[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:00

Ik woei even voorbij.. was op hooizolder de sleeën aan t zoeken. Kan morgen onze pony ervoor als t niet te glad is. Kunnen de Kids op de slee met pony naar school. Dus ff alles klaar zetten.. je weet t maar nooit!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:08

newmom wat een leuk idee, doe pony geitenwollensokken aan, een beetje anti slip. Hier heeft de houtworm meer aan de slee dan wij. maar eerst sneeuw zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:36

Ik zwaai even voor het slapen gaan.
Ben benieuwd Tine, wat vastigheid zou ook wel fijn zijn een paar daagjes in de week. Gewoon uit nieuwsgierigheid als je moet werken, hoe doe je dat dan met je eigen zoon?
Ik bewonder Vhu om haar rust en doorzettingsvermogen met de paarden.
Ook de sneeuw van hier mag naar de hondjes en het bos geblazen worden van mij hihi.

Lesdag voor morgen maar afgezegd, windstoten en trailer rijden vind ik niet samen gaan. En Paul ook niet dus dat scheelt.

Ik heb weer een gave opleiding gezien, maar wat kost in onze hobby alles toch veel geld pfff.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:43

Ik zwaai terug. Er ligt hier nu wat natte sneeuw.
Wat voor opleiding wil je gaan doen Ipsilonka?

Lekker wat vastigheid Tine.

Verder, ben ik het alweer kwijt, Y;(

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:37

Pff net door de verse sneeuw naar huis gereden (of gegleden?) goed pak gevallen hier en t is spekglad!! Begon rond 10'en met sneeuwen hier.

Lees morgen verder bij maar wou even zeggen:

Doe echt voorzichtig als je zo de weg op moet, het kan behoorlijk glad zijn!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:32

Ja wat hier in het westen als hagel en regen valt is bij jullie in het midden en oosten van het land sneeuw en veel gladheid. Ik hoop wel als het hier gaat vriezen dat het water wat weggezakt is, anders kan je op de wei schaatsen en mijn pony's kunnen dat niet. Heb geen mogelijkheid om ze op stal te zetten.
Misschien dan maar met zand strooien.(zoals kunstmest?)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:03

Hier ook geen sneeuw, gelukkig. Inderdaad wel aan de gang met mijn waterwerken om het water weg te krijgen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:47

Wat een drap.. ik wou sneeuw.. geen water. Sleetje laten staan. Bootje had ik niet. Dus kids met de auto naar school gebracht.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:52

Wat balen van de band VHU! Had ze haar voerbak alsnog leeg gegeten of alles laten staan??
Hoi Marga!
Ahh Tine, hoe is het nu met je? Hopelijk is het een leuke groep! En winstpuntje erbij, joehoe! :D
Newmom wat balen van de regen ipv sneeuw!
Ipsilonka wat voor opleiding heb je gezien?

Hier ligt best een goed pak maar op stukken waar je loopt is het al aan het dooien. Word een mooie drap bende en dan vannacht / morgen de vorst erover, kunnen we straks op de weg schaatsen. :=

En mijn dakraam van de auto is lek, niet leuk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:14

Nee dat is nu geen succes Marinka :oo
En Cathey eet gewoon helemaal niets met olie :? Dus op advies van Baudyh doe ik ff helemaal niets extra's alleen datgene wat ze goed eet komende week :Y)

Leuk dat ze je ervoor gevraagd hebben Tine +:)+ weet je waar je aan toe bent dat is wel lekker toch?

Dank je Ips. Zolang ik het idee heb dat ze me niet voor de gek houden of ervan profiteren heb ik een lange adem maar als ik dat idee wel heb ben ik best wel streng (Cathey is bang, zie je aan haar ogen, ze trilt helemaal als de hoefsmid haar aanraakt of haar voeten optilt en bij het vijlen... hoop dat we het met geduld goed gaan krijgen of in ieder geval beter...). En Ips twijfelt over opleiding, welke is het idd? Ja kan me er alles bij voorstellen dat je niet naar les ging vandaag wat een k-weer en ook slechte voorspellingen.

Marga in de nattigheid, jij woont ook ergens in 't westen dus, hier ook alleen maar nattigheid maar nu wel weer rustig qua wind. Ben wel blij dat het niet sneeuwt :x

Biancacoo is vast helemaal *\%/* nu :))

Zo maar ff boodschappen doen en naar 't peerd. Hoop dat de bak vrij is en ik even kan longeren met lange lijnen, kan ik er morgen weer op. Gisteren teugelwerk/work in hand gedaan. Wat geoefend met wijken en 4-kant halthouden plus achterwaarts. Is ze zo ijverig -:) , erg leuk om te doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:16

Hier sneeuw !! Wil nog meer !! *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:58

Ik stuur alles naar je toe. Wat een prut zooi. Mijn paddock is nu een zwembad geworden. Met straks vriezen kunnen de paarden er echt niet meer uit. Baal ik van

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:59

Gisteren heeft het hier eerst enorm geregend (bak en wei waren net weer een beetje opgedroogd) en nu erg vieze prutsneeuw. Te nat om er iets leuks mee te doen, erg zwaar om te schuiven. En als het nu gaat vriezen, wordt het echt levenslink.

Vanmiddag 7/8 gedraaid. Pffff ben gesloopt. Wat een nare groep.

VHU, dat is inderdaad fijn, is alleen jammer dat het eigenlijk te ver weg is, dus veel reistijd en -kosten. Maar ook stukje vastigheid.

Ips? zoonlief is al 10, dus als ik smorgens rond 7.15 van huis ga, gaat hij netjes aan de slag met zijn huiswerk (krijgt hij van mij) en gaat zelf op tijd naar school. En na school gaat hij of spelen (dan belt hij me om te laten weten waar hij heen gaat) of hij gaat naar huis en gaat daar of spelen of huiswerk verder maken of uitmesten.

Nou, ik ga maar weer verder hier. Fijne dag verder

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:58

Oh dat gaat makkelijk dan. Ik wist niet of hij zelf naar school kon ivm de eventuele afstand snap je?

Ik zit te kijken naar opleiding tuigreperateur en daarna tuigmaker.

Hier alles afgezegd ook de clublessen, maar voor nu vind ik de wind nog mee vallen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:25

Wat een leuke plannen Ips!
Oei dat maakt het lastig Tine... onze zoon vond dat hij op een gegeven moment ook geen oppas meer hoefde te hebben :+ hij heeft tot groep 6 een vaste oppas gehad, daarna was het eigenlijk niet meer nodig. Wat je zegt beetje tactisch uitzoeken met spelen bij en een of twee uurtjes alleen thuis moet dan best al wel kunnen (vinden ze erg fijn ;) ). Hij had paar goede vriendjes waar hij wel heen kon (en die kwamen ook bij ons als daar de ouders er beide niet waren).

Paard even ge-aqua-trained met longeren, vond ze trouwens leuk :))
Nu zo ff douchen en wachten op... pizza :Y)
fijne avond allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:31

Hier ook zoontje... net 10.... maar die wil echt nog niet alleen thuis blijven...
Knap van hem hoor Tine.

Leuk ips, is leuk om te doen.
Zou gaaf zijn.

Verder bijgelezen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:49

Onze zoon is gelukkig heel zelfstandig, en ik weet dat hij geen rare dingen zal doen als ik er niet ben. Dat scheelt natuurlijk heel veel. Toen hij 6 was, ging hij voor het eerst op ponykamp, in zijn eentje, allemaal onbekende mensen, onbekende manege. Dat ging super, hij vergat zelfs soms te bellen haha.

Ik ben er wel heel blij mee, want heb geen oppas meer. Oppas die ik had is verhuisd, (schoon)familie woont niet in de buurt. Hij kan ook al zelf wasrit draaien of vaatwasser aanzetten, tosti maken enz. Heerlijk

Net met Sam naar les geweest, ging weer super goed. Had het gefilmd, maar was te donker, dus niets van terug te zien. Maar de stijgende lijn zit er weer goed in. Morgen met beide dames naar de binnenbak en ik hoop dat we met de heren thuis iets kunnen. We hebben in ieder geval oprit en erf helemaal sneeuwvrij gemaakt (was half ijs, als er dan nieuwe laag op komt heb je een probleem). Paarden staan al op stal. Als het nu gaat vriezen, is het bloedlink, want alles is waterige ijskoek. Hopelijk gaat het niet vriezen, dan kunnen ze morgen nog de wei in en anders staan ze een tijd op stal vrees ik.

Nu maar eens wat gaan koken. Pfff, geen zin in, maar van de week al een keer pizza en een keer patat gegeten, dus moet echt gezonde maaltijd op tafel zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:44

Sterkte met koken Tine, we hebben hier pizza's laten bezorgen :+

@Biancacoo Han was ook eigenlijk vrijwel nooit alleen thuis hoor. Altijd bij vriendjes. Of vanuit school sporten en dan naar huis. Dan was ik ook al vrij snel thuis. Zo wordt dat dan langzamerhand half uurtje, uurtje alleen en zo breidt zich dat wat uit. Hij is nu bijna 15 8-) en maakt zelf pizza's, pasta's, gehaktballetjes en natuurlijk de tosties :Y) Moet wel eerlijk zeggen dat ik het erg fijn vindt dat ze langzamerhand die zelfstandigheid in groeien :o :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:44

Afbeelding

Was er hier niet ook iemand die last had van de wind?? Dit was een filmpje.. ik moest er meteen aan denken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:17

Ik vond het best meevallen met de wind, had het erger verwacht. En wij wonen toch wel echt heeeeeel open in de polder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:48

Hier ook niet. Had gasten nog wel naar zee gestuurd zo van dat is heel bijzonder als het zo hard waait :+ naja waren Zwitsers die vinden zee zowiezo mooi maar goed, van enorme hoge golven was geen sprake (Hoek van Holland).

Nou zon komt er hier zowaar een beetje door het was zooooooo donker. Zit echt moed te verzamelen naar 't peerd te gaan vind het zoooooo niets met al die regen >;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:17

Hier regen, natte sneeuw, gewone sneeuw en zon. Alles wissels elkaar steeds af.
Vanmorgen een lekker buitenritje onder de man gemaakt. Heerlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:53

Vanmorgen met zoonlief, Sam en Faab naar de binnenbak geweest. Beide ponys gingen weer heel fijn. Hij rijdt nu gewoon voor zichzelf, ik hoef (mag) niet meer (te) helpen hahaha. Ondertussen werden Amerigo en Rembrand door de bijrijders gereden, bak was nog soort van begaanbaar, dus alles heeft weer beweging gehad. Ze staan nu ook nog even lekker op de wei. Zo nog de stallen uitmesten, want snachts gaan ze maar wel op stal. Stel dat het wel gaat vriezen, dan wordt het een ijsbaan en dan kunnen ze ook even met droge voeten staan.

Verder druk met camping zoeken voor de zomervakantie. Deel van de vakantie is al geboekt (trektocht te paard door de Black Mountains, Wales), maar we willen ook nog weekje kamperen in Cornwal.

Nou ik ga maar eens aan de slag

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:11

klinkt leuk tine :j
hier voor de zoveelste keer natgeregend. :( in de hagel/sneeuw thuis wat getraind met wat pionnetjes en alle buien gehad, was klaar en toen een meega donderslag.brrrr morgen wedstrijd vaardigheid.kijken hoe dat gaat sun staat al 1,5 week stil .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:59

Leuk vakantie voorpret.
Zelfstandigheid komt vanzelf vast en zeker..

Vandaag mijn nieuwe slee opgehaald !! *\%/*
Helemaal geweldig met de hand gebouwd,... zo blij mee...we hadden bekijks...vervoerden hem van hellevoetsluis...naar drenthe op het dak van de auto.. .. gezwaaid bij rockanje en bij...rotterdam naar jullie. ... :)F