[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:02

gefeliciteerd sl en en een fijne dag!

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:11

VHU balen van je deken. Ik heb m al in die maat voor Robijn. Zoek eigenlijk nog een dikkere.

Leuk de mencross nog een keer. Ga er over nadenken. Kan ferro zich nog een keer uitleven. Doe jij ook
mee met snuit VHU? En naaltje dan ook dan kunnen we meeten!!

Ik ben pas een half uur uit bede heb echt heerlijk geslapen. Ga zo de cavia hokken doen en dan vanmiddag lekker weer naar de pony's.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:05

Wie is er nog meer aan het genieten van het mooie weer?

Voor het eerst sinds Roos bevangen is geweest iets verder gereden (valt nog mee, 6 km). Was de 2e keer langs de weg in het span, 4e keer totaal in het 2span.
Afbeelding
Afbeelding
Moe maar voldaan
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:08

Volgens mij is iedereen inderdaad enorm aan het genieten van het mooie weer. Wat heerlijk gezicht Dennis, jouw mooie meisjes zo fijn in tweespan en lekker over de weg, super!

Wij hebben heerlijk ritje met Bente door het bos gedaan ze was zeer enthousiast *\o/* maar goed te hanteren, alleen laatste stukje naar huis werd ze wat al te enthousiast, galopperend op de plaats / stap / galopperend op de plaats ... .maar goed we zijn heel thuisgekomen :7 is een leerproces zeg maar :+

Deken is inmiddels al van eigenaar gewisseld dus dat is ook mooi, bedankt voor het meedenken allemaal :j

Vandaag in de bus een hele, hele vervelende envelop met een uitspraak :( iets wat al lang in de lucht hing maar waarvan we hoopten dat het anders uit zou pakken. Betekent deze winter even helemaal niets bijzonders gaan doen want ben tijdelijk erg krap bij kas :( Betaal je dus je rechtsbijstand voor maar goed, blijkbaar heb ik met het overeenkomen van een opdracht iets over het hoofd gezien in mijn goede vertrouwen en o o o wat betaal ik daar nu leergeld voor. Het is niet anders maar een bedrag waar ik een hele mooie menwagen voor zou kunnen kopen, wat baal ik daar van zeg -:(-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:10

Ja ik hoop zelf ook dat ik het de 3e keer wel haal :D.

Ik heb heerlijk een stukje buiten reden met Blond en stalgenootje heeft mee gewandeld met Fio :D. <3 <3.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:39

http://www.sameninbalans.nl/richtrichte ... aject.html

Vandaag les gehad. Lekker in het zonnetje. Aan de hand getraind met Janouk en Image. Voor Image als 21 jarige is werk aan de hand lekkere gymnastiek om soepel oud te worden en voor Janouk is het echt voor het rechtrichten, daar waar wij voor de koets niet aan kunnen werken.
Dus veel schouderbinnenwaarts werken aan het binnen achterbeen. Vandaag een begin gemaakt met de travers voor de buiging van het buiten achterbeen. Heel lastig voor haar, maar het begin is er. De achterhand komt goed naar binnen. Nu nog de juiste buiging en stelling bewaren.

Gisteren hadden wij dressuurles voor de koets en dan is dit een fijne afwisseling zonder koets :D

Nu lekker met de honden naar het grote meer in het bos; kunnen de labradors even lekker zwemmen. :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:03

Wat leuk janouk, les van Sandra! Ik heb ook les van haar gehad, maar oefende te weinig. Dus ik vond het zonde van het geld, maar leuk is het wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:13

Dat heb ik nu ook altijd Ips, ik weet dat het heel goed werk is voor je paard / poown maar ik zit er zo graag op of achter :o dat ik het vaak 'oversla'. Gelukkig kunnen mijn stalhouder/ster dit ook heel goed dus als ik Bente uitbesteed voor longeren doen ze ook vaak lange lijnen/buigwerk-met haar :)

@Tass ja dikke zjips zeg van je rijbewijs. Overigens ben ik destijds voor mijn 'gewone' autorijbewijs 3x gezakt dus tja... 't kan nog erger :o? :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:42

Ciska !! GE-WEL-DIGE foto's !!! super.
Tass.... balen van je rijbewijs zeg
vandaag een keer gekeken bij een trainingsdag van husky's en andere rassen sledehonden, was erg leuk, en heb meteen 2 mooie tuigjes gekocht voor de pup's passen erg goed !!!
ben er helemaal blij mee !!

nou , ik ga een paar pannekoeken bakken !!! doei *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:52

super weer inderdaad! *\o/*

en iedereen lekker buiten bezig geweest zo te lezen!

fijn dennis dat je weer aan de gang bent!

bente ook lekker ritje gemaakt, en paarden van janouk aan de hand gewerkt, leuk!

tass, balen van je rijbewijs... -O-

Fifi heeft een half uurtje aan de longe met pessoa rondgeploegd en daarna nog lekker een uurtje in het zonnetje gegraasd op 'r strookje gras, nu nog lekker in de paddock tot het donker wordt...

Ik heb 'r voer en spullen al klaar staan voor morgen, appeltaart staat in de oven, vanavond nog even haar hooi uit het water halen en mijn eigen spullen inpakken...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:55

Zooooo sanne is ook weer thuis :D
VHU moest jij niet om 17 naar een verjaardag?

Vandaag een heerlijke dag gehad. Wederom afgereisd naar Rijsbergen.
Jaja, hometown of Bente en Snuit :D

Eerst een heerlijke rit met Bente gemaakt in het bos..... ben echt enorm jalours! Wat een prachtige omgeving!
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk uitzicht op de billen van een geweldige dame met karakter.

Maar ja, ik ben niet alleen voor VHU afgereisd naar Rijsbergen natuurlijk! Ook al is het de moeite waard om het alleen daarvoor te doen!

Verhaal begint eigenlijk al een lange tijd terug. Na lang nadenken een besluit genomen: 1 van de ponys verkopen en er een terugkopen die wat groter is, maar wel voor mijn wagen past.
Dus Dora te koop gezet en al vrij snel verkocht. Dus laat de grote zoektocht maar beginnen!

Die zoektocht kwam sneller tot zijn einde dan ik ooit had kunnen denken: een dag later :+
Een pony te koop die eigenlijk precies in het plaatje paste. Maar ja, sneller als verwacht :\
Toch de eigenaar maar gebeld en een afspraak gemaakt voor zaterdag, vorige week zaterdag wel te verstaan.
Samen met Ciska/Dennis opweg naar Rijsbergen, naar de stal van VHU :) om de pony te bekijken. Op slag verliefd. Wat een ontzettend lieve pony. Dus ingespannen en eerst een stuk voor laten rijden. Daarna zelf gereden en ook Ciska heeft heel stoer met de pony een paar rondjes gereden.

Al snel kwamen we tot de conclusie dat hij eigenlijk wel perfect was. Maar ja, moest thuis nog even overleggen.
Toen Ciska rondjes aan het rijden was, arriveerde VHU op stal en na een kopje koffie hebben we toen Snuit voor de wagen gezet en hebben we een rondje gereden buiten. Heerlijk!

Thuis overlegd en maandag terug gebeld: ik wil hem graag kopen. Weer een afspraak gemaakt, dit keer voor vandaag.

Eerst met VHU afgesproken om met Bente het bos in te gaan. Zie de fotos bovenin dit bericht. Wat een paard zeg! Super! Stuiter :+

Op stal teruggekomen was inmiddels de eigenaar van de pony ook op stal en hebben we die ingespannen en ben ik gaan rijden, daarna samen met hem nog een rondje buiten gedaan. Super pony, helemaal gaaf!
Inmiddels van VHU verdwenen ;( maar had ze haar prachtige Bucas deken achter gelaten :D want daar ben ik inmiddels ook de nieuwe eigenaar van.

Maar ook van Bickel! Mijn nieuwe pony!
Afbeelding
Een 7 jarige ruin van ongeveer 1.25/1.26 :D
Afbeelding
Laat het duidelijk zijn dat binnen fotos maken niet mijn sterkste punt is :D

Maar goed :D Dit is mijn reden om de komende paar ween in het weekend af te reizen naar Rijsbergen :D en dan gelijk bij VHU te groomen met Bente en/of Snuit :D
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-10-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:00

he wat leuk zeg, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:02

Dit zijn de andere fotos die ik heb kunnen maken :+
Afbeelding
en mijn uitzicht ongeveer:
Afbeelding

:+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:04

@Evelli: gefeliciteerd, wat een leuke pony <3 *\o/*

@VHU: dat is balen, zeg :(:) *hier ook zelfstandig en twee keer achter elkaar zo ***** en voor een bedrag waar je een heel mooie auto voor kunt kopen, is niet eerlijk, maar komt goed :(:) *

@Dennis: lekker weer op pad geweest *\o/*

De meesten hier lekker genoten, zo te zien *\o/*
Hier gisteren ook nog geweest, wist niet precies hoe laat m'n vader zou komen, maar was net op tijd terug, hahahaa, stond net uit te spannen op het erf.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:05

@SL: wat een leuke verjaardag voor je vriend; gefeliciteerd!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:20

Evelli gefeliciteerd! Wat een schatje! Blijft hij voorlopig in Rijsbergen staan?

VHU wat balen!!!! Echt heel erg zuur zeg...

Dennis lekker aan het rijden geweest! Ziet er leuk uit!

Nouvel ook lekker bezig geweest met de paardjes.

Janouk is serieus bezig geweest met rechtrichten aan de hand.

Biancacoo tuigjes voor de puppen gekocht. Welke kleurtjes?

Tass en stalgenootje ook lekker buiten bezig geweest.

Ik heb op de manege in de springles gereden. Gwin was vreselijk hectisch, wat een druktemakertje! We waren absoluut de snelsten... hopelijk wordt ze wat rustiger als ik vaker naar de les ga.
Net lekker met de dames (=honden) gewandeld en nu even wachten tot manlief thuis is zodat we kunnen eten. (Kliekje nasi)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:25

@Evelli 3x raden wie er hier ligt te slapen....jawel manlief. Moest hem om 19.00 uur wakker maken, dan vertrekken we (nou ben benieuwd... :x )
Voor de meelezers: we moeten hier dus nog naar verjaardag toe maar manlief is soort van ingestort (geen wonder, met zo weinig slaap de laatste dagen).... dus ik had Evelli gevraagd vroeg te komen want ik MOEST naar verjaardag anders zou ik een huwelijkscrisis riskeren... nou je ziet het mannen :roll:

Top dat het vandaag ook lekker ging met Bikkeltje, hij is zo leuk :j zag jullie niet eens meer vertrekken, heb je even in de bak gezien (zag er *D uit!) en toen waren jullie op pad.

Wat een leuke foto's van Bente <3 fijn dat je weer meewilt, ondanks haar gestuiter zo nu en dan.... maar voor haar doen was ze echt super braaf hoor :D gaat steeds beter. Toen ik haar net had, de eerste paar keer ging het een half uur achter elkaar net zo als het laatste stukje :oo

Vwb dat geld van die rechtszaak ik wist dat het er wellicht aan zat te komen dus heb wel geld gereserveerd maar :( voelt zo als weggooien..... maar goed, er zijn ergere dingen op de wereld natuurlijk en ik ben allang dat ik het kan betalen, da's wel weer zo. @Avaluna ben blij te lezen dat ik niet de enige ben ....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-10-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:26

Lekker gesprongen dus :) vaak worden ze wel rustiger als ze het vaker doen.

Ja, hij blijft nog een paar weekjes daar, voor een goed doel hoor :D daar rij ik graag 1,5 uur enkele reis voor :D kan ik gelijk genieten van VHU haar spannen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:29

Poeh, dat laatste stukje had ik eigenlijk moeten filmen :D

Volgende keer moet je wel even fotos maken van Bickel voor de wagen hoor :D we waren via de achterkant van de bak over een landweggetje richting de weg gegaan :+

Hahahahaha, die vent van je :D nou ja, slaap is ook belangrijk :D
Doe je men cap redden als je weer op stal bent :+ heb hem in de borstelmand laten liggen denk ik, of op jou wagen :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:43

wat een leuk dier evelli :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:43

Ik dacht al, waar zijn ze er nu uitgegaan, want ik ging even peerd gedag zeggen, dacht ga nog even kijken en op eens waren jullie weg hahaha tja, welshjes zijn snel :x
Beloofd voor volgende keer plechtig complete fotoshoot te maken =:)

Leuk he dat landweggetje uit de bak. Denk dat jullie dan rechtdoor zijn gegaan en halverwege naar rechts? Die ga ik ook altijd langs als ik uitstap met Bente. Dan ben je ook door een enorme plas heengekomen 8-) Het is bij ons inderdaad echt prachtig ik geniet er altijd enorm van. Tja en op zo'n dag als vandaag, dan is het natuurlijk helemaal genieten met dat prachtige weer.

Nou ik ga manlief uit bed timmeren en maar hopen dat we dan nog een staartje van de verjaardagsvisite mee kunnen maken >;)

@SL wat een heerlijke verjaardag heb jij met jouw vriend zeg !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:49

Ja klopt :j maar die van mij is niet bang voor plassen :+
Wil eigenlijk nog een keer een groot rondje bos maken :D maar hij had vandaag geen tijd voor een langer rondje helaas. Komt wel goed denk ik :D

Jaaa :D fotos :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:11

Ik wist al van Evelli haar nieuwe aanwinst. Heb er vorige week al even mee mogen sturen! Hele leuke pony, zeker iets waar ik ook voor zou kunnen vallen (maar doe maar niet, heb er al 10 lopen :o).
En vorige week een rondje mee mogen rijden met Snuit en VHU :).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:20

Evelli, wat een knapperd !!! van harte gefeliciteerd !!

SL gefeliciteerd met je vriend !

Dennis zat ook in het complot van evelli, hoe heb je dat nu geheim kunnen houden...
Super leuk dier evelli, ik hoop dat je daar veel plezier mee gaat hebben !

Nouvel...wat ga je doen, ik heb er vast overheen gelezen ?? :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:22

stel boeven...

maar leuk nieuws :))