[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 10:36

helaas kan ik niet scannen maar volgens mij had harry het artikel via de mail opgestuurd gekregen dus zal vragen of harry hem door kan sturen, als iemand ondertussen wel kan scannen voel je vrij om het er op te zetten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:14

ngtje, heb nog een haan over :')

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:15

@ollie, ja daar wil ik mee bij zijn als de tweede komt. Ik probeer altijd wel bij nieuwe foto's het boek bij te werken. Dan kan ik zodra die vol is die bestellen. Vakantieboek ben ik nu op de helft, kan ik vanavond zijn gewone boek bestellen het vakantieboek *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:30

@ollie de Mensport heeft wel gevraagd of ze het stuk over Janouk mogen plaatsen. Dus wie weet, komt ze ook in de Mensport. haha

@bicci wij hebben de bonzai kipjes onder kippen. Zo'n leuk ras. Ze schrijden door de tuin als geisha's.
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ch ... ehOp7yvfUM

Dit is de Chabo kip. Een heel klein krieltje met kort gefokte pootjes, zodat het in Japan past bij de bonsai bomen. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:11

tine10 schreef:
Trouwens hele tijd terug had iemand hier een heel leuke bonte pony. Eerst was er geen klik, maar later kwam die gelukkig toch wel. Wie was dat en hoe gaat het met de pony?

Ik voel me aangesproken :D hihi.
Hele tijd geleden dat ik in het topic was! Druk druk druk en nog een HEEL ERG druk. Jammer dat een dag geen 30 uur heeft ;) Maar met mij en de paarden gaat het goed.

Maar het Kay gaat het goed. Het is een braaf dier geworden aan de hand, en een ontzettende knuffel. Als je zijn hart gewonnen hebt, gaat hij voor je door het vuur. Maar wat jij zegt over de klik, dat klopt wel, die is er nog steeds niet zoals ik zou willen. Ik kan best met Kay door 1 deur, maar daar houdt het echt mee op. In het werk heb ik toch echt niet de klik met hem die ik zou willen hebben helaas.

Maar aan de andere kant, ben ik heus wel gek met hem en hij is echt ontzettend lief. Hij is eenkennig, maar als hij je eenmaal kent is het echt jouw vriend. Ik loop al ruim een half jaar met het idee om hem toch te verkopen, maar ik vind het ontzettend moeilijk. Ik ga niet over 1 nacht ijs, maar omdat ik er dus al maanden tegenaan loop, heb ik eigenlijk de beslissing al wel genomen.

Feit is ook nog dat ik een lastige studie doe (juridisch) waarbij ik volgend jaar examens heb, EN de laatste 2 jaar in 1 jaar mag doen ivm mijn goede cijfers. Ik ga het zo ontzettend druk krijgen en Kay is een pony die echt aan het werk moet, zeker 5 dagen per week, en ik kan hem dat niet geven hoe graag ik dat ook wil. Dan heb ik ook geen tijd meer voor Mickey en dat dier wil ik ook gewoon nog lekker rijden.
Als Kay verkocht wordt zal Mickey verhuizen naar volpension stal zodat ik meer tijd overhoud om te rijden, aangezien ze daar ook uitgemest worden en binnen en buiten gezet etc.

Maar het is moeeeeeeeilijk! Kay is echt een schitterend dier met super gave gangen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:22

Net de auto ingepakt voor de wedstrijd van morgen. En daarna nog de bus voor een weekje pony kamp Ermelo. Paul: %) "moet dat allemaal mee naar Ermelo?". "Ja schat, je gaat zonder groom, maar dit zijn allemaal zaken die je voor Janouk nodig heb in de dagelijkse omgang".
Paul is gewend dat Janouk gepoetst, gewassen, gevoerd en verzorgd klaar staat _/-\o_ voor de les of naar de wedstrijd. Hij hoeft alleen maar in te spannen en te rijden :j de rest doet de groom. Dus als je een weekje weggaat zonder groom, moet je het allemaal zelf doen. _-:( ~~}>
"Dus ook wassen? Waarmee dan?". Ja, ook wassen met water, shampoo, anti klit en dat 3 keer. haha :+:
Ja dat wordt nog wennen voor Paul en Janouk.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:29

@ janouk ze gaan dus aan teambuilding doen haha

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:46

haha ik denk eerder dat Janouk er vrijdag niet meer uitziet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:38

@Jellee hoi long time no see. Wat goed dat het met de studie zo vlot gaat. Als je Kaj wilt verkopen ben je hem vast zo kwijt wat een prachtige poown *D soms heb je dat dat die klik maar niet komt ... maar met sommigen heb je ook meer met anderen minder de 'ultieme' klik heb je maar met heel weinig paarden, per paard/pony is die klik vaak toch weer anders is mijn ervaring .... Je had toch twee andere pony's? Mick en...ben naam even kwijt.
@Janouk ik dacht dat jij meeging maar manlief gaat dus alleen da's dapper van hem! En inderdaad teambuilding <<)

Hier eindelijk weer eens redelijk zonder pijn staprit gedaan met wat draf er ook bij. Was fijn ritje met twee stalgenoten. Bente gedroeg zich voorbeeldig O:) ze was gisteren vreselijk hengstig, misschien dat daar dat geklooi ook wel mede van kwam.

Zo naar ouder-kind toernooi van de hockey met daarna borrel en BBQ :Y)
Zoonlief heeft zijn electrische gitaar, hij is er zo blij mee :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:49

Ik meld me even voor een week af. Ga ook naar ponykamp :-)

Vandaag al wat voorbereidingen gedaan, huis schoongemaakt, spullen voor Daan gepakt, auto schoongemaakt, administratie bijgewerkt. Moet nog boodschappen doen en tassen inpakken.

Morgen op verjaardagsvisite en auto gedeeltelijk inpakken en maandagochtend om 7 uur op stal de rest inpakken. Hopelijk vergeet ik niets en hebben we een beetje mooi weer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:51

@Bicci: ik heb Wyandotte kipjes, heel erg leuk, maar wel een ras dat ook snel broeds is, een paar hebben nu dus zo'n periode :( :') .

@Jelle: Kay is echt prachtig <3

@VHU: veel plezier!

@Janouk: hahahaha, voor je man gaat een wereld open :D .
Ik heb trouwens vroeger heel veel getut, maar ben nu ook net een "vent" m.b.t. de verzorging en ze zien d'r niet eens onverzorgd uit, volgens mij :') .

Ik kan het toch niet laten om wat aan de pc te zitten, werd vannacht wakker met hoofdpijn en last van mijn oog, vanmorgen al bij de oogarts geweest, heb dus een oogontsteking, hoop dat druppels en zalf snel hun werk doen, erg vervelend.
Zit veelal in een donkere kamer :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:58

Sterkte Avaluna!
En wat heerlijk Tallechie een weekje voor je zelf wat zul je genieten heel veel plezier!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:12

@Tallechie: heerlijk lekker een weekje voor jezelf en lekker aan het werk met Veale! Heel veel plezier!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:18

Ik verheug me er ook zeker op, alleen zit nu wel in de stress. Wil en moet nog zo veel doen, en daar kan ik niet zo goed tegen. Moet natuurlijk ook alles voor de rest van de dieren regelen en voor Daan

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:32

Citaat:
@Janouk ik dacht dat jij meeging maar manlief gaat dus alleen da's dapper van hem!

We hebben nog 2 paarden thuis. Ik blijf thuis met mijn zoon en de dieren. Paul vermaakt zich vast wel met Janouk samen en ze hebben beloofd Tallechie bij te staan op verzoek:D
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vinden de hele week alleen met zijn pony bezig zijn. Hij kan niet stil zitten en de hele dag tussen de paarden en niets verder te hoeven doen :D dat is nog afkicken.
Hij kan vrijdag volgens mij geen paard meer zien. haah :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:35

Of daardoor is Janouk vrijdag supernetjes :D Heeft hij wat te doen, alle spullen blinkend schoon enzo :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:40

_/-\o_ _/-\o_ ik laat me geheel verrassen. haha ik geloof er niets van. Of jullie moeten hem stiekem te hulp schieten ~~}>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:42

Hey Paul, janouk wil wel gepoetst worden voor je het tuig erop gooit... Paul, je tuig zit verkeerd (of doet hij dat wel zelf hihi) Arme man! We helpen hem wel, al ben ik ook niet zo'n tut hoor met poetsen enzo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:45

Nee, met inspannen en rijden hoef je hem niet te helpen hoor. Dat kan hij prima zelf. haha Ik moet wel opletten dat ik hem niet afschilder als hulpbehoevend. hahaha Hij is de menner/kenner hier thuis.

Maar poetsen en schoonmaken. :o Ik heb extra zadelzeep/shampoo/leervet in de tassen gedaan, dus als hij zich verveelt, kan hij zich uitleven. En als er gevlochten zou moeten worden, dan ritselt hij vast wel iemand die voor hem wil vlechten of hij rijdt Janouk zonder vlechten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:57

Janouk dan help ik hem wel. Ik heb elke keer hulp nodig met inspannen, zo kan ik wat terug doen :-)

Ik ben ook niet van het poetsen, gelukkig is veale ook niet snel vies.

Ben juryleden en vrijwilligers aan het regelen. Wat een p.... werk. Moet er 104 hebben. Zaterdag zo goed als klaar, maar zondag... kan gewoon geen mensen vinden

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:59

Hallo!!

Avaluna sterkte met je oogontsteking!! Hier ook een Wyandotte kriel hennetje en was ookal broeds.
Tallechie veel plezier met de menweek!! En natuurlijk ook voor Paul en Janouk en alle anderen.
VHU lekker stapritje gemaakt met draf en zonder pijn! Super!

Hier lekker dagje gehad. Vanochtend op stal geweest, Gwin gereden (ging nog moeizaam dankzij de springles :( ). Daarna naar huis, badkamer gedaan, keuken gesopt, gezogen en de was opgehangen. Even lekker tv gekeken en weer naar stal. Brandnetels weggehaald langs de bak, paar takken gesnoeid waar je tijdens het rijden je hoofd aan stoot, paarden binnen gezet en de boel aangeveegd. Nu weer thuis, wachten tot manlief thuis komt en dan eten koken, macaroni :9

Vanavond niks op de planning.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:27

@ ng-tje, val om met je haan :P

@ janouk, die zijn wel gaaf om te zien zeg :)
alleen, ik zou heel graag maatje groter willen, ook beetje ivm de eitjes :D

@VHU, mmmm, BBQ :9

-- tall op ponykamp :) have fun!!!

@avaluna, die ken ik , zijn ook heel leuk, in groot en klein formaat, maar dat broeds he...pffffff

@ frensie, hier ook rustig aafje nu,
misschien nog wat aan de benefiet knutselen, maar verder onderneem ik mooi niks meer :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:39

janouk schreef:
Nee, met inspannen en rijden hoef je hem niet te helpen hoor. Dat kan hij prima zelf. haha Ik moet wel opletten dat ik hem niet afschilder als hulpbehoevend. hahaha Hij is de menner/kenner hier thuis.

Maar poetsen en schoonmaken. :o Ik heb extra zadelzeep/shampoo/leervet in de tassen gedaan, dus als hij zich verveelt, kan hij zich uitleven. En als er gevlochten zou moeten worden, dan ritselt hij vast wel iemand die voor hem wil vlechten of hij rijdt Janouk zonder vlechten.

Ik overdrijf ook graag een beetje hoor *\o/* Mijn ervaring op menkamp is dat het allemaal wel goed komt :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:54

die paul die op ponykamp gaat, terwijl wij net de dressuurringen aan het uitzetten waren,was paul aan het ontstressen met de bosmaaier.... :=
heb hem maar wat te drinken gegeven om af te koelen _O-
ips en tall, ik verwacht wel een leuk verslag met bloopers en foto"s, en als ze me bevallen....ga ik volgend jaar ook mee op ponykamp O:)
ik ga weer verder rommelen en alles bij elkaar zoeken,want morgen ook starten en dan erna dennis en janouk bekijken :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:37

goedeavond
bij ons is de dag wat anders verlopen als we geplandt hadden.

we zouden vanmiddag met cupido naar een binnenbak om voor de kar te rijden. maar eer dat wij cupido voor de kar zouden doen een paar rondjes door de binnenbak gelopen en hoorde en zagen wij een knak in zijn linker achterkogel dus zo alles weer opgeladen. en dus van de week de dierenarts laten komen.

maar met het afladen bij de binnebak heeft cupido me moeder van de klep af omver gelopen, moeders had er meteen flink pijn aan en thuis meteen gekoeld omdat het niet goed voelde toch maar naar huisartsenpost geweest, foto's laten maken en jawel moeders heeft haar middenvoetsbeentje gebroken, nu dus in een gips spalk volgende week terug komen en dan verder kijken