[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:38

Ik probeer altijd te gaan als ik me heb opgegeven, vind het ook niet netjes om op het laatste moment af te melden, tenzij er natuurlijk echt iets is waardoor ik niet zou kunnen. Maar heb ook wel eens gezien dat mensen gewoon niet op komen dagen dat vind ik helemaal niet kunnen !

Ik ben de komende maanden even klaar met de wedstrijden, beide ponies zijn hoog drachtig. Wel jammer want ik had heel graag wat marathons willen starten maargoed deze verplichte pauze is ook wel goed.

Nu mijn jonkie een beetje oppakken, misschien dat die over een tijdje een keertje een B proefje kan lopen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:40

Dracht is dan wel weer hele leuke reden om thuis te moeten blijven.

Moet zeggen, de laatste keren dat ik heb moeten afmelden hebben alle verenigingen me gematst, was na sluitingsdatum.
Heb wel direct die avond dat ik erop zat en voelde dat hij niet goed liep afgemeld.
Dat was geloof ik een maandag avond, ik ga dan niet wachten met afmelden tot de vrijdag avond of zo, dan kunnen ze ook echt niemand meer vinden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:43

Hier me nog nooit afgemeld, vind ik gewoon niet netjes. Ik bedenk me van tevoren gewoon goed welke wedstrijden ik wil rijden en of dat kan enzo. Soms moet ik nog wat schuiven met de tijd ivm werk maar meestal ben ik wel makkelijk O:)

Uiteraard als er sprake is van overmacht is het een ander verhaal. Had vorig jaar toen ik naar een show wilde een probleem met de trailer, lampen werkte niet en moest ruim een uur rijden. Goddank op het laatst een andere trailer kunnen lenen maar was wel even stressen. Nu gelukkig met mn eigen trailer minder gezeik hoewel daar ook de lampen het laatst niet deden maar hij maakte ergens kortsluiting :\

Als het paard kreupel is is het een ander verhaal natuurlijk, net als ziek etc.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:46

Heb ook nog een keer snel wiel van auto moeten wisselen voor wedstrijd, op stal ontdekte ik lekke band.
Gelukkig kwam er toen een stalgenoot aan waaien, die mijn paard gevlochten en gepoetst, ik band gewisseld, was nog net op tijd.

Verder meld ik me dus alleen af als mijn paard niet goed is (of mijn auto ontploft of zo) en tja,
als ik dan moet betalen heb ik pech, maar niet goed lopen is gewoon niet starten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:49

_O_ _O_ Amen ;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:03

Sjolvir schreef:
Heb ook nog een keer snel wiel van auto moeten wisselen voor wedstrijd, op stal ontdekte ik lekke band.
Gelukkig kwam er toen een stalgenoot aan waaien, die mijn paard gevlochten en gepoetst, ik band gewisseld, was nog net op tijd.

Verder meld ik me dus alleen af als mijn paard niet goed is (of mijn auto ontploft of zo) en tja,
als ik dan moet betalen heb ik pech, maar niet goed lopen is gewoon niet starten.

+:)+ _/-\o_

Hier 1x afgemeld, perongeluk dubbel opgegeven netjes aangegeven en gelukkig geen kosten in rekening gekregen want er stonden mensen op wachtlijst.
Anna is toen gestart op mijn plek dacht ik..

Anke, dat is zuur die fixe rekening. Als je dan kan aantonen hoe of wat vind ik dat igg een deel wel zo netjes is.
Maar blijft moeilijk omdat ik denk dat hier met die slimme Nederlanders ook een hoop geflasht word als t moet...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:08

Nou ja, het is natuurlijk weer zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Je zou zo'n regel niet nodig moeten hebben, maar helaas heb je die wel nodig, anders zit je op een regenachtige dag zonder starters.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:42

Idd, die regel moet er (helaas) zijn..
Is wel zuur zoals bij jou Anke :(:)
Maar er zijn er vast ook zat die gewoon met een smoes eronderuit zien te komen en het dus voor de goede verpesten.

Ik heb wel eens wat afgezegd, maar eigs altijd voor sluitingsdatum, en indien dat bijv net te laat was wel m'n startgeld betaald. Maar gelukkig bijna nooit nodig gehad.

Wedstrijd rijden is duur zat. Hoop dat deze maand mn nieuwe bruine tuig binnenkomt, 3 maanden gewerkt, ook extra om geld ervoor opzij te leggen dus laat maar komen mn wedstrijdtuigje. Dan kan ik eindelijk weer verder ipv op een duppie de laatste 3 weken tot loon rond te komen haha.
Mag in mn handjes knijpen met sponsors, anders zou het wedstrijdrijden een stuk minder mogelijk zijn.

Volgende drs/vdh is Hoogland 3 mei. Daarna kampioenschap SGMW en voorlopig ff geen drs/vdh. Misschien nog eens een vdh-tje zodat vriendinlief wat kan rijden met Noor, maar zelf ff tussenstopje en thuis lekker rijden. :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:57

Her ook 3 mei de laatste en dan voorlopig rust trainen en genieten... Epe rijden paar dagen DJ paar dagen Buck.
En 17Mei bosrit in Ermelo, goed voor de afwisseling, kracht en conditie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:00

Wij vragen 9 euro per proef. Zou best 12,50 willen betalen om op supermooie banen te mogen rijden. Maar helaas dat hebben we niet in de buurt. Ik start zowiezo niet veel momenteel ff geen inspiratie (of heb haar gewoon nog steeds niet fatsoenlijk M klaar)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:42

Ik start gewoon fijne wedstrijden, alles hier is hier in de buurt volgens mij tot 9 euro. Als je 2 ponys mee heb, 2x dressuur en 2x vaardigheid tikt dat heel flink aan.

Ik heb tot nu toe 3x af moeten melden. 1x met een ontsteking in mn evenwichtsorgaan, kon niet eens recht op staan zonder om te vallen :+, toen netjes de rekening betaald. Een keer met een gebroken voet dus kon er niet eens komen of een vaardigheid verkennen, toen geen rekening gehad. En 2 weken terug, toen lag ik echt dood ziek in bed, was echt al jaren niet zo ziek geweest.
De keren dat een pony wat mankeerde heb ik altijd een ander mee genomen, dat is vaak wel te regelen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:32

HOI MAG IK HIER OOK MEEKLETSEN?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:17

Flurk schreef:

Stomme vraag...! TUURLIJK!!!
Hoi Flurk welkom, nog startplannen?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:19

Hoi ik heb afgelopen weekend gestart en start aankomde zondag na ene sjolvir
En verder heb ik agenda even niet bij de hand maar start regelmatig

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:26

Hallo ik meld me ook hier (:

Ik men met een shetje, heb nu welke week les en ga 1 juni mijn eerste wedstrijd (dressuur) rijden in de hobbyklasse!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:14

Spannend!

ja pony's zijn vaak wel te vervangen, dat is handig als je daar meerdere (beleerde) van hebt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:16

Flurk schreef:

Startlijst even gecheckt.. oeps.. wordt doorlopende wisseltruc dag geloof ik.
Jij ook zin?! Ikke wel!

Had even gemist dat je 2 x vaardigheid kon rijden, dus maar even mailtje getuurd, als het niet kan ook goed, scheelt weer 1 x wisseltruc.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:47

Ik zit al een sinds begin februari op 2 winstpunten te wachten. Wedstrijd was niet echt om de hoek, ik heb ook nog gevraagd (via mail en mondeling) of de punten werden gemeld bij het KNHS, dit was het geval. Bij de uitslagen hadden ze me bij de hobbyklasse gezet dus daar dacht ik al dat er iets mis was gegaan.
Na een maand nog geen punten, dus even gevraagd of er iets mis was, ja was hun fout zouden ze aanpassen. Ik kreeg nog wel even een leuke rot opmerking dat ze het niet eerlijk vonden dat ik de (3de) prijs van een hobby rijder had opgehaald.
Netjes terug gemaild dat dit niet het geval was omdat ik wegens omstandigheden op tijd naar huis moest en dus niet bij de prijsuitreiking was. Mooiste is nog dat ik tweede was van de normale klasse :)
En nu zijn we weer een maand verder en geen punten te zien....

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:01

Sjolvir schreef:
Flurk schreef:

Startlijst even gecheckt.. oeps.. wordt doorlopende wisseltruc dag geloof ik.
Jij ook zin?! Ikke wel!

Had even gemist dat je 2 x vaardigheid kon rijden, dus maar even mailtje getuurd, als het niet kan ook goed, scheelt weer 1 x wisseltruc.

Ja ik heb ook zin en kwam via startlijsten erachter dat ik na jou moet en stuitte op dit topic

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:14

@Letsdunit vervelend! Kun je niet rechtstreeks naar de KNHS mailen met je protocollen erbij?

Nog over het startgeld. Ik kom 9 of 10 euro het meest tegen, maar als we in Friesland starten wordt wel rond de 12 euro gevraagd. Daar staat dan weer wel tegenover dat als je wint je met een leuke envelop geld naar huis gaat.

Maar volgens mij is dit ook een reglementen dingetje. Als je niet meer dan X bedrag vraagt kun je ook voor een kleiner bedrag prijzen regelen (of laat ik het omdraaien dan hoef je niet gelijk een giga mep aan prijzengeld uit te keren ;)). Iets wat ik wel kan begrijpen met de grote aantallen rubrieken die een secretariaat moet verwerken en je moet aan het eind van de dag ook nog je juryleden en parcoursbouwers kunnen betalen.

Mijn eigen wedstrijdschema ligt aardig in de kreukels. Niet door pony problemen (die hebben we hopelijk gelukkig helemaal gehad dit jaar - na een griepje en verrekte spier een tijdje terug), maar ikzelf en mijn groom (vader) liggen zelf een beetje in de kreukels door voetproblemen. Niet perse iets waar je last van hebt bij het mennen, maar het lopen en autorijden naar een concours toe is net iets teveel van het goede. Dus eind mei ga ik hopelijk weer eens van start.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:17

Over het startgeld gesproken meestal betaal ik 10 euro per proef echter afgelopen weekend moest ik voor 2 proeven 24 euro betalen en dat vond ik best heftig. Gelukkig kreeg ik na afloop een grote mand met paaseieren en versnaperingen voor mijn paard en dat maakte het " dure" gevoel wel weer goed

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:25

Sjolvir schreef:
Flurk schreef:

Stomme vraag...! TUURLIJK!!!
Hoi Flurk welkom, nog startplannen?

Heb agenda er even bijgeplakt ( als niets ons in de weg staat gaan we het zo doen)
Zondag 27 april dressuur in Rhoon
Zaterdag 17 mei dressuur in heerjansdam ( en parcours bouwen vaardigheid)
Zondag 25 mei dressuur in rhoon ( en parcours bouwen vaardigheid)
31 mei samengesteld in uchelen
Misschien 7 juni samengesteld in blaricum
Zaterdag 14 juni dressuur en vaardigheid in garderen
28 juni samengesteld in leidschendam
5 juli samengesteld in tull en waal
13 juli vaardigheid in rhoon
19 juli samengesteld in maasdijk
16 augustus dressuur en vaardigheid maasdijk
31 augustus samengesteld in bussloo
Kortom druk druk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:55

Jeujemmm, dat is wel een heel druk schema.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:07

Had eerder ook altijd zo'n druk schema. Nu niet meer.
Zijn ook nog andere dingen dan wedstrijden. Zeker zover weg elke keer.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:12

Ik start tot nu toe Breda en prinsenbeek. Heb besloten om met de nieuwe, fons, eerst hobby te rijden, zodat we volgend jaar een startkaart kunnen aanvragen. Liberty rij ik in het ZZ