[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:08

Ik dacht al wat voel ik voorbij komen :)) zag foto op Facebook zag er erg mooi uit *D
Tine alles weer lekker (laten) rijden fijn zeg dat het zo goed gaat met de bijrijdsters +:)+
En HT ook al zo natgeregend ik ook de hele dag al elke keer weer was er zo klaar mee. Op stal ook nog een giga hagelbui >;)

Cathey wilde ik toch nog wat longeren, kon in de paddock, bak was bezet. Ze werd helemaal gek :? denk doordat het glad was (paddock is heel nat, onder het paddock zand zit de gewone leem/kleilaag), ze gleed dus paar keer weg en toen raakte ze van de leg. Hoe dan ook ze draaide door aan de longe en hop ondersteboven helemaal plat :oo daarna was ze nog helemaal hyper maar nog even met haar gestapt alles leek goed... bah hou daar niet van. Ze heeft dan van die ellenlange benen die alle kanten opvliegen :oo was eng gezicht....
Dit slechte weer moet maar gauw ophouden -O-

Nu maar eten maken, spinazie, aardappels, biefstuk en appelmoes staat hier op het menu :Y)
Fijne avond allemaal :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:55

Hier zelf een slechte dag. Was dan ook erg blij dat stallen en wei al waren uitgemest toen ik vanmiddag opstond. Manlief heeft net gekookt. Straks alleen nog paarden op stal en sam vlechten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:00

Sterkte Tine.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:04

Inova is loopgraven aan het maken in de sneeuw :Y)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:56

VHU het blijft lastig met Cathey zeg!
IPS oh wel een hele leuke opleiding lijkt me dat! :j
happytime is natgeregend :(:)
Bianca zag hem voorbij komen! Gaaf hoor! 8-)
Tine sterkte, ging het vandaag al weer wat beter? :)

Over kinderen en alleen thuis zijn kan ik niet mee praten maar kan me wel voorstellen dat het erg fijn is als ze zichzelf een beetje kunnen redden. :j

Slechte weer hier ook last van, toch nog aardig wat sneeuw gevallen wat goed blijft liggen. Gisteren hebben we ook alles gehad, natte sneeuw, sneeuw, zon, regen, hagel.... Overdag is het iets dooi waardoor het erg nattig word en daarna vorst erover. Echt naar maar helaas. De paddocks en bak zijn ook niet te gebruiken nu, longeercirkel is zelfs erg nat terwijl die een hele fijne bodem heeft! Gelukkig bevriest die minder snel en dooit het ook snel waardoor die gisteren en vandaag nog enigzins begaanbaar was. :j Lekker bezig geweest met dubbele longe en freestylen. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:19

Vond het meer mijn schuld Marinke ik had beter op die bodem moeten letten, Cathey deed gewoon wat ik haar vertelde... :o als er iets onverwachts gebeurt raakt ze soms nog in paniek, gaat gelukkig al stuk beter. Ze moest er zelfs van hinniken :(:)

Hoe is het met Janouk trouwens Janouk?

En lekker aanrommelen in de bak, heerlijk toch Marinke :)

Heeft ze de uitgang alweer gevonden Gem :+

Hier totaal geen sneeuw, eigenlijk best mooi dagje vandaag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:33

Janouk is nog wat stijf. De wonden herstellen goed. Gelukkig
Vandaag 1e vaardigheid van het jaar gereden met Meneer Anton. Hij wordt steeds beter bestuurbaar. Al denkt hij af en toe een kortere route te weten. 1e omloop 2 balletjes en tweede omloop foutloos en ook in barrage foutloos. 2e prijs

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:49

janouk schreef:
Janouk is nog wat stijf. De wonden herstellen goed.

?? Wat heeft ze gedaan :oo ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:14

Zij en Meneer Antonhebben gevochten om de macht en geen van tweeën wilde van opgeven weten. We hebben ze uitelkaar moeten slaan. ~~}> niet grappig. Ze zijn zo gek van elkaar, maar af en toe worden ze ook gek vanelkaar. Meneer Anton had bedacht nu wel de leiding over te kunnennemen, maar dus niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:19

Oei, niet leuk :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:15

O, wat afschuwelijk. Sorry, heb daar blijkbaar overheen gelezen, want ik wist het niet. Hopelijk doen ze dit niet weer!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:35

Pittig Janouk. Sterkte voor Janouk.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:50

Wat vervelend Janouk sterkte ermee en meneer Anton vertellen dat vrouwen altijd gelijk hebben en de baas in huis zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:48

Citaat:
meneer Anton vertellen dat vrouwen altijd gelijk hebben en de baas in huis zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het was hier vanmorgen prachtig weer, maar helaas is het nu helemaal aan het dichttrekken. Niet leuk, want we hebben rond 15 uur een fotoshoot. Hopelijk klaart het weer op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:11

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is het zonnetje inmiddels ook niet meer te vinden. Bleh

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:56

Desondanks toch een mooie foto, Tine

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:19

Wel prachtige foto's Tine *-:) meestal weten die foto-shooters er altijd wel wat van te maken maar zonnetje helpt wel mee uiteraard ... jammer!

Nou Cathey heeft niets overgehouden van haar glij-partij. Kon in de bak longeren, die was alweer redelijk opgedroogd, ben erg blij dat wij niet in de vorst-grens zitten :) mooi lange lijnen werk gedaan 20 minuten toen vond ik het wel erg koud worden :brr:

Best wel spannend ik heb mijn trainingen die ik er zo af en toe ook nog bij doe afgezegd 8)7 :):) :oo . De B&B loopt zo goed dat het met dit jaar nog een wat hogere bezettingsgraad zou moeten kunnen qua :$ ... voelt zo goed om er gewoon voor te gaan :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-01-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:26

Op mijn foto's was nog beetje zon, die was daarna (en nu) helemaal weg. Maar bizar genoeg kwam de zon precies even terug tijdens de shoot. Nu afwachten wat het gaat worden, ben erg benieuwd. Als het goed is, gaan jullie ze binnenkort in een tijdschrift terugzien ;-)

Trots op Samoerai die heel rustig bleef rondstappen in bevroren bak met sneeuw. Geen stap verkeerd gedaan. <3 Was wel erg koud zolang buiten, duurde zeker een uur en het is hier -5

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:06

Leuk Tine =:)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:30

Tine wat een mooie foto's!! Super ook dat het zonnetje net even terug kwam! Erg leuk!

Oh bah Janouk dat zijn geen leuke dingen.. :n Sterkte ermee!

Wat fijn VHU dat het goed gaat met Cathey!

Hier helaas wel in de vorst, kunnen nu niks met de paarden helaas. Zitten ook nog in de opbouwfase dat we ook geen lid zijn van een club en daar dus heen kunnen. Vanmiddag wel even met een vriendin mee geweest naar haar bijrijdpaard, die konden wel gebruik maken van een binnenbak en ik heb ook nog even mogen rijden op dat paard. Super leuk! Want zeg een 4 jaar geleden heb ik datzelfde paard nog zadelmak gemaakt. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:39

Ben zo verdrietig onze stal houdt ermee op. Per 1 mei moeten alle paarden weg zijn. Grond wordt onteigend door gemeente voor het vliegveld, huizenbouw en een of andere groenstrook. Wat een ellende...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:47

Bah Vhu'tje... je zei het pas geleden al, maar het is nu dus definitief. Dat wordt weer nieuw onderdak zoeken. Niet te lang mee wachten....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:10

Oh jeetje dat is niet leuk VHU! Succes met de zoektocht naar een nieuwe plek.. Heb je evt. al wat op het oog of niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:31

Ken gelukkig wel flink wat mensen hier in de regio. Maar wil eigenlijk nergens staan -O- ben niet voor niets ooit een aantal jaar richting Breda e.o. 'gevlucht' vanwege het paardonvriendelijke klimaat hier... gelukkig kunnen ze de winter nog wel volmaken. Zomers is het altijd makkelijker, desnoods tijdelijk ofzo. Maar stond hier ook best goedkoop, zeker voor deze regio, omdat we alles met elkaar en zelf deden. We wisten wel dat dit eraan zat te komen maar iedereen ging ervan uit dat we komende zomer in ieder geval nog zouden hebben.... Gewoon zo'n K-situatie.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:36

Heftig VHU. Ik snap je gevoel volledig. Op mijn stal speelt er nu ook veel. En dan huren we ook nog van de stalbaas. := Sterkte ermee. Hopelijk vind je iets wat past.