[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:21

hier mag je 30 op de dijk, maar ze rijden veel harder, ook wordt het gebruikt als sluiproute.
Het is een klein stukje daarna ben je in het ''bos''

Heerlijk is dat he, lekker naar buiten en toch opvallen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:38

''bos'' is hier 20 minuten
60km weg (altijd 80 geweest)
nee.. :P mij niet gezien :D

lijkt me wel prachtig, een keer in het donker in het bos rijden :+:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:53

ik ga meestal lopend naar les in de winter
je komt hier weinig mensen tegen. 1 of 2 auto's.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:08

Ik loop met de pony's door de wijk, en daar is straat verlichting en een fietspad langs de weg.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:01

mijn pony's komen gelukkig nu het erf niet af, alleen met wedstrijd, dus nooit gedoe met kerstboomlichtjes;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:18

ik wil vaak buitenrijden. in de bak is niet zo voor mij en rivaldo vind het ook niet super. Van de week weer naar buiten :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:56

Wat een mooie wedstrijdresultaten!

Buiten in het donker, nee mij liever niet gezien. Dan ga ik lekker de bak in waar ik gewoon het licht aan kan zetten en tenminste kan zien waar we heen gaan ;) Ik ben zo nachtblind als 't maar zijn kan.

Vandaag lekker een rondje buiten gedaan. Sun had ook de turbo erop staan. We hebben 10 km gereden, om half 2 zat ik op de kar en vertrokken we, en om kwart over 2 stapte ik terug bij stal van mn wagen af.
Meteen maar even mn tuig weer uit elkaar getrokken en schoon gemaakt met zadelzeep.

groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:11

Net priveles gehad met mijn paard. Hij ging heel lekker, dus dat geeft weer wat hoop voor de wedstrijd van volgend weekend. Hij heeft tenslotte een heel tijdje niet voor de wagen gelopen. Morgenochtend lekker weer met de pony aan de slag.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:01

Nou ik zal mij nog even voorstellen beter laat dan nooit :D
Ik ben Jouke 21 jaar en ik ben groom bij theo viets. Ik rij zijn ponies onder het zadel en voor de wagen. Krijg de laatste tijd vaak een tweespan voor me neus waar ik van alles mag doen. Heb in juni mijn koetsiersbewijs bewijs gehaald en wil nou de rest ook gaan halen :D Mijn ponie staat ook voor de wagen en we zijn hard aan het oefenen om stelling en buiging te krijgen en ook het tempo een tikkie terug te leggen. Jaap vd Windt staat ook bij ons op stal en voor hem rijdt ik ook zijn paarden zo nu en dan onder het zadel. De halve stal ment en dan kan je natuurlijk niet achterblijven heh!! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:00

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:16

welkom jouke,

Ik was vanavond naar de manege geweest waar de menavonden worden georganiseerd, wat een goed bakken zeg!
Buitenbaan van 30x 80 was zo als de branding van het strand!
Binnenbak was natuurlijk niet zo maar wat een kwaliteit! Denk dat ik er fijn kan mennen in de lessen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:26

Dat is een goed vooruitzicht L-Rivaldo!!

Wij hebben hier thuis houtsnippers aan het zand toegevoegd. Onder het zadel was het zand prima te doen, alhoewel s zomers wel wat zwaar. Maar voor de pony was het echt veel te zwaar, hij kreeg de kar er echt niet door. Dus toen naar een oplossing gezocht en uiteindelijk gekozen voor houtsnippers. In het begin vond ik dat ook nog redelijk mul. Maar we hebben een frees gehuurd en nu is het echt super. Die vele regen heeft natuurlijk ook nog goed geholpen om het in te laten klinken. Met het zand had ik na deze enorme regen toch ook wel wat plassen gehad, maar nu helemaal niets!!!!! Heerlijk.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:01

L_rivaldo dat is mooi! wij hebben thuis een rijbak 20-60 opzich wel fijn, soms wordt ie alleen wel zwaar, maar gelukkig is er goede drainage, laatst reed ik alleen, schoot er ergens een dop van de drainage, dikke fontijn in de bak haha, goeie oefening :o ach ik rij met een 2wieler dus echt hard hoeven ze er niet aan te trekken, en als het zwaar, is doe ik gewoon wat rustiger, ze worden er wel lekker sterk van :p vandaag een dagje vrij van de pony's aangezien ik echt een *(^&(*& roooster heb op dinsdag namelijk het 1e uur en vervolgens om 3 uur pas weer les echt belachelijk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:10

ja het is een mooie stal, moet alleen even terug om te kijken hoe dat nou zit met die menavonden ;)
Die van mij had ook vrij, lekker hele dag op het land geweest, morgen gaan de bijrijders rijden en donderdag gaat yosja hem rijden ipv vandaag (ze kon niet dus even geruilt) maar ik kon dinsdag niet dus ach hij krijgt amper vrij en zowat de laatste dagjes op het land dus kon hij lekker lang erop blijven :D
Vrijdag gaan we weer wat saampjes doen :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:14

Wat een prutweer vandaag.
Kar en tuig aan het poetsen, moest een aardige dikke laag modder af. Remblokjes ook maar meteen vervangen, ik had vandeweek een wiel wat vastliep in het bos. Gelukkig kwam hij wel weer los door even over een boomwortel te rijden. Remblokjes waren weer geheel afgesleten tot aan het metaal.
Morgenavond dressuur op de vereniging. Dat wordt weer een hoop gedoe voor een dressuurproefje: 13 km verderop mijn pony's halen met de trailer, thuis optuigen en aanspannen, km naar de vereniging stappen, proefje rijden en weer terug naar huis, uitspannen en weer op de trailer.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:59

Napie schreef:
Wat een prutweer vandaag.
Kar en tuig aan het poetsen, moest een aardige dikke laag modder af. Remblokjes ook maar meteen vervangen, ik had vandeweek een wiel wat vastliep in het bos. Gelukkig kwam hij wel weer los door even over een boomwortel te rijden. Remblokjes waren weer geheel afgesleten tot aan het metaal.
Morgenavond dressuur op de vereniging. Dat wordt weer een hoop gedoe voor een dressuurproefje: 13 km verderop mijn pony's halen met de trailer, thuis optuigen en aanspannen, km naar de vereniging stappen, proefje rijden en weer terug naar huis, uitspannen en weer op de trailer.

Jemig je moet er wel echt wat voorover hebben!!! Ben blij dat wij bij stal in de binnenbak mogen mennen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:21

Wat een gedoe zeg allemaal napie!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:13

zo goeiemorgen mensen, pff wat is het vroeg, ik ben al op school beland! de foto's van afgelopen zondag staan erop, dus vanmiddag maar even een topic bouwen :)

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:13

Goedemorgen :wave:
Sorry ik heb me hier de laatste tijd niet echt veel gemeld. Ben ziek nauja ik heb giga last van mijn heup. Het gaat nou gelukkig al weer wat beter maar dat mag ook wel na 3 dagen. Verder heb ik veel huiswerk op en proberen we elk vrij uurtje met de stallen etc. bezig te zijn. De uitloop is nu af nouja ze kunnen er nu lopen. Ook hebben we een opening in de stal gemaakt en dat word tijdelijk een in en uit loopstal. Het is de bedoeling dat het later 2 vaste stallen worden en dat er op de uitloop nog een afdak komt. Snappen jullie het nog?
Het mennen staat helaas op een laag pitje door dit slechte weer. Weiland is veel te nat en het zandpad waar ik normaal gesproken ook wel men, is ook zeikenat. Tevens is daar nu een graafmachine aan de gang en van 't weekend komen de jagers waarschijnlijk :( brrr. Ik hou niet van jagers, maarja ze houden wel de evenwicht in stand.
Jeetje wat een weer was het gister zeg! Niet normaal meer. Gister nog met mijn pony's gelopen op straat(voor zover het ging) zodat ze nog wel wat beweging kregen. Je waaide bijna weg maargoed.

Jeetje Napie wat een gedoe zeg. Maar jij kan nog wel mennen..Al ga ik waarschijnlijk ook wel naar een oplossing kijken. Er zit hier een manege in de buurt dus.
Mijn paddock word binnenkort hopenlijk omgekoeld(?) aangezien het hier nou een zwembad is. Hier heb je dan eerst zo'n laag zwart, dan geel en dan zo'n aardkorst. Die aardkorst gaan ze dan doorheen en dat gele zand komt bovenop te liggen. Hoe ze dat precies gaan doen, geen flauw idee.
L_Rivaldo, wat gaaf zeg! Jeetje wat een bak heb je dan :wow: Waar ik echter bang voor ben is als je bv. naar een manege gaat, dat die bak dan niet te zwaar is. Voor grote paarden is het vaak makkelijk te doen maar ik heb een shetlander van 1.04. Al worden die binnenbakken wel vaak gesleept etc.
In nederland is er ook een vereniging, speciaal voor shetlanders, die geven 1x in 2 week menles in een binnenbak. Dat lijkt me zo gaaf om daar heen te gaan. Echter hebben wij geen trailer. Nouja misschien kan dat wel in de toekomst.
welkom Jouke
Over verlichting gesproken, in Duitsland zijn er erg weinig lantarenpaals. Aan de ene kant wel veiliger, als je licht ziet moet het wel een auto zijn, maar als je het niet gewend bent is het erg lastig. En als je een plaats moet zoeken gaat het ook veel lastiger. Dus ik moet hier wel als een kerstboom over straat. Zorian had laast al een lampje in zijn staart, haha dat zag er echt niet uit.

Nouja ik heb eigenlijk nog veel meer te lezen etc. maar ik stop maar even. Voordat jullie helemaal in slaap gevallen zijn :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:27

Heb al wel heul lang niet meer wat gezegd, maar ik moet echt ff wat kwijt.

In de zomer hebben we met de club dressuurles in groepen van ong. 6, en daarbij gebruiken we portofoons van de KNHS (lompe dingen hoor!). Dat gaat prima, je steekt m in je jaszak en je kunt alles prima horen. Hoeft de instructeur ook niet zo te schreeuwen.
Maar gister had ik voor t eerst privéles, en toevallig dat ik zelf ook van die walkietalkies had. (Die kon ik aan m'n kraag vasthaken). Hij was toch zó verbaasd dat ik die bij me had, en vond het eigenlijk ook wel wennen om in zo'n ding te praten. Hij stond alsnog heel vaak bij me achterop, of liep mee. (Niet erg hoor!) :)
Is dit nu zo raar? Word dit weinig gedaan? Vond het eigenlijk wel handig, alleen soms met die enorme windflagen kon ik hem niet meer verstaan. Maar goed, toen waaide ikzelf ook bijna weg ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:09

Ja de manege had veel faciliteiten, nu nog meer info vragen voor de menavonden ;).. want ik kwam daar eigelijk alleen maar voor, maar die binnen en buitenbak zijn super.
Ook heb je daar een drafbaan van 650 meter waar je enkel met de kar op mag, dus dat is zeker leuk om voor de les lekker daar in te rijden ;)..
Even zien wat ze met die menavonden bieden, vind het wel jammer dat hier in de buurt niet menverenigingen zijn waar ik dan heen kan rijden zonder trailer.

lienepien: het is inderdaad handig zulke dingen (als ik op mijn kar zit en het klapperd wat of het waait, hoor ik helemaal niets).. ik hoor namelijk ook niet zo super als mensen tegen me praten en dan zou zo ding inderdaad handiger zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:49

toen ik nog een paardje onder de man reed nam mijn instructie ook altijd van die speciale walkietalkies mee, super handig, zelfs als het stormde kon ik haar nog goed verstaan :j

@L_rivaldo, klinkt wel echt als een superaccomodatie

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:51

Wij werken ook met oortjes tijdens de les. Of anders komt de instructeur op de kar staan of roept ie ons naar het midden om even uitleg te geven over de volgende oefening.

Gisteren lekker gelest met ferro. Vooral geoefend op het goed aan de hand zijn van je paard. Dus 1 lange zijde galop. Terug naar draf heel zachtjes tot bijna stap en daarna op de andere lange zijde stukje verruimen.

Lekker op beide kanten gegallopeerd op de volte en veel geschakeld in draf. Ik les samen met mijn zusje en mijn vriend dat is ook wel lekker.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:03

Afbeelding

Dit is de bak waarin wij lessen (met voor de oplettende kijker daarachter de grote bak waar we in de zomer in lessen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:05

hihi Heinekenzand :+ dat ken ik wel :D