[AR] SGMW 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee_

Re: SGMW 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:10

Ik was ook in Beesd met mijn vader! We startten 2 span paard klasse 1. Lekker gereden en de paarden hebben zich super gehouden. We moeten nog wat meer vaart houden in de hindernissen. Dressuur ging lekker, vaardigheid 1 balletje en hindernissen dus te langzaam ten opzichte van de anderen. Uiteindelijk 3e van de 7 geworden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:52

Gem, volgens mij heb ik die beiden op de foto. :j
Je mag zelf even zoeken. Foto's staan online op http://www.dyonnebos.nl

Ik heb genoten van de sport gisteren. Goede en minder goede rijders gezien. ;) Maar over het algemeen een mooi beeld van de sport.
En het was natuurlijk top weer om te genieten van de mensport.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:29

wij zijn vandaag terug gekomen uit zweeloo met een 1ste prijs en 123 strafpunten :):)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:30

Gefeliciteerd Lanouska!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:35

we hebben nog nooi zo hard gereden in de hindernissen en hebben sinds anderhalve week een nieuwe kar.. maar vooral met de lagen punten waren we erg blij. zeker voor een 4 span paard

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:50

BlackDevils schreef:
S_zanne schreef:
Nou jongens, ik ga het toch nog een keer doen.
25/26 augustus heeft Ton (kruithof) z'n aller laatste wedstrijd, (ja echt waar!!) en tja, dan kriebelt het toch wel heel erg!
(groom al vanaf november 2010 niet meer bij hem)
Dus van 24 t/m 26 aug zijn we in Noordwolde te vinden. :D
Dapper! Veel plezier... ;)

Ik heb in Beesd meegereden de afgelopen dagen. Toporganisatie en wedstrijd!

[ Afbeelding ]
Foto met dank aan dyonnebos.nl!

Dank je.
Zoek nog mentale ondersteuning :P
Kom je supporteren? :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:09

Gaaaf suzanne! Veel plezier en succes alvast!

Gefeliciteerd Lanouska en eveline!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:06

Ik ben ook terug uit zweelo en zeer tevreden. Hij liep er braaf. Vaardigheid 1 balletje en na dressuur en vaardigheid 75 strafpunten. Einduitslag 142 punten, zo laag heb ik nog nooit gehad dus zeer tevreden.

Lanouska, super zeg. Heb je op de bult en hindernis 3 gezien, zag er super uit.

De anderen ook gefeliciteerd en zie een hele mooie foto voorbij komen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:17

Mooi Tallechie! :D

Ik heb vandaag Wenum Wiesel oefenmarathon gehad :j
Mooie wedstrijd, mooi A traject, en fijne hindernissen waar je lekker in kon blijven rijden, was een fijne training vooral voor mn linkerpony!

Was snelste van de hele dag in de hindernissen 1,2,4, 6 en 7. Helaas in hindernis 5 net even niet goed pony's scherp gemaakt en dus even poortje gemist, die hebben me net de das omgedaan, en zijn we 2e geworden haha.
Ook nog vanwege snelste tijd en foutloos in barrage van H2 (vaardigheid) een kofferset gewonnen :D

Bij H4 ging super, tot laatste poortje even tegen paal aanknalde :') Kon gewoon gelijk verder rijden, maar poown sprong iets te vroeg door die bocht _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:36

Mooie resultaten hebben jullie weer neergezet! Super!

Wij zijn dit weekend weer naar Zweeloo geweest.
Dressuur liep niet echt geweldig, vaardigheid foutloos en binnen de tijd en de marathon ging weer super.

Maar we zijn weer wat winstpuntjes rijker, dus heel tevreden :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:25

Gefeliciteerd iedereen met de goeie resultaten! Wij zijn eerste geworden in wenum wiesel bij de oefen marathon. Erg goeie organisatie, vonden wij. Melanie gefeliciteerd met je koffers :D en complimenten voor de leuke roze combi, erg leuk! :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:26

gister de bescheiden gekregen voor de marathoin eind september in Deurne. 40 euro inschrijfgeld, 20 euro voor de camping en nog een 30 euro als je pony op of aan de wagen stalt. 30 euro moet je ook betalen als je de pony elders buiten het terrein stalt !!!
Ping ping kassa. Wordt er niet leuker op zo wedstrijden rijden.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:34

patrick76 schreef:
gister de bescheiden gekregen voor de marathoin eind september in Deurne. 40 euro inschrijfgeld, 20 euro voor de camping en nog een 30 euro als je pony op of aan de wagen stalt. 30 euro moet je ook betalen als je de pony elders buiten het terrein stalt !!!

kreeg hem idd ook al... toch maar gaan schaken denk ik :+

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:51

Hallo allemaal, heb niet alle pagina's bij gelezen hoor! Hebben hier een kleine pauze gehad i.v.m geboorte van zoontje van de menner.

Gaat er iemand nog naar Stroe (NH) (Hippolytushoef) zat 11 en zon 12 aug? Ga zelf niet achterop maar camera gaat mee! ;-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:00

patrick76 schreef:

Pfoe, wat een bedrag zeg. Maakt het er niet leuker op nee :n

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:44

Citaat:
Hallo allemaal, heb niet alle pagina's bij gelezen hoor! Hebben hier een kleine pauze gehad i.v.m geboorte van zoontje van de menner.

Gaat er iemand nog naar Stroe (NH) (Hippolytushoef) zat 11 en zon 12 aug? Ga zelf niet achterop maar camera gaat mee!

*\o/* *\o/* Jaaaa ik doe mee met Hugo (Tinker) rij enkelspan hobby klasse. We staan met onze paarden 2 friezen (van mijn vader) en 1 Tinker tegenover het wedstrijdterijn op het Tesselveldje.
Ik heb er zin in.
Citaat:
patrick76 schreef:

|( Onze hobby/sport is al aardig duur dit maakt het nog duurder en minder leuk. Waar wordt dat geld dan voor gebruikt vraag je,je af (voor de landeigenaar???? meestal is dat vrijwillig)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:13

Marall schreef:
[
|( Onze hobby/sport is al aardig duur dit maakt het nog duurder en minder leuk. Waar wordt dat geld dan voor gebruikt vraag je,je af (voor de landeigenaar???? meestal is dat vrijwillig)

Douches, hindernissen bouwen en onderhouden, vrijwilligers juryleden , goede rekenkamer :D en noem maar op, gebruik van de accomodatie, teruglopen van sponsorgelden..
Je wilt Hyppolytushoef toch niet vergelijken met een wedstrijd als Deurne, sorry maar dat is appels en peren vergelijken..

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:32

Hypolytushoef is anders een KNHS wedstrijd en ziet er prachtig uit. Ook officiële Juryleden en rekenkamer (gaat via pc programma). Mooie hindernissen zo ook op Texel hebben we een SMGW die al jaren officiël gereden word (ook KNHS) ook hier komen menners uit heel het land vandaan omdat het een mooie wedstrijd is in gemoedelijke sfeer dus.... appels en peren sorry hoor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:44

A is er geen officiele rekenkamer in Hyppolytushoef, dus nee dat gaat al niet op...is gewoon een eigen programmatje wat bij nakijken altijd fouten blijkt te bevatten..
B je kunt die wedstrijden niet vergelijken met een klasse 4 wedstrijd, zeker wat hindernissen betreft, wat accomodatie en voorzieningen betreft, alleen al de douches
Texel heeft voor de rijders helemaal geen voorzieningen, daar moet je zelf maar een camping zoeken enz, voor Texel alleen al de wedstrijd ben je rond de 500euro kwijt....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:23

Dyonne schreef:
Gem, volgens mij heb ik die beiden op de foto. :j
Je mag zelf even zoeken. Foto's staan online op http://www.dyonnebos.nl

Ik heb ze gevonden :j , thanxx!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:03

Sorry maar ben je wel eens op Texel geweest. verder ga ik er niet op in. Maar je hoeft echt niet zo duur te overnachten hoor. T is maar net wat je wil en je kunt t zo duur maken als je wil. De boot kosten krijg je bvb al voor de helft terug. Op de boeren campings is veel plaats voor zowel je Tent als je paard/paarden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:40

Als menner in de klasse 1, 2 of 3 ben je gelukkig vrij man om te kiezen welke wedstrijden je rijdt en welke niet. Het is ook geheel aan de menner zelf om te bepalen hoe hij deze afweging maakt. Ieder zal zo zijn eigen afwegingen maken.

Soms kun je voor 40 euro een wedstrijd rijden, soms voor meer dan het dubbele. Aan de menner dus de afweging; is het de moeite waard of is het te duur? Niemand die je verplicht om de dure wedstrijden te rijden, toch?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:38

Marall juist door de kosten gaan we niet meer naar Texel idd van paardcombinatie krijg ik de helft terug dat is dan 80euro die overblijft..
Auto met caravan over is ook nog eens tussen de 150 en 200 euro
Overnachten 2 nachten 5 pesonen gemiddeld 12.50 per persoon op boerencamping, waar ze vaak niet willen dat paard op de wagen overnacht dus dan komt er ook 2x 10euro stalling voor paard bij , dus reken maar uit en voor mij is Texel dan niet zo een wedstrijd dat ik zeg dat hij qua wedstrijd geweldig is dat we hem willen rijden, dan zijn er voor minder geld veel mooiere wedstrijden te rijden..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:34

tuurlijk maak je als rijder zelf de keus of je een duure wedstrijd rijdt wel of niet. Kreeg van de organisatie nogal een pissig mailtje terug naar aanleiding van mijn opmerking. Het waren de normale tarrieven voor een klasse 4 wedstrijd en ze adviseerde me om dan maar nooit de overstap te gaan maken. Ik snap niet goed waarom een klasse 4 wedstrijd duurder moet zijn dan een klasse 1,2 of 3. Zeker zoals in Deurne zijn een aantal hindernissen vast en die hoeven niet duur gebouwd te worden. Stoor me het meest aan het feit dat ze €30 extra vragen als ik mijn pony op mijn eigen vrachtwagen laat overnachten terwijl we ook al €20 betalen voor de camping. Hoef het niet zelf te betalen, maar gaat me een beetje om het principe. We zullen snel genoeg merken of het die extra kosten waard is geweest.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:18

patrick76 schreef:
tuurlijk maak je als rijder zelf de keus of je een duure wedstrijd rijdt wel of niet. Kreeg van de organisatie nogal een pissig mailtje terug naar aanleiding van mijn opmerking. Het waren de normale tarrieven voor een klasse 4 wedstrijd en ze adviseerde me om dan maar nooit de overstap te gaan maken. Ik snap niet goed waarom een klasse 4 wedstrijd duurder moet zijn dan een klasse 1,2 of 3. Zeker zoals in Deurne zijn een aantal hindernissen vast en die hoeven niet duur gebouwd te worden. Stoor me het meest aan het feit dat ze €30 extra vragen als ik mijn pony op mijn eigen vrachtwagen laat overnachten terwijl we ook al €20 betalen voor de camping. Hoef het niet zelf te betalen, maar gaat me een beetje om het principe. We zullen snel genoeg merken of het die extra kosten waard is geweest.

De kosten van wedstrijden zijn moeilijk te vergelijken. Verkijk je niet op Deurne, daar moet behoorlijk huur afgedragen worden voor het gebruik van de accommodatie. En ze hoeven weliswaar geen tent + toebehoren te huren, maar elk kopje koffie, drankje en broodje voor vrijwilligers, officials en organisatie moet gewoon afgerekend worden in de kantine. Van het campinggeld worden normaliter een deel van het gehuurde sanitair, stroomvoorzieningen (stroompalen, kabels, aggregaten en diesel) betaald, en de afvalbakken en afvalverwerking. Bij elkaar heb je het dan al gauw over 10.000 euro! Ik snap dat het krom lijkt dat je als zelfstaller ook moet betalen, maar het gaat om het totale financiele plaatje waarbij je de kosten zo eerlijk mogelijk probeert te verdelen over de deelnemers. Van de stallen hou je wat geld over, vandaar dat ook van de zelfstaller een bijdrage wordt gevraagd.
Als organisatie ben je het grootste deel van je tijd bezig met geld bij elkaar sprokkelen en steeds weer zoeken naar goedkopere oplossingen.
De mensport is niet goedkoop, maar wees eerlijk, een paar tientjes meer of minder voor een wedstrijd zijn toch peanuts vergeleken met de andere kosten die je moet maken? Waar ben je met een hele familie of groep vrienden een lang weekend onder de pannen voor nog geen honderd euro ???!!! Ik ben bang dat in de toekomst deelname aan wedstrijden nog veel duurder gaat worden omdat de eisen steeds hoger worden (niet alleen van rijders en sponsoren maar ook van veiligheidsvoorschriften), en de portemonnees van de sponsoren steeds moeilijker open gaan.