[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:58

biancailona schreef:
westernmaten kun je niet geheel vergelijken met de engelse, mijne heeft zeg maar 17 inch zitting en die van floris 14 inch. Maar een full quarter boom. En passen beide op ilona.

rest strakjes even teruglezen, floris net uit bad gehaald. Dus even naar bed doen etc. etc.

nee, maar een draagvlak van 28 cm zit op het páárd!
Ongeacht watvoor zadel je erop gooit. Al is het een spaans zadel.
Dat paard heeft nog altijd alleen die 28 cm!!

En biancailona... Ik denk dat jij ook weet dat het geen succes gaat zijn als volwassene in een 14'' zadel te gaan zitten?...

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:00

* hier byzonder plaatje in mn hoofd,haha *

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:02

bicci schreef:
* hier byzonder plaatje in mn hoofd,haha *

Het stomme is dat dat paard er gewoon mee door zou lopen hoor. Zo'n held is ie wel.

Die barefoot bleef ie mee lopen
die western bleef ie mee lopen
die euroriding bleef ie mee lopen...

Maar hij is inmiddels wel scheef, niet optimaal bespierd en heeft restjes drukplekken.

Wat mij betreft is het nu simpel. Ik heb er een pro naar laten kijken. Dus ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag :) Ik was best bereid geld te investeren. Maargoed, de superservice leidde ertoe dat ze eerlijk was en me dus ook niks wilde verkopen. Omdat het gewoonweg niet gaat voor ons.

Als ik nou een kind van 6 erop zet, dan is er een zadel te vinden. Dus wie weet, ooit :))

En ik zit op een carriereswitch te broeden in mijn hoofd. Want dat paard heeft altijd netjes zijn best gedaan. En die ga ik niet pesten met nog een poging die niet eerlijk is..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:09

miss toch het mennen weer oppakken met 2wieler dan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:13

Is carriereswitch plan :j
Uitvoering is lastig. Waar laat ik die kar _O-

En moet ik zelf nodig gaan menlessen. Want ik moet daar 't vertrouwen in krijgen om daar lekker mee aan de slag te kunnen :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:14

bicci schreef:

dit was je toch ook van plan aks? Ps denk wat bic zegt roundskirt wel zou kunnen werken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:14

gewoon 1ste stap zetten naald, dan volgt de rest vanzelf :))

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:15

verder, hier van plan weer te gaan afvallen, minimaal vijftien

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:17

biancailona schreef:
bicci schreef:

dit was je toch ook van plan aks? Ps denk wat bic zegt roundskirt wel zou kunnen werken.

Meet voor de grap 28 centimeter eens uit biancailona?...

Waarom zou een roundskirt western korter zijn dan een engels zadel voor korte paarden? (en zoek dat dan bovendien nog eens in een fatsoenlijke prijsklasse...)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:21

aks, omdat roundskirt wel anders lopen qua vorm. Zitting zit daarboven en loopt ook anders. :j Bij mij paste reining ook niet, wel roundskirt of butterfly. Heb overigens ook paard met korte rug, dus snap je probleem.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:23

biancailona schreef:
aks, omdat roundskirt wel anders lopen qua vorm. Zitting zit daarboven en loopt ook anders. :j Bij mij paste reining ook niet, wel roundskirt of butterfly. Heb overigens ook paard met korte rug, dus snap je probleem.

Goed.

Nou ik kan je vertellen. Die zadels zijn er niet. Als je er een vindt, ik houd me aanbevolen. Maar anders dan maatwerk vind je die niet (ja, voor kinderbillen, maar dat zocht ik niet..)

Ik wil dat het mijn paard past. Dus neem ook geen genoegen (meer :\ ) met ''ach da kan wel hij loopt toch goed'' want dat paard zou zich doodlopen voor me. En daar is ie me te lief voor :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:24

aks, ook voor diddle zijn ze er. Maar goed, denk dat we er niet uitgepraat over raken namelijk, maar je was toch ook die tweewieler van plan? Of is dat in de ijskast gezet. Bedoel toen je bij melissa op stal stond, was je daar over actief

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:30

zo hier de rust in huis wedergekeerd, nu mag mams de badkamer nog poetsen, geen zin, maar mot gebeuren

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:33

*ingeving*

naald?
is ijslander zadel optie?
dat zijn ook kleine korte paardjes waar zelfs volwassen kerels op rijden :D

(miss al uitgeprobeerd en mislukt, dan sorry :( )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:33

Doe 's een voorbeeld dan alsjeblieft BI? Ik wil namelijk heel graag kunnen blijven rijden.

2 wieler plan was er inderdaad. Maar er is op mijn huidige stal geen plaats om 'm weg te zetten :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:55

kj, geen plek wordt het lastig voor karretje, snapt, wat bi zegt ijslander zadel, nog niet aangedacht, wel een goed idee :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:57

bicci schreef:
*ingeving*

naald?
is ijslander zadel optie?
dat zijn ook kleine korte paardjes waar zelfs volwassen kerels op rijden :D

(miss al uitgeprobeerd en mislukt, dan sorry :( )

28 cm...

Je hebt kort en kort...
Degene die kwam passen zei in de winkel al, ''ik heb er een van 36 cm, daar lukte het ook nog bij!'' .. En ik mis dus nog voor een hele inchmaat ruimte...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:06

ik had een fjord...heeeel kort en klein..140 klein, en extreem korte rug..
ik heb een poosje met een mclellan zadel gereden, dat werkte wel voor haar.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 2006_B.jpg
ze worden ook nog nieuw gemaakt, t'is een kaal en lelijk ding..maar zit als een huis en is echt kort-kort.
http://affordable-tack.com/mcclellan-saddle.jpg
hierna heb ik ook nog gereden met een thorowgood dressuur zadel..wat goed pastte qua breedte, in de lengte wat lang, maar door goed over de rug te rijden nooit schade aan paard gehad oid.

ik moet zeggen dat er natuurlijk veel meer paardjes een zeer kort draagvlak hebben, waar ook een zadel op gepast word, en wat het meest geschikt is, waar door gymnastiseren verder weinig problemen of schade aan het paard veroorzaakt worden.
ik snap dat je een precies passend zadel wilt...maar welk paard op de wereld heeft dat ????
ik denk dat het een illusie is als je denkt dat iemand dat heeft...want een paardenrug veranderd door ontwikkeling, en het zadel groeit niet mee....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:10

@biancacoo; je hebt goed passend. En met voorbedachte rade flink te lang.

De zadelpasser durfde het niet aan om er een zadel van zo'n lengte op te leggen. En ik kan me dat voorstellen.
Ik kan onder het zadel mijn paard niet ''goed over de rug rijden'' continu :) Dat kan ik zelf niet aan, en is ook niet haalbaar.

en dat zadel wat jij laat zien is echt veel langer dan die 28 centimeter.. Als ik mijn eigen kont opmeet kom ik namelijk al aan iets groters dan 28 cm :)) Dus voor ik erin pas, is het groter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:14

Hongerdieet? Als je graatmager bent , pas je vast wel in een kinderzadel.

Heel flauw, sorry.

Wat ontzettend K..... Hoe komt het dat hij zo'n klein draagvlak heeft? Omdat hij zo klein is? Zonder zadel zou dus eigenlijk ook niet kunnen ivm draagvlak, als ik het goed begrijp? Kan me voorstellen dat je hier even heel flink de balen van hebt. Heb helaas geen oplossing voor je.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:16

tine10 schreef:
Hongerdieet? Als je graatmager bent , pas je vast wel in een kinderzadel.

Heel flauw, sorry.

Wat ontzettend K..... Hoe komt het dat hij zo'n klein draagvlak heeft? Omdat hij zo klein is? Zonder zadel zou dus eigenlijk ook niet kunnen ivm draagvlak, als ik het goed begrijp? Kan me voorstellen dat je hier even heel flink de balen van hebt. Heb helaas geen oplossing voor je.

Heb het overwogen tine :')
Maar da's ook weer zo ongezond he _O-
(zadelpasser in een deuk toen ik dat zei :') )

Hoe 't komt, hij is gewoon stom gebouwd :P

Ik vind dat de combi gewoon optimaal moet zijn. Ik ben al erg groot voor hem. Dat is ons compromis al :) 1 compromis kan ik mee leven. Maar dan ook nog willens en wetens een zadel wat niet past bij ons als combi.. :n zou me verdrietig maken :)

Ik ga heel hard hopen dat ik een kar-oplossing vind :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:16

happytime schreef:
vanavond marathonles op de vereniging,maar deze dressuurmuts gaat achterop ,ga ik zo mijn 1ste minimarathonparcours door,ik heb een plaatsje gereserveerd bij maurits achterop,dus ga een cavelierwagen van achter meemaken....mits hij me niet verliest onderweg _O- :=
:Z

Ik zal Paul vragen even te gaan kijken, want achterop bij Maurits. Dat je dat durft :D :D :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:17

snap ik aks...maar ik geloof niet dat jij de enige bent met dat probleem..maar wel, dat jij de enige bent die er geen zadel op legt...dat vind ik wel een pluim waard, want je houd echt rekening met je paard. _/-\o_
blijft boomloos dan niet de beste optie ??
zoals Bob marshall, die allida van der hoff verkoopt ofzo ?? heb ik op mijn arabje gehad...dan heb je alleen een voorboompje..?? met eventueel zo'n nasa-pad eronder die pad past zich aan aan jou bib's...dus verdeeld de druk optimaal, die zijn er ook in round skirt.
lastig is het wel....maar je zou haar om info kunnen vragen, zij heeft echt kijk op die zaken en is open en echt eerlijk !!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:17

misschien kar bij buren van stalhouder onderbrengen ?

sommige boeren stalen hele caravans voor heel schappelijk bedrag per jaar toch?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:20

bicci schreef:
misschien kar bij buren van stalhouder onderbrengen ?

sommige boeren stalen hele caravans voor heel schappelijk bedrag per jaar toch?

Hij staat te luxe :D Geen buren :))

Maar heb een plannetje in mijn hoofd :j Gauw overleggen met stalhouder.

@biancacoo; ik ga je pben! :j