[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:31

Citaat:
mag ik hier zo een enkele keer mee komen kletsen?
Afgelopen weekend heeft mijn merrie voor de eerste keer voor de wagen gestaan, en hoewel ze het heel spannend vond, ging alles goed ! Ik was er niet bij, heb vanmorgen wel een foto gezien en krijg het idee dat het wel gaat lukken met haar .

Ha Gem, welkom hier. Gem en ik zitten ook op het 40+ topic :+ En ze heeft die leuke blauw-geruite deken aan me verkocht :7 Wat geweldig dat Ster voor de wagen heeft gestaan *\o/*

Citaat:
Wat gaan jullie weer hard. Zo kan ik onmogelijk op iedereen reageren hoor. Dat kan dit oude hoofd allemaal niet onthouden.
Tine, ik sluit me helemaal bij jou aan, net 4 pagina's doorgelezen, het was hier dus gezellig vandaag }:0

Citaat:
Haha ik ben volgens mij ook gewoon huilerd hoor! Eerste keer voor de kar heb ik ook gehuild haha.
Ik had het afgelopen zaterdag een beetje te kwaad... niet veel van laten merken maar het schoot regelmatig door mijn hoofd. Zo'n 4 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht paardrijden, misschien nog af en toe erop zitten maar het kon echt niet meer met mijn knie. Om dan met je eigen paard een mendurance te winnen, dat is gewoon onbeschrijvelijk. Vooral ook omdat het met een paard was, iets met een pony doen dat had ik nog wel gedacht maar met een paard, dat was eigenlijk helemaal een afgesloten weg. Zo zie je maar weer hoe het ook kan lopen :D

Citaat:
wij zijn voor het eerst
alleen naar buiten geweest met de merrie, ze vond dat we te vroeg weer thuiskwamen na een uur met veel draven.
Wat leuk Cobii, dat is een mijlpaal zeg, hartstikke goed! Zijn jullie over de weg gegaan of door het land/ bos of zoiets? Is ze een beetje verkeersmak / cool in de kop?

@Tine, wat gruwelijk spannend := wat fijn dat de les goed ging, die Amerigo gaat je nog verbazen straks met de nieuwe wagen (je hebt hem toch nog niet?).

Tja paarden en lovers??? Ik heb vrijwel altijd merries gehad als paard, mijn poowns zijn wel je-weet-wel mannetjes maar mijn eigen hubbie vind ik echt nog wel het fijnst hoor :x

Vandaag trouwens Snuit en Alwyn enkelspan gereden en nog op Rizanta gereden, voelde me net zo'n trainer 8-) Poowns staan er goed en relaxed bij. Snuit was erg blij dat hij weer aan het werk kon maar jonge jonge wat had hij het moeilijk in de bak met dressuren :+ op een gegeven moment ging hij steeds hinniken, gek mannetje. Ben ik nog een rondje buiten gaan doen, hij was helemaal hyper maar bleef gelukkig wel goed luisteren. Alwyn gewoon netjes de bak leren rondlopen en nette wendingen doen, hij deed erg zijn best. Rizanta liep heerlijk ontspannen het weekendje weg heeft ons echt weer meer vertrouwen gegeven, grappig is dat hoe dat ook doorwerkt onder het zadel.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:41

lekker VHU! :) fijn dat je nu met allemaal aan de slag kunt! :j

't is bewezen, studeren is slecht voor je... je moet er wel stokdoof van worden :')
krijg op m'n mieter dat vriendje m'n muziek hoort :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:49

Kan jij studeren met muziek aan ??? Dat kan ik echt niet hoor.
Citaat:
lekker VHU! fijn dat je nu met allemaal aan de slag kunt!

Ik vond het erg luxe dat ik vanochtend eindelijk een keer geen drollen hoefde te rapen :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:51

ik kan dat ja :))
anders heb ik een film als achtergrondgeluid
en hoe onboeiend ook (indiana jones ofzo? :') ) dan ga ik volgen ;)

luxe hoor ;) geen poep rapen. Maar ik snap je helemaal :j

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:54

kom ook weer is langs! alles mee gelezen maar me laptop werkt de laatste tijd niet echt mee! :/

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:08

VHU: ik ga even met jou samenvatting mee.. heb wel alles bijgelezen, maar nu even geen fut meer om nog echt overal op te reageren.

Paarden en vriendjes.. tja heb geen vriend/man/partner dus zal het met Eef en Belle moeten doen.. tja dat maakt mij eh...... :=

Een bokt-meeting-weekend met paarden op de camping van de ouders van biancacoo lijkt me heel erg leuk. Als het ff kan wel in het najaar of volgend jaar i.v.m. de vele plannen van dit jaar al. Maar heerlijk. 2 lange ritten en savonds een gezellige barbeque..:D Ik heb er al zin in;)

Truste allemaal!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:24

ga ook mee met de samenvating van vhu

had vanavond weer les met uzma hij liep over het algemeen wel lekker aleen toen ik hem ging verzamelen om door te zitten vond ie dat ie moest galopperen ~~}> (zoals ie dus ook voor de kar doet) nee paard we zijn nog lang geen zz dus flink op zijn donder gegeven en toen kon ie wel draven
DA vandaag geweest voor uzma had mooie tanden dus daar ligt het niet aan
nog even staan zwijmelen bij het veulen wat een leuk ding zal van de week even foto's maken ze heeft nog steeds officieel geen naam maar er wordt gesproken over lady in black

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:31

@Lanouska, als ze zich moeten verzamelen moeten ze meer hun bekken kantelen. Sommige koetspaarden hebben eerder last van hun SI-gewricht omdat op dat gewricht ook met trekken veel kracht wordt uitgeoefend (ter hoogte van heup in het bekken). Het staat me bij dat je zei dat Uzma achterin het 4-span staat dus ze moet ook echt eraan trekken. Het kan dus zijn dat ze last heeft van het SI gewricht of dat dat niet helemaal rechtstaat waardoor ze als je haar wilt verzamelen, of als ze even wat meer moet aanspannen voor de wagen, ze om dat gewricht te ontlasten gaat galopperen.

't is maar een idee hoor :o

Dat ze het wel doet na een paar keer een flinke opdonder kan erop lijken dat ze het gewoon niet wil doen maar als het tot een poosje geleden een goed meewerkend paard was zou ik haar zelf even na laten kijken op heup/bekken/SI-gewricht.
Lees nu dat het een 'hij' is :+

Nou welterusten allemaal :O

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:43

@ vhu in het 4 span staat ie voorin in het 2 span ging het afgelopen woensdag super gewoon als normaal en hij protesteerd nog al snel hoor als ie het er niet mee eens is

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:46

Dan mag-t-ie wel op z'n donder hebben af en toe :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 03:26

Lady ik Black vind ik wel een leuke naam :D

VHU lekker dat je je nu meer op je dieren kan richten ipv hun poep op te ruimen :P

Ik ga nu ook maar eens slapen, wat gaat die tijd toch hard!
Nu eindelijk alles compleet voor mijn uitzending :D Dacht steeds dat ik niet aan die 45 minuten kwam. Maar rekende verkeerd! Kom over die 45 minuten.. dus moet nog wat zien in te korten :P

Slaapse!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:42

goedemorgen :wave:

niet al te best geslapen hier maar ja dan moet je ook niet blijven smsen tot half 1 als om 7 uur de wekker weer gaat

ik ga aan het werk lekker naar de mc

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:47

morge..
ook hier last van 't uurtje te vroeg :+

Ik ben aan het zoeken of ik met de bus kan naar de bibliotheek, of dat ik op de fiets moet (en waar ik die kan laten dan) zucht...
net nu hebben ze heel de straat openliggen hier..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:49

Ollie1 schreef:
Poeltje schreef:
@Ollie: Inclusief pony's en paarden die we meenemen? :))

Tuuuuuurlijk O:) :D :D :D :D :D :D

@Biancoo, wanneer is het allemaal af?

Hihihi, 4 pagina's verder kom ik weer even langs.
wat gaan jullie hard.
Maar het is altijd leuk om een bokt weekeinde te organiseren natuurlijk !!

De stallen (12 van de 15 stuks) zijn al klaar, de paddocks moeten nog gemaakt worden, dat zal de komende maanden gedaan worden.
het is allemaal echt net in de ontwikkelingsfase, maar wel leuk hoor, het schiet al aardig op.
Zal vast wel goed komen, de website doet het al.
Ze willen open gaan tussen mei en juni a.s. zal er om hangen of alles klaar is.
De waterpunten voor de drinkbakken zijn aangesloten, dus dat word wel luxe.

Het is goed koud hier buiten, had toch mijn winterjas en muts maar opgezet toen ik vanmorgen de paarden buiten ging zetten, gisteren had melody een droge hoest een paar keer, maar even in de gaten houden, anders moet ze even een kuur en rustig aan doen. een verkouden paard zit je ook niet op te wachten....

Zo, ik ga een thomas trein spoor in elkaar zetten, en dan zoontje naar school brengen, kom straks weer bijlezen en kletsen en reageren op iedereen, sorry, valt er nu even tussenin.....
Welkom nieuweling :j , dat had ik dan wel snel gezien !!

Tot straks, groetjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:07

Goedemorgen allemaal.

Amerigo hoest hier ook af en toe. Ik wijt dat eigenlijk aan de zeer droge en stoffige lucht. Hier heeft het al tijden niet geregend en met al dat landbouwverkeer waait er heel veel stof op, en natuurlijk allerlei stuifmeel in de lucht. Vanaf morgen gaat het weer regenen, denk dat het dan wel opknapt. Pony heeft ook heel vieze ogen, ook door stof lijkt me.

Nou, ben heel laat, dus ga snel zoon naar school brengen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:23

Mogge,

Vandaag mogen we weer werken, maar ik heb het gevoel of 'de man met de {x) vannacht is langsgeweest %) . Vandaag een spannende dag vwb de pony en horen we of deze richting Rockanje gaat komen. Het is geen pony voor mij maar voor één vd dochters van een goede vriendin.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:25

Goede morgen!
Pff..Hoesten...Ben dat woord al beu gehoord! Romeo heeft tijden dat hij iedere ochtend zo een 5 keer moet hoesten en dan is het weer goed. Hij heeft al kuren gehad, antibiotica,... niets helpt. Dierenarts zegt dat het is zoals wij: als wij eten (ik toch) en ik drink niet onmiddellijk na mijn eten, zitten er ook nog wat kruimels in mijn keel die ik eruit moet hoesten. (Romeo hoest namelijk altijd nadat hij zijn ontbijt heeft gehad, meestal als we onderweg zijn naar de weide). Nu heeft hij al een paar dagen niet gehoest, dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
Soms komt het eens voor dat hij tijdens het mennen hoest, maar dat is niet vaak.

Ik heb goed nieuws te horen gekregen: zaterdag wordt het 22 graden en een NACHTtemperatuur van 10 graden!! *\o/*

@ VHU: kan me voorstellen wat een luxe dat is! Ik heb maar 1 pony en dat is soms al ontzettend veel :D

@ lanouska: dat smsen is soms echt verslavend hé :Y) Meestal worden de gesprekken net interessanter als het laat wordt, dus dan is het moeilijk om te stoppen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:29

En ook goedemorgen :O
Zit hier ook een beetje duf te wezen, zoonlief is al naar school, hond moet nog uit. Net allemaal postertjes gemaakt voor de poes, die hangen we maar op. Amevedi gebeld/ingeseind, die hebben niets gevonden, ze is ook niet bij het dierenasiel. Duszzz. Het is hier koud maar wel droog.

Vandaag geen paarden/pony dag, vanochtend moet ik wat dingen uitzoeken (belasting bijv) en vanmiddag heb ik cursus van een hogeschool (moet dus zelf in de schoolbanken, ben daar heel slecht in) en daarna zoon ophalen van muziekschool. Dan weer de molen van eten koken, opruimen etc. Dus een heel doordeweekse saaie dag. Maar goed, het kan niet altijd feest zijn natuurlijk :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:34

VanHuisUit schreef:
Citaat:
wij zijn voor het eerst
alleen naar buiten geweest met de merrie, ze vond dat we te vroeg weer thuiskwamen na een uur met veel draven.
Wat leuk Cobii, dat is een mijlpaal zeg, hartstikke goed! Zijn jullie over de weg gegaan of door het land/ bos of zoiets? Is ze een beetje verkeersmak / cool in de kop?
Vandaag trouwens Snuit en Alwyn enkelspan gereden en nog op Rizanta gereden, voelde me net zo'n trainer 8-) Poowns staan er goed en relaxed bij. Snuit was erg blij dat hij weer aan het werk kon maar jonge jonge wat had hij het moeilijk in de bak met dressuren :+ op een gegeven moment ging hij steeds hinniken, gek mannetje. Ben ik nog een rondje buiten gaan doen, hij was helemaal hyper maar bleef gelukkig wel goed luisteren. Alwyn gewoon netjes de bak leren rondlopen en nette wendingen doen, hij deed erg zijn best. Rizanta liep heerlijk ontspannen het weekendje weg heeft ons echt weer meer vertrouwen gegeven, grappig is dat hoe dat ook doorwerkt onder het zadel.

We zijn een deel over de weg gegaan, waarbij we een spoorweg onder door moesten en er net 2 treinen over ons heen geraasd kwamen toen we er net onderuit kwamen (paard reageerde er totaal niet op :Y) ). Merrie is behoorlijk verkeersmak, vrachtwagens en bussen die met veel geluid langskomen deren haar niet. Opvliegende eenden reageert ze gelukkig ook niet op. De merrie ziet wel alles, als je dan maar duidelijk en rustig blijft loopt ze zonder problemen gewoon door. Ideaal leerpaard voor ons iig. <3

Super dat de paarden zo lekker gingen. Kan me voorstellen dat Rizanta er weer helemaal zin in heeft na zo'n leuk weekend. ;)

Balen dat Uzma niet wou verzamelen Lanouska.

Naaltjes vriend heeft last van haar studeermuziek. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:42

hoesten... hmm dat doe ik vooral :')
heb er net een wasje in gefrommeld, zo wat boterhammen smeren.

Ik heb maar besloten dat ik te voet naar de bibliotheek ga.. aangezien de bussen niet rijden enzo... onzin..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:51

Hier een beetje penny-gevoel :D . Ga zometeen een bezichtiging doen voor een recreatie / trainingsmarathonwagen in Brabant :):) , ben er wel lichtelijk zenuwachtig voor :o . Ik beslis niet direct, wagen gaat ook niet meteen mee terug. Dat behoedt me iig voor een impulsieve aankoop :)* .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:54

waar in brabant? :D

verstandig, maar ik duim mee voor je :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:02

succes gem ,hoop dat het wat voor je is.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:11

SL heeft op Romeo gezeten: foei. moet eerlijk toegeven dat ik ook al eens op Petra gezeten heb. Maar zij wist niet goed wat ze er mee moest en weigerde dus een stap te zetten :)
Maisie: ziet er eigenlijk nog niet zo slecht uit

SL: als het ooit op een boktmeeting uit komt, kunnen wij misschien samen wel iets regelen.

Welkom nieuweling: Gem (had ik blijkbaar ergens gemist) Veel succes met het bekijken van de wagen.

Jelleee trouwt met Kay. Ik zie jullie al in de kerk staan.

Afvallen: moet ik ook dringend doen

VHU is lekker aan de slag gegaan met haar 3 toppers. Ik kan het mij levendig inbeelden dat je super trots bent op Rizanta

Uzma blijft kuren hebben

Jenkins heeft voldoende materiaal voor haar radio uitzending. kunnen we die ook ergens online na beluisteren?

Cobiie: lijkt me wel eng zo treinen die boven je hoofd razen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:12

Haha die Gem gaat er helemaal voor :+
Ik moet nu iets nuttigers gaan doen dan bokken.... :?