[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:33

@Smickey: ik vind het erg leuk om te doen, kan echt afschakelen, hier ook bij 0 begonnen :D, hoor. Heb ook wel een heel erg fijne leraar _/-\o_ en elk nieuw stuk, denk ik weer pfff, maar even in vastbijten en dan helemaal trots :j .
Heb toevallig net een heel mooie pianobank besteld als kerstcadeautje voor dochter of voor mezelf.

@Tine: ook flink aan de klus, is hier een permanente toestand, maar dan hebben we ook heel veel gedaan. Grote badkamer wachten we nog even mee, maar verder is dan ook alles zo ver klaar op de 1e verdieping _/-\o_ .

Grrrr, troubels met Excell, ligt aan mijn eigen onkunde, maar dus niet goed opgeschoten... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:37

Hier ook al af en aan zo'n 8 jaar aan het klussen. We hebben inmiddels al heel veel opgeknapt. Als het boven klaar is, willen we de badkamer beneden opknappen. En voor buiten op het erf hebben we ook nog een hele lijst aan wensen. Oftewel, we zijn nog zeker 8 jaar aan het klussen. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:46

Lacuna schreef:
Ik mis hier op bokt toch wel de "vind-ik-leuk"-button. Want die rollator, die is wel geniaal! Trekhaak eronder en GAAN met die banaan!

Ik moet de trailer toch kunnen meenemen..... :')

Soooo, ben hier een partij verkleumd :brr: . Zit aan een warme boterham met kaas en warme choco.
Vanmorgen meegekoetst met het tweespan, daarna geholpen met een beleerpaard dat, na enkele weken van longeren en slepen, voor de eerste keer voor de wagen gezet ging worden. En hop, meteen het bos en het veld in. Paard deed het erg goed, mijn safety-line was niet nodig (gelukkig maar :D )! Ik heb een paar foto's op mijn mobiel staan, maar zal naar de fotozaak moeten om ze eraf te krijgen. Krijg ze niet eens verzonden naar de eigenaresse :( !

cp112

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:47

Jeetje jullie gaan best snel :P

Biancaco zonder werk... oliebol man... Maar er komt vast wel weer wat op je pad :j

:(:) Voor de zieken :(:)

Die rollator is stoeah :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:17

Jeetje Biancocoo wat een K-nieuws ;( -:(- is er nog een sociaal plan, krijg je nog iets mee of een uitkering? Wat een drama. Als ik mijn centjes niet verdien is het niet accuut drama maar dan zouden we wel wat zaken moeten gaan aanpassen.... hoop dat jullie wat reserves hebben... Bijgelezen en geef Frensie even heeeeeele dikke knuffel meid wat zul je je beroerd voelen :(:)

Bijgelezen maar reageren is selectief, anders natuurlijk een :list: speciaal voor Frensie hele dikke knuffel en Tallechie morgen heel veel succes met examen!

**edit**
Even linkje weggehaald plus toelichting werkte dus niet. Baudy vroeg waar we nu staan. Het is aan de Bergweg Zuid / Bergschenhoek, is vrijwel in Rotterdam (verlengde v/d straat is de Grindweg, dat is nog Rotterdam). Voor de insiders vlakbij manege Hilligersberg, dus aan het Bergse Bos etc. Denk 1500 meter stappen en ik zit in het bos / op de ruiterpaden :D Redelijk uniek plekje en veel goedkoper, dat is ook de reden dat Blondie mee kan. Kan er nu twee houden voor de voormalig prijs van 1 :) Bente vanochtend al mee gewandeld en in de bak laten stuiteren, vanavond ga ik nog even heen :D stressniveau valt erg mee :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:28

even snel een mega knuffel voor Biancacoo :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:47

Pfff Zhazha en Bubbles snappen dat ik beroerd ben en dat we vandaag een dagje niks doen maar Beer.... die amuseert zichzelf nu door zijn voerbak door de kamer over de vloer te duwen, rotherrie... Nu zit hij te knagen op zijn bak op de bank (heeft een plastic voerbak).
Gelukkig niet meer aan het overgeven, manlief heeft biscuitjes voor me gehaald vanochtend en paracetamol zetpillen. Koorts is nu weg, spierpijn nog niet. Kan klein beetje eten en drinken. Volgens de mevrouw in de apotheek duurt deze buikgriep 24-30 uur, dus dan moet het vanavond over zijn.

Biancacoo wat een rotnieuws!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:51

Frensie, klinkt als dat je dezelfde griep hebt als die ik had...is niets aan..maar wel heel snel over, succes !!

dank jullie voor de knuffels e.d..
een sociaal plan is er niet..en centjes kan ik ook wel vergeten, en de rest van het personeel ook ...niets aan..
daar komt bij dat ik niet echt een goede opleiding heb....want ik ben na school meteen een eigen bedrijf in paardenhouderij/opfok/trainingsstal gestart, wat erg goed liep, tot ik een zwaar ongeluk kreeg, en daarmee moest stoppen..
Als ik moet solliciteren..heb ik geen diploma's...behalve middelbare school... ^) en een echt heel slechte cv voor mijn leeftijd.. }:0
bovendien door mijn ongeluk van jaren geleden lichamelijk niet inzetbaar voor fulltime..en wil dat ook niet met ons zoontje..parttime zou wel kunnen, maar daar zijn hier in de omgeving bijna geen vacature's voor..
ik zie het best sombertjes in dus.. ^)
en maak me zorgen om van alles..stresskip die ik ben.. :roll:

zo genoeg geklaagd weer..
Tallechie, idd heel veel succes morgen met je examen ! ik duim voor je !
vhu, wat super dat je met bente nu zo dicht bij de bossen zit, genieten straks..
gem..jummie warme choco.. :9 tweespan, was dat met Ster ?
avaluna pianobank besteld..stoer !! vind dat zo knap..pianospelen.. :))
Tine, super dat je juryproblemen opgelost zijn, dat is soms best stress.

Hier heb ik mezelf boos gemaakt op mijn sauna..die lag helemaal uit elkaar na verhuizing van beneden naar boven, hij is helemaal klaar..dus vanavond..ga ik fijn in mijn sauna..zullen mijn spieren lekker vinden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:59

:(:) aan biancacoo!

Zouden de mensen die er tijd/zin etc in hebben mijn enquête willen invullen? :)
Staat ook in onderschrift!
Hier de link
http://www.thesistools.com/web/?id=299270

Zou een super hulp zijn voor m'n onderzoek! :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:13

@ Aks: is dit de officiële versie of nog steeds de testversie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:26

Tallechie: succes
Bianca: lastig inderdaad.
AKs: zelfde vraag als SL
Frensie: goed vooruitzicht dat het kort duurt.

Moet nu snel eten koken, straks naar les met Thabor

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:31

oooh sorry testpanel! :D

Dit is de echte :j hij is vanochtend voor het echt online gegaan :)

Als jullie 'm nog eens zouden willen invullen zijn jullie geweldig! :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:46

Did it Aks

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:48

:D
thanx! :)
Heb al 35 resultaten

Heb er nog heuuul veel nodig O:) :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:52

En weer ingevuld, misschien ietsje anders dan in testpanel hoor, ben uitgegaan van mijn 'nieuwe' situatie :D

Voor volgend jaar alleen een startkaart endurance en geen startkaart meer voor dressuur onder het zadel. Dressuur ben ik alleen paar keer gestart omdat ik vond dat dat zo hoort (als ik eerlijk naar mezelf ben :o ), maar vind de wedstrijden eigenlijk gewoon niets aan (het starten en het gedoe eromheen, wel het trainen hoor een fijn lopend paard is altijd heerlijk of je nu in het bos rijdt of in de bak). Als ik dan weer zie hoeveel plezier we afgelopen weekend hebben gehad start ik liever een of twee endurance wedstrijden meer, besteed ik daar mijn centjes aan :D
Mijn D/V mennen kaart heb ik dit jaar helemaal niet kunnen gebruiken.... maar die zeg ik nog niet op, wie weet gaat het toch lukken, geen idee en dan is aanvragen weer zo'n gedoetje.

@Biancocoo lekker ontspannen in de sauna, groot gelijk. En tip van mij voor jou: schrijf elke dag een ding op wat je leuk vindt om te doen of heel goed kunt. Vertel dit aan zoveel mogelijk mensen en dat je een paar uur in de week beschikbaar bent om dingen te doen (van airbrushen tot en met zwemmen met je zoontje bij wijze van). Echt er komt weer wat voor je langs hoor :(:) maar waarschijnlijk niet via de krant of de officiele kanalen want in zo'n vakje pas je niet...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:00

Ingevuld

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:02

VHU: startkaart is heel eenvoudig weer te activeren, dus als je geld wilt uitsparen zou ik hem afmelden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:11

Is dat zo Tine? Ik bedoel binnen twee weken of zoiets? Want dan meld ik me denk ik af, met mennen kun je ook met hobbyklasse meedoen natuurlijk.... ik blijf natuurlijk wel mennen maar wedstrijdmatig is logistiek gewoon een vrij onmogelijke opgave :o

Vind het inderdaad zonde van mijn geld als ik hem aanschaf weer een jaar en dan over een jaar misschien weer zeg dat ik er niets mee heb gedaan... zo af en toe probeer ik de paardenkosten eens op een rijtje te zetten (aiiiii is altijd schrikken) en er 'iets' in te reorganiseren :=

Zoonlief moet zo naar hockey, arme kinderen, het regent echt vies weer -O-

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:27

@ aks ik heb hem ook ingevuld..

de dealer van onze 4 span wagen heeft elk jaar een stand op paard en koets en neemt dit jaar dus ook onze wagen mee..
nou heb ik een filmpje gemaakt voor in de stand maar ben al gewoon serieus 4x over nieuw begonnen omdat als er iets fout is of anders moet je overnieuw beginnen en nou serieus is het nog niet goed.. nu maar woensdag in coevorden over nieuw..... grrrr kerels

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:27

Een nieuwe startpas aanvragen is als het goed is een kwestie van een paar dagen, een bestaande weer activeren is volgens mij een kwestie van 1 dag. Maar om dat 100% zeker te weten, zou je even moeten bellen met de knhs. Maar je combinatienummer blijft gewoon bestaan. Ik zou ook mijn pas ohz met Rembrand zo weer kunnen activeren, die ligt al zeker 2 jaar stil.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:56

Zo, ingevuld!

(Voor diegenen die zich dit afvroegen: ik was zaterdag geslaagd voor het brevet gehoorzaamheid met Zhora *\o/* Ik mag nu dus naar de "Debutanten", de eerste klas waar je wedstrijden mag meedoen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:29

Biancacoo schreef:
gem..jummie warme choco.. :9 tweespan, was dat met Ster ?

Nee, als Ster meegelopen had, was mijn verhaal minstens 10 regels uitgebreider geweest :D .
Ik ben op maandag normaal gesproken overblijfmoeder, maar werd afgebeld wegens te weinig kinderen. Zodoende had ik een paar uur over :) . Met Ster had ik gisteren al gekoetst, dus lesmees opgejut: ik maak je paarden klaar, dan vervang jij de lekke band van de trainingswagen :+ . En daarna natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eerste keer inspannen van het beleerpaard mee te maken. :D . Ik vind de beleerfase zoooo leuk :j .

Ik ben ook de paarden-uitgaven weer eens op een rijtje gaan zetten. Lidmaatschap stamboek gaat er uit (had ik alleen voor het fokken), verzekering van Ster gaat eruit (las in de voorwaarden dat er bij overlijden maximaal "marktwaarde" wordt uitgekeerd. Tja, wat is dat in deze tijd van laagconjunctuur? Slachtprijs denk ik). Voorlopig wel lessen, incl. de dure van GL, maar weinig wedstrijden en geen evenementen-ritten. Dan komen we de winter wel weer door ;) .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:35

Brave zhora!!!! :D knappe woef dat ze nu gewoon liet zien wat ze kan :D

paarden uitgaven op een rijtje.. sommige dingen doe je beter niet := ;)

En lanouska wat rot van dat filmpje..

Bedankt aan de mensen die m'n vragenlijst al hebben ingevuld!! :)

Hier nog onwijs last van nek/arm/schouder. Maar ik heb morgen toch al 2,5 uur therapie, kunnen hier vast ook wel wat aan doen? :')

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:39

Bijlees :list:

Frensie : heel vervelend! Beterschap :(:)
Biancailona : ik heb gestemd op Sophietje :)
Dingetje : schoftje vergeten… maar leuk dat het zo goed ging met het nieuwe bitje!
Crazymel & VHU : gefeliciteerd allebei met de uitslagen!
Tine : amerigo had het koud :(:) & jij veel werk gehad aan het uitmesten…
Biancacoo : wat erg voor je :(:) hopelijk komt er snel weer een leuke job op je pad!
Lacuna heeft uitstelgedrag, heb ik ook vaak last van :o aan het werk jij :P
Akshay : :(:) + heb enquête ingevuld
Saar : veel succes met het leren! Geen probleem van het reageren, hebben we allemaal wel eens
Avaluna & Tine aan het klussen
Gem meegekoets & geholpen met menpaard in opleiding, leuk!
VHU : super dat het jullie daar zo bevalt! Helemaal fantastisch, zo dicht bij het bos & natuurlijk tellen ook de :$ mee
S_L : gefeliciteerd! *\o/*

Voor mij vandaag een ponyloos dagje… Veel regen :(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:10

@ VHU startpas is echt in no-time geactiveerd, zelfs sneller dan paar dagen. Ik denk dat ik mijn endurance startpas op zeg, komt er komend jaar toch niet van met Gwin. Andere startpassen heb ik niet.

@ SL gefeliciteerd met je brevet! Wat moest je allemaal doen?

@ Aks morgen aan de revalidatie, succes!

@ Lottex hier was het overdag redelijk droog, maar nu ook regen.