[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:35

Als het stoeltje goed staat dan zit hij heerlijk. Ik had de laatste weken steeds wat last van mijn rug en baalde daarvan gezien mijn planning in de mendurance. Ik zag echter vorige week een foto van mezelf en toen besefte ik dat mijn stoeltje te ver naar achter leunde. Naar voren gezet en deze week een rit van 20 en van 29 km gereden zonder problemen (op een totaal niet gemakkelijk terrein want het bos is een zooitje)
Even ter illustratie in wat voor soort terrein ik vandaag rondhobbelde
Afbeelding

xSCWx

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:50

Ik had juist last van het stoelte toen hij teveel voorover stond. Hierdoor zat enkel de bovenkamt van de stoel tegen mijn rug waardoor ik een rare houding aannam. Ik heb er wel even over gedaan om hem goed in balans te krijgen, op het laatst was het echt mm werk om hem perfect te krijgen :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:02

tot welke stokmaat is de pirouette geschikt?
Ik heb een smal gebouwde appaloosa van ruim een meter.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:58

Denk dat de pirouette niet lekker zal liggen achter een pony van ruim een meter. Denk vanaf 75cm tot max 85/90. Is echt een kleine sulky :j

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:23

Hallo allemaal:)

ik heb sinds een week een sulky voor mijn mini shet. Hij is nieuwstaat. Maar ik wil de zitting liever bruin hebben... 'Iemand ideeën waar je hier (leren) bekleding voor kan halen, of kunstof ?

iemand al ervaringen mee?

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:10

Mijn zusje heeft een cavaletti en die zelf opnieuw bekleed met skai (lijkt op leer maar is nep).
als je een nietpistool heb erg handig en snel maar kun je ook met met punaises of krammetjes vastzetten en stof heeeeel goed strak trekken, ziet er weer als nieuw uit.
kun je op de markt kopen of bij een stoffenwinkel, internet ed.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:54

Ik ga eens rond speuren:) ik heb een nietpistool;)

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:34

succes :-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:53

Idd met nietpistool is het fijnst. :j Ga binnenkort ook wagen ophalen en dan zelf bekleden.
Succes, wel even foto showen he :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:46

Passen de shetsulky's (cavaletti bijv) rechtop in trailer? Plus pony erbij? Wie heeft dit en heeft even foto hoe dat eruit ziet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:16

Mijm hca hen ik rechtop voor in de anderhalfpaardstrailer. Grote shetlander erachter.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:38

Cavaletti/HCA kan prima in 1,5 paards te samen met kleine pony :j

Grotere tweewieler zoals bijv kraay of Cavalier met pony erbij zou wel in 2 paards kunnen. 1,5 paards misschien met shetje, maar met pony niet tenzij je 'm krom neerzet, maar da's niet fair voor de pony.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:11

Ik had mijn cavalettie altijd rechtop voorin de trailer! Wel vast natuurlijk.

En pony stond erachter.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:30

Afbeelding

19inch HCA met stoeltje voorin de trailer incl tuig. Sulky staat tegen de oorspronkelijke borststang aan en zit vast met elastische haken. Bilstang heb ik naar voren geplaatst en functioneerd nu als borststang. Ik heb een grote maats shetlander

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:16

Hoe bergen jullie je sulky op? Binnenkort komt mijn sulky en ben van plan hem hier thuis te zetten, maar dat kan niet in de garage/tuinhuis. We hebben wel een afdak, maar dan moet ie zo weinig mogelijk plaats innemen.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:32

Zeiltje eromheen maken met van die spin elastieken die ik dan uit elkaar haal zodat het allemaal enkele zijn. Kosten bij de action bijna niks. Ik heb een groen zeil omdat dat net minder opvalt/lelijk is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:18

Hebben jullie voor mij wat meer informatie over de tweewielers van M.Aars? Ik twijfel op het moment of ik deze tweewieler op de boktmarkt aan wil schaffen voor mijn Welsh van 1.22:
http://www.bokt.nl/markt/ad/242658/twee ... pony-wagen
of dat ik voor een Sulky Oxer wil gaan.

Ik vind de Sulky Oxer mooier ogen, maar als deze wagen degelijker is gaat dat natuurlijk voor. Wel loop ik tegen het punt aan dat deze wagen blijkbaar niet te verstellen is en daarom ben ik bang dat ik hem niet in evenwicht achter de pony krijg.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:20

Ik heb mijn trailer omgebouwt mijn hca sulky kan voor de voorste stang van mijn tweepaard trailer die er altijd in zit.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:33

Ik heb hiervoor een sulky van Aars gehad. Daar kon ik wel de bomen van verstellen, maar zie dat dat bij deze inderdaad niet kan. Bankje kon bij mij ook naar voren en achteren.
Je kunt nu dus alleen je lichtogen hoger of lager hangen om hem in evenwicht te krijgen.....
Vond het verder een fijne sulky. Had hem nieuw gekocht bij hem omdat ik hem steviger vond dan zo'n china ding die mijn zusje had. Zijn wel een stuk zwaarder en best log gebouwd. Vering was goed, laswerk alleen iets minder en verf ook echt heeeeel slecht. Vind hem wel smal voor jouw maat pony qua spoorbreedte hoor!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:47

Pepper32 schreef:
Ik heb hiervoor een sulky van Aars gehad. Daar kon ik wel de bomen van verstellen, maar zie dat dat bij deze inderdaad niet kan. Bankje kon bij mij ook naar voren en achteren.
Je kunt nu dus alleen je lichtogen hoger of lager hangen om hem in evenwicht te krijgen.....
Vond het verder een fijne sulky. Had hem nieuw gekocht bij hem omdat ik hem steviger vond dan zo'n china ding die mijn zusje had. Zijn wel een stuk zwaarder en best log gebouwd. Vering was goed, laswerk alleen iets minder en verf ook echt heeeeel slecht. Vind hem wel smal voor jouw maat pony qua spoorbreedte hoor!

Hmm, dan ben ik niet bijster positief, ik zoek juist een lichte wagen om makkelijker in te kunnen spannen.
Jij raadt het dus af om hem te kopen omdat het slechte combi is met mijn pony (ik vond de spoorbreedte ook wel smal, maar wist niet of dit problemen gaf).
Bedankt voor het advies :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:54

Ziet er opzich zo wel mooi en degelijk uit Mooney :j
Maar idd wel heel smal voor grote pony.. geeft natuurlijk minder stabiliteit

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:01

En stabiliteit vind ik wel belangrijk, de pony is nog wel een draakje en ik wil niet bij een beetje geklier gelijk op mijn kant liggen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:26

Voor een cavaletti oxer zou ik niet gaan. Die chineze prute takelt en roest snel.

Ik zou dan kijken voor een cavalier die is wel goed af te stellen zowel met bankje als hogte en lengte van het lamoen.
Afbeelding

Pony pony is 1.15/1.16

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:54

Vind de Cavalier prachtig, maar die ligt niet in mijn budget.
Zelfs als ik het zou willen zou ik niet zoveel geld uit kunnen geven aan een wagen. En aangezien mijn pony voornamelijk onder het zadel loopt (ook wedstrijden) en het mennen puur voor de afwisseling is, vind ik het ook een beetje zonde.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:10

Snap je verschil niet een oxer kost 579 euro. Een kale Cavalier kost 895 ietsje langer sparen en je rijd veilig of gewoon een oxer die al snel roest en als je een boomstronk of perongeluk een stoeprand afbonst gelijk een deuk in het bankje zit. :o
Heb ik bij 2 mensen gezien en 1 gehoord. Ik zou als ik jou was nog maar eens goed over nadenken.

Zo staat mijn pony in de trailer, voorste stang gewoon een stang op zijn maat, stang erachter met zeil ivm zijn benen. En daarvoor staat mijn marathonwagen OF mijn tweewieler.
Afbeelding