[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:35

als je er beiden geen lol aan beleeft houdt het op. Ik snap wel dat het je bezig houdt. Kun je van je lesmees een lichtere wagen of 2-wieler lenen om eens te proberen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:16

Ik vind het niet prettig om mijn paard continue vooruit te moeten meppen, want dat moet ik doen wil ik haar actief voor de wagen houden. Vaak als we net beginnen, eerste 10/15 minuten gaat het nog redelijk, maar dan begint het kopschudden en gaat het dus steeds slechter. Terwijl ze onder het zadel en zeker met endurance een en al activiteit is :+ Het is echt moeten slaan, dus niet even zweep ertegen aan, ik hou daar niet van en vind het onderhand zielig, vind niet dat ze dat verdient, als ik zie wat ze allemaal voor me doet. Onder het zadel rij ik zonder zweep/sporen. Als het zo'n verschil is onder de man qua activiteit met voor de wagen denk ik er klopt iets niet.
Met longeren was ze in het begin ook sloom. Maar dat is nu niet meer zo ze is uitstekend te longeren, actief, mooi tempowisselingen en in mooie aanleuning zonder geschud.

Ik heb een tweewieler gehad, liep ze wel wat beter voor en actiever dan voor de vierwieler. Eerst dacht ik dat het vooral een kwestie van wennen was met haar vierwieler. Maar dat geloof ik nu niet meer. Mijn wagen is de lichtste van alle wagens op stal.
Die heb ik overigens ook helemaal na laten kijken en volgens Dekkers, mijn wagencontroleur, loopt hij echt super super licht. Kan hem ook zo voortduwen met een pinkje :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:24

Vhu, het is geen zeuren !!
Ik denk dat je er zelf al uit bent,....gewoon even een poosje lekker gaan rijden met haar, ze is zo makkelijk, ze hoeft niet perse dagelijks voor de wagen te staan, verleren doet ze het niet..
belangrijkste is een happy athlete, en als jij duidelijk weet dat ze dat voor de wagen niet is, en het echt een gedaanteverwisseling is in vergelijking met endurance...zou ik niet langer twijfelen...
Niet te veel piekeren, doen wat het beste voelt !! voor jullie allebei !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:39

Helemaal met Bianca eens.
Niet piekeren, dat is niet goed voor je!
Gewoon je tuig en wagen opbergen en over een jaar weer tevoorschijn toveren voor Hero. Probleem opgelost.

Gisteren de sportmasseuse bij db gehad. Ze vond het een geweldig paard ( leuk om te horen) hij zat goed in elkaar en ze vond hem sterk. Ook zij dacht dat zijn stap probleem uit dat plekje op zijn rug kwam. Daar waren de spieren en banden erg stug en reageerde hij fel op. Ik gebruiknu al voor het werk spul met arnica op alles daar op te warmen en de doorbloeding te stimulieren. Nu ook met spul dagelijks erbij behandelen. We kijken dit 2 weken aan. Na hellendoorn bel ik haar en kijken we hoe verder. De ultieme test is toch een wedstrijd als er spanning bij komt.

Zirola was gisteren aan de datum nu net zag ik wat aan der spenen. Het word dus spannend. En weinig slaap.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:42

Oh ja en anni ( het paardje dat wij gefokt hebben en afgelopen jaar Duits kampioen enkelspan is geworden) had afgelopem weekend een kwalificatie wedstrijd voor het WK en die gewonnen.
Ze doen in juni mee in Dillenburg. Zit te twijfelen om te gaan kijken. Maar ja 335 km enkele reis. Is weer zo ver hè.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:45

Dank je Biancocoo en Baudyh.
Het is inderdaad een gedaanteverwisseling.
Mijn instructeur was bijv de 1e keer toen hij haar zag in het bos onder het zadel, totaal verbaasd toen ik achter het vierspan aanreed, over hoe ze toen bruisde van de energie en enthousiasme.

Vind het alleen zo jammer dat het maar niet lukt op wat voor manier dan ook ... en daar word je dan wat moedeloos van. Maar piekeren lost niets op dat klopt.

Ik ga het ook niet meer proberen voorlopig dan. Ga tuig poetsen, wagen schoonmaken en we zien het wel, of niet. Jullie hebben helemaal gelijk, verleren doet ze het niet daar is ze trouwens ook veel te braaf voor.

Zou fijn zijn Baudyh als het goed gaat werken met de stap!
En wat super van Anni, top zeg. Plus weer veulentje op komst, spannend!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:06

VHU: ik sluit me aan bij de rest. Tuig en kar gewoon gebruiken bij Hero en met Ollie lekker ohz rijden. En wellicht tzt tweespan.

Baudy: spannend met merrie. en 335 km is wel heul erg ver.

Hier al dagenlang heel erg moe. Ben duidelijk toe aan nieuwe behandeling bijde osteopaat. Alleen daar moet ik nog paar weken op wachten. Ze zit momenteel in China, vandaar dat de afspraak nu langer duurt.

Vandaag Samoerai gelongeerd, ze gaat het steeds beter snappen. Erg leuk. Ook heel even achter haar gelopen. Vond ze prima, keek wel steeds achterom om te kijken wat ik toch aan het doen was. Ze is echt heel erg nieuwsgierig.

Paarden staan nu even op stal met zweetdeken op. Ze stonden allemaal te bibberen in de wei. Als ze zo droog zijn, krijgen ze regenjasjes aan en kunnen ze weer naar de zomerwei.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:12

Baudyh, wat fijn !! dat Anni zo goed gaat, maar idd 355 km enkele reis..haha..dan mag je er wel een weekeind uit van maken....
ik hoop dat DB zo goed blijft gaan, fijn dat het middel en massage lijken te helpen !
Vhu _/-\o_ _/-\o_

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:33

VHU, dat is geen zeuren hoor!! Je bent er mee bezig en dat kun je hier lekker kwijt.
Lekker gaan rijden met Ollie en later maar eens weer zien. Doen waar jullie plezier aan hebben.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:52

VHU idd even een stop inlassen. En anders een ander hoofdstel? Die van mijn zilco en kieffer
zijn veel lichter dan die van ideal.

Hero vind ik zo'n leuke pony die moet je maar houden voor het mennen hoor!

Hier ook natte paarden. Staan nu op stal met droge dekens op. Als het droog word gaan ze weer naar
buiten anders blijven ze vannacht gewoon binnen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:54

Baudyh lekker gaan naar dillenburg. Zoiets maak je zelden mee. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:55

Ik had eigenlijk naar het WK enkelspan gewild. Zou in eerste instantie in luhmulen zijn. Maar dat hebben ze verplaatst naar Hongarije. Dat doen we dus maar niet.
Dan is Dillenburg beter.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:45

Vhu ik heb een hoofdstel van mijn Zilco Tedex is echt superlicht. Wel lastig, mennen kan zo leuk zijn :-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:12

*\o/* Goedemorgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:51

Ook goedemorgen :D wat een pisweer :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:09

Hier helaas nog geen veulen. Tig keer de wekker gezet vanacht maar mevr wacht nog even.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:18

baudyh..weer gebroken nachten in het vooruitzicht, ik hoop dat het veulen er snel is..wel een mooi vooruitzicht !
tja..wat een weer...nat, nat en nog eens nat....
ik heb de hondjes maar binnen gedaan....daardoor lopen de reeën nu om de tuin heen..ze waren weg toen we gingen hooien vorige week....ze zien er gaaf uit..
maar dat nare regenweer gooit roet in mijn planning.....ik moet buiten kennels verplaatsen...en bijzetten...heb ik dus echt geen zin in als het regent....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:38

@VHU: ik zie alleen maar positieve oplossingen :D , jij lekker 2 toppers van paardje, 1 ohz voor de endurance en 1 voor het mennen, heerlijk, paardjes blij met hun ding en je kunt ze lekker beiden houden *\o/* .

@Baudyh: spannend!

Hoop hier iig dat we morgen fijn weer hebben, want dan hebben we onze rit :):) , oeh; we hebben er zin in, we hebben gisteravond de route al gekregen O:) , wordt een flinke rit, dochter gaat rijden met haar pony en moeders gaan groomen. Ben benieuwd wat voor nieuwe weggetjes we nog tegen gaan komen.

O ja, ik ga niet stoppen met pianoles ;) , zal nog wel vaak frustrerend zijn als we niet zo snel verder komen/weinig kunnen oefenen, maar doe het erg graag en de lessen zelf zijn echt super.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:38

Goedemorgen. Wat een prutweer zeg. Vanmorgen weer 3 zeiknatte paarden uit de zomerwei gehaald. Ondanks hun regendekens. Na ze onder zweetdekens gehad te hebben nu maar weer dikkere dekens op. Het is toch koud, dus dat kan wel. Nu druk bezig met voorbereiden van de wedstrijd morgen in Leek. Zoonlief en ik delen Amerigo, dus beiden 1x dressuur en 1x vh. En aan het eind van de dag met Amerigo en Rembrand nog kur op muziek. Ik hoop dat het terrein zich een beetje houdt, want er is hier echt idioot veel regen gevallen. De bakken staan weer blank -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:30

Avaluna, gaaf dat je toch piano blijft spelen !! als je het leuk vind, waarom niet !?!..lijkt me super !
en morgen een tocht met de paarden, leuk !! ik geloof dat het weer wel een stuk beter voorspeld is dan vandaag. dus dat zou mooi zijn !
Tine, succes alvast voor morgen, Amerigo moet wel aardig aan de bak zo te lezen....en jij met je zere hand ook..ik hoop dat het allemaal lukken wil.

heb droge kleren aangedaan, kennel bijna klaar.. *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:27

Bianca: bij Amerigo zitten er steeds heel flinke pauzes tussen. Eerste keer 9.20, bij mij 10.40 en kur is pas om 15.30. En vwb hand, daar hebben we grooms voor :D

Helaas kan die niet vlechten, dus zal vanavond wel weer goed voelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:16

dat is fijn tussendoor wat rust voor Amerigo Tine.
Succes !

nou..ik kruip weer even onder steentje..de brrrrrsmiley is weg..zo voelt het buiten wel..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:20

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: Nee hoor, hij is er nog :D

Wat een takkeweer. Moet 2 paarden gaan wassen en vlechten. Nu maar hopen dat de wedstrijd niet afgelast wordt en ik alles voor niets doe.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:09

dit weer is echt niet goed voor mijn portemonee..... :o koetslampen besteld,mooi setje(plastron, oornetjes,handschoen in creme-kleur) besteld, oja ook nog een camelkleur menschort,want grijs word nu zo saai bij de nieuwe wagen. O:)
morgen als het regent maar mijn tuig /wagen poetsen,want vaardigheidsles was gisterenavond heeeel nat en zanderig....wel na les wat emmers water over mijn lagers/vering enz gegooid.
voor degene die morgen op wedstrijd gaan: succes :)F

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:42

Ik had wel menschort voor je kunnen maken :D
Ik heb voor paul 2 menschorten gemaakt, geheel op maat. Burberry menschort en beige menschort. Kosten stof 15 euro. Ik word nog handig