[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:03

Hier, uit mijn wedstrijdverleden, soms wel soms niet met kalkoenen op trailer, erg afhankelijk van paard. Maar ben er geen voorstander van, wat Lanoeska zegt ze kunnen zich gemeen bezeren en dan ook in zo'n moeilijk te genezen stuk, rond die kroonranden :n dus dan wel springschoenen en bandages om. Wat dus ook weer een heel gedoe is om eraf te halen, dus tja.

Wat een topwedstrijd Maisie *\o/* en allemaal J's, drie J's hahaha. Dacht dat het al een K was dus had al zoiets van dat wordt Kirola. Maar Jola klinkt leuk +:)+

Hier weer een stuk wei afgezet en het schrikdraad staat nu ook goed onder stroom. Dus 't spul kan verhuizen. Vind het best spannend. Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden. Zit container op de wei en om de container heen een vrij groot stuk met beton, dus ze kunnen helemaal droog staan als ze willen. Maar het is natuurlijk wel anders dan hoe ze het nu hebben, met 's avonds op een 'echte' stal. Heb ook lijntje rond betonplaat gedaan, zodat ze af en toe een balansdagje kunnen hebben als dat nodig is.
Ben nu wel soort van gesloopt :+

Vanmiddag nog even de stad in geweest met man- en zoonlief op de fiets. Lekker gelunched bij Westerpaviljoen, komen we ook al sinds mensenheugenis zeg maar. Erg gezellig echt Rotterdams grand cafe (http://www.westerpaviljoen.nl ) , is voor ons dan echt een uitstapje. Op terugweg vliegt onze zoon toch over de kop met zijn fiets... hij was tegen de stoeprand gereden. Echt een enorme val. Schaafwond op zijn hoofd, arm en knie. Zag ook nogal witjes. Was precies tegenover het Erasmus MC/Ziekenhuis. Kwam de portier direct naar ons toe, of het wel goed kwam, was erg aardig. Dus Han naar 1e hulp en hebben ze hem even laten bijkomen, kwartiertje, het leek wel goed. Maar we houden hem maar in de gaten, kan maar zo toch hersenschudding zijn. Dus maar heel rustig weer teruggefietst -O-
Stom he, kind is nog nooit gevallen met de fiets, zelfs niet toen hij nog maar een jaar of 3, 4 was en dan nu zo'n salto.

Ollie is gelongeerd hoefde ik niet nog helemaal naar Breda vandaag, blijft ze toch in haar trainingsritme.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:05

Vhu..beterschap voor han ! Getver zeg.....niet leuk.
De weide klaar voor ol en hero
Jola, leuke naam !!

Verder moet ik nog bij lezen..
Lange dag vandaag op en neer naar zeeland...om teamlidnummer 5 op te halen.
Nu hopen dat het goed blijft klikken met de hondjes samen.. Maar de kennismaking ging supergoed !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:10

Vhu beterschap voor je zoon. Sterkte vannacht met het wekadvies procedure.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:16

Ik vreesde het ook al van die verwondingen, vandaar dat er studshu's zijn uitgevonden, maar ik vrees dat ik ze niet af krijg als hij net van de trailer komt. Met stollen zo op de trailerbodem heb ik nooit gedaan en doe ik ook zeker niet, vrees dat hij er doorheen gaat met alle gevolgen van dien.
Hmmm, wordt nog even puzzelen en anders maar alleen voorstollen.

Biancacoo: leuk leuk leuk, nieuw hondtie erbij!

Hero en Ollie kunnen verhuizen, heb je al wat belangstelling gehad voor Hero?

Maisie: grappig dat jullie hetzelfde idee hadden om Justice erin te verwerken :D . Vond het een errrrrug gave hengst, volgens mij dekt hij nu niet meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:44

Gem: hier zet ik ze ook niet niet met stiften op de trailer. Van die studshus hoor ik wisselende verhalen. Zou er lastig af gaan.
Bianca: LEUK nieuwe hond. Dat vraagt om foto's!
VHU: ponys verhuizen en sterkte met zoon!

Hier komt helaas voorlopig geen nieuwe hond. De pyrenese hond heeft een andere baas gevonden en de Leonberger teef bleek weer leeg. Nu hebben we geen haast, maar het was toch wel leuk geweest.

Vanmiddag wezen verkennen met hondjes mee, die nu voor dood liggen.
Samoerai is superhengstig en staat steeds voor Rembrand zijn neus. Hopelijk gaat hij niet op haar avances in.

Nu laatste voorbereidingen voor morgen en hopelijk fatsoenlijk slapen vannacht.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:59

Hoi! :wave: Kom weer even onder mijn steen vandaan. ;) Even een heerlijk lang weekend vrij door Hemelvaart en dus weer een keer tijd om te bokken.

@Baudyh een mooi veulen erbij!
@Tine zo te lezen gaat het super met jullie drietal. :D Hopelijk heeft Samoerai niet teveel last van de hengstigheid tijdens het rijden. Dat kan zo irritant zijn.
@Gem een minder buitenrit avontuur... Het verhaal van de ruiter klinkt inderdaad een beetje slap. Verder qua stiften verhaal: wij hebben dat ooit wel eens gedaan (inclusief goed ingepakt op de trailer) maar wij zijn er niet zo'n fan van (vanwege de benen zelf en de bodem van je trailer). Volgens mij hebben we met veel oefenen en de tijd ervoor nemen op wedstrijd het erin laten slijten dat paardlief gewoon netjes zijn beurt moet afwachten op zo'n moment. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk ;)
@VHU oew dat is een nare duikeling van je zoon. Vooral rustig aandoen (ook al is het een lichte hersenschudding), die dingen kunnen vervelend doorzeuren als je te snel te hard van stapel loopt. Ik heb het zelf ook ooit ondervonden...
@Bianca gefeliciteerd met de nieuwe hond! Wordt hij/zij de vervanging van Eagle in het vierspan (om even in paardentermen te blijven)?
@Maisie mooie prijzen gescoord! Goed bezig! +:)+

Ik zag ook wat nieuwe namen voorbij komen volgens mij. Hoi! :wave: Als je kwijt bent wie wie is, dan is de openingspost van deze HK altijd een handig geheugensteuntje ;)

Mijn paardenverhaal voor deze week/maand ;) : Gisteren heb ik de impulsmarathon in Barsingerhorn met Sam gereden. Het terrein was lekker blubberig geworden door de regen, dus de boel was vrij zwaar voor Sam. Gelukkig werd het A traject grotendeels eruit getrokken (i.p.v. deels door het natte grasland nu een korter stuk alleen over de weg in het dorp). We reden de impulsmarathon op klasse 2 niveau. Expres gedaan (je kon kiezen tussen 1 en 2), omdat die proef minder stap heeft (Sam's slechte punt) en de vaardigheid op mijn eigen niveau is. Maar dat betekent ook een hoger tempo in de marathon zelf natuurlijk. Gelukkig maakt dat tijdens de impuls allemaal niet uit, dus we zijn gewoon lekker gaan rijden ;) Ons enige doel was de wedstrijd uitrijden om het allemaal een keer mee te maken en dat is gelukt. Daarnaast wilde ik Sam graag heel houden voor kamp. We waren in 60minuten binnen (B traject van 9,5km alleen in draf en een kilometertje gestapt in totaal gok ik) met een hartslag van 48 tijdens de laatste check. Dat was een laagte record op dat moment volgens de veterinair :P We hadden er dus een leuke buitenrit van gemaakt ;)

Ik heb een heel fotoverslag op Facebook gezet: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 169&type=1

Verder gaan we de komende tijd even niet op dressuur wedstrijd. De aanleuning is een te groot probleem op dit moment om knap M te kunnen starten. Vandaag was ook de paardentandarts langs en we gaan toch nog een keer een ander bit uitproberen (een Myler). Sam heeft namelijk veel weefsel in zijn mondhoeken en hoewel mijn huidige bit al "klein/dun" is (weet even niet de juiste omschrijving: maar hij neemt in ieder geval weinig ruimte in), kan een Myler bit ons misschien net een stapje verder helpen qua drukverdeling. Plus we gaan op zoek naar instructie die ons privé verder kan begeleiden om de aanleuning aan te pakken. Ook staat osteopathie op het programma, dus een heleboel aanknopingspunten om verder op te borduren. Voor de lol gaan we nog wel één keer een impulsmarathon starten, puur voor het wedstrijdritme (heeft mijn stresskipje wel nodig ;)) en waterbak + brug oefenen.

Woeps het is wel een heel verhaal geworden zo. B-) Fijn weekend allemaal!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 02:46

Ik reageer morgen even op de rest.
Maar ik draai dus wel de proppen thuis al in. Paard staat rustig op de trailer en ik pak hem in met 4 springschoenen en transport beschermers. Bevald me prima.
Ik gebruik wel kleine proppen. En heb flink houtvezel in de trailer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 06:01

Goedemorgen,
Marjola, dat klinkt als een heel leuke ervaring ! Super gave foto's.
ons nieuwe hondje is idd als vervanging van eagle, het is voor 3 hondjes niet fijn in de modder, dan is 4 toch wel heel prettig, en vooral omdat onze zoon ook mee wil, leek dit ons erg fijn, eagle gaat 2x per week mee trainen, de rest gaat na de zomer 4x per week trainen.
Zo hopen we eagle te sparen, en toch fijn te kunnen lopen zonder overbelasten.

Zoon is wakker geworden met heel erge oorpijn.....ik heb alleen maar nurofen pijnstillers voor hem, ik hoop dat het helpt..vreselijk zielig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:18

@ biancacoo rijd je helemaal naar zeeland en dan kom je niet eens even langs!

Nou ik ga op wedstrijd. Onverwacht gaat robin ook nog mee zijn super leuke hindernissen
voor hem heel ruim.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:24

Haha maisie, ik ben langs heel veel mensen gereden....ik heb gezwaaid hoor !!
Veel succes vandaag !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:48

maisie:succes vandaag en leuk robin ook mee.
hier best wel een moeilijke dag: tara gaat naar belgie verhuizen ,straks word ze opgehaald,ik zal deze 'dame' best wel missen,maar ze krijgt het super goed daar.
daarna maar wagen poetsen voor morgen, mand achterop ipv stoeltje(vind iemand achterop toch te zwaar voor sun,dus lezer aan de kant van de bak) menschort bij cavalier ophalen. en dan nog rijbanen en vaardigheid opzetten voor morgen....
iedereen een mooie zonnige dag met veel menplezier {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:12

HT...oei..zware dag, sterkte,...maar wel fijn dat je een goede plek voor Tara gevonden hebt...
En succes voor morgen alvast !

Hier een kopfoto van ons hopelijk nieuwe teamlidm, ze is vannacht superbraaf geweest, en is goed te pas, eet goed en is al op d'r gemak, dus lijkt heel goed.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:03

Bianca: ziet er goed uit <3
HT: fijn dat Tara een goed tehuis krijgt, ook al blijft het wel moeilijk. :(:)

Vandaag samengestelde menwedstrijd gehad in Delfzijl. Ondanks mijn omwegen in sommige hindernissen (om mijn rechterhand te ontzien heb ik soms linksom gereden ipv rechtsom, had geen zin om vreselijke pijn te hebben aan het eind van de dag) toch nog 4e geworden in de einduitslag.

In de dressuur stonden we 2e. In de vaardigheid een na laatste (blijkbaar vond ik het nodig om 4 ballen en tijdoverschrijving te hebben). Manlief kwam op het briljante idee om knopen in de leidsels te leggen (omdat mijn lussenleidsels nog niet klaar zijn), zodat ik toch wat meer grip op de leidsels zou hebben. Dat werkte heel aardig vond ikzelf. Nu nog zorgen dat Rembrand ook bij de laatste hindernissen nog in een actieve galop wil. Man, ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd om hem voorwaarts te houden/krijgen. Hartslagwaardes waren weer super. Da vroeg na afloop of we nog een keer gingen.

Nu helemaal gesloopt. Zometeen avondeten maken, nog paarden voeren en dan vroeg het bedje op. Morgen komt een buurmeisje (woont ca 1km verderop) weer op Rembrand rijden. Ze doet nog niet zoveel, omdat ze heel lang niet heeft gereden, dus dat is mooi ontspannen werk voor hem. Krijgt hij maandag dagje vrij. Als het lukt heeft zoonlief morgen eind van de dag weer les.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:11

Fijn tine, druk dagje dus.

Vhu.hoe is het met Han ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:19

Gelukkig had ik goede hulp. Manlief heeft de stiften gedraaid, scheelde me ook weer aan mijn hand. Zoonlief was superstoer. Die heeft hele A-traject en deel van B-traject (voorheen E) meegereden op de fiets. Erg gezellig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:36

tine lekker wedstrijd gehad, lief dat je man helpt.
Biancacoo mooie dame heb je erbij, leuk koppie en fijn dat het goed lijkt te gaan.
VHU pony's verhuizen lekker de wei op en Han gevallen, dat is naar om te zien denk ik. wel typisch zo voor het ziekenhuis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:21

Dank je voor vragen Biancocoo, we hebben hem 2x wakker gemaakt vanacht maar hij lijkt nergens last van te hebben. Vandaag voor hem wel rustig dagje gedaan hoor.

Voor mezelf wel druk dagje met o.a. lekkere trainingsrit met Ollie. Wilde net weer wat vlotter dan vorige keer (is gelukt 12.6 ipv 12.5) en net wat verder, is ook gelukt (iets van 22 km). Als ze volgende week zo loopt is het helemaal top, alleen ik moet zelf ook de route goed rijden, da's nog een puntje van zorg. Want mijn hoofd is nog niet 100% natuurlijk.
Maar aan Ollie zal het dus niet liggen. Voor het kilometertje uitstappen ging ze nog in een lekker fris galopje. Voelt dan zo goed <3

Flink wat spullen opgeruimd etc. En vanavond nog een verjaardags BBQ/borrel, ben nu helemaal gaar :O wel bijgelezen maar even geen uitgebreide reacties, sorry Y;( (gave husseflus foto trouwens en Marjola leuk even je update! Tine je man heeft wel goede ideeen en toch mooie resultaten op marathon +:)+ ) dus ga zo :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 05:58

Fijn dat Han goed gaat vhu !! Dat is toch altijd een hele geruststelling !! Phoe !!
Ollie en jij gaan super ! Top, rijd je met gps ?

Zoon hier nog zieker....zo zielig...ik hoop dat hij zich snel beter voelt...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 07:24

beterschap voor je zoon Biancacoo vervelend steeds last van zijn oren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:24

Dankje sonjim,..inmiddels heeft hij ook hoge koorts en houd geen eten meer binnen...4.30 uur al op,...dus we hebben er al een halve dag op zitten.
Maar...nurofen doet goed z'n werk.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:25

Heftig, als kinderen ziek zijn vind ik altijd vervelend om te zien, je kunt vaak in verhouding zo weinig en je wilt zo veel voor ze doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:51

hoe gaat het met jou sonjim, laatste loodjes..?

sinds gisteren zitten het nieuwe hondje Ziva en onze Aiya samen, dat lijkt supergoed te gaan samen..zou fantastisch zijn als die 2 samen kunnen blijven....
Nou..ik ga maar eens even buiten zitten..manlief is wieleren....zoontje kan wel even lekker buiten in zonnetje liggen in de hangmat....t'is zo mooi windstil..en koorts is wat gezakt...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:47

De eerste winstpunt is binnen in de zz vaardigheid.
1e omloop dacht janouk teveel mee, hahaha heeft paul weer, een blondje die meedenkt. Ze ging zo scherp door de hindernissen, dat paul steeds moest corrigeren. 5 ballen eraf. 2e parcours bleef ze beter wachten, 1 balletje eraf.

4e in de kur op muziek met 72, 25%. Topscore. Het was een super leuke rubriek, met 10 combinatie, zoveel verschillende muziekkeuzes. Gaaf. *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 18:19

goedeavond

@ tine niet om vervelend te doen maar als je een x een verkeerde jury treft kan die jou diskwalificeren omdat patrick mee fietst. dit kan namelijk gezien worden als hulp van derden.. nou zullen ze dat niet zo snel van patrick denken. maar het kan toch.

@ janouk *\o/* *\o/* *\o/* haha een blondje dat mee denkt ~~}>
@ bianca nieuw hondje erbij leuk hoor veel plezier met haar.
@ vhu weer op tempo getraind. gaat niet aan de pony liggen. zelf op het parcour blijven dus.

wij hebben vandaag weer heerlijk gereden.
met las vegas weer aan het trainen na zijn blessure
Afbeelding
en met cupido
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:48