[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:04

NOu zeg dat zijn mooie punten!
@Maisie wat een leuk span! Van tuigen heb ik (nog) geen verstand maar van Zilco wel, vanuit endurance, onder de man. Super kwaliteit.

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:16

Mooie punten hoor Tine.
Welkom nieuwelingen.

Mijn 1e winstpunt ooit is binnen :-)

En dat na 3 lessen en 2 maandjes samen een span :-)

Begon vanochtend allemaal raar want ik was er vanuit gegaan dat Veale vanochtend vroeg hooi zou krijgen, maar toen ik om half acht op stal was had hij nog geen hooi gehad. Heb hem dus in de trailer hooi gegeven, maar hij eet niet veel in de trailer. Hij had dus eigenlijk geen tijd om te eten.

De proef ging beter als 2 weken terug, hij was wel wat slomer (zal dat met het eten te maken hebben gehad?) maar wel nageefelijk behalve met de overgangen.
Ik had 180 punten. En was volgens mij 3e.

Daarna wilde ik veale op de trailer zetten want vaardigheid was nog 's middags. Maar meneer vertikte het. We zijn een kwartier bezig geweest, heb toen de zweep gepakt, ik kwam aanlopen met de zweep en hij ging er gelijk in. Ik weet dus nu hoe ik hem de trailer in kan krijgen.

Toen ik ging inrijden voor de vaardigheid wist hij al weer wat er stond te gebeuren. Hij was druk, niet nageeflijk.
Uiteindelijk 3 balletejs. Er zit vooruitgang in.

Ik ben in ieder geval tevreden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:28

Ik heb ook filmpjes, moet even kijken hoe en wanener ik deze er op krijg

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:41

Mooie wedstrijdresultaten. Ik moet donderdag aan mijn ene dressuurproef in het jaar geloven. Vandaag de kar naar huis gereden voor de grote schoonmaak. Pony's zijn nog steeds heet met als resultaat dat de max snelheid op mijn teller op 39,4 km/u kwam en ik het drents friese wold geheel zintuigenlijk heb mogen ervaren want ik had modder in mijn ogen, oren en mond (ja werkelijk waar modder moeten eten)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:51

Napie die van jouw ook al in de race stand.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:20

Ik doe me best om ze een beetje droog en niet oververhit te houden maar des te meer ik dat probeer des te dwarser ze worden. Dus nog maar twee standen: hard en debiel hard....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:24

ohoh napie. dat probleem kennen wij maar al te goed, heb je ze eigenlijk al geschoren? en bevalt het een beetje?

iedereen gefeliciteerd met de goede wedstrijdresultaten
vandaag hebben wij lekker 2span in de storm gereden, gelukkig reageren mijn pony's daar niet zo op dus, ik heb ondanks alles heeerlijk gereden
daarna alle voorbereidingen voor morgen in orde gemaakt :) ik heb er zin in en ik hoop misty ook :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:45

Mijn uk ook, ik ben van alle ellende van de week maar in de wei blijven rijden. Was toch wel erg gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:27

Het heeft even geduurd voor ik me weer kon melden met een leuk nieuwtje hier, maar het is eindelijk zo ver!

Na lang zoeken heb ik een nieuwe instructeur gevonden; na gebeld te hebben meteen een afspraak gemaakt. Nu was mijn vorige instructeur erg voorzichtig en moest mijn paardje met 2 man vastgehouden worden want het was gevaarlijk etc. Ze heeft voor afgelopen zondag dan ook nog maar één keer voor de kar gestaan.
Nou, afgelopen zondag dus afgesproken om 10 uur 's ochtends. Had mijn tuig er de avond ervoor al heen gebracht en ben onder het zadel naar mijn nieuwe instructeur gereden. Daar aangekomen tuig omgedaan en dat deed ik meteen goed :) (stiekem geoefend haha).
Die man had meteen zoiets van ze is zo braaf, we gooien de kar er achter en kijken wat er gebeurd.
Zo gezegd zo gedaan. Kar erachter gehangen (tweewielertje) en naar buiten.
In het begin liep die man er nog naast met een longeerlijn, maar al gauw zat ook hij naast me op de wagen. Naoompje deed het echt hartstikke braaf :D
Onderweg nog een tractor tegen gekomen, gaf ze niks om, door het dorpje, ging ook heel goed.
We zijn in totaal een half uurtje onderweg geweest waarbij Naoompje maar één keer is geschrokken (er sprong een hele grote hond met een noodgang tegen een hekwerk op, wat ze natuurlijk niet aan zag komen met die oogkleppen), maar dat waren slechts 3 galopsprongen en toen was ze alweer rustig. *brave knollie :D*
Ik heb de hele weg mogen mennen, dat ging me gelukkig goed af.
Ben nu zó trots op mijn paardje! Kan niet wachten tot as zondag, dan gaan we weer onderweg met de tweewieler. Uiteraard laat ik jullie even weten hoe dat ging :)

Owja sorry als dit heel erg Penny over komt, maar ben dol enthousiast over het mennen nu :o

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:01

Hallo allemaal!

Hoe gaat het hier? Heb gister weer even gedressuurd ging super! In stap loopt hij prima nageeflijk, maar als ik een overgang wil rijden, komt hij soms erg langzaam op, dat hij echt langzaam gaat draven. En in de galop valt hij erg snel terug als ik contact met hem maak. Iemand tips?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:12

Heb even bijgelezen, internet wordt hopelijk morgen gemaakt en we hebben nu een dongel :D

Mooie resultaten langs zien komen, gefeliciteerd
Napie: hihi mijn pony heeft het ook dat dwarse en een harde tempo (zie hier beneden)

Wat een mooi zilco tuig zeg, die mag er zeker zijn past mooi op ferro!

Zaterdag een buitenrit gemaakt met 3 andere meiden, rivaldo was niet te houden er zat geen rem op en heb helaas tijdens de rit afscheid moeten nemen, want ik had hem niet onder controle en de ruiterpaden waren spek glad, ook werd het al donker dus vond het geen succes worden dan. Wel jammer, maar hij was zo enthousiast en ik hield hem echt niet! Ook liep hij op een dubbel gebroken bitje die hij niet vaak in heeft, maar hij ging hard en een andere pony ook en had het idee dat ze steeds sneller gingen. Bah op de terug weg afgestapt en hem even rustig gemaakt, daarna gewacht op paardje wat voorbij ging. Dit was precies het zelfde paardje waar ik donderdag mee op pad was gegaan. Dat ging toen super, daarna begon het weer rivaldo ging er in de volle galop over de paden, terwijl hij nog niet eens van me mocht draven. Uiteindelijk samen met het vrouwtje op het paardje gezorgt dat rivaldo rustig werd, daarna keurig (wel met druk en frustratie van rivaldo) naar huis gereden.. Voortaan ga ik niet meer in grote groepen op pad.

Gisteren gingen de lesjes niet door en ging ik met de kar aan de slag. Paard op getuigd en begon het echt hard te regen, ik rivaldo toch voor de wagen gezet en met regenpak toch even hard gewerkt
Voor de wagen merk je niets van zijn karakter als zaterdag (gelukkig maar)

Merk wel dat rivaldo de laatste tijd, weinig geduld heeft met stil staan en drammerig is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:23

@Rivaldo zou dan toch maar wat meer oefenen met stilstaan en luisteren (gewoon lange lijnen werk). Hij moet gewoon weten dat hij dat niet mag doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:48

Probleem is, voor de wagen is halt ook echt halt, onder het rijden is dat op deze manier nooit voor gekomen dat ik niets meer te zeggen had. Ik begrijp er dus helemaal niets van. Hij is de laatste tijd ook erg fris (helemaal geschoren en dan van dit weer kan hij vaak last van hebben, maar die buitenrit vond ik alles behalve fijn!) met zn 2jen op buitenrit is hij wel vlot en kan ik hem wel bij me houden, soms is de rem wat later maar wel luisteren en niet zo debiel en drammerig.. Had echt het idee dat hij die energie en frustratie eruit moest gooien, voor de wagen heeft hij dit niet.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:28

hmmm, L_rivaldo je zal denk toch een keer wat strenger moeten zijn voor hem, ik heb er ook altijd moeite mee gehad maar het is echt nodig, altijd als ik de wagen achter een pony had vastgemaakt en ik ging zitten, moesten ze meteen voorwaarts, ik ben dus echt gaan oefenen en nu blijven ze net zolang staan als ik dat wil, dus even geduld dan komt het wel :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:48

ik ga zo misschien een rustig buitenritje maken met een ander rustig paardje, even ander bitje die hij normaal altijd in had.

Als ik rivaldo voor de wagen heb en ik stap op, blijft hij echt wachten tot in zeg wanneer hij mag lopen.. Het is vooral het weglopen bij het optuigen (even halstertouw los maken voor de borst) en zijn eigen weg gaan en gewoon erg drammerig in omgang.. dit heeft hij niet voor de wagen, vooral als ik naast hem bezig ben en hij is bijna klaar en ik nog even wil aansingel, van zulke dingen.. ik dacht persoonlijk dat ik een streng typje bij hem was, maar ga er eens op letten!

Edit: misschien wat verwarrend, maar ik had het eerst over de kar en met buitenrit onder de man ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:59

oh kijk das duidelijker :) onze pony's deden echt precies hetzelfde met optuigen ook, maar gewoon weer tegu op hun plek zetten hoor, zorgen dat ze op jou blijven letten !
ik krijg men pessoa trouwens al over 2 weken :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:06

willen weglopen bij inspannen en uitspannen daar staat bij mij ongeveer de doodstraf op. Ze moeten echt stil blijven staan. Ook omdat ik vaak alleen inspan en dan de problemen niet te overzien zijn. Het scheelt idd per pony. En vaak oefenen is ook belangrijk.

@ marianne ik heb ook een pessoa besteld en kreeg vorige week een berichtje dat ze m deze week al kon maken ??

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:15

zo maisie dat heb je goed voor mekaar;)

oh trouwens heb ik gister wedstrijd gereden in zwartewaal, opzich was ik erg tevreden van de 20 aanspanningen was ik, met de kleinste pony toch nog 10e. en dat op een parcours met vooral lange lijnen, vond ik dat helemaal niet slecht :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:25

Ben gister wezen kijken bij Indoor uhmn nou ja in de buurt van Schagen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:35

In Barsingerhorn Sanne ;).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

@ marianne ik had het gezien op de uitslagen. Vond het jammer dat we niet gingen. Heb nl de laatste 3 wedstrijden chantal en pieter er uit gereden. Dus een 3e plek zat er gister wel in. Maar ja als je niet mee doet schiet t niet op.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:55

@maisie tsja, die van chantal die doet et tegenwoordig wel goed zeg, wat is dat beest verandert! pieter die reed nog maar met een jong ding mee maar toch al derde, dat andere ding had hij laten inslapen? oid
ach het is wel een fijne wedstrijd om te rijden, vond het wel raar ze gingen zeuren over mijn spoorbreedte :S

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:04

Ik had ook een mailtje gekregen dat het volgende week af zou zijn, hihi ze moet hard werken deze week!

Net een rustig stap rondje gemaakt met stalgenootje. Ging super, had het andere bitje in , maar dat andere paardje is gewoon rustig en gehoorzaam en dan neemt hij dat gelukkig goed over. Was wel pikke donker maar het had wel wat, we leken zowat wel kerstboompjes met die vele reflectoren en lampjes :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:16

Ik heb net gewandeld ook als een kerstboom, maar wel lekker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:19

brr ik durf dat niet hoor.. met paard de weg op in het donker,.
zelfs niet met lichtjes..

ze rijden je hier al bijna hartstikke dood als het licht is..