[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:21

Je mag ook mega trots zijn Assie!
Alleen al daar rond rijden door de menigte en drukte en best kijkerige hindernissen en zelfs 11 hindernisses onthouden en uitrijden vindt ik mega knap! Ik doe het je niet na haha.
En zie liever dat je lekker relaxed in een drafje door de hindernis gaat dan mensen die paarden erdoor slaan terwijl ze eigenlijk doodop zijn. En dat heb ik helaas ook veel gezien hoor.

dierenfan

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:29

Fantastisch Assie dat je dat dit gedaan hebt! Wat doet de plaatsing er toe als je zo giga veel overwonnen hebt!!

Hier nog steeds grotendeels uit de running. We mennen wel wat maar weinig en korte stukjes. Mijn paard loopt nog steeds onzuiver. Wel wekelijks vooruitgang en enkel in draf niet zuiver maar dan doe je weinig natuurlijk. Eerst rust, later hoefsmid, dan rustig oppakken. Over z'n rug lopend loopt hij goed, lange lijnen loopt hij goed, weide slepen ook. Onder het zadel inmiddels bijna zuiver in alle gangen en nu nog aangespannen. Binnenkort komt de ostheopaat uiteraard langs en hopelijk kan ze helpen bij het laatste restje. Waarschijnlijk in hun drukke spel op de weide x wat fout gegaan. We kunnen verder niets bedenken en ook nergens een verdikking gehad. Erg jammer zo in dit seizoen maaar herstel is even belangrijker. Ik men niet extra met het paard van mijn man omdat we natuurlijk ook 2 bijrijdsters hebben en we nu meer afhankelijk zijn van zijn paard. Ik doe graag grondwerk enz dus pak voornamelijk zelf het herstel op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:47

assie schreef:
Lief van je Ips <3 .

Trots overheerst ook wel hoor. En blijdschap en vooral heel veel liefde voor mijn merrie <3 .

Elisa: we zijn 9 jaar geleden in de vaardigheid heel knullig op de kop gegaan. We gingen linksom door de bocht en gingen toen in slowmotion om.
Ik brak mijn been waardoor ik een tijd niet kon mennen. Ik "brak" ook mijn zelfvertrouwen en evenwichtsgevoel. Als we in de auto een bocht naar links maakten dacht ik al dat de auto zou omvallen. 8)7 . Op de bok in draf linksom door de bocht was dus echt een no-go toen.
Mijn merrie had gelukkig alleen een paar schaafwondjes, maar vond na de crash alles wat op haar afkwam heel eng. Fietsers, wandelaars, andere paarden, aanspanningen, honden. Autos en trekkers daarentegen deden haar gelukkig niets. Haar angst gecombineerd met mijn angst was niet echt handig of leuk.
Mijn instructeur heeft mijn merrie in het begin even gereden om uit te sluiten dat ze niet gewoon mijn angst overnam, maar dat was helaas niet zo. Dus ja... wat dan? Twee watjes bij elkaar. :+

Om een lang verhaal kort te maken: we zijn dingen gaan doen die we wél durfden: een mentrektocht, een menbosritje, knuffelen, grondwerkje. Een clinic met een goede groom achterop. Ik mocht eens mennen met het hele brave tweespan van een bevriend menner. Stapje voor stapje vooruit, tot ik me in een gekke bui inschreef voor Driezum.

En ergens tussen hindernis 9 en 10 in Driezum realiseerde ik me ineens dat ik helemaal niet meer bang ben. Dat mijn schimpie gewoon stoer tussen de andere paarden doorliep. Dat we samen zoveel hebben overwonnen. Hoe trots ik op ons ben. En toen moest ik dus even heel hard sniffen van geluk haha. :o . Mijn groom heeft ons maar even laten begaan :D

Ok... nu wordt het wel heel cheesy he? Haha.

Zo dan, wat een verhaal! Dan is dit echt wel een enorme comeback, ik vind het nog knapper! Kan me voorstellen dat jullie beide angsten niet goed op elkaar inwerkten maar super hoe je het aangepakt heb met de dingen die jullie wel durfden. De emoties kan ik me dan ook goed voorstellen, vind het echt een overwinning. :) *\o/*

Dierenfan, vervelend dat jullie uit de running zijn nog en jouw paard onzuiver loopt. Soms kunnen ze zich zo knullig bezeren.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:33

Assi geweldig, je hebt een superdag gehad. Alle doelen gehaald en niet mee bang, wat wil je nog meer.

Dierenfan je doet het goed, en veel geduld gewenst met het herstel.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:01

Dank jullie wel voor de complimenten. Heel lief. Ik geef ze ook door aan Tentsi, mijn merrie <3 .
En idd Belker, 3,5 jaar geleden heeft ze me ook een heel tof veulen gegeven.

Dierenfan sterkte met geduldig afwachten. Hopelijk snel weer rad.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:16

Ah dierenfan wat balen en idd net in het mooie seizoen. Maar daar is niks aan te doen helaas. Hopelijk gauw weer 100%

Ik ben net weer thuis van les. Hij was weer goed. Wie zegt dat mennen geen sport is mag een keertje proberen, ik ben gesloopt pff _O- . Maar bij iedere les valt er weer een nieuw kwartje en zo leren we wel. Nu voor het eerst een dressuurproef geoefend. Nou.. we hebben nog wat te doen voor oktober :oo . Mijn wendingen moeten echt veel strakker.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Haha, hard werken he dat mennen. Maar wel leuk toch, die uitdagingen :D

Nog één foto uit waterhindernis 10 (en dan stop ik hoor).
Alleen al het decor is natuurlijk fantastisch gebouwd, maar mmdfotografie heeft het geheel ook wel gaaf vastgelegd. Als ik dit zo zie, dan word ik steeds ietsje trotser :').
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Wat een gave foto,ik zeg uitvergroten en inlijsten :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Wauw! Wat een gave foto zeg!

Ik dacht eerst even dat ik een echt kasteel zag, echt mooi gemaakt.

Nou dan heb je een mooi oefendoel Muronia, het kan best intensief zijn ja haha.