[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:19

Dennis schreef:
Ik ben zo streng, bij mij moesten ze op strafkamp :+.
Roos en Judith doen wel altijd ff murmelen, vooral rond etenstijd ;) (maar ook als ze al in het land vol gras staan). De rest meestal niet. Kleutertjes springen in mijn nek zodra ik het land in kom en moeten allemaal even geknuffeld worden.

Jij voerde ze gewoon alleen als ik kwam :\
Zie dat bij Lotje ook :+ die krijgt toch alleen maar te eten als ik er ben :+ (zo gedragen ze zich in ieder geval wel :+ )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:39

Millanka schreef:
Nou hij is er hoor! Binnen 5 seconde stond ie in de trailer, dat zal die vast ook nooit meer doen haha!

Hij stond voor gister nog even binnen, hij was helemaal bezweet door de angst in de trailer en het was al middag. Hij ademd al een heel stuk beter, hij stond daar met opgesperde neusgaten te pompen, hier ademd ie alweer bijna normaal!!!! We gaan kuren met de Ventipulmin en wat andere versterkers geven voor zijn weerstand en zijn hoeven, juiste krachtvoer geven en hij komt er denk ik zo bovenop!

Ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Super dat het zo goed gaat. Krachtvoer lijkt me niet nodig, je werkt niet met hem. Goed hooi/kuil is genoeg. We willen nu wel heel graag foto's zijn, ben stiknieuwsgierig.

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:41

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, er zijn doorgewinterde paardenmensen die adviseren het wel te doen, en andere weer niet. Hij gaat natuurlijk sowieso wel iets doen, we gaan hem niet compleet stil zetten. voorlopig geef ik hem wel iets (2 handjes ofzo) hij is ook ziek (geweest) natuurlijk en hij moet er gewoon goed bovenop komen.

Ik ga morgen foto's van hem maken :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:44

Weet niet of er marstall bij je in de buurt te krijgen, maar Sinfonie van hun werkt goed bij paarden met luchtwegproblemen. Is wel duur, 17 euro per zak :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:04

Jakkest....... zit met een collega in duitsland aan de telefoon en die vertelt dat het bij hem net begon te sneeuwen...... kijk ik even later naar buiten...... sneeuwt het :x

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:05

:oo
hier schijnt de zon :P

echt sneeuw heb ik ook niet zo'n trek in *buienradar aan het openen*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:06

Ja heet zachtjes, maar wel grote vlokken :\ hoop dat het niet doorzet... naar Heerlen rijden met veel sneeuw was vorig jaar eens maar nooit weer....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:14

Millanka schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, er zijn doorgewinterde paardenmensen die adviseren het wel te doen, en andere weer niet. Hij gaat natuurlijk sowieso wel iets doen, we gaan hem niet compleet stil zetten. voorlopig geef ik hem wel iets (2 handjes ofzo) hij is ook ziek (geweest) natuurlijk en hij moet er gewoon goed bovenop komen.

Ik ga morgen foto's van hem maken :)

Maar zolang hij ziek is, ga je toch niet met hem werken? Dan zou ik hem ook geen krachtvoer geven hoor, dat heeft ie niet nodig. Je zou bijv wel voerkoeken kunnen geven, ivm vitamines en dergelijke. Of krachtvoer dat echt is bedoeld voor paarden die op rust staan. Pas als hij weer echt wat werk gaat doen, dan zou ik hem ook weer krachtvoer geven. Maar hij moet nu eerst herstellen lijkt me. Je schrijft "geweest", maar dat klopt toch niet? Hij hoest en heeft het benauwd, en krijgt medicijnen. Dan is hij ziek en moet je niet met hem gaan werken.

Hoe is zijn conditie nu? Is hij te dik of aan de magere kant?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:15

Hier vandaag ook al winterse buien gehad, maar de bak was wel bruikbaar. Heel gek, want gisteren (toen geen vorst voorspeld) was de bak goed bevroren. Maar goed, heb er maar wel snel gebruik van gemaakt. Je weet maar nooit tenslotte.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:16

Hallo allemaal.
Hier is het prima weer, droog en geen sneeuw.
Mijn ponies hinniken ook, maar dat is puur om het eten. Ze hebben de hele dag kuil en hebben een uitloopstal, maar in de middag krijgen ze wortels. Dat weten ze. Als ze in het land staan, komen sommige wel kijken, vooral mijn shet en de veulens. Die willen dan even kriebelen. Ik mest de wei altijd uit met de kruiwagen en mijn shet wil dan altijd even schuren aan de kruiwagen. De merries kijken van een afstand maar komen echt niet kijken als ik geen eten bij me heb.
Ik vind het over het algemeen geen goed teken als paarden heel erg hinniken als je op stal komt. Betekent vaak dat ze het daar niet naar hun zin hebben. Ze asossieren (spelling?) jou met eten of naar buiten gaan.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:21

Hou die sneeuw aub nog een paar uurtjes bij jou, Evelli.

Millanka, als de andere paarden iets krijgen, zou ik hem ook iets geven, maar echt maar een heel klein beetje zolang hij nog niet in het werk staat.
Strafkamp bij Dennis, denk dat mijn pony's dat ook wel eens kunnen gebruiken.
IT die toch moet gaan werken: voordeel van zo een dag is dat de collega's super blij met je zijn omdat je toch nog komt.
Naaltje nog steeds last van haar arm
Tallechie: probeer zeker te vermijden om je hond zijn bakje te geven op momenten dat hj blaft. Anders gata hij dat misschien blijven doen (omdat je hem er onbewust voor bent gaan belonen)

Het bewijs dat mijn pony me graag ziet heb ik vorige zomer gehad. Heb haar toen enkele weken op trainingskamp gehad. Ze was volgens de trainer de eerste week nerveus en schrikkerig (ik kon niet langsgaan wegens operatie) en toen ik eindelijk langskwam, en hij haar die dag ging trainen, was ze heerlijk ontspannen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:23

Alsjeblieft niet B485 :n haat sneeuw!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:32

@melanie5; Associëren zegt word ;)

sneeuw zou rond 4uur hier zijn volgens radar, maar 't lijkt dan in dit gedeelte (onder zeeland) natte prut te worden.. we shall see :)
blijft 't liggen evelli?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:34

Nee :n is alleen wat nattig geworden. Vanmorgen was het ook glad op het erf hier. Moest goed opletten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:36

Babs hij heeft nog 10 minuten wachten en heb hem gestraft dat hij zat te blaffen. Het is dus niet zo dat hij krijgt wanneer hij vraagt.

Hier regent het nu. Ik wil geen sneeuw.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:59

Evelli, het spijt me, maar de sneeuw moet echt toch nog een paar uurtjes bij jou blijven. De fietsenmaker heeft net gebeld. De band is gemaakt. Ga me nu dus omkleden, pony optuigen en te voet naar het dorp, ik gok 45 minuten wandelen. Dan pony daar inspannen en met de nodige omweg al mennend naar huis.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:00

Sneeuw is hier al weg :) weet niet welke kant hij opgaat :)
Hoop dat je hem net mist :) Succes met je wandel/mentocht :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:39

Geen sneeuw _-:( |o :n

Haflingers hebben bijna niets nodig en zijn vaak ziek of ellendig of vervelend omdat ze veel te veel krijgen. De meeste 'paardenmensen' hebben geen verstand van pony's en zeker niet van haflingers. Een haflinger is op zijn best met niet te veel hooi/wellicht kuil (paar keer per dag pluk), op zandstukje en met een paar maatjes. Wat wortels of stukje brood in de voerbak als anderen wat krijgen. En pas als je echt gaat werken (= in mijn ogen dressuuren / voor de wagen en dan minimaal 45 minuten of zoiets en dan ook nog minstens om de dag) geef je ze wat bix voor sobere rassen. Laat ik het zo zeggen: zo hebben we toen mijn haflinger die moddervet en hij hoestte ook trouwens was ik alweer vergeten (bleek soort holteontsteking) en hoefbevangen was er bovenop gekregen. Wil niet zeggen dat ik er toen mee om kon gaan want hij was erg vrolijk en voor mij niet te hanteren, maar goed dat is een ander verhaal :+

Duszzzzz

Pony's in de wei laten rennen *\o/* vonden ze erg leuk, ik ook. Rizanta gelongeerd en wat gewandeld langs ezeltjes. Die vind ze nu iets minder eng. Het zijn monsters met humor, die ezels want dan staat ze beetje wiebelig (met zo'n wiebelig voorbeen) te kijken met die oren enorm vooruit en komt zo'n ezel een stap naar voren en begint enorm te balken. Rizanta viel bijna op de grond zo schrok ze (maar wel braaf naast de baas blijven staan he <3 ).. Wagen staat daar nu ook. Morgen moet ik werken en moet alles nog voorbereiden dus ik moet nu in de werkmodus.

Straks Han nog naar hockey, boodschappen doen, koken, etc. Maar goed tegen middernacht zal ik alles wel afhebben -O- :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:47

manon ik heb nog ventipulum ofzo liggen je mag het wel hebben als je wilt is van oktober en dicht bewaard

tum staat nietop ijzers zijn hoeven zijn daar te kort voor baal enorm want het niet groeien en dat was hij de reden waarvoor ik ijzers wilde omdat ze totaal niet groeien bah

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:48

woehahaha, die ezel :') ik mag 'm nu al VHU :P

succes met niet te hard stressen maar toch alles af krijgen ;)

@laura; dids heeft ook van die voetjes die amper langer worden :=
maar is tum kreupel nu ivm te kort staan of?
nog een uurtje en dan moet ik onderweg ivm APK *gaat in doorknalmodus*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:55

Hahahah, die ezel. Zie het helemaal voor me. _/-\o_

b485: succes met je tocht. Hopelijk kun je nu weer lang genieten van je kar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:45

Hier heeft het ook gesneeuwt :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:49

Wagenmakers : :( -:(- |o _-:(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:49

Wat is er Tine?

IvysToeter