[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:05

Afbeelding

En dit de andere locatie waar we lessen. Met rechts onderin de arena voor de zomer en de rechtse schuur (binnenbak) voor de winter.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:31

@Maisie: wauw, ik wou dat wij zo'n locatie in de buurt hadden!

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:37

Wat een mooie locatie. Zo is het bij ons ook echt niet hoor.

Wij werken ook met oortjes. Is echt ideaal

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:38

die 1e is op 3 km afstand en de 2e is 20 min rijden met de auto. maar zijn idd mooie locatie's ook voor wedstrijden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:56

zo hee maisie wat een geluk heb jij met zulke mooie accommodaties in de buurt!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:17

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:42

Heeft bij ons ook iemand les met een oortje. Vind het een goede uitvinding, alleen als ik erbij rijdt, gewoon voor mezelf, dan krijg ik niet altijd mee welke figuren of wat dan ook gereden worden en dan kom je mekaar in 1 keer tegen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:45

ja dat ken ik daar hebben wij op stal ook wel eens last van ;) nogal irri, ik rij er dus maar gewoon niet bij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:13

Nou, mijn enigste dressuurproef (zelfs de enigste keer tussen de letters) van dit jaar met een tweede prijs afgesloten met 1 punt verschil met nummer 1: 191 punten. Nick was als gewoonlijk weer erg voorwaarts zodat Hero er maar wat bij liep maar verder hebben ze het geweldig gedaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:31

ik kan niet wachten tot ik meer weet over die menavonden :D.. januari is niet al te ver weg :D.. en mijn vader vind het ook oke om 1 keer in de maand met trailer op stap te gaan naar de manege (is vanaf mijn stal maar 8 km ofzo) nu de bodem van mijn trailer vervangen... mijn vader wil deze niet van hout maken, van aliminium dacht ik, iemand hier ervaring mee?

vandaag misschien in de bak mennen even kijken hoe de bak is, het weer en hoe mijn rug aanvoeld..

Napie ben je er al helemaal klaar voor?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:18

hebben jullie paarden ook al weer zo veel haar?
Ik heb ferro eind oktober geschoren en nu vandaag was ik een simpel rondje wezen doen en hij was zeiknat. Nu wil ik m over 2 weken nog maar een x scheren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:38

ja bij ons gaat het erg hard! voora bij misty zie je een flink verschil, tussen hals en lijf, en ze wordt juist nat op de hals :( maar ze komt vooral op het lijf dik in het haar, heel vreemd want vorig jaar zag je bij haar na 2 maanden nog de strepen van het scheerapparaat staan, alleen zijn we nu begonnen met een dikkere deken maar zou het dan daar door komen?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:41

Wie gingen er nou allemaal mee rijden op paard en koets.
Ik ben er morgen, dus wie weet zie ik nog wat bokkers!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:05

Ik ben er zondag. Als bezoeker niet om te rijden.

Wil nog kijken voor een lange regenjas een bitje en onderleggers van horsetotaal.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:18

het viel mij inderdaad vandaag al op dat hij al zo snel weer dikker in zijn vacht komt. niet akelig, maar viel me wel op.

Veel plezier dit weekend op paard en koets :D
Woensdag krijg ik mijn pessoa binnen als het goed is.

Vandaag niet kunnen mennen maar ze mochten met zn 3jen even lekker buitenspelen (ze gaan nu van 11 tot 3 los ) en ik wil eigelijk dat ze langer gaan maar er zijn nu nieuwe regels, waardoor ik ze savonds nog even buitenzet.

Daarna met zijn vriendjes in de kraal losgelaten en liepen ze zoetjes achter elkaar aan, die 2 van een vriendin van me lopen zowat altijd naast elkaar echt grappig :).. ze hebben dus een half uurtje rustig hoeven werken, morgen maar is kijken!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:15

ik ben er morgen

om half 2...tijd is verandert, rij ik in de peelpiste

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:19

Ik heb mijn paard en pony afgelopen weekend al voor de 2e keer geschoren. Ze zaten alweer zo dik in de vacht dat ik weer ruim 2 uur moest wachten tot ze droog waren.

Afgelopen donderdag weer eens priveles gehad van mijn meninstructeur. Ging heel lekker. Volgend weekend weer wedstrijd, dus dat geeft hoop.

's Avonds met de pony naar verenigingsles. Pony deed het weer heel goed. Helaas was de les een stuk minder. Ook de sfeer was niet leuk. Zit er sterk aan te denken om die lessen te gaan stoppen. Ik doe het tenslotte wel voor mijn lol. Erg moeilijk, want ik wil de pony leren om tussen andere aanspanningen te rijden. Maar ik rij nu steeds alleen in de bak ernaast. Tja, dan leert hij het nooit. Ik wil graag (ook advies van priveinstructeur) eerst 1 aanspanning erbij en dat dan opbouwen. Vind het erg moeilijk wat ik moet doen. Kost toch een hoop tijd en geld en ik ga nu echt met tegenzin er heen en kom gefrustreerd weer thuis.

Zometeen ga ik de pony even longeren (en hopelijk zoontje even in het zadel), daarna met paard weer trainen met de kar.

Veel plezier bij paard en koets!!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:56

hihi ik was gister bij paard & koets, alles gevonden/gezien/gevoeld wat ik wilde, behalve de stand met de vele hoedjes! ;( (moet dressuurkleding bij elkaar zien te vinden/maken.)
Heb een uberlichte carbonzweep gevonden en vandaag meteen uitgeprobeerd: ik heb eindelijk geen kramp gehad!
Sta ik 's middags in een stand te praten, vraagt ie of ik ff kan helpen omdat zijn groom hulp nodig heeft, mocht ik meteen 's avonds bij hem achterop in de clinic! Tijdens het losrijden gaf ie me ook erg veel tips als aanvulling op de les die ik woensdag van hem had. Moest maar eens met hem mee naar Engeland, pony's kijken :o :D

Vandaag kreeg ik maar weer al te goed het bewijs dat goed losrijden voordat ik echt iets wil doen, wel erg nodig is. Pas na een half uur begint ze lekker te lopen. M'n moeder wilde graag al meer resultaat zien terwijl ik nog aan het losrijden was, maar ik kan gewoon merken dat Jenna daar nog niet klaar voor is. Het ging ook niet zo lekker als in de les woensdag, maar toch, we gaan zeker wel vooruit. Het kan ook niet altijd in 1 keer goed gaan..

Maisie schreef:
hebben jullie paarden ook al weer zo veel haar?

Verschrikkelijk. Het is net een teddybeer. Verschil tussen zomer en winter is echt heel groot!
Heb Jenna geen deken op. Vorig jaar wel, maar daaronder had ze nog wel zo'n dikke vacht dat t eigenlijk geen nut had, dit jaar maar geen deken op. Scheren wil ik (nog) niet.
Na het rijden gewoon ff stappen, dan snel uitspannen, zweetdeken op en nog weer uitstappen. Dan gaat ze op stal en als ze dan volledig droog is zet ik dr weer buiten. (pony's staan 24/7 buiten, met de mogelijkheid dat ze naar wens binnen of buiten staan (inloopstal in schuur), daarnaast heb ik een 'eigen' stal voor de pony waarmee ik net heb gereden.
Zag gister bij P&K bij de Scurry-try out dat er ook 1tje net de pony's had geschoren, de krijtstrepen stonden er nog op :=

L_Rivaldo schreef:
ik kan niet wachten tot ik meer weet over die menavonden .. januari is niet al te ver weg ..

Pff zoiets heb ik dus ook... Kan niet wachten tot het januari is! (1e indoor) Maar ja, tot die tijd nog wel veel de gelegenheid om te oefenen. Alleen hopen dat het niet teveel gaat vriezen, heb namelijk niet de luxe over een binnenbak maar gewoon een wei met daarin een bak van 80x40 uitgezet. De 'normale' rijbak 20x40 vind ikzelf veel te krap om iets fatsoenlijks in te doen...

Gefeliciteerd Napie! Geweldig voor een eerste enige keer toch!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:03

lienepien610 schreef:
niet de luxe over een binnenbak maar gewoon een wei met daarin een bak van 80x40 uitgezet. De 'normale' rijbak 20x40 vind ikzelf veel te krap om iets fatsoenlijks in te doen...

Nou, ik heb dan wel de luxe van een rijbak aan huis, maar die is maar 17 x34. Dus ik vind 40 x 80 wel erg luxe!! Mijn wei is niet zo groot, en bovendien is die te nat en dus veeeeeeeeel te zwaar.

Vandaag weer lekker gemend met mijn paard, in dus die kleine bak. Ook gegaloppeerd. Moest ik van prive-instructeur nu regelmatig gaan oefenen (zit in de M proeven). Ging heel goed. Morgen weer! En met de pony hoop ik morgen een buitenritje te maken, maar ja, dan moet het wel droog blijven.

ps: heb heel veel moed bij elkaar geraapt en mijn meninstructeur van de vereniging gebeld om de boel uit te spreken. Ik vond het heel erg moeilijk, maar ja, opzeggen zonder uitleg is bepaald niet netjes. Nu hebben we het uitgesproken en hopelijk een oplossing gevonden. Dus voorlopig blijven we gewoon nog lessen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:57

@Tine: goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt!

Ik denk dat wij morgen toch maar niet naar P&K gaan, ik heb wel nog wat dingetjes op staan, maar die hoop ik zo ook wel te vinden.
Ik wil nog een lange regenjas, maar heb al wat leuks gezien, weet alleen niet voor welke kleur ik het beste kan gaan :o .
Verder nog een lichte zweep en een mooi menschort, o ja en handschoenen, maar dat vind ik altijd echt een ramp.
Ik vond het voorafgaande jaren veelal tegenvallen, eerlijk gezegd, dus heb eigenlijk meer zin om morgen eindelijk weer eens een fijne rit te maken :o

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:08

Tine, fijn dat je het hebt uitgepraat. Misschien nog wel met een vreemd gevoel naar de les, maar jullie weten het nu in ieder geval van elkaar.

Moet ook zeggen dat P&K inderdaad altijd hetzelfde is, en dit jaar (vorig jaar niet geweest dus kan t niet zeggen) was t ook weer kleiner geworden. Erg jammer.
Maar toch, soms als ik van alles nodig heb, vind ik t wel fijn om 1x 1 uur in de auto te zitten (als er geen #@%! files zijn) en alles bekijken, dan het hele land door om alle dingen ook in het echt te kunnen zien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:15

Hoi! Lees al een tijdje mee, mag ik me hier ook melden?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:00

tuurlijk mag je hier ook meepraten jelleee!! :D

Wat leuk dat je mocht helpen in een clinic :D

Inderdaad fijn als je het even kon uitpraten :)

ik ben zo trots

Vandaag wezen mennen in de bak en op het erf, elke keer een rondje erf en dan weer rondje bak, en in draf over het erf heen.
Nu vroeg een stalgenootje, ga je niet naar buiten?, ik ga liever niet in me eentje dus vroeg ze of ik mee wilde, ze ging wandelen met haar paardje en ik ging er dapper achter aan met de kar .. niets aan de hand ging super, op de terug weg kwamen we op de dijk 4 tractoren tegen met aanhangers, ze reden behoorlijk hard, rivaldo moest een lange tijd stil staan om ze erlangs te laten, (t splitsing) toen gingen wij verder, paardje aan de hand werd erg druk en begon te rennen en druk te worden.. rivaldo werd ook drukker hierdoor en ging lopen dribbelen en koppie omhoog doen, maar het mooie ervan was, hij bleef bij me .. het was dus effies spanning maar toch volledige controle .. ben zo trots :D :D :D :D :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:26

Oke! :D Ik zal me even voorstellen!

Ik ben Susanne, 18 jaar, woon in Noord Holland. Ik heb twee shetland pony's waar ik mee men, enkelspan en tweespan.

links Jelle, rechts Mickey
Afbeelding

Hier samen op het strand
Afbeelding

Mick enkelspan
Afbeelding

Jelle enkelspan
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:36

leuke foto's :D