[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:41

Goedemorgen

Alle zieken beterschap (mens en dier)
Iedereen een fijne dag

Jenkins: dat is vervelend weggaan. Hopelijk valt het mee
Janouk: spierpijn
Aks: met ziek lijf zadel passen
Ipsilonka: veel hooi... tja... het meeste werk zijn de dagelijkse klussen (alhoewel ik nu al 2 dagen niet heb uitgemest, trekt mijn lijf echt niet)

Hier overal (spier)pijn, ROTLIJF.

Uitslagen zijn eindelijk bekend. Ik ben 3e geworden, bij de dressuur en bij de vaardigheid. Bij de vaardigheid had de rest ook 2 ballen, maar waren iets sneller. Tja, met Rembrand zal ik indoor niet snel winnen, in ieder geval niet op tijd. Ik ga zijn been niet de vernieling in rijden ;) .

Iemand hier bekend met de Ca de Bou? Een ouder sprak me gister op school aan. Ze had een kennis die voor deze 7-jarige reu een goed adres zoekt. Ken het hele ras niet, maar schat zo dat hij familie is van de Cane Corso en dergelijke. Maar kan op internet, buiten 1 foto, geen info over het ras vinden.

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:55

Had gisteravond de uitslagen ook nog gezien. Met Alwyn 5e van de 10 geworden. Met Snuit 8e van de 8 :-)
In de vaardigheid 9e met Snuit en 10e met Alwyn van de 16.

Hier weer een erg onrustige nacht. Daan zit ook aan zijn oren, dus misschien daar last van. Ook werken de medicijnen niet meer hoe ze gedaan hebben.

Vanmiddag nog even sponsors en prijzen zien te regelen. De vrijwilligers zijn nu rond in ieder geval.

Ben niet bekend met dat ras Tine.
Beterschap voor Janouk.
Beterschap voor het konijntje van Jenkins.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:00

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:08

goedemorgen..
zoontje met fiets naar school gebracht..maar het is echt :brr: :brr: :brr: :brr:
ben niet fit zelf, dus dat werkt ook niet mee..
beterschap voor alle zieken hier..wel flauw om iedereen hier dan ook aan te steken... :=
Tine weer druk...goed gereden dan met Rembrand, 3e plek !
ca de bou ken ik niet, zien er wel leuk uit, maar vind 7 best al oud voor herplaatsen...dat is voor de hond dan balen..
tallechie..onrustige nacht met daantje...beterschap.
aks..zadel passen .... beterschapjes, ik hoop dat het goed lukt..
janouk spierpijn na capriolen..
jenkins verkouden konijn...niet leuk !
Ips..net weer wat aan de beterende hand...

doei doei..ik ga mij omhoog sleuren en iets doen..ofzo.. >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:44

ja ja ik leef nog.druk geweest.

Zondag ochtend dus ons fokprodukt opgehaald om te trainen voor de keuring.Maar dat wordt hem niet want na meten bleek ze maar 1.55 te zijn.Die gaat echt geen 5 cm groeien in drie maanden.Eigenaar geinformeerd en die wil toch dat we hem trainen en makker maken.Okee doen we.

In de middag naar vriendin in nijverdal geweest en aan onze mendurance wedstrijd gewerkt.
Was natuurlijk weer velste laat thuis en moest me de volgende dag weer vroeg in hardenberg melden omdat we een dagje equitana zouden doen.
Was erg gezellig en veel gezien maar bijna niks gekocht.Had echt niet nodig ik spaar liever even verder voor mijn nieuwe tuig.
Maar wel verrot na zo een dagje.Kom nu nog ff langzaam bij.Zere heup van het vele lopen.
Zal ff bij gaan lezen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:29

Baudy: druk weekend gehad
Bianca: het is inderdaad erg koud. Heel gemene oostenwind. 7 voor herplaatser. Voor ons is dat jong :D Toen we Wodan (onze kruising boxer/rottweiler) uit het asiel haalden was hij 8. Verder hebben we een 13-jarige Dalmatier, 14-jarige Akita, 9 -jarige Leonberger opgehaald. Als we ze nog een paar mooie maanden (liefst natuurlijk jaren) kunnen geven is dat mooi.
Janouk: bedankt!!!! Kan dus goed met kinderen. Maar wil ook graag weten hoe hij met andere honden (we hebben 2 reuen, niet dominant), katten en bezoek is. Maar goed, zal straks nog eens meer info aan die moeder vragen en de hond woont hier in de buurt, dus maar gewoon eens langs gaan. Hond moet wel een kans krijgen vind ik.
Tallechie: was de wedstrijd toch teveel voor Daan.

Hier weer problemen met het vinden van vrijwilligers. Mensen zijn tegenwoordig gewoon niet meer bereid om te helpen op wedstrijden. Waardeloos, heb je hordes deelnemers, maar geen vrijwilligers. Schiet niet op zo.
Zit ook te puzzelen met de startlijsten, wil met alle drie meedoen, ook met de vaardigheid, maar dat ga ik tijdtechnisch gewoon niet redden. Denk dat ik dan met Thabor alleen dressuur ga starten, dan kan ik daarna snel naar huis om de andere 2 op te halen. Iets anders krijg ik niet bedacht en wil ook niet dat de mensen van de vaardigheid eindeloos moeten wachten, alleen maar omdat ik met 3 wil starten.

Net met mijn dure nieuwe roekls gereden, maar had ook hiermee zere handen. Net zo erg als met de andere, maar zeker niet pijnvrij.

Ennuh, hier is geloof ik ook een zeehond gestrand. Had hem niet besteld en kan hem ook niet gebruiken. -O-

Nu ga ik snel even rusten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:37

Iedereen die het nodig heeft beterschap! :(:)

Hier ook lekker snotterig. De lente mag wel opschieten!

Mooie resultaten ook tijdens Tolbert. Las wel op facebook dat er her en der fouten waren gemaakt in de uitslag, jammer!

BaudyH naar Equitana geweest, gaaf hoor! En zo te horen voor jou ook goed voor je portemonnee. :D

Tine, balen dat je zo weinig vrijwilligers kunt krijgen.

Net even wat samengestelde wedstrijden opgegeven. Rijden er dit jaar een stukje meer dan voorgaande jaren.
Tandem loopt goed, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Gisteren nog even getraind met dubbelspan, net nadat ik onderweg was een giga plensbui over ons heen.
Ondanks de regen wel lekker getraind! Vanavond de laatste tandemles, gaan vaardigheid oefenen als het goed is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:53

was prima voor mijn portomonee.Ik denk dat ik 50 euro kwijt was voor de hele dag.Nou goed gedaan dacht ik.

Ze zijn hier nu aan het injecteren.stinken.......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:44

Net gelukkig toch nog een uurtje op bed kunnen liggen.
Baudy: knap dat je zo weinig hebt uitgegeven.

Heb een oplossing gevonden, zodat ik toch met alle drie op eigen wedstrijd kan starten. Een van de heren mag een nachtje logeren op de manege. Dan hoef ik op de dag zelf niet heen en weer naar huis te crossen en kan ik toch ook met allemaal de vaardigheid doen.

Straks nog de keuken op ruimen, want het is een enorme bende. Als hier vrijdag en zaterdag feest gevierd moet worden, past er helemaal niemand in, en dat met een keuken van 80 m2. :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:59

*baalt*

30 cm draagvlak op rug... :=

Ik ga maar met spoed op zoek naar een andere hobby gok ik :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:36

....aks..betekend dat dat je geen zadel voor Didd's hebt gevonden ?? of hoe moet ik dat zien..

Tine..hartstikke leuk wedstrijd....maar is 3 niet een beetje veel op 1 dag..?? houd je dat wel vol allemaal..
Doe honden hebben een leuke uitstraling, als ze idd zo vriendelijk zijn..is het misschien best een leuke aanvulling op je hondenroedel..haha.. :j
vrijwilligers vinden is altijd lastig..

ik vind het echt koud buiten.. :brr: hoop niet dat ik ziek word...
baudy volle portomonee meer naar huis..dat is knap !!
poeltje ook snotterig..bah..

vandaag maar wat verder gewerkt nog aan airbrush..word wel wat.
verder...geen nieuws..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:39

@biancacoo; dat betekent inderdaad dat er geen zadel te vinden gaat zijn :)
Behalve misschien, heel misschien, een op maat opgebouwd zadel (!!) maar dat valt gewoonweg buiten budget :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:48

Ik zat hier ook al te bedenken wat je toch bedoelde. Maar je zou een zadel gaan passen.

Heb het hier vreselijk koud, heb echt geen tijd om ziek te worden. Dus ga zo maar avondeten maken en heel vroeg naar bed.

En 3 is inderdaad veel op wedstrijd, maar is eigen wedstrijd, dus dichtbij huis en bekend terrein. Durf met Thabor nog niet naar vreemd terrein (ik vind eigen al spannend genoeg :o )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:10

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:13

Hier ook alvast een felicitatie. Mooi he, die oudjes. Quincy is hier 25 geworden en was af en toe nog zo gek als een ui. Hij rende Rembrand in de wei er zo uit op zijn oude dag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:37

Geweldig die bejaarden. Ze trekken zich niets aan van de jonkies. Image is hier ver uit de baas.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:50

Aks, weet niet wat voor zadel jij nodig hebt. Maar er zijn zadels met weinig draagvlak en toch een normale zitting.
Sil heeft ook weinig draagvlak en toch heb ik een 16,5 inch voor hem gevonden!

Tine heeft er zin in 3, wedstrijden op 1 dag :P

Over mijn konijntje, was vanochtend nogal in paniek, maar na er goed over nagedacht te hebben en na het werk weer even ben wezen kijken ben ik eruit dat ze niet verkouden oid is.
Wel denk ik dat ze mij haat ofzo? bij elke beweging die ik maak, maakt ze geluid.. dus ik dacht geef een stukje brood en toen viel ze aan..
Kort filmpje, luister vooral naar het geluid wat ze maakt..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:57

Tja, geen verstand van konijnen, dus kan je niet helpen. Maar haten klinkt mij niet logisch. Misschien is ze bang?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:20

Hallo allemaal,
Hier ook totaal geen verstand van konijnen.... wel vreemd 8)7

Vanochtend stond ik om 7.30 uur Ollie al te longeren, want moest hele dag werken maar is ze er in ieder geval goed uitgeweest. In loop van de dag ben ik van zeehond veranderd in een soort doorlopend tranen&neusdal maar goed dag overleefd rest van afspraken voor deze week verzet of telefonisch afgedaan dus heb even paar dagen wat 'rust', wat je zegt Biancailona moeders zijn nooit ziek/dat kan niet....

@Tallechie Snuit zoveel sneller en Alwyn toch maar een plaatsje lager .... wel mooi allebei winstpuntje is toch leuk :j
@Tine verjaardagstress voor zoonlief.... 80m2 keuken :wow:
@Baudyh zooooo da's Hollands, wel kijken niet kopen :') zonde van het fokproduct die maat .... wel fijn dat jullie er wel even mee aan de slag gaan, wordt paardje natuurlijk alleen maar beter van. Toch .... wie weet volgend jaar. Mijn Happiness was met 3 jaar 1.56 en toen hebben we haar maar niet voor stamboek aangeboden maar met 4 jaar was ze wel mooi 1.63 en met verkoop met 8 jaar was ze 1.66... Nebraska, ander paardje van me kocht ik met 3 jaar op 1.61, en verkocht ik met 11 jaar op 1.68. Dus tja kunnen nog heel wat cm bijkomen maar 5 in 3 maanden is inderdaad wat ambitieus :+
Biancocoo ook niet helemaal lekker in 't hoofd :(:)

Rest ben ik ff kwijt Y;(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:41

image weer een jaartje erbij *\o/*
konijntje die gaat grommen,vast een vrouwtje,die zijn vaak niet zo lief tegen baasjes door hormonen,mannetjes zijn liever.
jammer dat paardje 155cm is,maar wel leuk om in training te hebben :j
vanavond marathonles op de vereniging,maar deze dressuurmuts gaat achterop ,ga ik zo mijn 1ste minimarathonparcours door,ik heb een plaatsje gereserveerd bij maurits achterop,dus ga een cavelierwagen van achter meemaken....mits hij me niet verliest onderweg _O- :=
en sun.....mag heerlijk thuis blijven :Z

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:42

@jenkins, volgens mij het voorjaar in de bol, zelfs dieren die geholpen zijn krijgen last van hormonen enzo.
ziet eruit als dominantie, en zo klinkt het geluid ook.

@naald, das balen zeg..
weer nadenken over opties dus, miss weer western?

image 23 wauw!!

ik moet op stal eens vragen, daar loopt polleke nog rond, die is 34, ben eigelijk wel benieuwd wanneer die 35 word :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

Citaat:
.. 80m2 keuken

Is wel woonkeuken he? Niet alleen maar kookgebeuren. Maar het is lekker ruim :D

Ik geloof dat we elkaar hier flink zitten aan te steken met een griepachtig iets.

Zometeen zoon uit bad halen en naar bed brengen, dan snel de laatste ronde voer geven en zelf naar bed. Man, wat een raar hoofd heb ik hier.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:51

@bicci; ken jij een westernzadel met een draagvlak van 28 cm waar een volwassen kont in past (dus engels 17,5'' zitmaat?) Dat bestaat gewoonweg niet :)

@jenkins; als ik in een 16.5'' zou passen dan zou dat een optie zijn. Zou het ''net iets te lang'' zijn. Maar ik pas never nooit niet in een 16.5'' :)) helaas..

@vhu; beterschap. Geloof dat ik weet hoe je je voelt. hier gaat het ook echt hondsberoerd...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:56

westernmaten kun je niet geheel vergelijken met de engelse, mijne heeft zeg maar 17 inch zitting en die van floris 14 inch. Maar een full quarter boom. En passen beide op ilona.

rest strakjes even teruglezen, floris net uit bad gehaald. Dus even naar bed doen etc. etc.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:57

helaas hier geen zaak in westernzadels nee,
maar ivm de round skirts miss optie.

makkelijk zal t zeker niet zijn nee -O-