[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:13

Leuke kleurtjes Biancacoo!!
Die K is ook mooi, maar dat past minder bij husky's.

Onze ridgeback is heel trots op haar roze halsband, haha. Maar die heeft ze alleen om als ik met haar loop want mijn man wil daar niet mee lopen, hihihi.

Net lekker op stal slobber gemaakt voor Gwin met sandclear. Ik ben daar erg trouw in, elke maand krijgt ze een kuurtje. Behalve in het weideseizoen als het gras nog niet kort is, maar verder dus wel. Twee jaar geleden is er een paard bij ons op stal doodgegaan aan zandkoliek.

Nu lekker soepie eten!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:16

Tja, waarom zou iemand een grotere pony willen? Dat maakt toch geen donder uit :+
Ik wil meer enkelspan rijden :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:17

het was maar gewoon een vraag ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:20

Evelli ik snap je prima, ik ben ook een soort van op zoek naar een enkelspan pony gezien de mijne 8 cm te klein is.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:24

Ik snap het wel hoot Evelli. Heb dat ook je kan toch net wat meer met een maatje groter zeker in enkelspan. Nu wil ik ook weer een stapje groter maar mag er geen 3 dus houd het dan maar lekker
bij deze 2.

Ferro heeft op dieet gestaan vannacht was niet de bedoeling maar ik had zn hooi natgemaakt en dat lag nog naast de stal. Niemand heeft het er bij gegooid. Ga straks kijken of ik het nog goed kan maken met m. Heb wel al een rondje buiten gedaan met Robijn. Maar moet nu echt eerst de was gaan strijken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:23

Och arme Ferro.

Ouders hebben net afgebeld, moeders is ziek. Extra taart voor man en mij :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:24

arme ferro..hoe kan je deze knapperd vergeten?
evelli: nou ik snap wel waarom je deze kanjer heb....wauw ook al een lekker ding <3 die kan je niet laten staan,kan je er ook op?
janouk: hoe vond ze het kado dat per pony- express met oma op de bok werd bezorgd?
ego post: ik heb tiamo opgezadeld en....erop gaan zitten en gewacht op een rodeo......die niet kwam _O- hij stapte braaf een rondje,ben eraf gestapt ,toch maar weer erop,weer in stap een rondje en....geen rodeo,hij vond het leuk :)ddd
maar toen hij in de wei ging.....bokken,rennen ff ontstressen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:23

Het kado was geweldig.
Ze wonen in Nieuw Vennep; vinex stad bij uitstek. Nog voor wij Janouk uitgeladen hadden, stond het vol met Penny meisjes met vaders en moeders (sommigen nog niet eens echt goed aangekleed :D ).
Janouk zat al vol paardensnoepjes en suikerklontjes voordat het tuig erop lag.

Daarna eerst een rondje stappen op het parkeerterrein, even aanvoelen hoe Janouk was en alles goed zit. En daarna mijn moeder op de koets. Ze voelde zich net de Koningin. :j want achter ieder raam stonden zwaaiende mensen. haha *\o/* en achter Janouk een hele optocht met Penny meisjes op de fiets, skates of mee rennend.
Mijn moeder verplicht een cap opgedaan, want je weet maar nooit hoe Janouk zou reageren op al die kinderen. Maar het was niet nodig geweest. Maar dit is ook wel speciaal; mijn moeder met cap
Afbeelding

Toen wij de straat in reden, kwam mijn nichtje naar buiten rennen. Haar mond staat nooit stil haha, maar nu was ze doodstil en stond alleen maar Janouk te kriebelen. Ze was zo verbaasd. En mega trots, want alle buren kwamen naar buiten. Ik had Janouk verkleed als Barbiepaard
Afbeelding

En Janouk, die was bovenverwachting rustig, ze stond te genieten van al die kriebelende meisjes handjes en paardensnoepjes en klontjes.
Mijn nichtje de leidsels in haar hand en een rondje door de buurt gedaan. Janouk liet zich prima sturen en genoot van al die zwaaiende mensen langs de kant.

Afbeelding
Janouk met mijn beide nichtjes

Wij hebben wel vaker veel bekijks, maar dit was wel erg overdreven _/-\o_

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:38

Hihi, heerlijk zo'n braaf barbiepaard :D.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:45

Wat een leuke foto's!
Ik heb een paar jaar een haflinger gereden en die liep ook voor de wagen. Ze heeft mijn man en mij gereden met onze bruiloft! Ze had rozen in haar manen en staart en de eigenaar was apetrots op zijn paardje.
Ook een paar jaar met de intocht van sinterklaas de wethouder gereden met haar. Echt een geweldige pony!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:55

ahhhhh wat lief, Janouk als barbiepaard! Jouw moeder kijkt nog wel wat bedenkelijk achterop de wagen hahaha.
Citaat:
Eveli gefeliciteerd met je aanwinst, ik wist het ook al een soort van
Ik vind hem wel vrij iel.

Nou die is dus echt niet iel, het is een pony met een prachtige front en een lekker achterwerk :*
Denk ook dat als je SGMW wilt rijden, als je dat het leukste lijkt, dat dan enkelspan of ook tweespan middenmaat shetlanders niet het handigste is, ook al zijn er altijd uitzonderingen. En dan moet je nog maar een goed tweespan bij elkaar vinden. Ben er ook wel achter gekomen dat dat een stuk lastiger is dan het zo lijkt.
Maar ieder zijn ding.

Nou die Snuitmans wist zeker nog heel goed dat ik het de vorige keer van hem 'verloren' had, wat een ongelovelijke dondersteen kan het toch zijn en wat was hij boos op me -:(- maar deze keer kwam de stoom dus uit zijn oren en niet uit de mijne want ik had alle tijd, heb hem lekker laten spartelen en jawel, na een half uurtje vrij worstelen (niet bit aan nemen, springen voor de wagen, dribbelen, galopperen, niet door willen lopen, bit vastpakken :roll: ) gaf hij zich gewonnen. Dat is dan zo vreemd, dan ontspant hij zich, heb je een heel fijn mondje, gaat hij door zijn nek en klaar is het. Moet dan wel goed op blijven letten want als ik er niet aan rij zijn we zo weer terug bij af maar hij ging met toch sjouwen 8-) mafketeltje. Daarna rondje buiten uitgestapt zodat hij vrijwel droog weer in zijn box kon. Liep meisje met Fries achter me aan, of ze mee mocht stappen. Dat was goed natuurlijk hahaha ze konden ons niet bijhouden, ze moest steeds stukjes bijdraven. Fries van 1.60, Snuit 1.15 :D

Daarna Bente heerlijk dressuur gedaan in de bak en op het veld. En ook voor haar stap-exercitie. Van/ naar huis gestapt, over de weg en over landweggetje, ze was zeer braaf, deed het erg goed, geen gegaloppeer voor de wagen. Vond het nog wel spannend want was alleen bezig maar goed heb het toch gedaan. Je moet toch wat en het was zondag, dat kleine stukje over de weg, zag weinig verschil met of ik op de weg rij in mijn eentje of op het grote veld :x Mijn stalhouder zag me zo vertrekken over de oprijlaan, die had zoiets van :oo alleen naar buiten, maar was dus blij dat hij me vrij snel weer aan andere kant van het huis tevoorschijn zag komen := Was stiekum wel beetje trots op onszelf :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-10-11 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:04

Bedankt allemaal :). Duim 16 nov maar dan moet ik weer op :P.

Ik ga mee met de samenvattingen, sorry even niet veel tijd :).

Voor iedereen: :(:) :D *\o/* :+: <3 :* :):) :(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:21

VHU, snuit lijkt me echt een pony waar je goed van leert mennen als ik dat zo hoor.
hij laat je echt wel weten of je het goed of fout doet.

Wat een lieve barbiepaard Janouk :+:

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een hele tijd weer OP een paard gezeten.
en dan ook nog een écht paard (dressuurpaard) want hij is rond de 1.73/1.74m
het was echt heerlijk! wat een groot paard onder m'n kont, ik heb ook echt heel lekker gereden.
al ben ik nu wel een beetje moe haha, want dat ben ik natuurlijk niet meer gewend.
Is ook echt een paard wat mij wel laten merken of ik iets goed of fout doe, dus dat is heel fijn om van te leren :j
ik had de stoute schoenen maar aangetrokken en aan stalgenootje gevraagd of ik een keer op haar paard mocht rijden.
en dat was geen probleem :D ik weer gelukkig dus :D
Morgen mag ik weer :D en dan zondag ook weer :D

en ik heb ook nog bijna een half uur met wobbe rondjes over het terrein gehobbelt.
want er was iemand met een jong paard in de bak aan het rijden en ik wilde haar nog niet storen met mijn sulky in de bak.
bovendien hoefde wobbe vandaag toch niet hard te werken van mij, dus dat kwam goed uit.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:36

VanHuisUit schreef:
ahhhhh wat lief, Janouk als barbiepaard! Jouw moeder kijkt nog wel wat bedenkelijk achterop de wagen hahaha.
Citaat:
Eveli gefeliciteerd met je aanwinst, ik wist het ook al een soort van
Ik vind hem wel vrij iel.

Nou die is dus echt niet iel, het is een pony met een prachtige front en een lekker achterwerk :*
Denk ook dat als je SGMW wilt rijden, als je dat het leukste lijkt, dat dan enkelspan of ook tweespan middenmaat shetlanders niet het handigste is, ook al zijn er altijd uitzonderingen. En dan moet je nog maar een goed tweespan bij elkaar vinden. Ben er ook wel achter gekomen dat dat een stuk lastiger is dan het zo lijkt.
Maar ieder zijn ding.

Ik heb een grote maat shet en mijn jaarling is met 17maanden al 97,5 cm dus ik heb er wel vertrouwe in dat hij ook grote maat word :j Nu snap ik ook dat een shet niet ideaal is icm een SGMW er is niks voor niks een minimum stokmaat. Maar opzicht zou ik dus wel officieel ooit met die 2 een tweespan mogen starten, en als ze het in enkelspan (heeft ze in schinveld gedaan) kan dan in dubbel span helemaal.
Maar gezien mijn probleem wil ik op de een of andere manier enkelspan blijven rijden en officiel mag dat niet met haar.
Als je een shet gewent bent dat is een welsh toch wel iel vind ik, net als een NF.
Ik heb niks tegen welshen, had er bijna een gekocht ;) Maar persoonlijk houw ik meer van ijslander, fellpony's, fjorden en dartmoor bv. Als ik nu een goede pony voor mij vind en dat is een welsh en NF dan maar zo, ik ben voornamelijk opzoek naar een leuk rustig en braaf ponytje. Maar dat zijn droomen voor later eerst school afmaken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:40

als ik geld en tijd had gehad, dan had ik er ook eentje bij gekocht.
maar dan een rijpaard :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:42

Wat leuk IT, morgen heb je vast spierpijn <<)

Citaat:
VHU, snuit lijkt me echt een pony waar je goed van leert mennen als ik dat zo hoor.
hij laat je echt wel weten of je het goed of fout doet.

Als ik hem 'gewoon' aan los leidsel of met beetje aanleuning rondjes laat draven, of ook buiten gewoon met aanleuning maar niet echt door de nek, dan wordt hij niet boos, dan hoeft hij natuurlijk niet aan het werk en heeft hij het reuze naar zijn zin. Dan nog af en toe galopje erbij en meneer straalt helemaal voor de wagen. Maar o wee als je wilt dat hij precies doet wat jij zegt zo.... -:(- dan kan hij echt zo'n ongelovelijk eigenwijze :x }:) zijn. En dan inderdaad beledigt als je net te veel pakt of niet over twee leidsels ment :roll:

Maar goed, klopt, je leert er wel van (en als hij dan lekker loopt is het wel extra gaaf zeg maar 8-) ).

Dacht je dat ze last van jou met Wobbe hadden? Zal toch wel meevallen?

Daarom heb ik destijds een paard gekocht, omdat ik er weer zo vreselijk graag op wilde zitten, erg he.

@Rhine toch zijn welshjes niet per definitie iel, vaak helemaal niet zelfs. Je hebt ook flink wat behoorlijk brede welshjes. Maar misschien gebruiken jullie in Belgie het woord iel anders. Denk als ik de rassen zie die je leuk vindt, dat je bedoelt 'robuust' ?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-10-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:44

VHU waar heb je zin in zo 's ochtends vroeg op zondag hahahah. Als je die behoefte nog eens hebt; je weet waar ik woon he :-)
En de paarden lekker aan het werk gehad, goed bezig vandaag !

Ollie weer sportief gedaan, goed hoor !

Naaltje lekker rustig wakker geworden met croissants, lekker !

Frensie; daar kan ik me iets bij voorstellen hoor, een man met een roze halsband whahaha. Zou mijn vent ook niet willen :-)

Maisie had wat goed te maken met Ferro.

Leuk Janouk !!

Ivys Toeter lekker erop ipv erachter, leuk !

Ook hier leuke paardendag gehad. Eerst lekker met Jazzje Ullie gestapt, daarna mee op wedstrijd met vriendin in de M2 en die haalt gewoon ff 211 punten *\o/* maar het is dan ook een geweldige combi en die knol kan lopen !!!

Daarna nog met andere vriendin de shetjes gedaan, lekker stukje gewandeld met dit prachtige weer!

Was dus heerlijk paardenweekendje :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:45

denk inderdaad dat ik wel spierpijn heb morgen.
maar gewoon doorgaan :j morgen weer rijden en 's middags nog sporten.

Dat jonge paard is nog niet zo superveel gewend en zij heeft er nog niet zo veel mee gereden.
dus hun moeten nog een beetje aan elkaar wennen.
en soms is dat jonge paard nog wat lastig te sturen.
vandaar.
maar als ze wat beter aan elkaar gewend zijn ga ik zeker er gewoon bij rijden hoor :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:49

Jeetje IngridM jij bent ook druk geweest!
Geen idee wat me bezielde vanochtend, maar moet zeggen, het ziet er hier wel lekker schoon uit *D
Oja, IT je vroeg of ik foto's wilde laten maken als ik les heb op Bente, zal proberen te vragen. Heb alleen zelf het idee dat het er niet uitziet, omdat ik vrij lang ben en Bente zo klein :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:53

is misschien voor jezelf dan ook wel leuk? kun je het zelf ook eens zien.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:55

Nog even een paar foto's van 2 weken geleden spammen (toen het nog 25 graden was)

Afbeelding
Mijn niet al te rechte 2-span

Afbeelding
De hele familie :D

Afbeelding
Het zweet er af

Afbeelding
Robijn op zn knapst :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:02

@Maisie wat een heerlijke gezellige foto's <3
@Rhine zie Ferro, een niet zo iele welsh ;) Maisie, ik bedoel het positief he, ik vind Ferro helemaal geweldig! Hoe ging het met Robijns buitenritje?

Wij doen hoogstwaarschijnlijk niet mee met jumpcross van Sintels omdat manlief dan weer in het buitenland zit, dan moet ik al zoveel regelen en doen (o.a. zoonlief naar hockey op zaterdag, geen idee hoe laat hij moet spelen, maar hockey zoonlief gaat wel voor mijn gedoetje). Maar als jullie, Bicci, Lacuna meedoen hoop ik wel dat ik kan komen kijken :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:10

whaha ferro is een turbo welsh !! Robijn is ook niet iel gewoon normaal maar vergeleken met ferro haha.

Ja robijn was best braaf met buitenrit. Denk dat de 80 kg extra op de kar ook wel helpt.

Ben ook wel benieuwd naar rij foto's op Bente VHU. En fijn dat je hebt gewonnen van snuit vandaag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:21

Whahaha Maisie die laatste foto :-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:28

:wave:

druk gekletst hier... alles bijgelezen, eens kijken wat ik uit mijn hoofd nog kan reproduceren...

VHU lekker met een guitige Snuit gemend, beetje hiërarchie bepaald en al met al lekker ritje gemaakt en daarna dapper met Bente het 'veilige' erf verlaten...
Rhine die graag een robuuste pony wil en de vraag is hierboven of een welsh al dan niet iel is... ik zou 't niet weten, heb er geen verstand van :+
IM die druk is geweest en een volgende keer wel met VHU mee wil
Tassie die zomaar 16 nov weer een poging gaat doen (Go Tassie, Go Tassie... dat wordt 'm ! ;-) )
Maisie die hele gave pony's heeft en eentje gaat gewoon op z'n kont zitten (nog nooit in 't echie gezien :D )
IT die wel een rijpaard zou willen nu ze de smaak van rijden weer heeft :D

ehhhh... even denken hoor... wat heb ik nog meer gezien...

:)* Oja, hele gave foto's van een Barbie-Haflinger met lila strikjes bij Janouk met een mama achterop :D
en Frensie was nog langsgewaaid...

en verder vergeten Y;(

Nou, hier wel leuk dagje gehad, nog wat 'oude bekenden' gezien en gesproken, zowel paardenbeesten als mensen... Verder vooral rond huis beetje bezig geweest, boodschapjes gedaan en zooi uit de stalkast uitgezocht, schoongemaakt,weggegeven aan een penny-buurmeisje etc. etc.

Ga me toch oriënteren op een nieuw paardenbeest, liefst een forse tinker (van ruim 1m60) met loopvermogen... heb vrijdag gereden op de tinker van dinnetje (ook bokker) en was helemaal weer in de wolken... ging goed en kreeg nog complimenten van oude stalgenoten, altijd leuk, die waren verbaasd over zoveel vooruitgang in een half jaar *\o/* En dat is toch allemaal de verdienste van Har, die het mij allemaal op zijn rug heeft laten leren, blijf trots op mijn pony /3

Straks naar bios met vriendlief (die is nog in stadion, wat zal hij het koud hebben)

Fijne avond allemaal !!!