[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:32

tine terug thuis :) hopelijk ben je gauw terug energiek en kun je gauw weer met de paardjes aan de gang! :)

Diddle staat weer in de kudde :) We hebben vandaag afgerasterd, dubbele draad bij het lange gras. Hopelijk blijft hij nu braaf. Als hij 1x stennis schopt en naar de verkeerde kant gaat gaat hij terug alleen. Maar hij was zo lief :))

Verzorgmeisje ging ook goed! Ze heeft gereden, deed ze netjes, lief tegen dids, dids luisterde. Ze heeft met zadel gereden en gesprongen, en zonder zadel gereden en gesprongen. Geen dwars paard gezien. Ik hoop dat ze vaker wil komen :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:34

he tine, welkom terug van vakantie en mooi dat Rembrand niet boos is /3
biancacoo fijn dat het hooi lekker droogt, de weersverwachtingen lijken zomaar paar dagen goed te blijven *\o/*

Wij zijn vanmiddag als grooms op de kar met Peter naar het bos geweest met het vierspan, was onwijs leuk om mee te mogen! Dat gaat echt ruig eraan toe, met vier pony's over de smalle kronkelende ruiterpaadjes, tussen smalle doorgangetjes met dikke bomen, over iniminibruggetjes die maar net de spoorbreedte van de kar kunnen hebben en ruige bochten naar links en naar rechts, wat supergaaf om mee te maken zeg!!! Har staat helaas stil, mijn les ging niet door, hij is redelijk opengelopen door de singel en was dik geworden na gisteren, dus maar ff iets anti-bacterieels op gesmeerd en paar dagen dicht laten trekken. Ik overweeg om zo'n Mattes singel aan te schaffen, iemand hier ervaring???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:36

geen ervaring met mattes. Wel met een openlopend paard. Dids had een neopreen singel aan zijn westernzadel, en dat werd dus een plek van 10 cm die gewoon helemaal stuk was...

geen neopreen meer aan mijn paard dus, behalve 't longeersingeltje, dat gaat wel goed ( >;) ) maar nu goedkope leren singel.

Trek je zijn benen na het zadelen altijd naar voor? Als ik dat bij dids doe loopt hij zich ook open namelijk (lees; als ik been níet naar voor haal is er niks aan de hand)

En ervaring met Christ bont heb ik wel. Als dekje, heerlijk spul, duur, maar wel geweldig fijn :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:39

nee ik trek benen niet naar voor... hij heeft 't ook nooit eerder gehad, is paar weken terug begonnen. geen nieuwe singel of zadel. 'gewoon' leren singel van BR, altijd met veel plezier gebruikt. Har is wel heel stuk afgevallen/anders bespierd geraakt door extra werken voor de kar denk ik in combinatie met stuk minder hooi... kan dit oorzaak zijn?

neopreen singel heb ik ook, maar die gaan zo ontzettend stinken (ook na wasbeurt is na een keertje rijden de lucht weer niet te harden :D )

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:39

hier ervaring met mattes...beviel super... alleen niet in de wasmachine wassen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:40

o, kunnen ze wel met wolwasmiddel op de hand???
heb ook zo'n halster (wat al half jaar klaar ligt voor het wolwasbadje trouwens... goh, misschien vanavond eens doen, was ik vergeten :oo )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

en als je nu de benen eens wel naar voor gaat halen? (ligt eraan hoor, als het zo'n voorbeenvelletjes wond is, of echt op het deel waar de singel ligt)

Komen de gespen van je singel niet op een rotplaats omdat har gewicht kwijt is? Dids zijn singel (de leren) ging wondjes veroorzaken toen hij zo vet was. Toen kwam de gesp tegen wat vel aan, nu hij weer in model raakt is dat over :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:56

nee, de gespen komen echt stuk boven de plek die hij openloopt. Het lijkt of hij ineens heel veel vel tussen dat okseltje en de singel heeft zitten, ik denk dat daar misschien eerder wat vetjes onder zaten verstopt ofzo... weet 't ook niet. Ik laat 't nu maar weer eerst dichtgroeien, ga wel proberen 'm te longeren, gewoon aan het halster, zonder longeersingel zodat hij blijft bewegen en dan als het dicht is eens heel bewust aansingelen en kijken hoe ik dat vel anders kan verdelen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:06

Daan is nog wat huilerig en slaapt wat vaker maar korter. Ook drinkt hij iets minder, maar als hij wakker is is hij gewoon vrolijk. Morgen gaat hij naar de creche, tussendoor naar het ziekenhuis met hem, kan ik daarna boodschappen doen en veale rijden en met Alwyn wandelen.

We waren vanmiddag bij schoonouders en zijn gaan vissen. Nu heb ik last van muggen en van jeuk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:08

Tine bedoel je 2 augustus? Dat zou wel kunnen, alleen dan wel 's middags want daan moet om 1045 bij het consultatiebureau zijn. Donderdag kan de hele dag wel

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:12

@ tallechie en daan :(:)

ik heb vandaag lekker helemaal niks gedaan morgen moet ik weer aan het werk na 2 week vakantie

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:13

askazita super hoor
maisie bij geslapen
tine weer terug, je weet dat je het anders moet doen en daar kan je rekening mee houden. Paarden 1 dag meer of minder vrij maakt ook niet uit. Heel misschien kom ik in ruinerwold nog kijken. Moet foto naar mijn opa brengen, en misschien combineer ik dat wel even. Maar als we toch naar de genieput gaan kan het zijn dat ik ook dan even langs rijd.
naaltje dids weer in de groep en succes met verzorgmeisje
prinsje super dat je mee kon met peter en jammer dat har stil staat

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:16

Goedenavond,

@Tine, welkom terug.. wat leuk dat jullie je tijd effectief hebben besteed in de vakantie, maar het is wel de bedoeling van vakantie om een beetje bij te tanken ;) ,
@Prinsjeh, ik heb onlangs ook gekeken voor een Mattes singel, bij Superhorse in Breda hebben ze hangen en had er bijna 1 gekocht...en je kunt deze wassen met wolwasmiddel doe doe ik ook met al me schapenbontjes (onderleggers/neusriembontje etc.)
@Naaltje, wat fijn de bijrijdster het leuk vond en het ook goed klikte +:)+
@Biancoo, het gaat helemaal goedkomen met jullie hooi *\o/*

Ik heb vanmiddag beide pony's voor de wagen gehad.. Ik moet zeggen dat ik nog steeds in de vakantie buitenrij modus zit en geen zin heb om te dressuren :o . Ik heb er momenteel een beetje de balen van.. 5 dagen werken per week, verzorgpaardjes (gelukkig tm vrijdag), eigen paardjes doen, huishouden, kind vermaken en ik ben zoooo moe :z

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:12

:wave:

tine welcome back! :D ]

ollie, thanx voor de korte samenvatting! :D

echt schapenvacht, zoals mattes, is ideaal voor paarden die zich snel doorlopen!
Fifi liep zich ook altijd kapot op de tuigsingels en sinds we met echte bontjes rijden nooit meer gebeurd!
ik heb geen mattes singels, schuif gewoon de losse bontjes om m'n singel...

ollie, lekker in de vakantiemodus met rijden, heerlijk toch, aan het werk komt wel weer als je minder druk bent, als je hoofd er niet naar staat lukt het meestal toch niet fijn...

Fifi vandaag weer even aan de lange teugel gehad, ze begint het saai te vinden... :=
pak nu kleine stukjes rustige draf mee en dat vindt ze dan wel weer interessant... :D

ik heb foto's van de wond gemaakt, die gaat echt heel goed vooruit, nog een klein stukje en dan is het dicht! *\o/*
ik heb ze in het topic gezet in mijn onderschrift voor wie nieuwgierig is...

ga nu slapen! :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:07

Zo wat een rotnacht zeg. Daan sliep om half 2 nog niet, denk last van tandjes. En ik moet hem zo wakker maken want hij moet naar de creche

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:42

Mogge,

Het is weer maandag..... %) :z :7 :9k :9k :9k :9k :9k

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:04

goedemorgen :)

heb heel het weekend meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren

iig een hele mooi genezende wond gezien bij fifi, har heeft zich opengelopen, diddle staat weer in de groep en heeft een leuk verzorgmeisje op bezoek gehad. tine is weer terug vasn vakantie, daan sliep pas heeeel laat en moet nu weer naar de creche.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:07

Goedemorgen :wave:

Inderdaad... maandag... bluhhhh
Maar wel Mooi Weer Dag !!! Yoehoeeee

@tallechie: succes met huilerige Daan
@ollie: Superhorse... hey, daar kom ik ook vaak :j
@Nouvel: heb nu ook zo'n losse bont gekocht, maar die past niet om het tuig-leer (dat hebben we in bruikleen van stal) ... GRRR |o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:10

het is indd mooi weer...gelukkig hoef ik maar tot 1245 te werken :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:49

Empty Words, da's boffen!
Ik heb ook vanmiddag vrij, dus ga lekker op de fiets naar stal
Nu thuis aan het werk... kan me niet echt concentreren :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:51

ook lekker :)

ik zal ook wel de fiets pakken, of anders de benenwagen :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:59

hm, dan is het waarschijnlijk redelijk dichtbij? Lekker hoor, ik moet ruim 10 km. Maar is wel supermooie weg om te fietsen (met mooi weer haha :D )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:02

nog geen 10 min lopen :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:28

tallechie schreef:
askazita super hoor
avaluna schreef:
@Askazita: fijn dat het zo supergoed gaat!

Ja ik had nog niet verwacht dat ik zelf al alles kon doen,
vandaag is hij er 2 weken maar dinsdags is hij er voor de 1e keer voor gegaan.
Woensdag ga ik weer een keer mennen en in het weekend is hij weer terug.
En over een paar weken doen we waarschijnlijk met een oefenwedstrijd vaardigheid mee en dan zien wel wel hoe het gaat ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:08

askazita, gefeliciteerd!

Fifi is verzorgd, tassen zijn gepakt, wij vertrekken! :evaw: