[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:44

bedankt :).. echt niet te geloven.. ben ik na ander half jaar vrijgezel lijkt het wel of iemand aardig wat jongens heeft losgelaten, terwijl ze nooit keken (of keek ik gewoon niet?).. of ik daar nu op zit te wachten.. neej echt niet.. laat mij maar lekker eerst mn paardjes doen.. Op de veiling ging het al aardig ter ronde.. vertel het nooit aan iemand op je werk.. haha.. zo weet iedereen het en als je dan de kantine in komt.. ja hoor daar is ze.. de vrijgezel.. (en dan nog een hoop mansspraak die ik jullie maar bespaar :P) stille hoop dat mijn vriend wakker zal worden na ons laatste telefoongesprek.. wat was ik duidelijk zeg.. (totaal niet mij,, maar dit heeft hij wel nodig)

Zo even omkleden en naar de pony's toe. Kijken hoe riv zich nu voelt na een dagje rust op de wei, zonder dat stoffige hooi. Geef hem ook vitamine c pilletjes, schijnt goed te zijn voor de weerstand :P..

Lacuna: weet je zeker dat ze daar tuigen verkopen, anders wil ik ook wel langs gaan.. me oma woont daar volgens mij dicht in de buurt (putten/voorthuizen?)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:45

Evelli: Even opmeten. De lengte van je zadel en van het zweetblad. Ook die pinokkiozadels heb je in verschillende maten namelijk.
En dan als het internet-aankoop betreft ff de verkoper de maten waar je tussen twijfelt op laten meten, en als je zelf naar de winkel gaat ff een rolmaatje meenemen. :)

Trailers, ik wil volgend jaar mn E gaan halen, en dan een anderhalf paards trailer zo inrichten dat 2 shetten en mn sulky gewoon mee kunnen. Voor nu heb ik een schapentrailertje voor Sunny. Zonder trailer lijkt me ook vreselijk, ik sta niet op een pensionstal op het moment, dus kan ook niet zo gemakkelijk een trailer ergens vandaan toveren. En als er iets gebeurd, moeten we DIRECT naar een kliniek kunnen. Het lijkt me vreselijk om mn pony te moeten verliezen omdat ik eerst nog tijd heb lopen verdoen aan het zoeken naar een trailer.

Ik ben helemaal gaar van het leren. Even lekker pauze. Zo nog maar even met de woef wandelen. :) Ben zo blij dat ze er is! Tis mn adoptiewoefje voor als ik voldoende tijd voor haar heb. Zo niet, dan woont ze bij mn ouders, maar nu is ze gelukkig weer een paar daagjes hier.

Groetjes, lacuna

EDIT: Laura, sorry, zie je berichtje nu pas haha.
Voorgaande jaren verkochten ze daar wel (hele simpele) tuigjes. Heb er ook voor mn vorige tuig prachtige enkelspanleidsels vandaan, en toen bleek dat ze te kort waren mocht ik ze gewoon ruilen. Maar ik weet niet zeker of diezelfde man er dit jaar weer zal staan.
Mijn topografie is niet zo heel erg goed, maar tussen Putten en Puttershoek ligt nog zo'n 100km. ;)
Puttershoek ligt zo'n 20km onder Rotterdam :)
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 28-05-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:46

Ik heb een pony veetrailertje maat kom de verkoop in. Heeft voor en achterlader. Ik rij er wel mee terwijl ik geen E rijbewijs heb, want deze mag met mijn vaders auto gewoon met B rijbewijs gereden worden. Echter rijd ik niet met mijn ponys erin nog, dat zou ik me niet vergeven als er dan wat gebeurd voor dat wil ik eerst mijn E wel halen. Rij er nu gewoon mee als we bijv wat hout of iets gaan vervoeren of de trailer weer leeg is nadat we weg zijn geweest en hij weer terug moet naar de stalplek! :)

BR 4-ever horses maat shetlander onder 10 inch bello zadeltje en Buck is 83 cm..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat je voor keet ook aan de shetlander maat vast zit, voor Buck is hij nog wat aan de grote kant.
Laatst bijgewerkt door Buckje op 28-05-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:47

Nee, ga morgen naar de winkel. Dus zou eventueel nog kunnen opmeten.
Maar als ik zo de fotos van Buckje zie dan moet shetlander wel gaan passen :j
Hoop dat ze de dekjes nog hebben en in elke kleur.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:48

Ze zijn geweldig he?! Heb ze al een aantal maanden, als ze bij je winkel niet meer hebben heeft piaffe ruitersport ze nog wel.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:51

tja... ik had er dus ook 1 voor sunny (die is natuurlijk wel wat groter, 1.06) en het paste van geen kant!
Als je naar de winkel gaat, neem dan je zadeltje ff mee, dan weet je meteen of het er ook goed onder ligt.
Ik vind die dekjes ook wel heel erg leuk.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:52

Onder de pinokio zadeltjes 10 en 12'' passen ze over het algemeen goed, maar onder de leren zadeltjes moet je vaak pony / cob hebben omdat ze vaak al wat groter zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:53

Ja, vind ze erg leuk :) hoop dat ze de roze hebben :)
Pleur het zadeltje vanaaf wel even de in auto :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:55

Hier nog een foto gevonden. Dit is een 13'' wintec zadeltje (valt qua ruglengte als 10). Maar goed het is dus het zelfde maat dekje wat eronder licht. 99% zeker dus dat je shet maat nodig heb. :P (lees net dat je je zadeltje mee neemt, kijk das nog beter haha)/
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:56

Meisje rijdt nu zonder dekje, maar ja, staat veel leuker met een dekje natuurlijk.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:57

Volgens mij heb ik een pinokkio 14 inch, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Nja, maakt ook niet uit :)
Misschien hebben ze die morgen ook wel op de ponymarkt. Pff, moet maar een lijstje gaan maken met wat ik allemaal wil hebben/ voor wil gaan kijken:
- zwart hoofdstel maat shet, zacht onderlegd op kopstuk en neusriem
- enkelspantuig, liefst bruin
- dubbelspantuig bruin (maar denk niet dat ze dat ook hebben, mja je kunt altijd kijken)
- honden-auto-deken voor op de achterbank
- en nou ook nog eens kijken voor zo'n leuk dekje...

Geloof dat ik mn spaarpotje ook wel flink mag plunderen... >;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:59

Ik heb deze ook nog liggen ik vind hem ehhh niet zo. := :')
Afbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:00

Leuke foto's Buckje!! Hier lopen de menners zich alleen maar te ergeren dat ze niemand hebben om op hun ponies te rijden. Maar dit ziet er leuk uit zo!!!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:00

Lacuna, wow jij wilt wel veel haha ik denk idd dat je flink mag plunderen aan je spaar. :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:01

Haha voor Buck is het ook erg moeilijk hoor om ruitertje te vinden... soms heb je een ruiter en kunnen ze niet rijden ja schiet je ook niet mee op... Dit meisje loopt op stal rond heeft een eigen pony en kan echt super leuk rijden!! Ze doet met hem wat ze wil en hij doet zo zijn best!! Ze kan echt heel leuk rijden meeste wat ze doen = crossen hahaha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:02

Heb juist een leuk meisje gevonden die pittig kan rijden. Reed zo met Keet weg (en daar had nog maar 2 keer serieus iemand op gereden)

Daar heb ik wel een halster van en de winterdeken :) Dekje is ook wel leuk, maar zo uhmn kleurloos vergeleken met de zomercollectie.
Ben benieuwd naar de komende wintercollectie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:03

Ik heb cob dekjes onder mijn 15" en 16" zadels (al gaat de laatste 16" er nu uit). Maar daar zou Keet onder verzuipen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:03

Meisje wat nu bij ons op stal loopt rijdt al 3 jaar op de manege. Sinds vorige week ook bij ons op stal op de 2 shetten van de staleigenaar.
Maar toen ik vroeg of ze op Keet wilde begon ze helemaal te stralen.
'Ik ben zó gelukkig' had ze tegen haar vader gezegd.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:05

De allermooiste collektie blijf ik de afterdark vinden..

Ik heb het halster (met allerlij gaatjes ingeprikt voor Buck :P), stal en winterdeken ook. :o
Afbeelding
staldeken zit er nog onder op deze foto
Afbeelding
Afbeelding

Buck op wedstrijd.
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:06

heb van after dark ook de winterdeken, maar die is uhmn uhmn een beetje uitgeleefd :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:07

Die heb ik niet meer. |( Wel het halster in shet en ponymaat. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:08

Mooie poown :+: met br4ever :D
Afbeelding

Stuk van 'mijn' koetsenframe :+
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:10

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:10

Laura, Jack heeft ook een tijdje gehoest hij heeft toen een kuur gehad van de dierenarts daarna was het helemaal verdwenen. Ik dacht dat het ventipulmin was.

Ik vind het zo zonde dat de BR 4-ever horses zweetdeken van vorig jaar en dit jaar allebij zo veel grijs hebben.. Ik vind dat zo.... kleurloos. :')

Ik wil dat BR een mooie donkerbruine zweetdeken maakt. :D
Laatst bijgewerkt door Buckje op 28-05-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:12

Buckje schreef:
Lacuna, wow jij wilt wel veel haha ik denk idd dat je flink mag plunderen aan je spaar. :P

tja... je moet iets te wensen hebben, toch? ;)
Ik zal ook heus niet voor alles slagen hoor, maar dat hoofdstelletje moet sowieso wel lukken, evenals die hondendeken.
En de rest kan eigenlijk best nog even wachten, Storm wordt in juli pas 2, dus voor de winter gaat daar toch nog niks op (en in November is er weer ponymarkt daar, haha) Maar ja, voor hetzelfde geldt loop ik daar tegen een mooi bruin enkel- of dubbelspantuigje aan, en als de prijs dan een beetje redelijk is, neem ik het graag mee.

Wat ontzettend schattig, dat strikje aan het dekje van buck. Maarreh... Buck is toch een manneke? ;) Laat je hem lopen met een roze en een paars dekje en eentje met een strikje erop?! Dat hij nog uit de wei komt! Sun loopt al weg als ik met een roze halster aan kom (hoewel zijn verzorgster wel een paars dekje voor hem heeft...;) arm beest)

Groetjes, lacuna

EDIT: Wow, doe eens rustig, zit je ff je reactie te tikken, staan er alweer tig reacties tussen!
Leuke foto's zeg! ik ben zo gek op die kleintjes... :)
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 28-05-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt