[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:36

das toch wel spannend biancacoo,
aan ene kant hopen dat klikt en aan andere kant, liever niet, dan kan ze nog blijven
:(:)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:51

Het is idd geen weer om te rijden,bak was ook goed nat,van alle regen vannacht dus morgen gaan we weer een poging wagen :P

Biancacoo, hopelijk kun je morgen weer een rondje doen :)
Spannend hoor, moeilijke beslissing is dat.

_dingetje_ beterschap, hopelijk heb je snel minder last.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:53

Dankjewel allemaal!
@Aks na vandaag wordt mijn week wel iets rustiger. Dus dan kan ik even een pauze inlassen :)
@obelix mooi resultaat voor je zwager en schoonzusje!
@Bianca fijn dat je weer kan trainen vanaf morgen. Spannend dat er kijkers zijn voor Missy. Inderdaad een grote stap voor het hele gezin.
@Dingetje rustig aan doen hoor. Dat klinkt totaal niet fijn.
@bicci lekker bezig geweest met de paarden.

@Tine aanleuning was er wel hoor - ik reed niet anders dan op voorgaande wedstrijden in dat opzicht. Alleen bleek kort gezegd uit het commentaar dat de pony al met zijn hoofd op de loodlijn had moeten zitten (wat pas vereist is in de M - en waar ik mij ook bewust van ben dat we daar aan moeten werken willen we die stap maken). Maar als ik dan zie hoe anderen rondreden waar voorin helemaal niets gebeurt qua halshouding en daar niet op afgestraft worden, vind ik het meten met twee maten worden. En daar word ik wel eens doodmoe van in deze sport (ohz en mennen).

Gister heeft ook een iemand een verliespunt gereden. Het was niet winstpuntwaardig, maar je kan ook net boven een verliespunt blijven zitten, want het was niet alsof diegene überhaupt niet de baan rondkwam. Blijkbaar kom je om de zoveel tijd zulke juryleden tegen....

Pff bij ons is de echte storm begonnen. Het gaat hier flink te keer. Een van de wilgen van de buren ligt inmiddels hier breed uit over de weg.

Vind het knap dat sommigen overwegen om toch nog iets met paardlief te gaan doen. Maar ik zag net op een windkaartje dat het in het Oosten nog maar windkracht 5 was op sommige plekken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:58

Dat is idd de ellende van een jurysport. Ik weet er helaas alles van. Heb je wel commentaar gehad waar je iets mee kunt Marjola?

Hier in t zuiden spookt het ook behoorlijk,had net op de fiets behoorlijk wind tegen. Terwijl ze verwachtten dat het alleen noord en west zo erg zou zijn. Ben benieuw hoe het nu daar is. ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:02

jurysport is erg dubbel voor je gevoel vind ik.
heel goede jury's die zorgen ervoor dat het commentaar altijd een positieve insteek heeft, zodat het gezien word als opbouwend commentaar,...maar dat is helaas niet altijd zo..

Marjola..ik hoop dat je iets met het commentaar kunt.
wat je eigen gevoel van de proef is, dat is toch het belangrijkste..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:06

Nadeel hier in het noorden, is dat er veel juryleden (bij het mennen) strooien met winstpunten, dus als mensen dan eens geen punten hebben is er gelijk grote verontwaardiging. Waar ik me meer "boos" over maak, is dat paarden die flink showen, maar eigenlijk niets doen met rug en achterbenen flinke punten krijgen. Maar goed, zo is er altijd wat. Blijft een jurysport. En ik probeer maar te denken dat het verrekt lastig is om het vanuit zo'n hokje goed/objectief te beoordelen.

Verder sluit ik me even aan bij de samenvattingen.
Heb de paarden al gelongeerd. Stomme beesten, niet vooruit te branden. Moest echt heel veel moeite doen om ze in galop te krijgen. Hopelijk gaat de pony zometeen beter.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:11

@ Biancacoo, wat spannend voor jullie en Missy.
@ Tine, hadden ze windje tegen :+ succes met de pony

Jurysport....tja je kunt beter vaardigheid of mararthon rijden.....bij een balletje is er geen discussie over mogelijk.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:23

Goedemorgen.

Deze keer ga ik voor een groot deel mee met de samenvattingen van de anderen, jullie hebben dit weekend behoorlijk veel gekletst.

Hier in het oosten waait het ook aardig hoor. Ben maar met de auto naar het werk gegaan, leek me beter dan met de fiets.

Balen van het commentaar _Marjola, maar net wat de andere zeggen, dat blijf je houden met jurysport.

Zag nog een nieuw voorbij komen (die blijkbaar niet zo nieuw is), welkom.

Tine, wat een prachtige pups. Ik vind ze allebei erg mooi.

Biancacoo, dubbel gevoel dat er iemand voor Missy komt kijken.

Lanouska had gekrompen pony's hahaha. Ze zien er wel snel uit. En weer een groom van de grond moeten plukken. :D

Gem, Moos ingezegend maar die vond het water niet zo leuk. Wel leuke foto's.

Informatie over bussen, geen verstand van. Weet wel dat een Renault Master groter is dan een Renault Traffic maar dat komt omdat wij ons aan het oriënteren zijn voor een bus om een camper van te bouwen.

_Dingetje_ lekker gereden met de Pown en de Fries. Beterschap met je borstbeen, dat klinkt helemaal niet fijn.

Verder weet ik het niet meer dus sorry als ik mensen over heb geslagen Y;(

Hier een paardloos weekend gehad. Zaterdag wel geoefend met aanhanger rijden want dat had ik nog nooit gedaan en waarschijnlijk ga ik woensdagavond met Bubbles naar menles. Heb nog nooit menles gehad dus dat is wel heel leuk. Bub gaat met het vierspan mee op de vrachtwagen en dan rij ik dus met de koets op de aanhanger erachteraan. Vriendlief vond dat ik dan wel eerst met aanhanger moet leren rijden dus dat hebben we zaterdag geoefend. :+
Gisteren was het te slecht weer om iets met Bubbles te doen dus ben lekker thuis gebleven en heb ik, nadat ik het huishouden gedaan had, lekker een filmmiddagje gehouden met mijn vriend.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:43

@Bianca Mooi geformuleerd! Opbouwende kritieken daar gaat het om :)
@Tine ja dat komt ook voor. Mijn boosheid zit daar (gelukkig) niet, ik ben blij dat ik er toch een puntje heb uitgesleept. Die punten die jij noemt kan ik mij trouwens ook aan ergeren (zeker als je naar de hogere klassen kijkt).

Jurysport blijft lastig. Alhoewel er op sommige punten nog wat winst valt te behalen. Als je dat dan tegenkomt is het wel fijn om daar even stoom over af te blazen :P Hebben we allemaal wel eens gehad, gok ik :Y)

Deze coupons laat ik verder links liggen, en ga mij weer focussen op de opbouwende kritieken van voorgaande proefjes. Daar kom je een stuk verder mee.

@Dingetje ik ben ook heel blij dat ik tegenwoordig naast de dressuur, de boel in eigen hand kan hebben bij de vaardigheid ;)
@Tine knap dat ze totaal niet de wind in de kop hebben. Succes met de pony zo direct. Hij schakelde trouwens lekker in het filmpje :)
@claud01 goed geoefend met de aanhanger. Lijkt mij ook een fijn idee. Veel plezier alvast bij de les woensdag.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:11

Marjola, welke jury was het? Mag ook per pb hoor.
Hier is de eerste boom uit de grond gewaaid, hangt bijna tegen een huis aan.
Niet ons eigen huis hoor, bij de winkel. Maar brandweer komt niet, die zullen het wel druk hebben!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:24

boom omgewaaid...dat niet zo mooi Ips..maar t'zal niet de laatste zijn vandaag als ik zo naar buiten kijk.....

ik kan vanmorgen m'n draai niet vinden....wat is het fijn om met meer thuis te zijn...nu weer in uppie...is wel weer even wennen..zo stil in huis...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:25

Oei, hier staan de bomen, gelukkig nog, al gaat het hier echt flink te keer, paarden staan wel nog op de wei, wilde ze binnen zetten, maar ze staan eigenlijk heel gewoon te grazen... Longeren oid is nu echt even geen optie.

Zegening is idd een oud-gebruik, ga er vanuit dat men vroeger de werkpaarden zegende en de paarden voor de jacht, nu dus de ruiters en de paarden voor een gezond jaar en veilige ritten, in sommige plaatsen worden ook nog huisdieren gezegend.
Het is volgens mij idd echt iets van de katholieken; alles wordt ook altijd afgesloten met gezellig samen zijn en een hapje en een drankje :') .
In Duitsland waar wij wonen wordt ook echt alles "gevierd" en "gedankt". De kinderen gaan ook meerdere keren per week met de klas naar de kerk.

@Dingetje: oh, dat is zo pijnlijk :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:26

Goeiemorgen!

xxJoycexx, fijn dat je het nu een keer vraagt om mee te mogen kletsen. Kun je je nog iets beter voorstellen? Je ment met een Welshpony; gewoon gezellig recreatief, of les of wedstrijd? En vertel eens wat over je pony?

Frensie schreef:
:wave:
Even van onder mijn steen een vraag aan Gem en Avaluna; wat is een paardenzegening??
Iets katholieks? En Gem doe jij er aan mee vanuit geloofsovertuiging of vanuit traditie of is het gewoon gezellig?
Zoiets kennen we hier niet, had er ook nog nooit van gehoord.

De paardenzegening is iets dat voornamelijk nog in het zuiden gedaan wordt. Ik ben zelf een allochtoon uit het westen, dus had in het begin ook iets van :o? :? .
Eén keer per jaar komt de pastoor naar Schinveld om kort een gebed te doen, de paarden te zegenen met water en brood en ons (eigenaren en paarden) gezondheid, succes en / of plezier te wensen. Voor de één is het uitsluitend een traditie-ding, voor de ander ook een stuk geloofsovertuiging met een stukje bezinning.
Ik ben zelf niet praktiserend katholiek, maar vind het wel een mooie traditie waarbij het geloof en de bezinning dan wel weer "binnen komt" om zomaar te zeggen.

Nu heb ik ook wel gehoord dat er zelfs autozegeningen en motorenzegeningen zijn. Dat kan ik dan weer niet zo begrijpen. Een auto / motor is voor mij een dood ding, en de zegening zou wat mij betreft alleen voor de bestuurders gelden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:28

Hier waait het wel hard maar lang geen storm. Had net mams aan de telefoon en daar waait het veel harder. Daar waren de planken van de brug al voorbij gewaait.
Net ff voer weggebracht. Voor de rest de gewone dingetjes.

Ben het met tine eens dat ze hier in het noorden vaak hoge punten geven bij de dressuur. Ik heb ook zo een paard, hij showt en krijgt zijn punten maar dat is lang niet altijd terecht.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:37

Det fietst ook altijd wel haar punten binnen, maar het is pas in dit seizoen geweest dat ik me er wel in kon vinden. Het totale beeld was rustiger geworden zeg maar. Maar ik heb ook juryleden dat ik er echt aan moet rijden en dan nog net aan 180,5 rijd ofzo. Dat vind ik dan een leuke uitdaging :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:41

Hier valt de wind me ook nog mee. Oke, het waait hard (lege krui in de wei waaide om), maar nog geen storm. Dus net de paarden ook weer buiten gezet. Kunnen ze misschien zelf nog wat aan hun conditie doen hahaha.

Nu snel lunchen en naar bed. Als het doorgaat, heb ik vanavond een clinic over hartslagmeting. Aangezien ik aan het sparen ben voor zo'n ding, vind ik dat reuze interessant. Maar het is hier een uur rijden vandaan, dus de wegen moeten wel veilig begaanbaar zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:43

Hier wel onwijze storm aan de kust. Ik moest van mijn werk even richting het strand lopen en ben zelfs mijn bril verloren.... fiets kon ik niet meer vasthouden.

Om 6.00 uur heb ik de pony's buitengezet en om 7.45uur heb ik ze voor de zekerheid maar weer binnen gehaald. Nou daar ben ik achteraf blij om.

@Joyce, daar ik je ook persoonlijk ken, ben ik niet zo'n voorstander van je oneliners en 'bemoeizucht'. Je beantwoord vragen van mensen nog voordat ze deze zelf antwoord hebben kunnen geven. Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar zit daar persoonlijk niet zo op te wachten :o
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 28-10-13 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:44

Als het goed neemt het straks gewoon weer in kracht af. Slaap lekker!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:45

tine:wat een moeilijke keus met de puppys,ik zou ze allemaal willen :o
marjola: tja de jurysport.....maar wel verder toppie gereden en op naar de M *\o/*
ip";oeps minder van de boom,hier nu ook erorm aan de woei,ik heb de ponys in een veilige wei gezet met de minste kans op omwaaiende bomen,en ben naar huis gevlucht,want er staan er 3 op knappen,zoooo eng.....zie straks wel hoe dat afgelopen is als de wind weg is....pffff :(
welkom nieuwe menners....word nu wel steeds moeilijker om iedereen uit elkaar te houden O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:04

En daar zijn we weer :D Ga ook graag mee met alle samenvattingen :list: de pups van Tine wat prachtig <3 en Moos staat er zo lief bij <3 wat heeft hij toch een lief koppie. En Ollie niet in de verleiding gekomen een pony te kopen <<) tja, de prijzen van jong spul vind ik altijd erg weinig hoor. Weet nog wel dat we destijds Alwyn kochten, die was toen 2.5, daar betaalde ik toen 400,- Euro voor. Was toch ook geen prijs. Kreeg er toen ook nog tuigje bij, kun je nagaan.

Hier waai je ook zo ongeveer je broek uit dus vandaag maar niet naar de pony's. Takken vliegen in het rond, en boom bij de buren in de tuin omgewaaid plus zo'n zonnescherm zie ik daar liggen ... ben ook maar niet naar het bos gegaan met hondjes uitlaten.

@Dingetje dat klinkt echt heel heel naar .... :(:)

Hero zaterdag voor het eerst schoftje omgedaan. Dat was grote paniek :oo. Dus dat wordt oefenen :7
Met Ollie heerlijke buitenrit gemaakt. Van osteo mocht ik met erop zitten nog niet te veel doen 1e week. Maar was ook wel lekker want was beetje moe, dus dan is lekker rondje bos doen erg prettig. En ze is dan zo braaf, is toch zo lief dat ze dan geen misbruik maakt van mijn moe zijn of minder 'erbij zijn' :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:09

Nou, nu gaat het hier ook wel los. Al paar dikke takken van de tulpenboom af gewaaid. Paarden staan zeer relaxed met de kop in de wind :? . Ik hoop wel dat de schuiltent blijft staan, die beweegt gevaarlijk. Als die aan de haal gaat, staan de paarden denk ik minder relaxed. Lastig altijd wat nu verstandig is.... Maar binnen halen is nu ook niet fijn. De staldeur waait nl van de haak af en gaat dan met een klap dicht. Als daar net een paard (of ikzelf) tussen zit...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:21

Ik weet niet wat de voorspellingen voor bij jullie zijn Tine...kan je geen raad geven...

Trouwens vwb loslopende honden, bij ons in het park ken ik de meeste onderhand wel en de meesten kennen ons ook. Onze Mies stelt van die overenthousiaste honden gewoon niet op prijs, ze is altijd aangelijnd en tja, als ze dan zo aan komen rollen, dan krijgen ze gewoon een snauw. Ze bijt nooit echt maar snauwt wel. Tja, ik heb zoiets van dan moeten die bazen maar opletten. Maar vervelend is het wel want zij zeggen dan dat Mies vals is terwijl hun hond niet luistert of de hondentaal niet spreekt. Maar alle bekende honden weten dat inmiddels :7
Onze Wiske is gewoon veel te lief. Die werd vaak door (sorry lab liefhebbers) van die veel te zware over enthousiast/niet opgevoede labradors (tja er zijn er bij ons gewoon erg veel) toen ze nog wat kleiner was en minder 'honden ervaring had' onder de voet gelopen, vooral een paar reuen waren zeer irritant. En er is een enorme Deense Dog die op het losloopveld ook alles en iedereen molesteert. Waardeloos. Baas kan hond totaal niet aan, eigenlijk levensgevaarlijk...
Nu kan Wiske ontzettend hard rennen, dus als ze die labs nu ziet of zo'n vervelende dog rent ze gewoon keihard weg / rondjes. Dan haken ze snel af :+

Spannend Biancocoo van kijker bij Missy. Denk wel, dat als het klikt, je er ook een goed gevoel bij krijgt :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:29

Paarden toch op stal gezet. Hoorde namelijk iets klapperen. Ligt er een dakplaat bij de loods van de buurman los. Wil er niet aan denken hoe die zou kunnen landen..... Straks als het weer rustiger is, gaan ze dan wer naar buiten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:13

Whaha me topic staat in uitgelicht.. inmiddels zit ik met Jelmer op het slachthuis. De baas heeft gezegd dat we moeten stoppen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:34

:(:) Sterkte met Jelmer