Leuk dennis zie ik jullie misschien nog op de wedstrijden.
Vandaag tum nieuwe ijzertjes gehad. 4 maanden met zijn ijzers gedaan en waren gewoon nog vrij dik. Ook nog voor zo een lange tijd nog netjes op zijn voeten. Ideaal!
Ja die is bekend. 8 maart Ysselsteyn 19 april Teteringen 30 mei Wateren 27 juni Etten-Leur 12 september Onstwedde 3 oktober Hellendoorn Boxtel is nog naar een datum aan het zoeken.
Ja goed he zei al tegen de smid het zal je verbazen hoe dik de ijzers nog zijn ze dacht dat ik dit sarcastisch bedoelde. De laatste tijd rijden we amper tot niet en hebben veel zandpaden denk dat dat ook veel scheelt.
Jammer dat er juli en augustus niets gepland is. Dat zijn toch de maanden dat ik de minste wedstrijden heb, dus wel een mendurance mee zou willen rijden
Dat is wel weer waar ja. Daar had ik nog niet bij nagedacht
baudyh
Geplaatst: 12-12-14 12:33
Napie schreef:
Dat zijn ook de maanden dat je deelnemers en vrijwilligers op vakantie zijn
Ben ik niet helemaal met je eens nanda. Er worden zat menwedstrijden gehouden in die maanden en daar zijn ook een heleboel deelnemers en vrijwilligers
LinSa
Geplaatst: 12-12-14 12:44
Sjonge, vandaag is het weer nog slechter dan gisteren. De pony's hier zitten bomvol energie, maar ik durf ze echt de weide niet op te laten, ze gaan dan gegarandeerd uit hun plaat en op hun plaat. In het ergste geval schuiven ze zelfs de sloot in.
Morgen middag gaan we als het goed is kijken bij een pensionstal die dichter bij mijn nieuwe huis (augustus ga ik verhuizen) staat. Ik kan via de mail niet goed hoogte krijgen van de situatie daar, dat maakt me wel een beetje sceptisch.
Ik probeer deze winter nog vol te houden op m'n huidige 'stal' (ik huur twee stallen van een particulier, verder geen paarden daar) maar het wordt steeds lastiger. De eigenaar komt er zelf nooit, maar stelt wel allemaal vreemde regeltjes. Nu krijg ik een pak minder opslag waardoor ik elke 3 weken hooi moet halen ipv 5/6 weken. Ook moesten we op vlas over, anders moesten we maar vertrekken. Hele vreemde man en ik ben z'n bemoeizucht meer dan zat. Het grote voordeel is hier is dat het dicht bij mijn (Gratis) weiden ligt en de huur heel laag is. Op elke willekeurige pensionstal betalen we flink meer.
Overigens hebben we in september een pachtaanvraag gedaan bij de provincie en hier zouden we begin december iets van horen. Helaas nog niets gehoord.
Alles bij elkaar is flink demotiverend, dus ik ga van 't weekend lekker een to-do lijst opstellen voor volgend jaar, met alleen maar leuke dingen.
Edit; Als ik foto's als deze zie, dan smelt ik toch weer weg. Heerlijk wijffie is het ook
LinSa wauw prachtige foto en wat een ontzettend lief koppie :D
Sorry jongens, ik net weer terug uit Afrika (ethiopie). Wat een rotweer hier zeg XD
Stelvio
Geplaatst: 12-12-14 16:44
LinSa, wat een knapperd
LinSa
Geplaatst: 12-12-14 17:47
Ja, ik ben echt verliefd op dat winterkoppievan d'r
Oh Toytoll, super gaaf! Wat heb je daar gedaan?
Mijn zus woont op Aruba en mijn beste vriendin zit voor 3 maanden in Argentinie, dus mijn tijdlijn op facebook staat vol zomerfoto's. Superjaloers! Haha
Nou Ethiopie is zeker geen mooi land hoor XD Alhoewel er wel mooie stukjes zijn! Maar die mensen... En alles is zo goor. Maar goed. Mijn schoonouders wonen en werken daar tijdelijk (4 jaar). Was de 2de en laatste keer dat ik er was
Ik zie net je topic ,prachtige foto's! Het zou alleen niets voor mij zijn denk ik. Ondanks dat ik weet dat het een groot cultuurverschil is, word ik er toch een beetje verdrietig van.
Och in de stad zie je geen paard hoor. Ik was ook eigenlijk niet van plan iets met paarden te gaan doen maarja, ach... Ik kan me er redelijk van af sluiten.
Heb 1x ingegrepen, een jaarlinger ofzoiets, klein palominootje. Doodsbang en gestressed, zo kort gekluisterd (links voor met links achter met ongeveer 10 cm er tussen, en boven de sprong geknoopt en boven de voorknie) dat hij telkens bijna omviel, en was helemaal in paniek. Het koste me een paar minuten voor ik hem kon benaderen en toen voorzichtig zijn kluister een stuk losser gedaan dat hij iig weer normaal kon staan.
Leuk Dennis dat je ook mee wil gaan doen aan een mendurance wedstrijd.
En Laura of eigenlijk tum tum, 4 maanden met ijzers. Dat red die van mij ook niet. Na 8 a 10 weken moet hij weer naar de smid. De smid kan ze soms nog wel een keer verleggen.
Linsa, leuke foto! Hopelijk vind je geschikte stalling!
Toydoll, wel een hele ervaring daar. Dan zie je hoeveel verschil er is in cultuur maar ook in omgang met paarden. Ik heb zelf een jaar in Ierland gewoond. Verder niks met paarden gedaan daar, maar wel het een en ander gezien. Vooral de travellers gebruiken een paard nogal als gebruiksvoorwerp.
Linsa: idd succes met stallings issues... Klinkt helaas allemaal erg bekend in de oren. gezeik altijd met stalling.
Ik heb nu zo ontzettend geluk met mijn stal. All-in dus hoef niets te doen, ponys worden perfect verzorgd, aardige mensen en.... een hele lage prijs....
Tumtum: zooo 4 maanden op ijzers, dat is best flink?!
Vandaag op Taz gereden! Had mijn tuig niet bij dus inspannen was wat lastiger. Zijn bijnaam is vanaf nu: 'Boef' hahaha
Nee hij was best braaf. Wel weer klein 'verzet' afentoe, stilstaan en steigeren maar hij begon al steeds beter te snappen dat als hij voorruit gaat het been geven ook weggaat. Er is beeld materiaal!
Oh heerlijk letsdunit! Dat wordt lekker genieten!:)
Eilatan
Geplaatst: 14-12-14 19:23
Letsdunit schreef:
Net een weekje geboekt in wateren, mooi een week van te voren dus zat tijd om alvast rond te rijden. Die gaan we dus starten
liberty
Geplaatst: 14-12-14 20:36
8 maart Ysselsteyn 19 april Teteringen
Deze gaan wij zowiezo starten. Ben benieuwd wanneer Boxtel is. Wateren en Onstwedde zijn te ver weg voor ons, is te lastig met een eigen bedrijf. Hellendoorn weet ik nog niet.
VanHuisUit
Geplaatst: 14-12-14 21:27
Denk dat Wateren makkelijker is aan te rijden dan Hellendoorn eerlijk gezegd....
Ysselsteijn doen we endurance, hoop klasse II voor het eerst. Afgelopen week weer bijna 40 km weggereden dus we trainen lekker door Teteringen valt precies in weekend dat onze zoon jarig is, wij onze trouwdag vieren en dag daarna mijn moeder oftewel hopeloos
Wij zijn nu weer aan het kijken naar een goede tweewieler. Marathonwagen heb ik geen zin meer in, ik wil toch geen D/V of marathon. Maar goede tweewieler (voor D/E pony) met plek voor twee personen en goed geveerd plus geremd dat moet het worden. Dus als iemand iets weet
Hier gelukkig ook een pony die erg zuinig is op haar ijzertjes, 3 maanden zit het er zo onder, dan laat ik ze er meestal afhalen omdat ik altijd wat bang ben dat ze gaan struikelen of voor white line. Maar dan zitten ze eigenlijk altijd nog goed er onder.
Wij proberen alles te starten alleen Wateren lukt helaas niet. Het is de dag voordat we naar Zweden gaan dus dan wil ik na zo'n zware wedstrijd niet direct de pony's alleen achter laten en het is voor ons ook zwaar. Om dan de ochtend daarna een lange reis naar Zweden te maken is geen goed plan. Als er dan iets met de pony's zou zijn na de wedstrijd wil ik niet eens weg en dat kan ik mijn man niet aandoen.
Inmiddels ligt het schema klaar en starten we vijf januari weer. Afgelopen paar maanden hebben ze leuke dingen gedaan en meer rust tussendoor gehad dus de basis zit er nog in maar ze hebben ook kunnen uitrusten.
BibiSmurf
Geplaatst: 14-12-14 21:39
Liberty, Wateren is vanuit jullie denk ik een kwartiertje/ 20 minuten verder dan Hellendoorn, gok ik. Jullie hebben dit jaar ook bij ons in Hellendoorn gereden toch?