).

Voor ons is middenbeemster ook erg ver, Maasdijk uur denk ik en hi hi Prinsenbeek... 40 minuten.. Maar ik hoor bij West. Ach volgend jaar weer hier in de buurt. En ja, ook Ermelo ligt voor mij dichterbij dan Middenbeemster. Voordeel van Middenbeemster is vaardigheid op zand!

Rhoon volgende week kan ik niet, maar om hele leuke reden, dus ach.

Ik sla middenbeemster over en oefen gewoon een jaar lang en ga het dan volgend jaar proberen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:18

Ach wij gaan onder het motto van nooit geschoten is altijd mis.
Als ie fijn loopt en ik geen fouten maak (vorig weekeind had ik fouten zat), dan kan ie best aardig meekomen. Loopt hij die dag niet fijn, of maak ik fouten of combi van beide, tja, dan is het kansloos.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:34

Sorry effe off topic.
Gisteren meegereden met bb cross in de vlietlanden.
Maar woensdag doen we gewoon weer vaardigheid bij rhoonse ruiters
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 21:41

Mooie foto's hoor, maar kunnen we het hier in dit topic niet gewoon over D+V houden? Dit is meer voor SGW

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:46

Ik heb vrijdag in de Middenbeemster voor de competitie gereden.
Benno was super fijn te rijden in de 1e proef, maar het was nog heel erg zoekerig. Ik had pas 1x kunnen rijden sinds hij door de osteopaat behandeld was, dus hij voelde heel anders(beter!) dan de laatste weken.
2e proef net zo fijn, maar dan nog wat stabieler. Laatste lijntje was hij ernstig afgeleid door een paar fietsers :') , maar na 2 fijne proeven kon ik daar alleen maar om lachen. Beide proeven terecht geen winst, maar na 2 maanden alleen maar vechten was ik meer dan tevreden.

De vaardigheid had ik maar 1x snel kunnen lopen dus niet erg goed voorbereid. Ik reed als laatste en er was nog geen barrage gereden, dus dat was ons doel. Maakte al snel een stomme fout die veel tijd koste, toen nog een stomme bal. Daarna maar het gas open getrokken wat nog een bal koste, maar we waren wel binnen de tijd. 2 ballen was nog steeds genoeg voor een 1e prijs in de Z/ZZ. Voor de competitie hebben we nu 3 1e prijzen binnen!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:18

Romy loopt weer een heel stuk soepeler nu het warmer weer is. lekker weer los in haar lijfje.
leuk dat wervelwind zo veelzijdig is!
en brave Benno!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:12

Knappe Benno, fijn dat Romy weer beter loopt.
Flurk, gaaf!