Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik ook hoorCitaat:Ik laat alleen maar mensen aan mijn paarden komen die er verstand van hebben en ervoor geleerd hebben
mijn paardentandarts is tevens mijn dierenarts. Zou toch zeggen dat die er verstand van moet hebben
wat ik zeg bij mij zijn ze nog nooit verdoofd en heb toch echt geen suffe paarden, maar dat geeft niet, ieder zijn/haar mening
) daarvoor had ik dat ook nooit laten doen, dat deed je 'vroegah' gewoon niet, wist niet van het bestaan in ieder geval
Die 1e behandeling ging zelfs zonder zo'n spreider, gewoon tong vasthouden en schaaf erin, ging prima
ja kan er niets aan doen hoor maar zo ging het wel **opoe vertelt**
en vandaag paar werkelijk heel mooie momenten onder het zadel wow.

Goede bezig Tine met NEE zeggen, ik wil ook zo'n cursus.
soms best lekker onder zon steen, doen alsof je er niet bent. ik leef ook met regelmaat in mijn eigen bubbel. laat t nogal s afweten op sociaal vlak 
)
en lekker even wat tijd voor jezelf heerlijk!
. We hebben het momenteel druk zat met de B&B
en wat een wind zeg. Heerlijk met de honden in de polder gewandeld het is zo fijn dat Gretha niet meer wagenziek is. Kunnen ze af en toe mee naar stal, dan doe ik niet zozeer iets met het paard anders dan mesten en voer klaar zetten en paard uit de paddock halen enzo, maar dan kunnen we daarna of daarvoor wel heerlijk de landerijen in (mag over land van de boer, kan dan einden lopen, heerlijk, als ik ze eerst maar heb uitgelaten en/of de hondenpoep opruim, dat is namelijk erg slecht voor koeien). Gretha spotte een haas, zoooooo die ging hard
ze liggen nu uitgeteld in de gang
hopelijk is het snel opgelost, maar kost weer alles.
En genoten van de paardjes, heerlijk!

En naar de hengstenkeuring, leuk!
Ach kan die wel mooi rustig wennen en kennis maken met de andere paardjes.
dacht wat hobbel ik raar maar kwam daar dus van ... ai ai
was nu 2e keer sinds ze van mij is hij kon nu in ieder geval vijlen. Dat ging vorige keer helemaal niet, toen kon hij net de benen aanraken en optillen. Wat ze allemaal met dat paard hebben uitgevreten
ik weet het niet maar goed, denk dat we het wel goedkrijgen. Laat hoefsmid gewoon elke 6, 7 weken langskomen en elke keer doen we maar wat. Zelf heb ik haar nu in ieder geval wel dat ik benen goed kan optillen, vijlen en ook op het bokje zetten (heb al dat spul omdat ik Ber eigenlijk altijd zelf doe, maar ik wil echt dat de hoefsmid het kan doen bij Cathey, vind het heel zwaar werk).
kan ik voorlopig wel mee vooruit. Doe het maar heel voorzichtig want anders wil ze niets meer van me aannemen, ze is zoooooo mutserig
Liquihorse was ook binnengekomen, zat heel lief een kaartje bij met voeradvies, dat ik maar met 15 ml moest beginnen en dan over luzerne. Nou eet ze geen luzerne dus dat houdt al op. Ik had zo'n voerdopje erbij besteld, en heb er 5 ml ingedaan, dat is echt een bodempje van een dopje. Dat in haar voerbak. Haar gewone bix en wortels plus appeltje eroverheen. Nou denk je dat ze het op wilde eten, echt niet. Denk dat ze een hele goede neus heeft of zoiets
heb het maar in de bak laten zitten wie weet is het morgen op....